MuscleMeat

Galen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dit boek is, als ik het goed begrijp, alleen een vertaling, geen update?

Heb je ivm Corona nog andere of aanvullende adviezen over Vitamine D?
Correct, geen update, alleen een vertaling.

Niet anders dan dat er een aanzienlijke kans is dat je het zou moeten suppleren.
 
Even doorgaand op vitaminen. Ik heb in het verleden 2 maal 10 weken op rij vitamine b12 injecties gehad omdat er een tekort was. Nu zit ik momenteel gewoon op de ondergrens en de huisarts vind het dus de afgelopen twee jaar onnodig om weer b12 injecties toe te passen. Denk je dat ik er baat bij zou hebben om het zelf te suppleren? B12 injectables zijn in duitsland nog altijd vrij verkrijgbaar... En zo ja, welke hoeveelheden zijn dan aan te raden?
 
Even doorgaand op vitaminen. Ik heb in het verleden 2 maal 10 weken op rij vitamine b12 injecties gehad omdat er een tekort was. Nu zit ik momenteel gewoon op de ondergrens en de huisarts vind het dus de afgelopen twee jaar onnodig om weer b12 injecties toe te passen. Denk je dat ik er baat bij zou hebben om het zelf te suppleren? B12 injectables zijn in duitsland nog altijd vrij verkrijgbaar... En zo ja, welke hoeveelheden zijn dan aan te raden?

Wat zijn je waardes (zowel vrij, mits gemeten, en totaal B12)? En heb je symptomen die samen kunnen hangen met een deficiëntie?
 
Nergens last van.


Pretty much :roflol: bestel ongeveer om de dag. Slechte gewoonte, maar ze moeten dat eten bestellen niet zo verdomde makkelijk maken. Het helpt niet dat of ik nou pizza, kebab of patat bestel, het hier ook wel met een kwartier is.
dus je komt binnenkort met een boek : how to bulk for lazy people ? . het is ook te makkelijk om een pizza te bestellen kost mij ongeveer 20 sec lol
 
Wat zijn je waardes (zowel vrij, mits gemeten, en totaal B12)? En heb je symptomen die samen kunnen hangen met een deficiëntie?
Momenteel verschilt het per test tussen de 130 en 150 pml. Actief b12 zat dacht ik de laatste keer op 20pml.

Wat ik zelf merkte tijdens de b12 injectie periode; voelde me energieker en vrolijker, merkte vooral in m’n reactie naar anderen een flink verschil met daarvoor. Voor m’n gevoel ben ik een beetje terug bij af, vandaar ook de twijfel om het dan zelf maar te importeren en te gaan zetten..
 
Momenteel verschilt het per test tussen de 130 en 150 pml. Actief b12 zat dacht ik de laatste keer op 20pml.

Wat ik zelf merkte tijdens de b12 injectie periode; voelde me energieker en vrolijker, merkte vooral in m’n reactie naar anderen een flink verschil met daarvoor. Voor m’n gevoel ben ik een beetje terug bij af, vandaar ook de twijfel om het dan zelf maar te importeren en te gaan zetten..
Ik zou bij dergelijke waarden, en wat je beschrijft, wel b12 suppleren ja.
 
Weet jij of omega 3 en 6 supplementen oxideert voordat de cellen zijn bereikt?

Maat roept dit want dit is hem verteld door een verkoper van de "perfecte visolie". Heeft een lab testje en al gehad, ja hoor zijn waarden gingen van matig naar sky high. Welke waarden geen idee, zijn vetten te meten via een vingerprik?
 
Ik zou bij dergelijke waarden, en wat je beschrijft, wel b12 suppleren ja.
Wat is aan te raden? Zelfde protocol als HA? Eerst 5 weken 2 maal per week een injectie, vervolgens overgaan op een 4 wekelijkse/maandelijkse?
 
Wat is aan te raden? Zelfde protocol als HA? Eerst 5 weken 2 maal per week een injectie, vervolgens overgaan op een 4 wekelijkse/maandelijkse?
Dat wordt meestal gedaan voor een snelle correctie van de waarde (bij redelijke klachten). Misschien wat handiger om gewoon 1 mg (=1000 mcg) vitamine B12 dagelijks te suppleren.
 
Dat wordt meestal gedaan voor een snelle correctie van de waarde (bij redelijke klachten). Misschien wat handiger om gewoon 1 mg (=1000 mcg) vitamine B12 dagelijks te suppleren.
Gewoon de orale tabletten dus.. Ik zal het eens proberen voor een maandje en daarna nog eens m’n waardes prikken. Thanks voor je input!
 
Je hoeft het eigenlijk niet te prikken daarna, want die stijgen altijd wel. Belangrijkste is dat je klachten daarmee binnen enkele maanden zouden moeten verdwijnen/verbeteren. Zo niet, dan is het iets anders.
 
Bedankt voor het meedenken en het heldere advies! Kan ik wat mee :) Let’s give it a try.
 
Galen is bij jou iets bekend - in de wetenschappelijke zin - over de positieve bijdrage van vitex agnus castus (monnikspeper) op de regulatie van het stress-systeem (hypothalamus-hypofyse-bijnier-as)? Dit ook in relatie tot stimulering van progesteronsynthese.

we hebben het eens eerder gehad over synthetische vormen (ethinylestradiol) en de verstoring van het systeem dat vond je toen zwaar overdreven. In hoeverre is het te beïnvloeden van buitenaf?
 
Galen is bij jou iets bekend - in de wetenschappelijke zin - over de positieve bijdrage van vitex agnus castus (monnikspeper) op de regulatie van het stress-systeem (hypothalamus-hypofyse-bijnier-as)? Dit ook in relatie tot stimulering van progesteronsynthese.

we hebben het eens eerder gehad over synthetische vormen (ethinylestradiol) en de verstoring van het systeem dat vond je toen zwaar overdreven. In hoeverre is het te beïnvloeden van buitenaf?
Weleens van gehoord, maar ik weet er weinig van.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Ik zag ergens dat jij (een tijd geleden) kalium als dagelijkse supp gebruikt tegen hoge bloeddruk.

Hoeveel milligram neem je/ adviseer je?

Is het veilig om het zomaar toe te voegen?
 
Back
Naar boven