MuscleMeat

gebruik riem bij deadliften?

spark

Ripped Bodybuilder
Waardering
108
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
9%
yo

gister heb ik rug-triceps getraind
en natuurlijk heb ik hierbij mijn onderrug onderhanden genomen
eerst wat goodmornings 2X25 met enkel een baar in de nek
en dan nog 2X10 met 30kg in de nek

daarna het serieuze werk : doodheffen (hehe, deadliften dus)
opwarming 10X60kg
6X80kg
4X100kg
3X120kg
en dan nog 1X130kg
en om af te sluiten 1X145kg
mijn bw = 83kg bij 1,81m
vinden jullie dat ik hierbij beter een riem gebruik, want ik gebruikte deze nooit eerder..(heb nog nooit last gehad van rug of onderrug, ben wel erg stijf aan mijn onderrug de dag erna, ma volgens mij is dat goed)

ik ben zeker geen powerlifter, maar ik doe graag deze oefening (tis echt je opladen en dan volledig met je kracht uitbreken in enkele seconden en daar hou ik wel van), kvind et gewoon leuk om zwaar te kunnen gaan bij deadliften
mijn doel is nochtans niet extreem zwaar te gaan, maar echter gewoon spieropbouw..en ik weet dat je met minder zwaar te deadliften maar je oefening nauwkeuriger en geconcentreerder te doen je hetzelfde resultaat zal hebben van spieropbouw..of denk ik verkeerd?

dus 2 vragen:
- gebruik ik bij dergelijke kilo's al beter een riem of valt dat voorlopig nog mee?
- zal ik meer spieropbouw hebben door bij deadliften nog zwaarder te gaan of maken die kilo's niet zoveel uit en eerder de juiste uitvoering van deze oefening? ;)

ik zou hem niet gebruiken, ik bedoel zo'n riem is echt voor bij extreme gewichten en als je dat ding te vaak draagt wordt je rug alleen maar zwakker omdat je er steun van krijgt.
Natuurlijk kun je zwaarder gaan maar ik zelf blijf ook met opzet rond de 120 hangen want eigenlijk vind ik het niet de moeite waard. Ik heb ook nooit last (meer) en wil het niet te gek maken voor ik straks in een hernia heb. Goed is Goed en zolang ik lekker kan squatten en bankdrukken etc. zonder last ga ik niet zwaarder want die onderrugspier zal toch niet veel groter worden.

maarja het ligt ook een beetje aan je ambities natuurlijk....

Zou hem alleen bij topbeurten gebruiken. Al vind het ik het beneden de 150 sowieso nutteloos, ga eerst maar is wat kracht winnen.
Als je elke week met 120 kg. blijft deadliften zul je echt geen beest worden, erop met die kg's dus. Tuurlijk maken die kg's uit.

Zou hem alleen bij topbeurten gebruiken. Al vind het ik het beneden de 150 sowieso nutteloos, ga eerst maar is wat kracht winnen.
Als je elke week met 120 kg. blijft deadliften zul je echt geen beest worden, erop met die kg's dus. Tuurlijk maken die kg's uit.

Dat hele 'het gaat niet om de kg's zolang je de spier maar voelt werken'... hebben jullie wel ego's? Willen jullie niet ook een beetje sterk zijn?

Er is nog wel eens wat discussie gaande mbt. het gebruik van een riem.

* Het kamp van de absolute voorstanders zegt dat het de onderrug en omgeving beschermt en dat je dus vooral een riem moet gebruiken. Met als gevolg dat je sommige mensen ook letterlijk altijd een riem om ziet hebben.

* De andere partij zegt dat dit te pas en te onpas gebruiken van een riem het tegenovergestelde veroorzaakt: Namelijk verzwakking van de "core" omdat de betrokken spiergroepen niet de kans krijgen een "natuurlijke" riem te vormen.

* Het merendeel van de ijzeren gemeenschap vindt dat je de riem alleen moet gebruiken ter bescherming als je echt zwaar gaan op grote drie bijv.

Zelf ben ik van mening dat een riem/belt alleen gebruikt moet worden voor hetgeen hij oorspronkelijk bedoeld is: Namelijk simpelweg het kunnen liften van meer gewicht tijdens bijv. de competitie. Een riem heeft dus primair een enhancer function en hoort daardoor thuis in het rijtje bench shirts, squat suits e.d. andere gear.

en dus NIET in de eerste plaats vanwege de bescherming. De beste bescherming wordt geboden door goed getrainde "core-stabilizers".

Helemaal mee eens.

De riem zorgt ervoor dat je meer druk in je onderbuik kan opbouwen en je core op dat moment dus sterk is. Een riem zorgt echt niet voor verzwakking van je core, denk je nu echt dat die riem zo enorm veel steun biedt? Het is slechts een hulpmiddel. Ik gebruik hem alleen bij mijn zware werksets met deadliften en squats.

De riem zorgt ervoor dat je meer druk in je onderbuik kan opbouwen en je core op dat moment dus sterk is. Een riem zorgt echt niet voor verzwakking van je core, denk je nu echt dat die riem zo enorm veel steun biedt? Het is slechts een hulpmiddel. Ik gebruik hem alleen bij mijn zware werksets met deadliften en squats.

:stupid:

Ik gebruik hem bij men "zware setjes", dus vanaf 100 kg ga ik hem pas aandoen. Ik wil men rug niet vernken omdat ik een "gewoon gewicht" heb opgeheffen zonder riem. De kg's gaan naar boven, rug word steviger, riem is niet iets wat je rug verzwakt. Ik gebruik hem dan ook enkel bij zware dead's en squats. Ga nou niet chinnen of rowen met zo'n riem he...

ik gebruik de riem bij elke staande voorovergebogen oefening.(barbell-rowing)
ook bij barbell-curl .
en bij squatten .
bij deadliften nooit.
ik neem geen risico op een rugblesure.

ik zou hem niet gebruiken, ik bedoel zo'n riem is echt voor bij extreme gewichten en als je dat ding te vaak draagt wordt je rug alleen maar zwakker omdat je er steun van krijgt.
Natuurlijk kun je zwaarder gaan maar ik zelf blijf ook met opzet rond de 120 hangen want eigenlijk vind ik het niet de moeite waard. Ik heb ook nooit last (meer) en wil het niet te gek maken voor ik straks in een hernia heb. Goed is Goed en zolang ik lekker kan squatten en bankdrukken etc. zonder last ga ik niet zwaarder want die onderrugspier zal toch niet veel groter worden.

:rolleyes: jij maakt een grapje zeker geen riem bij deads,je riem is een must bij dat soort oefeningen
en je rug word zwakker van een riem te dragen,ik leer hier elke dag bij:rolleyes:

Heb in augustus een keer gedeadlift met riem. Schielde toen meteen 15 kg. Daarna weer zonder riem verder gegaan omdat ik gewoon denk dat het niet de juiste manier is om een zwakke schakel te omzeilen. Als je rug een zware deadlift niet aankan, is het versterken van die rug te oplossing en niet het negeren ervan door middel van die riem. Daar help je je rug niet mee.

Ik denk wel dat als je gaat toppen of dermate hoog in gewicht komt dat versterking van de rug verder onmogelijk lijkt, je best een riem kunt gebruiken. Maar ik top nu 100kg zonder riem en ik denk dat er nog héél wat bij kunnen voordat ik hem echt nodig heb.

Heb in augustus een keer gedeadlift met riem. Schielde toen meteen 15 kg. Daarna weer zonder riem verder gegaan omdat ik gewoon denk dat het niet de juiste manier is om een zwakke schakel te omzeilen. Als je rug een zware deadlift niet aankan, is het versterken van die rug te oplossing en niet het negeren ervan door middel van die riem. Daar help je je rug niet mee.

Ik denk wel dat als je gaat toppen of dermate hoog in gewicht komt dat versterking van de rug verder onmogelijk lijkt, je best een riem kunt gebruiken. Maar ik top nu 100kg zonder riem en ik denk dat er nog héél wat bij kunnen voordat ik hem echt nodig heb.
je rug word gebruikt bij het dragen van een riem hoor :)
Denk dat men onderrug het sterkste deel is bij men deadlift? en ik draag altijd riem als ik zwaar ga. Deadlift = 155 Rackpulls kniehoogte = 210

Wie zegt dat je door de riem de onderrug minder gebruikt? ?

http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/riem-ontziet-onderrug-27650/

The results indicate that subjects' mean erector spinae activity was greater (p < 0.0125) in the lumbar region of the spine when wearing weight belts (±258 SD; 69.0 analog-to-digital units) during squatting exercises than the mean activity in subjects who were not wearing weight belts (±235 SD; 71.3 analog-to-digital units).

Practical Applications
When an athlete or coach uses or recommends particular equipment, it is crucial that the equipment performs as expected. Weight belts are commonly used in recreational, competitive, and industrial lifting situations. Although the benefits of wearing belts remains in dispute, until evidence is presented to the contrary, many lifters will continue to believe that wearing a weight belt increases the stability of the spine and decreases the likelihood of injuring the lower back. The general opinion of those who use the back support lifting belts is that the increased external support offered by the belt should decrease the need for muscular stabilization and should elicit a decrease in erector spinae activity during lifting.
This study was designed to determine if a decrease in erector spinae activity is observed while performing high-bar squats when wearing a weight support belt when compared to equivalent lifts while not wearing a belt. A noticeable decrease would indicate that the belt is relieving some of the need for the erectors to provide as much muscular stabilization of the lumbar spine as would be necessary in performing the same lifts without the belts. Findings that would indicate an increase or no difference in erector spinae activity between the 2 conditions of wearing a weight belt and not wearing a weight belt would tend to refute the theory that wearing a weight belt helps maintain proper lower-back mechanics and would likely decrease the chance of injury to that region during lifting.
In short, if anything less than a decrease in erector spinae activity is observed in someone who performs a squat while wearing a belt, the belt does not provide the biomechanical change people expect to help minimize the risk of lower-back injury. Our findings do not support wearing weight belts during submaximal lifting as a method of reducing erector spinae muscle activity. Athletes, coaches, and industry in general must be made aware that weight belts do not elicit the biomechanical benefits in trunk stabilization and support that they are commonly thought to provide.

Cheat curls kun je toch aardig wat mee vernken:p

met cheat squats en met cheat deadlifts ook

als ik zwaarder dan 120 ga dan doe ik me riem om

IK gebruik hem bij laaste set, vindt die ondersteuning dan toch wel belangrijk.

Terug
Naar boven