Fitness Seller

Geen brood meer!(?)

als je stopt met brood, hoe zit het dan met je jodium peil? die bij Nederlanders zowiezo erg laag is, en dus aangevuld wordt via het bakkerszout in brood.

Uit vitamine pillen schijnt het niet erg goed opgenomen te worden.. en een tekort aan jodium is ook niet handig

als je stopt met brood, hoe zit het dan met je jodium peil? die bij Nederlanders zowiezo erg laag is, en dus aangevuld wordt via het bakkerszout in brood.

Uit vitamine pillen schijnt het niet erg goed opgenomen te worden.. en een tekort aan jodium is ook niet handig

Jozo zout gebruiken om je rijst op smaak te brengen.
of veel vis eten,

Rijst, pasta, havermout, brinta

eieren, melk

Maak dan je eigen brood! Post je meals topic > banaanbrood > heerlijk!!
Of is dit geen optie??

• Topic Starter Topic Starter
Eerder at ik ook 15-20 plakken brood per dag.
Lekker makkelijk en snel.

Geswitchte naar rijst

Ja dan moet je van te voren wat tijd nemen om klaar te maken?

So what?

Als je beetje goed fysiek wilt kweken kost dat ook tijd.

Je kan best 4-6 boterhammen eten in de bulk, maar zou niet meer doen.

Cutten helemaal geen brood

Hoezo dit?

Rijst, pasta, havermout, brinta

Ik wilde juist de tarwe en gluten terugbrengen.
Mijn zoektocht was meer naar een gezonde "calorieënbom", aangezien ik binnen het tijdsbestek van mijn ontbijt (waarbij mijn eetlust niet onbeperkt is) en mijn lunch (waarbij ik maar 45/60min heb om te eten) 1900 calorieeën weg moet zien te werken. De andere maaltijden zijn al "volgeboekt". En ik zie mezelf niet snel bijna 2kg (correct me if i'm wrong) aan rijstgerechten wegeten binnen die twee maaltijden. Misschien is brood wel de enige optie?

Hoezo dit?

Mijn zoektocht was meer naar een gezonde "calorieënbom", aangezien ik binnen het tijdsbestek van mijn ontbijt (waarbij mijn eetlust niet onbeperkt is) en mijn lunch (waarbij ik maar 45/60min heb om te eten) 1900 calorieeën weg moet zien te werken. De andere maaltijden zijn al "volgeboekt". En ik zie mezelf niet snel bijna 2kg (correct me if i'm wrong) aan rijstgerechten wegeten binnen die twee maaltijden. Misschien is brood wel de enige optie?

Gluten vermijden terwijl je er geen last van hebt is onzin.
daar maak je het jezelf onnodig moeilijk mee.

Hoezo dit?

Havermout. In de supermarkt zijn dat vaak erg grote vlokken, bij de boardsponsors kun je veel kleinere oats kopen. Dit kun je rustig in een shakebeker meenemen, 200g oats drink je zo weg met 300-400ml aan water zonder dat het een papperig geheel wordt en bevat 700kcal.

Hoezo dit?

zout gehalte, als jij 15 boterhammen eet krijg je zoon 6 gram zout binnen, stel dat je ook zout over je eieren eet en ook nog door je rijst in de avond kom je zo op 8+ gram

Havermout. In de supermarkt zijn dat vaak erg grote vlokken, bij de boardsponsors kun je veel kleinere oats kopen. Dit kun je rustig in een shakebeker meenemen, 200g oats drink je zo weg met 300-400ml aan water zonder dat het een papperig geheel wordt en bevat 700kcal.

Dit lijkt mij ook de enige oplossing, ik zal het proberen.

zout gehalte, als jij 15 boterhammen eet krijg je zoon 6 gram zout binnen, stel dat je ook zout over je eieren eet en ook nog door je rijst in de avond kom je zo op 8+ gram

Hier heb ik wat aan. Ik vond ergens dat een volwassene max 6gr per dag binnen mag krijgen dus dan zit ik idd snel aan die max.

1 a 2 eetlepels pindakaas of olie erdoor en je bent al bijna op 1000 kcal! ;) je hebt immers ook je vetten nodig!

Even een update; heb een paar pakken havermout van quaker gekocht en vanochtend gemixt met water. Smaakt naar zaagsel dus daar moet ik nog wat op vinden. Misschien rijstmelk ofzo?

Wat whey doorheen, je zou het ook nog kunnen blenden trouwens dan drinkje het zo weg

Even een update; heb een paar pakken havermout van quaker gekocht en vanochtend gemixt met water. Smaakt naar zaagsel dus daar moet ik nog wat op vinden. Misschien rijstmelk ofzo?

Eet elke ochtend 115 gram havermout gemixt met 1 schep whey en wat kaneel en kurkuma. Mengen met wat water zodat je een papje krijgt en dat lepel ik zo weg, heerlijk.

Even om je geld te besparen; beter haal je havermout van AH huismerk. Is precies hetzelfde spul maar dan echt 3x zo goedkoop ofzo.

Verder on-topic; ik heb tijden absoluut geen brood gegeten en telkens bakjes rijst+ groente + kip gemaakt en op dit moment eet ik wel weer brood (stuk of 6 p dag). Ik was het zat om telkens die bakjes te moeten maken en dan op een trainingsdag 3x kip + rijst + broccoli te vreten en ik kreeg er een raar opgeblazen gevoel van in mijn maag. Ik heb tot nu toe niet echt het idee dat brood wel/ niet schrappen veel invloed heeft op mijn groei, ik denk wel dat als je er een hekel aan krijgt om bakjes te maken/ schoonmaken en veel hetzelfde eten dit een stuk slechter is. Probeer het eens tijdje zonder brood en als je je hierbij lekker voelt gewoon aanhouden maar als je liever brood eet (en dit er niet heel veel op een dag zijn) dan gewoon bij brood blijven want het gaat echt geen significant verschil maken denk ik.

succes

(btw; wanneer je verhoudingsgewijs vrij hoog zit in eiwitten en vetten heb je niet eens veel plek voor carbs; dus je pakt een maaltijd havermout met shake, voor het trainen je rijst of andere koolhydraten bron en dan heb je de rest van de dag nog plek voor een beetje carbs)....

---------- Toegevoegd om 12:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------

Zit er nog een verschil in bruin brood?
is is het gewoon, bruin = de beste keus?

Nee deze statement zat er behoorlijk naast. Wat marina1975 zegt klopt wel, neem volkoren brood (dit is een beschermde productaanduiding).. Dit niet GROF volkorenbrood of super volkorenbrood, gewoon "volkorenbrood" :)

en rijstwafels of volkoren wasa crackers een optie ipv brood?

Eet al jaren geen brood meer.

Havermout/Aardappels/Pasta zijn mijn KH bronnen nu (en wat fruit)

Terug
Naar boven