Fitness Seller

Gedwongen ontslag moeten nemen

Ik ken haar verhaal idd , spreek d'r wel vaker ;)
In haar geval is het idd anders omdat ze een opleiding en baan in het vooruitzicht heeft !! ( dan nog zou ik in mijn geval liever ontslag nemen dan ontslagen worden ,.. alleen al puur voor m'n CV ;) )

Maar goed ik doelde niet persé op haar situatie , maar eerder op het gebruiken van zulke trucjes ,... sry ben ik niet erg van gecharmeerd .
Waarom zouden die andere baantje beledigend zijn ? ben je minder omdat je wat minder capaciteiten hebt ??? maakt dat je een minder mens ???

Het lijkt hier echt steeds gekker te worden in de zin van "niet willen onder doen voor de buurman" hij verdiend 1750 dus ik moet dat ook minimaal verdienen ,.........

In mijn ogen is er dan ook niets mis met even tijdelijk wat bollen plukken of taxirijden of wat dan ook ! je weet voor jezelf op dat moment wel beter , dwz niet dat de andere die daar werken minder zijn , maar jij weet dat je meer in je mars hebt en ook dat dit even tijdelijk is om de lege ruimte op te vangen !!
Imo altijd beter dan steun trekken !!!!!!!! ,... maar goed dat is mijn mening ;)

Helemaal mee eens. Behalve die laatste zin. Als je steun kan trekken dan laat iedereen direct de pl**ris krijgen en trek zoveel mogelijk steun. :)

Waarom? Anecdote:
Vroegah had ik een baan die me niet beviel. Omdat ik op zich een goede relatie had met mn chef, besloot ik zelf ontslag te nemen (zodat de beste man snel nieuw personeel kon aannemen). Helaas waren ze me 'vergeten' te vertellen dat ik dan geen recht heb op een uitkering en een strafkorting krijg van 50% op de bijstand.
Helaas had ik inderdaad de pech bijna een maand geen werk te kunnen vinden (zelfs de burger king wilde me niet!? :( ). Waardoor ik dus bijna failliet ging. Het CWI heeft me in die maand tot 2 keer in de week op gesprek laten komen zodat ik aan werk geholpen kon worden. Die hulp bestond uit welgeteld 1 vacature, die van receptioniste / telefoniste bij een aannemersbedrijf.
Kortom, denk goed aan jezelf want een ander doet het niet voor je. Dus als je chef loopt te huilen dat hij toch zoveel in je geinvesteerd heeft bedenk dan dat dat zijn eigen keuze en verantwoordlijkheid is. Niet die van jou. Dus **** hem, meldt je ziek en strijk zoveel mogelijk geld op. Of zoek ander werk. De keuze is aan jou. Succes.

Je zult met de Sociale Dienst om tafel moeten gaan zitten. Ze beiden je nu iets aan dat niet verenigbaar is met hetgeen je nu aan het doen bent. Of je blijft doorsudderen in het Mc D circuit of ze gaan je daadwerkelijk helpen in een traject. Wat belangrijk is, zekerheid voor alles, dus aan eventueel iets krijgen heb je niets!

Overleg dit alles met de Sociale Dienst en zet ook dit op papier. Vraag of ze je direct een reïntegratie traject willen aanbieden! Wat mij verbaasd is dat je een 4-uren contract heb maar als fulltimer te boek staat. Want dit is n.l. voor een flex 20 werker! Het is het een of het ander.

En je mag een inroostering terug geven, daar kun je niet om ontslagen worden. Het is gewoon onnodig gedreig van de bedrijfsleider, je wordt alleen voor die uren dan niet uitbetaald. Er kan n.l. niet van je verlangt worden 24/7 klaar te staan om op te komen draven.

Mocht hij wel doorgaan met zijn spel, alles op papier zetten en aangetekend naar hem opsturen, dit om alles later bij de SD te kunnen overleggen.

Ik heb gedacht aan ziek melden, maar dat zou betekenen dat ik elke dag, ook in het weekend en op feestdagen, tussen 9 en 17 thuis moet zitten, omdat er misschien iemand van de arbo langs kan komen. Trainen kan dan niet, ik zou niet eens boodschappen kunnen doen, want de supermarkt gaat om 17 dicht!
Als ik ontslag neem is er kans dat mijn recht op uitkering vervalt, als dat recht vervalt, heb ik geen recht meer op die opleiding en baan die ik via hun zou krijgen. Sowieso weiger ik ontslag te nemen omdat mijn baas me hiertoe dwingt. Ontslagen worden staat slechter op mijn CV, maar dat heb ik er in dit geval wel voor over.
En de Mac, tsja... Ik heb ook op het land gestaan, rabarber plukken, werk ik toch liever bij de Mac. Was wel echt mijn allerlaatste keuze en optie. Na alle afwijzingen op sollicitaties die ik gehad heb was ik het gewoon zat om thuis te zitten. Als je bij het CWI komt, ze kijken je CV door en zeggen "We hebben niks voor je, dus die sollicitatie plicht vervalt, want voorlopig zie ik het ook niet gebeuren dat er werk voor je komt." dan zegt dat ook wel genoeg. Dan maar zo'n rotbaantje tot er wat beters langskomt.

Je kan ook naar de huisarts gaan, doe alsof je overwerkt bent. Je eigen zeer depressief voordoen!

Heeft me zus ook gedaan en werkt goed, zat in zelfde situatie ongeveer

• Topic Starter Topic Starter
Inmiddels heb ik rechts bijstand gebeld, ben bij het CWI lans geweest, bij de Sociale Dienst langs geweest, heb McDonalds Winschoten gebeld (terwijl ik bij de SD zat), McDonalds Nederland gebeld en ik ben nog geen stap verder.
Het enige wat ze allemaal zeggen is dat hij niks heeft om op te staan, mij niet kan ontslaan omdat hij geen rechtsgeldige reden heeft en dat ik geen ontslag genomen heb.
Vanavond om 5 uur is mijn baas aan het werk, dus daarna bel ik hem nog wel even op om te vragen hoe het nou zit en of ik morgen nog wel moet komen.

Neem de DBB knokploeg mee.

Samenvattend... (?)

Je woont in een boerendorp, doet af en toe een k*tbaantje, gaat naar de SD...

Maar je hebt wel havo en een jaar HBO??? Ga dan weg uit dat domme dorp en iets doen. Simpel administratief werk kan sowieso iedereen doen en dan verdien je sowieso meer dan de mac..

Onnodig triest verhaal.

Volgens mij heeft ze al 10x uitgelegd dat ze niet weg kan op het moment. ;)Makkelijkste weg, leuke jongen aan de haak slaan, met goede baan en eigen huis. Kinderen maken, moeder worden. :P Maar als je ambities hebt....

Ben zelf ook vrij laat begonnen met mezelf te ontplooien. Zat met een paar afgeronde MBO-diplomas op niveau 3 en 4 IT/MCI werkt te doen via uitzenbureau. Sollicitaties wilde maar niet lukken op IT gebied, geen werk ervaring. Kreeg dan baantjes als vuilnisman en produktie werk. Todat ik op een moment wakker werd. :D

Samenvattend... (?)

Je woont in een boerendorp, doet af en toe een k*tbaantje, gaat naar de SD...

Maar je hebt wel havo en een jaar HBO??? Ga dan weg uit dat domme dorp en iets doen. Simpel administratief werk kan sowieso iedereen doen en dan verdien je sowieso meer dan de mac..

Onnodig triest verhaal.

Ben dus niet de enige die dit dacht na het lezen van de startpost...

De enige reden waarom ze niet weg kan is een thuis situatie waar we niks van weten. Geld is helemaal niet zo'n probleem als je 21 bent en je wilt verhuizen. Ik neem ook aan dat ze al een tijdje staat ingeschreven bij allerlei wooninstanties voor een woning. Werk vinden in een normale stad is ook geen probleem. Gewoon werk waar je niet eens een CV voor nodig hebt. Callcenter troep enzo. Eisen stellen aan werk zonder diploma en geld is nou eenmaal een luxe die je je niet kunt veroorloven in zo'n situatie.

Maarja, ik zal het wel weer niet snappen en een kl***zak zijn.

De enige reden waarom ze niet weg kan is een thuis situatie waar we niks van weten. Geld is helemaal niet zo'n probleem als je 21 bent en je wilt verhuizen. Ik neem ook aan dat ze al een tijdje staat ingeschreven bij allerlei wooninstanties voor een woning. Werk vinden in een normale stad is ook geen probleem. Gewoon werk waar je niet eens een CV voor nodig hebt. Callcenter troep enzo. Eisen stellen aan werk zonder diploma en geld is nou eenmaal een luxe die je je niet kunt veroorloven in zo'n situatie.

Mjah je bent tenslotte een man :D Laatst een soortgelijk "advies" gegeven aan een vriendin en heb dr daarom alweer 2 weken niet normaal gesproken :roflol:

Welke CAO val je onder?

Voor zover mij bekend heb je een bepaald aantal uren dat je mag solliciteren dat je baas je geen vrij kan weigeren.

Een kl***zak zal ik je niet noemen hoor :) Ik sta inderdaad ingeschreven bij woningnet en andere organisaties, maar ik krijg dit financieel niet voor elkaar.
Eisen stellen aan werk doe ik niet, anders had ik ook niet bij McDonalds gewerkt.
Maar ja, die thuissituatie hou ik liever privé, als je echt zo nieuwschierig bent stuur je maar een pm.

Welke CAO val je onder?

Voor zover mij bekend heb je een bepaald aantal uren dat je mag solliciteren dat je baas je geen vrij kan weigeren.

Ik val onder het horeca-CAO. En het probleem is niet dat ik geen uren vrij krijg om te solliciteren, maar dat ik een traject aangeboden heb gekregen en ik van hem geen ander beschikbaarheids rooster mag inleveren.
En inmiddels is mijn probleem meer dat hij loopt te dreigen met van alles wat gewoon niet mogelijk is.

Even een zijdelingse opmerking over de simpele k*tbaantjes...

Ik zit op moment ook een tijdje zonder werk. Natuurlijk ben ik op zoek naar een baan die bij mijn studie past, maar ondertussen heb ik wel geld nodig. Maar als er eenmaal HBO op je CV staat, ben je genaaid, vooal als je via een uitzendbureau op zoek gaat naar werk. Die weigeren je gewoonweg een (tijdelijke!) baan onder je niveau te geven. Kan je nog zo hard werk nodig hebben, en nog zo graag willen werken...

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik zou niet gaan lassen als ik jou was. Is niet bepaald bevoordelijk voor je gezondheid.

Even een zijdelingse opmerking over de simpele k*tbaantjes...

Ik zit op moment ook een tijdje zonder werk. Natuurlijk ben ik op zoek naar een baan die bij mijn studie past, maar ondertussen heb ik wel geld nodig. Maar als er eenmaal HBO op je CV staat, ben je genaaid, vooal als je via een uitzendbureau op zoek gaat naar werk. Die weigeren je gewoonweg een (tijdelijke!) baan onder je niveau te geven. Kan je nog zo hard werk nodig hebben, en nog zo graag willen werken...

Klopt, ik heb ook aangegeven dat ze me gewoon productiewerk moeten laten doen, maar dat willen ze niet. En als ik binnen kom lopen en wil reageren op een functie voor lopende band werk zeggen ze dat het te zwaar werk is voor een vrouw...

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik zou niet gaan lassen als ik jou was. Is niet bepaald bevoordelijk voor je gezondheid.

Met alle nieuwe regels en wetten die er zijn valt dat steeds meer mee :)

Klopt, ik heb ook aangegeven dat ze me gewoon productiewerk moeten laten doen, maar dat willen ze niet. En als ik binnen kom lopen en wil reageren op een functie voor lopende band werk zeggen ze dat het te zwaar werk is voor een vrouw...

Met alle nieuwe regels en wetten die er zijn valt dat steeds meer mee :)

Nou goed, m'n oom is lasser en in de praktijk is er weinig veranderd zegt 'ie, het is lassen of wegwezen want anders halen ze wel een pool die het doet voor de helft van het geld.

maar ik snap nog steeds het probleem niet, waarom kan je je werk en de reintegratie niet gewoon combineren???
als ik met niet vergis moet je rooster gewoon 2weken van tevoren bekend zijn, later inroosteren kan alleen met beider instemming.
neem geen ontslag want je krijgt geen reet.
laat je niet ontslaan want je krijgt ook geen reet want dat word gebaseers op je laatste gemmidelde loon van de afgelopen 12 weken.
maar dat neemt niet weg dat je in een shit situatie zit.
zoek een andere baan en neem dan ontslag, ook al denk je dat er geen werk is het is er toch. en met de pest in je lijf naar je werk gaan is zwaar k*t.

s6

maar ik snap nog steeds het probleem niet, waarom kan je je werk en de reintegratie niet gewoon combineren???
als ik met niet vergis moet je rooster gewoon 2weken van tevoren bekend zijn, later inroosteren kan alleen met beider instemming.
neem geen ontslag want je krijgt geen reet.
laat je niet ontslaan want je krijgt ook geen reet want dat word gebaseers op je laatste gemmidelde loon van de afgelopen 12 weken.
maar dat neemt niet weg dat je in een shit situatie zit.
zoek een andere baan en neem dan ontslag, ook al denk je dat er geen werk is het is er toch. en met de pest in je lijf naar je werk gaan is zwaar k*t.

s6

Oeh, heerlijke bump! Haha!
Naja, mijn baas weigert mij vrij te geven op de dagen dat die reintegratie is. Daarom kon ik vorige week ook niet werken op een dag dat ik ingeroosterd was. Heb een sommering gekregen en een hoop boze telefoontjes. Volgens mijn baas heb ik _alweer_ ontslag genomen. Komende week kan ik ook niet werken, nog steeds reintegratie, maar heb mijn baas ook gezegt dat ik niet meer kom werken. Hij zegt mijn loon in te gaan houden en ik doe geen vrijwilligerswerk bij de Mac.
Dus ik stort me lekker helemaal op die reintegratie, het is echt zo ontzettend gaaf! Vermaak me daar echt goed!

Terug
Naar boven