MuscleMeat

gebruik aas bij peesontsteking

jacky den bels

Monstrous Giant
R.I.P.
10.000 berichten
Waardering
214
Lengte
1m80
Massa
95kg
ik heb weer eens een vraagje een maatje van me :D heeft een peesontsteking en verkalking bij het bot en ik zei tegen hem dat er regelmatig deca voor gebruikt word om het herstel te bevorderen ;nu meen ik me te herinneren dat er hier al topics over geweest zijn (yzord dacht ik onder andere) en nu heb ik dus wel gezocht en een topic gevonden uit 2003 http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/aas-tegen-blessures-cq-ontstekingsremmer-10514/ maar ik ben benieuwd eigenlijk naar nieuwe bevindingen dus als iemand mij kan helpen zou ik dat zeer waarderen .........met karma tuurlijk

Laatst bewerkt:
Yzord had daar eens een logje over gehouden.
Volgens mij was hij er wel tevreden over.

Volgens mij was een jaar terug iemand bezig om zijn schouder te herstellen met Hgh.
Ik meen dat dat langeman was, maar bind me er niet op vast.

Ook zou ik eens kijken op post buiten dit board, wordt vaker gekuurt met deca only voor herstel.

ik heb weer eens een vraagje een maatje van me :D heeft een peesontsteking en verkalking bij het bot en ik zei tegen hem dat er regelmatig deca voor gebruikt word om het herstel te bevorderen ;nu meen ik me te herinneren dat er hier al topics over geweest zijn (yzord dacht ik onder andere) en nu heb ik dus wel gezocht en een topic gevonden uit 2003 ([Link niet meer beschikbaar] ik ben benieuwd eigenlijk naar nieuwe bevindingen dus als iemand mij kan helpen zou ik dat zeer waarderen .........met karma tuurlijk

Error 404: Pagina Niet Gevonden

ik heb een tijd last gehad van mijn nek, die ik bij verschillende oefeningen zonder waarschuwing steeds op dezelfde plek verrekte. Ik was op een gegeven moment bang om bepaalde oefeningen uit te voeren. Heb nu zelf met dit in het achterhoofd ook deca gezet en moet zeggen dat ik er nog geen last meer van heb gehad, ondanks dat ik tijdens mijn kuur gewoon flink tekeer ben gegaan. Hoop dat dit ook zo blijft, maar mij beviel het voor nu erg goed.

• Topic Starter Topic Starter
nu vind ik het topic zelf niet meer vreemd;weer gevonden de link is aangepast
mark is ook een goede tip zelf niet aan gedacht bedankt

indien mogelijk ook wat doseringen aub ...dacht zelf aan 200 mg/week

deca werkt echt.
een vriend van mij had een tennis arm liep met een brees.
de dokter zij dat het wel een paar maanden kon duren 3weken deca en het is helemaal weg.echt de shit

Ik denk dat het handig is dat je maatje eerst even uitzoekt of deca tegen zijn probleem iets kan doen.

Zelf gebruikte ik het na een schouder operatie en het heeft zeker bijgedragen aan het helende proces.
Maar of het iets is om te gebruiken tegen een ontsteking weet ik niet.

hey Maus er word gezegd dat het wel zou moeten helpen tegen die ontsteking dus daarom dat ik hier wat info probeer te vergaren ....velen weten meer als een denk ik dan maar.

hey Maus er word gezegd dat het wel zou moeten helpen tegen die ontsteking dus daarom dat ik hier wat info probeer te vergaren ....velen weten meer als een denk ik dan maar.

Snap ik kerel, maar zoek inet af om er zeker van te zijn dat het uitkomst kan bieden.
Ikzelf wist niet dat het bij ontstekingen kan helpen.

en waarom niet gewoon medicatie tegen die ontsteking?

Sounds interesting, heb zelfde iets als Roberto24 maar dan in m'n schouder, ook uit het niets 'schiet het erin' en ben bang om bepaalde bewegingen te maken.
Ik durf zelfs niet op m'n rug te liggen, volgens de dokter zou het met rust moeten verdwijnen, niet dus, heb een aantal maanden rustig aan gedaan maar het zit er nog steeds, had Osteobolin C van Applied Nutreucials in gedachte als medicine, maar mss is dit beter wat denken jullie?

zou wel goed zijn mocht dit helpen. ik sukkel ook al een aardige tijd met mijn onderarmen als ik biceps train...
het is alsof het binnenin aan het scheuren is waneer ik de halter of zo neerleg en terwijl ik train heb ik er minder last van alleen bij het loslaten doet het verdomd zeer.
heb al pillen genomen tegen ontsteking, van de dokter voorgeschreven. dan vitamines ook door dokter voorgeschreven en dan nog eens massages en strechen en alles tevergeefs. nu train ik met zeer en bijt ik op m'n tanden maar kan toch niet voluit gaan. laatste optie is opereren... of als het waar is wat hier gezegd word probeer ik ook met deca

Ikzelf ga beginnen met deca 200mg/wk voor mn achillespees waar ik in maart aan geopereerd ben.
Ongeveer 2 maanden na de operatie ben ik toen begonnen bij de fisio en daar loop ik nu nog steeds 2 keer in de week.
Ook veschillende keren diclofenac gebruikt en dat deed niet veel meer dan alleen de pijn verdoven.
Naast trainen met de gewichten deed ik ook kickboksen maar omdat ik nog steeds last heb van mn pees/hiel is daar niks meer van gekomen dit jaar.
Benen trainen gaat ook maar op halve kracht en een beetje aangepaste oefeningen.
Na een beetje zoeken overal kwam ik dit tegen:

Tendons and Steroids use

While injecting test increases protein synthesis by roughly 50 times, depending on dose and time, most bodybuilders forget that it will reduce collagen synthesis by more than 50% -- more like 80%, giving you the collagen synthesis rate of a senior citizen. Since collagen makes up tendons, bros are very prone to injury if they continue to lift very heavy, unless they cycle off T and let their collagen synthesis get back to normal. It's like having the skeletal muscle of a gorilla with the tendons of a very old man.

Winstrol increases collagen synthesis. It will give you bigger tendons. However, your body compensates for this by making them more brittle, weaker, and more prone to injury. I can't tell you how many bros work out anaerobically and become injured while on winstrol. Guys who lift in the 1-5 rep range while on winstrol, to baseball players who sprint all out from a stationary position -- winstrol should be the LAST drug they choose. Most of them like winstrol because they don't get the weight gain from it but it is very detrimental to bros who train for any sport anaerobically. Tendons tear easily on it.

Also, the drugs I mention increase collagen synthesis while also increasing collagen cross-linking integrity, making for a much stronger tendon.

Winstrol, on the other hand, will dramatically increase collagen syn, but ironically it decreases collagen cross-linking integrity, thus making a much weaker tendon.

You can plan a cycle of AAS which will increase collagen synthesis and skeletal muscle growth at the same time. The key is the drug(s) you choose.

Deca, Equipoise, Anavar, and Primobolan will ALL increase skeletal muscle while at the same time dramatically increase collagen syn and bone mass and density, leaving you with a substantially reduced chance of becoming injured than if you choose to use AAS like sus, cyp, or enth.

While testosterone will increase bone mass and density, even at supra-physiological levels, the result is weaker tendons due to inhibition of collagen syn.

To plan a cycle where the goal is to increase skeletal muscle mass/strength while at the same time increase joint/tendon/ligament strength, enough to keep up with the dramatic increase in skeletal muscle, you must choose drugs like Eq, Deca, Anavar, or Primo as the base of your cycle. Testosterone and its esters can be added to your cycle to keep levels within a 'normal' physiological range (ie, 100-200 mg/wk) but must not go above this. Since drugs like eq, deca, anavar and primo will reduce endogenous, natural levels of test, these levels may be maintained with exogenous test in the 100-200 mg/wk range. Test at this dose will not inhibit collagen syn, but paradoxically, will help increase it. It is when exogenous testosterone is used > 200 mg/wk that collagen syn is inhibited.

Deca @ 3 mg/kg a week(about 270 mg/wk for a 200 lb male) will increase procollagen III levels by 270% by week 2. Procollagen III is a primary indicator used to determine the rate of collagen syn. As you can see, deca is a very good drug at giving you everything you want -- an increase in collagen syn, an increase in skeletal muscle, and increases in bone mass and density. The one thing it does not give you is wood

Primobolan, @ 5 mg/kg, will increase collagen synthesis by roughly 180% -- less than deca and equipoise but still substantial.

Equipoise @ 3 mg/kg will increase procollagen III by approximately 340% -- slightly better than deca.

Oxandrolone has over a hundred studies documenting its effectiveness at treating patients needing rapid increases in collagen syn to enhance healing.

These drugs have longer half-lives than most other AAS, so this should be considered when timing your post cycle clomid use. Here they are:

Deca: 15 days Equipoise: 14 days Primobolan: 10.5 days

Anavar has a half-life of only 8 hours so it should not pose a problem.

GH is probably the most remarkable drug at increasing collagen synthesis. It increases collagen syn in a dose dependant manner -- the more you use, the more you will increase collagen syn. It has also demonstrated this ability in short and long term studies. From what I've read, hGH at 6 iu/day increased the collagen deposition rate by around 250% in damaged collagen structures. This result indicates that the increased biomechanical strength of wounds to collagen structures treated with biosynthetic human growth hormone was produced by an increased deposition of collagen in the collagen structures.

Eq, primo, anavar, and deca are all good -- they increase several biomakers of collagen syn -- ie, type III, II, I, procollagen markers. GH just seems to do so most dramatically.

Use of any of these drugs @ supra-physiological levels with a maintenance dose of test will increase collagen syn while at the same time increase skeletal muscle mass. Skeletal muscle mass gains will not be as dramatic as with large testosterone doses but you have to weigh the risk/reward basis for yourself. Also, these drugs do not satisfy the libido like testosterone, but that is not the point of this thread. It is only to demonstrate that you can increase skeletal muscle and collagen syn at the same time with certain AAS, the decision is up to you.

Oeps, ik wilde de link erin zetten................

Naast ook nog wat andere dingetjes gevonden te hebben over vooral Deca ga ik dit maar proberen.
Mn sportarts had het al over cortisoneinjecties maar daar wil ik helemaal niet aan beginnen,teveel negatiefs over gehoord.

Deca is perfect voor gewrichtssmering en ontstekingsremmer, ik gebruik het regelmatig in mn cycle op 100mg EW, veel collega's doen hetzelfde en zijn er tevreden over, ik heb 1 iemand (40+er) mee gemaakt die allerlei pijntjes had in de pols en gewrichten, en na een tijd deca gebruikt te hebben is dit erg verminderd dus ik geloof ook wel in de werking ervan.
Misschien een doktersbezoek?

Deca is perfect voor gewrichtssmering en ontstekingsremmer, ik gebruik het regelmatig in mn cycle op 100mg EW, veel collega's doen hetzelfde en zijn er tevreden over, ik heb 1 iemand (40+er) mee gemaakt die allerlei pijntjes had in de pols en gewrichten, en na een tijd deca gebruikt te hebben is dit erg verminderd dus ik geloof ook wel in de werking ervan.
Misschien een doktersbezoek?

Dat lijkt mij ook het beste.
Het is goed dat deze 40+ er er mee geholpen is.
Maar een goede diagnose van een arts lijkt mij het allerbelangrijkste voordat er met aas word ''geknoeid''.

hij is al bij de dokter geweest en heeft ontstekingsremmers gehad die niets geholpen hebben vandaar dat hij een stapje verder wil gaan.....

Laat hem bij de dokter Deca voorstellen, met wat argumenten. Misschien stemt de dokter wel toe. Voor iemand die niet bekend is met AAS kun je denk ik het best bij de dokter de zaken regelen.
Maar mocht het niet lukken kan je altijd experimenteren...al zou ik niet Deca in mijn lijf willen hebben zonder enige vorm van test, maar goed dat schrijft de dok wel voor.

hmmm hij woont in Nederland en daarzijn ze niet zo snel mat dat voor te schrijven ;en van die test had ik hem ook al gezegd .....

Terug
Naar boven