AndroidHealthClinic

Gaat 9% hiermee lukken?

Massaman

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Beste leden,

Ik heb mijn best gedaan om een schema te maken voor mijn cut. Eerst even wat stats:

1.79 lengte
78kg
14.3% vet%.

Ik zou het enorm waarderen als iemand me van feedback kan voorzien voor mijn schema:

Ga ik hiermee de 9% halen?

voedingschema Massaman.png

boter vervrangen door bv cashew nootjes? Voor de rest lijkt je schema wel goed. Je kunt nog altijd ietwat zakken in je suikers en eiwitten omhoog halen ;)

Laatst bewerkt:
Als je dit schema week in week uit blijft eten zal je de 9% niet halen erop heel belangrijk is dat je weekelijks je voeding aanpast carbs naar beneden en eiwitten omhoog.

haha voor de rest inderdaad :D

• Topic Starter Topic Starter
Als je dit schema week in week uit blijft eten zal je de 9% niet halen erop heel belangrijk is dat je weekelijks je voeding aanpast carbs naar beneden en eiwitten omhoog.

Ja avondeten verschilt wel.. maar meestal wel iets van 4x per week kip met rijst en brocolli.. Soms vervang ik de tonijn savonds voor kwark.. En voor de rest eet ik op zondag 1 cheatmeal en wat extra carbs..

Maar is dit anders te eenzijdig?

Iemand suggesties voor verbeteringen?

Onzin.

Belangrijk is dat je elke week minder kcal binnenkrijgt dan je verbruikt. Je hoeft echt niet elke week je carbs naar beneden te schroeven. Zolang je vet verliest met dit schema prima, als dat stagneert dan wat minder kcal of meer cardio toevoegen.

Komt toch op het zelfde neer of niet uiteindelijk door je carbs te verlagen verlaag je je kcal en door cardio toe te voegen zal het inderdaad eenstuk makkelijker gaan.
Maar zelfs dan als je je eten niet aanpast zal je nooit de 9 % aantikken zeker niet zonder de aas.

Redelijk goed schema, eigenlijk niks op aan te merken. Hiermee zul je zeker een paar procent mee zakken. Hoe en wanneer doe jij je cardio?

Maar zelfs dan als je je eten niet aanpast zal je nooit de 9 % aantikken zeker niet zonder de aas.

Tuurlijk wel, als je maar je verbruik omhoog schroeft. Echter zal het aanpassen van je voeding enerzijds en je verbruik opschroeven anderzijds het beste werken.

Ik zit op zo'n 9% (9,2 vierpuntsmeting) en ben altijd rond de 300g carbs blijven zitten. Nauwelijks spierverlies.

Bottomline: zorg dat je minder binnenkrijgt dan je verbruikt, dan kun je de 9% wel bereiken. Hou stagnatie in de gaten en doe wat bij je past (minder carbs/carbs hoog houden, weinig/veel cardio, intermittent fasting/ juist veel maaltijden etc.). Dan is het makkelijk vol te houden en zul je je doel bereiken.

Redelijk goed schema, eigenlijk niks op aan te merken. Hiermee zul je zeker een paar procent mee zakken. Hoe en wanneer doe jij je cardio?

Thanks, dat is goed om te horen..

Me cardio doe ik 2x per week na mijn KT. Dan doe ik 30min hardlopen of op de crosstrainer..

En ook 2x op rustdagen. Dan doe ik 45 min, ook hardlopen of de crosstrainer.. Gewoon LIT, op zo'n 130 hartslag..

Soms doe ik HIIT, maar ik vind dit iets te belastend icm met 4x KT. Vandaar dat ik me beter voel bij LIT..

jacked, je zegt dat je carb omlaag moet en eiwitten omhoog? waarom dat? op die manier zit je nog steeds op het zelfde kcal. want zowel carb and ewitten bevatten elk 4kcal per gram.

Thanks, dat is goed om te horen..

Me cardio doe ik 2x per week na mijn KT. Dan doe ik 30min hardlopen of op de crosstrainer..

En ook 2x op rustdagen. Dan doe ik 45 min, ook hardlopen of de crosstrainer.. Gewoon LIT, op zo'n 130 hartslag..

Soms doe ik HIIT, maar ik vind dit iets te belastend icm met 4x KT. Vandaar dat ik me beter voel bij LIT..

Oke je moet kijken wat dat voor je gaat doen. Toen ik droog ging trainen deed ik op het begin ook cardio na mijn training maar dat bracht te weinig resultaat. Ik ben toen cardio in de ochtend op lege maag gaan doen, dan gaat het een stuk sneller, ik nam alleen wat aminozuren van te voren

Terug
Naar boven