Fitness Seller

Fullbody trainingsschema

SysRq

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m78
Hallo, eerst en vooral ben ik nieuw hier, ben me al wel enige tijd aan het inlezen op deze fora en over trainen enzo
Maar heb geen ervaring ivm trainen

Ik ben van plan een bankje te kopen en 2 dumbbells van 30kg waarmee ik thuis aan de slag wil.
Nu heb ik een 'trainingsschema' gemaakt maar nu weet ik niet precies wat er allemaal fout is, moet ik meer oefeningen doen, ...?
Mijn doel is ook niet om te bodybuilden maar gewoon mooier lichaam krijgen. (Heb dit al op het fitnessforum geplaatst, maar dat ligt precies wat stil tegenover hier)

3Maal id week

Dumbbell Bench Press (Borst)
Dumbbell Straight Deadlift (Hamstrings)
Dumbbell Bent-over Row (Rug)
Dumbbell Squat (Quadriceps)
Dumbbell Upright Row (Schouders)
Dumbbell Standing Calf Rais (Kuiten)
Dumbbell Curl (Biceps)
Crunch (Buik)
Dumbbell Triceps Extension (Triceps)
Shrug (Trapezius)

Kunnen jullie my vertellen wat er allemaal fout is en of ik aanpassingen moet doen?

Alvast bedankt ;)

Ga niet uit van meer oefeningen, less is more. Voldoende rust en intensief trainen is de leidraad van een FB schema. Je kan beter overgaan op Rippetoe. En dumbbells van 30 kg? Verstelbaar in gewicht hoop ik?

Q

• Topic Starter Topic Starter
Ok, maar is Rippetoe niet voornamelyk bedoeld om met barbells enzo te trainen?
Want ik ben eigenlyk gewoon van plan te trainen met dumbbells

En ja verstelbare he, ze zeggen ook dat 60kg dumbbells niks voorstelt voor sommige oefeningen, maar valt dit niet mee? Ik bedoel als ik 60kg db squat, kan ik hiermee niet even voort?
(:

Hallo, eerst en vooral ben ik nieuw hier, ben me al wel enige tijd aan het inlezen op deze fora en over trainen enzo
Maar heb geen ervaring ivm trainen

Ik ben van plan een bankje te kopen en 2 dumbbells van 30kg waarmee ik thuis aan de slag wil.
Nu heb ik een 'trainingsschema' gemaakt maar nu weet ik niet precies wat er allemaal fout is, moet ik meer oefeningen doen, ...?
Mijn doel is ook niet om te bodybuilden maar gewoon mooier lichaam krijgen. (Heb dit al op het fitnessforum geplaatst, maar dat ligt precies wat stil tegenover hier)

3Maal id week

Dumbbell Bench Press (Borst)
Dumbbell Straight Deadlift (Hamstrings)
Dumbbell Bent-over Row (Rug)
Dumbbell Squat (Quadriceps)
Dumbbell Upright Row (Schouders)
Dumbbell Standing Calf Rais (Kuiten)
Dumbbell Curl (Biceps)
Crunch (Buik)
Dumbbell Triceps Extension (Triceps)
Shrug (Trapezius)

Kunnen jullie my vertellen wat er allemaal fout is en of ik aanpassingen moet doen?

Alvast bedankt ;)

Wat bedoel je hiermee? Dat je wilt voorkomen dat je in een jaar tijd jay cutler bent?

En kan je echt niet naar een gym?

Wat bedoel je hiermee? Dat je wilt voorkomen dat je in een jaar tijd jay cutler bent?

En kan je echt niet naar een gym?

Nee, dat bedoel ik helemaal niet..
Dat ik me gewoon niet zo wil verdiepen ih bodybuilden en jaren trainen om zo'n beest te worden. (Ja ik weet dat dit niet zo gemakkelyk is maar vind het gewoon niks (:
Dus myn doel is gewoon een betere fysiek te krijgen (a la beachboy) of hoe noemen jullie dit..

En ik kan wel naar een gym, maar met mn werk (horeca) ligt dit zeer moeilyk

Mvg.

verdiep je er maar wel in en ga eerst maar eens trainen, je kan altijd verder kijken als je het een poosje doet ;) ben zelf ook al 7 maanden bezig en zo snel gaat het jammergenoeg niet maar je wilt wat ;)

beachboy is naar mijn weten borst/biceps/buik dan houd het op... :p

Nee, ik weet dat het allemaal niet zo snel gaat.. :)
En oh, ja ik wil alles wel trainen maar niet jaren trainen om zo'n "beest" te worden snap je? :D

Maar het lastige is dat ik met mn werk niet echt vaste werkdagen heb en mn werkuren komen niet overeen met de meeste fitnesscentra :/
Dusja..

ja natuurlijk maar beetje irrelevant om je daar al mee bezig te houden ;) nevermind...

Ja ok, dat ter zijde :p

Maar denk je dat thuis starten met die dumbbells toch wel nuttig is?
Want naar de gym gaan zie ik momenteel niet direct gebeuren.. :/

Waarom zou je als je in de horeca werkt niet naar de gym kunnen? Ik neem aan dat je dan in de avond/nacht werkt maar dan kan je toch in de middag naar de sportschool. Ik werk zelf ook in de horeca, in een restaurant dit houd in dat ik in de middag/avond werk. Ik kan dan makkelijk in de ochtend trainen wat eigenlijk alleen maar fijn is omdat de gym dan erg leeg is. Heeft alleen maar voordeel dus dat je in de horeca werkt.

Maar als je dan echt thuis wil trainen zou ik ook voor verstelbare dumbbells kiezen. Als je nog nooit getraind hebt lijkt me het niet werkelijk dat je gelijk een bench press kan doen met 2x30 kilo dat lijkt me te zwaar.

Als ik jou was zou ik 4 keer in de week trainen en twee schemas maken in plaats van alles tegelijk. Bijvoorbeeld maandag borst schouder triceps en dinsdag been rug en biceps en woensdag rust en dan donderdag en vrijdag weer trainen. Zo kan je dan ook per spier meer oefeningen doen

Ja, ik werk meestal van 11 tot 22 ong. en dat gaat niet met de enige gym die hier in de buurt is.

En ja, dat lykt me ook niet dat dat direct gaat lukken (:
Maar denk wel dat ik een tijdje voort kan met 2x30kg ? Voor de meeste oefeningen dan toch

Ok, maar is Rippetoe niet voornamelyk bedoeld om met barbells enzo te trainen?
Want ik ben eigenlyk gewoon van plan te trainen met dumbbells

En ja verstelbare he, ze zeggen ook dat 60kg dumbbells niks voorstelt voor sommige oefeningen, maar valt dit niet mee? Ik bedoel als ik 60kg db squat, kan ik hiermee niet even voort?
(:

hier zeg je weer van wel? :p

als ze niet verstelbaar zijn zou ik ze niet kopen, koop dan 2e hands rack+bars+plates of ga naar de gym

3 Maal in de week fullbody kan best.
Ik zou wel meerdere varianten aan oefeningen voor een spiergroep pakken.

Bijv. shoulderpresses zou ik er zeker ingooien voor algehele massa. Dit kan prima met dumbbells.
Met die ene oefening spreek je nooit alle drie de koppen aan.

Noem het bodybuilding of noem het een mooier lichaam krijgen. Als je er energie en tijd insteekt is het toch wel fijn als je de basisprincipes beheerst.

Ja, ik werk meestal van 11 tot 22 ong. en dat gaat niet met de enige gym die hier in de buurt is.

Maar denk wel dat ik een tijdje voort kan met 2x30kg ? Voor de meeste oefeningen dan toch

Oja dat zijn wel echt vervelende tijden trouwens! Maar als je zegt dat het niet gaat lukken hoe wil je dan wel op het nivo gaan dat het lukt? Het is echt beter om verstelbare te kopen, dan kan je verhogen/verlagen en dus beter trainen.

Nee.. dit zal tot niets leiden.
Succes met tricepcoïtustensions met 30 kg :D

Alvast bedankt voor dde reacties,

en ja, ik bedoel ook verstelbare he.. :)
Zou een beetje gek zyn om 2 vaste van 30kg te kopen :p

Terug
Naar boven