XXL Nutrition

Geen Bier en geen drugs

- alcohol is catabool
- hoezo denk je dat het dan beter zou zijn om drank te drinken waar 8x zoveel inzit ?
- XTC maakt je hersenen minder kapot dan alcohol. Eigenlijk bijna niets als je het gebruikt zonder alcohol erbij en genoeg water dringt.
- Er zijn al genoeg topics over wiet geweest; gebruik de zoekfunctie.

Leuk, nog zo'n pilenslikker

- Als je dan toch enkel om de alcohol drinkt zou ik beter sterke drank drinken rekening houdend met je fysiek.
- Wiet is testosteron verlagend en je wordt zo simpel als een druif.

Bodyroxx bron?
Ik merk namelijk echt geen verschil in kracht na een avondje doorzakken. En als ik steeds een week verspilde had ik nooit vooruitgang gezien :)

en ghb?

With 3 or more drinks your strength and endurance are lowered for up to 48hrs and you cant add muscle if you are too weak to push your maxes. Drinking so much that you get a hangover can set you back an entire weeks worth of bodybuilding progress between the wasted calories, the lack of sleep, the dehydration, vitamin mal-absorption, and the lack of motivation that follows a drinking binge.

Jij denkt als ik in het engels post geloven ze me misschien wel ofwat?:rolleyes:
Wat een onzin zeg..

Laatst bewerkt:
lol, waarom zou bier vocht afdrijven en whiskey niet dan?
ik heb ook een aardige kater na wat glazen whiskey iig:rolleyes:

Hoe hoger de helderheid van de alcohol hoe lager de kans is op een kater, dus beste zou je vodka kunne drinke.(en liters water drinken, bijna geen kater meer)

@AbFab Bron van stukje tekst: http://www.scoobysworkshop.com/alcohol.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/drobson11.htm

@demandi, is zeker geen onzin, als je serieus met je sport bezig bent. alchol en bodybuilding gaan niet samen. punt. ga jij je maar lekker lam zuipen.

er zit een groot verschil tussen lam zuipen en 3 glazen alcohol he;)
als je in wedstrijdvoorbereiding zit ofzo lijkt het me niet slim nee, maar ik denk dat het anders echt niet zoveel invloed heeft als jij aangeeft

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Hoe hoger de helderheid van de alcohol hoe lager de kans is op een kater, dus beste zou je vodka kunne drinke.(en liters water drinken, bijna geen kater meer)

is dat zo? ik denk dat als je liters water drinkt samen met die hoeveelheid bier (als je het binnen kan houden:p) je ook niet zoveel last zal hebben van een kater.
Volgens mij is toch echt alcohol de vochtafdrijver, niet de andere ingredienten die erin zitten..

Xtc dan,het maakt je hersens stuk ok maar kan het kwaad voor je spieren?

Nou 6 uur lang strak staan vraagt wat van je spieren. Daarnaast heb je totaal geen eetlust, waardoor je spieren niet gevoed worden. Kan dus nooit goed zijn.
Maar hoe erg het is, geen idee. :P
En dan heb je het probleem om in slaap te komen nog..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

/thread

is dat zo? ik denk dat als je liters water drinkt samen met die hoeveelheid bier (als je het binnen kan houden:p) je ook niet zoveel last zal hebben van een kater.
Volgens mij is toch echt alcohol de vochtafdrijver, niet de andere ingredienten die erin zitten..

jah is zo, google maar f

@bodyroxx, uit jou bron:

Quick quiz: Drinking one beer a day will add how much fat in one year?

a) 3 pounds of fat
b) 7 pounds of fat
c) 12 pounds of fat
d) 15 pounds of fat

Choice D. Pretty unbelievable isn't it. Drink just one beer a day and you add 15lbs of fat in a year. Small changes in diet can have huge effect over time!

Dit is toch een lachwekkende 'bron' c'monn man..

@highfly3r, ik kan geen wetenschappelijke verklaring vinden, het lijkt me ook niet echt logisch.. zie alleen maar van die sonja bakker site's die beweren alles te weten

Xtc dan,het maakt je hersens stuk ok maar kan het kwaad voor je spieren?

van X krijg ik geen honger van, buiten dat als je een beetje een sterk spulletje heb voel je ook niet dat je moe bent.

zit je daar dan zonder voedings stoffen je eigen de t*ring te dansen

Als je sterke drank drinkt t.o.v. bijv. bier krijg je fors minder kcal's binnen in de vorm van suikers. Ik zou dus altijd voor de sterke drank gaan. Ik heb zelf niet zoveel moeite met wiet of alcohol. Geheel onthouding is waarschijnlijk stukken beter, maar die 5 drankjes die ik per week drink ga ik echt niet moeilijk over doen. Als je in een grove bulk zit en keihard traint zou ik wel wat stricter zijn.

Alcohol is sowieso het kataboolst iig. + je krijgt veel overbodige kcals binnen. Merk persoonlijk niet veel aan mijn bf% als ik eens goed doordrink. Maar de kater is het me gewoon niet altijd waard. Tijdens de cut is alcohol sowieso een no-go. Tijden de bulk maakt het minder uit iig. Je moet nog een leven hebben naast Bb'ing ook he..

Ben persoonlijk veel meer voor wiet dan voor alcohol. Ik kan na een avondje paffen de dag erna gewoon zwaar gaan trainen zonder er ook maar iets van te merken; Bij alcohol is dat een heel ander verhaal.

Tijdens de cut is alcohol sowieso een no-go. Tijden de bulk maakt het minder uit iig. .

Juist omgekeerd lijkt mij. Massa aanzetten is veel moeilijker dan vet verliezen. Hoelang doe je over 5kg spiermassa? 1-2 jaar als gevorderde? In hoeveel tijd verlies je 5kg vet? Een maand? Aangezien het een moeizamer proces is moet je dus ook meer dingen goed doen om het te bereiken. Wat kg's cutten is simpel. Hoeveel shredded ecto's zijn er wel niet? Heb nog nooit negatieve gevolgen ondervonden van flink tanken tijdens het cutten, tijdens het bulken juist wel in de vorm van dat ik meer vet aanzette.

Juist omgekeerd lijkt mij. Massa aanzetten is veel moeilijker dan vet verliezen. Hoelang doe je over 5kg spiermassa? 1-2 jaar als gevorderde? In hoeveel tijd verlies je 5kg vet? Een maand? Aangezien het een moeizamer proces is moet je dus ook meer dingen goed doen om het te bereiken. Wat kg's cutten is simpel. Hoeveel shredded ecto's zijn er wel niet? Heb nog nooit negatieve gevolgen ondervonden van flink tanken tijdens het cutten, tijdens het bulken juist wel in de vorm van dat ik meer vet aanzette.

dit is toch voor iedereen verschillend? vandaar ook het verschil tussen ecto en endo lijkt me:rolleyes:

Ja ik snap je punt iig. Ik vind gewoon dat als je cut dat je dat gewoon serieus moet doen. Dan duurt het ook allemaal veel korter en kan je gewoon weer beginnen cleanbulken/bulken. Trouwens als je goed doorzuipt 1x pw en je doet extra cardio de week erna dan is het effect ''extra vet'' nihil. Bij mij is dat iig zo en ik ben ook endo.

Maar er zit idd een groot verschil in je bewering tussen ecto's en endo's. Ik heb veel meer moeite met cutten dan met massa aanzetten iig..

Nu ik er zo over nadenk denk ik, verrekt je hebt gelijk.

Maar verreken jij die kcals van alcohol dan ook in je dagelijkse macro's of niet?

Ik zou trouwens denken dat alcohol in de bulk vooral leid tot extra vet gains omdat je meer kcals binnen krijgt dan je nodig hebt, in ieder geval als je net zo eet als je normaal doet. Het katabole van alcohol valt echt wel mee, denk je serieus dat daardoor gains minder worden?

Er zal misschien iets verschil zitten tussen endo's en ecto's, maar dat ligt ook vooral aan waar je je alcohol uit haalt. Suikerdrankjes zijn hoe dan ook het slechts, maar worden toch het meest gedronken.

Nu ik er zo over nadenk denk ik, verrekt je hebt gelijk.

Maar verreken jij die kcals van alcohol dan ook in je dagelijkse macro's of niet?

Ik zou trouwens denken dat alcohol in de bulk vooral leid tot extra vet gains omdat je meer kcals binnen krijgt dan je nodig hebt, in ieder geval als je net zo eet als je normaal doet. Het katabole van alcohol valt echt wel mee, denk je serieus dat daardoor gains minder worden?

Tijdens het cutten niet. Ik hou gewoon m'n eiwit+vetten hoog en de kh lager. 1x in de week een paar drankjes zonder al teveel kcal's valt dan echt wel mee. Hoeveel kcal's zitten er nou in 5 glaasjes sterke drank? Iig stuk minder dan dat je een zak chips opentrekt. Dan is die dag gewoon m'n junkdag. Ik geloof wel in het negatieve effect van alcohol tijdens het bulken. Als je spieren niet anabool zijn nemen ze ook minder voedingsstoffen op en resulteert dat ook eerder in vetaanzet (en dus niet alleen door de kcal's die je op dat moment wegdrinkt). Maak gewoon zelf de afweging of je wel of niet iets wilt drinken/roken. Ik wordt zelf nogal druk van drank dus rook er ook liever wat bij of gewoon geen drank als ik thuis blijf..

Er zal misschien iets verschil zitten tussen endo's en ecto's, maar dat ligt ook vooral aan waar je je alcohol uit haalt. Suikerdrankjes zijn hoe dan ook het slechts, maar worden toch het meest gedronken.

Tijdens het cutten niet. Ik hou gewoon m'n eiwit+vetten hoog en de kh lager. 1x in de week een paar drankjes zonder al teveel kcal's valt dan echt wel mee. Hoeveel kcal's zitten er nou in 5 glaasjes sterke drank? Iig stuk minder dan dat je een zak chips opentrekt. Dan is die dag gewoon m'n junkdag. Ik geloof wel in het negatieve effect van alcohol tijdens het bulken. Als je spieren niet anabool zijn nemen ze ook minder voedingsstoffen op en resulteert dat ook eerder in vetaanzet (en dus niet alleen door de kcal's die je op dat moment wegdrinkt). Maak gewoon zelf de afweging of je wel of niet iets wilt drinken/roken. Ik wordt zelf nogal druk van drank dus rook er ook liever wat bij of gewoon geen drank als ik thuis blijf..

Had het is een keer uitgerekend en een halve liter whisky bijvoorbeeld is al gauw ruim 1000 kcal, flink wat dus.

Terug
Naar boven