Fitness Seller

Geen enkel plezier meer aan eten

• Topic Starter Topic Starter
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/

Dit is het grootste topic volgens mij over het ketogeen dieet. Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel :)

Thanks! Ik ga dat vanavond even rust doorlezen. Ja, zoals ik dan nu weet zit ik nog niet op een 'goed' ketogeen dieet, aangezien ik nog wel groenten en fruit eet. Situatie; Ik eet op onderhoud, en maak met cardio het verschil. Ben op 100 kilo begonnen met 20% vet. Ben eerst uitgegaan van 95 kilo spier, waardoor ik vet verloor. Toen ik op dat plateau zat, ben ik naar de 90 kg gaan eten. Dat heb ik net bereikt, dus ben nu m'n schema voor 85 kilo aan het opstellen, waardoor ik weer afval. Op deze manier loop je niet klem, als je een plateau bereikt heb je nog 'buffers'. Heb zelfs nog de 80-kg die ik kan gebruiken, als 't afvallen weer niet lukt. Hoef op deze manier m'n cardio niet nodeloos op te voeren. Als ik eenmaal op m'n laatste plateau zit, dat zal rond de 87/88 kilo zijn, is het op dat moment verstandig om over te gaan op een ketogeen-dieet? Tijdelijk, om te kijken hoever ik mezelf kan pushen en hoe droog ik kom te staan? Of het keto-gene dieet met het eetschema voor de 85 of 80 kilo is moet ik even kijken, als ik op de 80 kg ga eten zit ik op het randje qua spieraanspraak voor energie.

Hoop dat je m'n verhaal begrijpt! :)

Ik begrijp je verhaal volgens mij wel, al is het niet mijn manier van denken, en ik doe ook nauwelijks cardio :D Zo lang je rustig aan gewicht blijft verliezen en kracht behoud dan zit je over het algemeen wel goed. Als ik ga cutten dan ga ik langzaam per week kcal minderen, en dan vooral koolhydraten inleveren. De laatste weken doe ik dan volledig ketogeen met ongeveer 1 refeed avond per week.

Fruit is link voor een keto dieet, enkel soms wat besjes of aardbeitjes kan, maar geen hele appels, al helemaal geen bananen bijvoorbeeld. Groenten (vooral groene) zijn dan wel weer een aanrader. Als je in ketose bent is cardio ook niet echt nodig he, alleen krachttraining is dan voldoende. Ik zou trouwens niet te diep cutten, hoe langer je cut hoe meer spiermassa je kwijt raakt. En soms een een maandje bulken kan geen kwaad als je echt een halfjaar of langer vet wil verliezen.

Carb cycling, maar dan hoog in vetten en eiwitten, laag in koolhydraten en calorieën. Uiteraard ook veel (HIIT) cardio.

Persoonlijk doe ik liever wat meer cardio dan dat ik ga cutten; kun je lekker blijven eten wat je wilt.:)

Terug
Naar boven