- Waardering
- 9
Ik ken haar verhaal idd , spreek d'r wel vaker
In haar geval is het idd anders omdat ze een opleiding en baan in het vooruitzicht heeft !! ( dan nog zou ik in mijn geval liever ontslag nemen dan ontslagen worden ,.. alleen al puur voor m'n CV)
Maar goed ik doelde niet persé op haar situatie , maar eerder op het gebruiken van zulke trucjes ,... sry ben ik niet erg van gecharmeerd .
Waarom zouden die andere baantje beledigend zijn ? ben je minder omdat je wat minder capaciteiten hebtmaakt dat je een minder mens
Het lijkt hier echt steeds gekker te worden in de zin van "niet willen onder doen voor de buurman" hij verdiend 1750 dus ik moet dat ook minimaal verdienen ,.........
In mijn ogen is er dan ook niets mis met even tijdelijk wat bollen plukken of taxirijden of wat dan ook ! je weet voor jezelf op dat moment wel beter , dwz niet dat de andere die daar werken minder zijn , maar jij weet dat je meer in je mars hebt en ook dat dit even tijdelijk is om de lege ruimte op te vangen !!
Imo altijd beter dan steun trekken !!!!!!!! ,... maar goed dat is mijn mening![]()
Helemaal mee eens. Behalve die laatste zin. Als je steun kan trekken dan laat iedereen direct de pl**ris krijgen en trek zoveel mogelijk steun.

Waarom? Anecdote:
Vroegah had ik een baan die me niet beviel. Omdat ik op zich een goede relatie had met mn chef, besloot ik zelf ontslag te nemen (zodat de beste man snel nieuw personeel kon aannemen). Helaas waren ze me 'vergeten' te vertellen dat ik dan geen recht heb op een uitkering en een strafkorting krijg van 50% op de bijstand.
Helaas had ik inderdaad de pech bijna een maand geen werk te kunnen vinden (zelfs de burger king wilde me niet!?
). Waardoor ik dus bijna failliet ging. Het CWI heeft me in die maand tot 2 keer in de week op gesprek laten komen zodat ik aan werk geholpen kon worden. Die hulp bestond uit welgeteld 1 vacature, die van receptioniste / telefoniste bij een aannemersbedrijf. Kortom, denk goed aan jezelf want een ander doet het niet voor je. Dus als je chef loopt te huilen dat hij toch zoveel in je geinvesteerd heeft bedenk dan dat dat zijn eigen keuze en verantwoordlijkheid is. Niet die van jou. Dus **** hem, meldt je ziek en strijk zoveel mogelijk geld op. Of zoek ander werk. De keuze is aan jou. Succes.

maakt dat je een minder mens
Maar als je ambities hebt....