AndroidHealthClinic

Gear bij de politie terecht gekomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijv. voor een schroevendraaier niet, maar een combi van gereedschappen die duidelijk heenwijzen naar inbraak, weer wel.
Tja raar is het soms wel.
Ik was kok, maar als ik naar mijn werk rij en mijn koksmes mee neem van 35 cm en wordt aangehouden heb ik ook een probleem."wapenbezit"

• Like
Waarderingen: Inb4
Ik was kok, maar als ik naar mijn werk rij en mijn koksmes mee neem van 35 cm en wordt aangehouden heb ik ook een probleem."wapenbezit"

Tja heb ik ook wel eens gehad met een kapmes (half samuraizwaard), ik had hem in een plastic tas verpakt.
Zat er weliswaar wel mee op de fiets, werd aangehouden en gaf als commentaar dat ik er op een vissteck riet mee weg ging snoeien.

No mercy, kapmes kwijt :o
Nou ja daar is nog iets voor te zeggen

En koksmes dat je meeneemt naar je werk, wordt niet als wapenbezit beschouwd. Ik mag gerust een koksmes gaan kopen en daarmee naar huis gaan. Niet alle messen worden als wapens beschouwd. Er bestaat wel een reglementering over welke messen als wapens beschouwd worden en welke niet.

Ik nam altijd een glock mee naar mn werk voor als zo'n steroidenjunkie me wilde rippen. Nou was mooi mn pipa kwijt toen ik werd aangehouden hoor. Zelfs nadat ik de situatie had uitgelegd:(

En koksmes dat je meeneemt naar je werk, wordt niet als wapenbezit beschouwd. Ik mag gerust een koksmes gaan kopen en daarmee naar huis gaan. Niet alle messen worden als wapens beschouwd. Er bestaat wel een reglementering over welke messen als wapens beschouwd worden en welke niet.
Ze hadden het zelf gezegd

De D. komt elke nacht bij DHL en komt niet zomaar af en toe binnen.

Dat zeg ik toch dat pakjes uit de voormalige Oostbloklanden (zoals Roemenië, Bulgarije, en misschien nog een paar andere) die nu tot de EU behoren wel gecontroleerd worden bij de post. Als de D bij DHL komt is dat om verschillende soorten zendingen te controleren. Te lage waarde, verboden medicatie, verboden supplementen, namaak, drugs, enz... en niet enkel voor goederen met hoge waarde. Het enigste verschil is dat bij de post bijna alles gecontroleerd wordt en dat bij DHL zendingen geselecteerd worden voor controle en dat de pakkans kleiner is. Vraag dat maar aan de D (in het geval je iemand van de D zou kennen) over de controles bij DHL. Ik ken de personen die op deze dienst werken bij DHL en die zendingen moeten klaarleggen voor de mensen van de D. Ik herinner mij dat dit (vroeger alleszins) verificateurs van de D waren en geen gewone douaniers die elke nacht kwamen controleren.

Ik ben één van de personen die er komt, alsook in andere centra's.. dus kzal het wel weten denk ik?!
Maar soit, jij kan praten over het Antwerpse, en ik over het Gentse of Zaventem cargo of elders. In 2 van deze genoemde plaatsen wordt DHL voor 0,01% gecontroleerd (en dan nog niet eens op drugs of anabolen)
En de verificateurs waar je over praat zijn niet de grote mannen hoor.. deze zijn niet opgeleid als het over drugs, medicatie, supplementen gaat. Zij houden hun bezig met financiële belangen zoals te lage waardes en komen voor alle andere dingen aan de deur kloppen bij mensen van de mobiele diensten of brigade.

Dat is zever..
Op dat moment mag jij dat ding meenemen want je oefent er uw beroep mee uit.
Als je s'avonds tijdens het uitgaan op straat met een zakmes in je zakken loopt en toevallig controle krijgt, dan ben je de pineut ja..

Hetzelfde voor mensen die in een schietclub zitten en persoonlijk wapens bezit. Als je je verplaatst tussen thuis en schietclub
en je wordt staande gehouden ter controle, dan heb je geen problemen want je bent reglementair.

Als je naar de schietclub bent geweest en je passeert daarna eerst een warenhuis om boodschappen te halen en dan je oma, alvorens naar huis te gaan dat is een
ander paar mouwen. Wordt je ter controle onderworpen aan het warenhuis of op de stoep bij uw oma en ze controleren je voertuig en vinden daar uw wapen,
dan heb je een dik probleem.

Dat is zever..
Op dat moment mag jij dat ding meenemen want je oefent er uw beroep mee uit.
Als je s'avonds tijdens het uitgaan op straat met een zakmes in je zakken loopt en toevallig controle krijgt, dan ben je de pineut ja..

Hetzelfde voor mensen die in een schietclub zitten en persoonlijk wapens bezit. Als je je verplaatst tussen thuis en schietclub
en je wordt staande gehouden ter controle, dan heb je geen problemen want je bent reglementair.

Als je naar de schietclub bent geweest en je passeert daarna eerst een warenhuis om boodschappen te halen en dan je oma, alvorens naar huis te gaan dat is een
ander paar mouwen. Wordt je ter controle onderworpen aan het warenhuis of op de stoep bij uw oma en ze controleren je voertuig en vinden daar uw wapen,
dan heb je een dik probleem.

Oké man wat jij wilt, als ze dat mij vertelde tijdens controle dan geloof ik wat hun zegt en niet wat iemand op een forum zegt.

wat hun zegt

Ik ben één van de personen die er komt, alsook in andere centra's.. dus kzal het wel weten denk ik?!
Maar soit, jij kan praten over het Antwerpse, en ik over het Gentse of Zaventem cargo of elders. In 2 van deze genoemde plaatsen wordt DHL voor 0,01% gecontroleerd (en dan nog niet eens op drugs of anabolen)
En de verificateurs waar je over praat zijn niet de grote mannen hoor.. deze zijn niet opgeleid als het over drugs, medicatie, supplementen gaat. Zij houden hun bezig met financiële belangen zoals te lage waardes en komen voor alle andere dingen aan de deur kloppen bij mensen van de mobiele diensten of brigade.
Allez, daarmee weten we dat je bij de douane werkt. A propos, ik spreek over DHL Zaventem Aviation. Dan moet het daar wel veranderd zijn want vroeger kwam daar niemand van de brigade of mobiele diensten. Wat zijn mobiele diensten? Zijn dat niet die douaniers op een moto die vliegende controles op de baan doen? Zijn die ook in Zaventem? Nooit gezien. Ik weet dat er bij DHL pakjes klaargelegd werden voor de verificateurs en dat er toch ook regelmatig supplementen meegenomen werden door hun voor verder onderzoek door een andere instantie. Dat die mannen daar zelf niet veel van kennen, kan ik mij inbeelden maar dat geldt volgens mij ook zeker voor de gewone douaniers. Als je ziet wat daar soms tussen loopt. Daarmee heb je wel een goeie hint gegeven. Bestel je verboden producten in het buitenland en zorg ervoor dat ze niet via de post verzonden worden indien je niet wil gepakt worden. Ik zou het toch niet riskeren.

Allez, daarmee weten we dat je bij de douane werkt. A propos, ik spreek over DHL Zaventem Aviation. Dan moet het daar wel veranderd zijn want vroeger kwam daar niemand van de brigade of mobiele diensten. Wat zijn mobiele diensten? Zijn dat niet die douaniers op een moto die vliegende controles op de baan doen? Zijn die ook in Zaventem? Nooit gezien. Ik weet dat er bij DHL pakjes klaargelegd werden voor de verificateurs en dat er toch ook regelmatig supplementen meegenomen werden door hun voor verder onderzoek door een andere instantie. Dat die mannen daar zelf niet veel van kennen, kan ik mij inbeelden maar dat geldt volgens mij ook zeker voor de gewone douaniers. Als je ziet wat daar soms tussen loopt. Daarmee heb je wel een goeie hint gegeven. Bestel je verboden producten in het buitenland en zorg ervoor dat ze niet via de post verzonden worden indien je niet wil gepakt worden. Ik zou het toch niet riskeren.

Ik weet niet hoelang 'vroeger' geleden is, maar hedendaags wordt bij dhl weinig gedaan. (toch de laatste 4-5j) Bij de bpost is dat anders natuurlijk want daar halen sorteerders zelf al de zendingen met suppementen uit.
De douanexpediteurs (dit zijn géén douaneambtenaren) bekijken dan die supplementen of ze binnen mogen of niet, bij twijfel over iets gaat deze supplementen door naar de douane. (ik heb het ook over brucargo).
Met de oude generatie is het triestig gesteld.. de laatste jaren is veel jong bloed bijgekomen die zeer goed weten waar ze mee bezig zijn en veeeel meer in hun mars hebben dan de oudgedienden.
Ik wou die hint niet rechtstreeks meegeven, ik ben content dat het goed begrepen is :p

Oké man wat jij wilt, als ze dat mij vertelde tijdens controle dan geloof ik wat hun zegt en niet wat iemand op een forum zegt.

Sjah, wat je geloof moet jij weten :)
Ik hoop dan voor jou dat ze u een afstandsverklaring hebben laten tekenen en met je meegegeven hebben.. anders ben je wel degelijk bij uw pietje genomen en
heeft één van die flikken er een nieuw koksmes bij :p

Sjah, wat je geloof moet jij weten :)
Ik hoop dan voor jou dat ze u een afstandsverklaring hebben laten tekenen en met je meegegeven hebben.. anders ben je wel degelijk bij uw pietje genomen en
heeft één van die flikken er een nieuw koksmes bij :p

Ik vroeg het na, ik had niks bij mij.
Als jij een ijzere staaf naast je hebt liggen kunnen zij dat ook als wapen aanzien. Heb je het opgeborgen in je kofferbak is het weer anders.

Bij uw pietje genomen :roflol:

Ik vroeg het na, ik had niks bij mij.
Als jij een ijzere staaf naast je hebt liggen kunnen zij dat ook als wapen aanzien. Heb je het opgeborgen in je kofferbak is het weer anders.
Ook gewoon een losse honkbalknuppel wordt gezien als wapen, of het nu in je achterbak ligt of niet. Maar als je er een paar honkballen en een handschoen bij legt is er weer niets aan de hand...

Ja ik ben eigenlijk nog altijd op zoek naar iets dat goed past bij een boksbeugel, een betonschaar en een koevoet.. Iemand een lumineus idee?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven