XXL Nutrition

Geen fysieke vooruitgang

Bezoekers in dit topic

FColumbu85

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
114
Waardering
15
Lengte
1m65
Massa
88kg
Vetpercentage
16%
Goedemorgen mede bbers,

Ik doe nu al ruim 4 jaar aan bodybuilden maar de laatste paar jaar zie ik geen enkele fysieke vooruitgang meer ondanks dat ik met kracht wel vooruit ga.
Het is natuurlijk wel leuk om met kracht vooruit te gaan maar die vooruitgang is niet te zien aan mijn lichaam.
Ik begin mijn motivatie hierdoor een beetje te verliezen.
Toen ik begon met trainen woog ik 58kg en momenteel zit ik op 73,4 kg (hoogste wat ik ooit gewogen heb was 75kg) Voordat ik begon met trainen had ik kindermaatje 176 (geen grap) en nu heb ik maat M.
Mijn doel is om 80 kg te gaan wegen gezien mijn lengte (1.65) meer dan genoeg lijkt me.
Mijn lichaam heeft een ectomorfe bouw en ik kom heel moeilijk aan, ik let wel goed op mijn voeding en bereken de eiwitten, koolhydraten en vetten met een appje op de telefoon :).
De enige vooruitgang die ik echt heel goed zie is een enorme rijstbuik na veel eten..


Hebben jullie wat motiverende tips of adviezen?
 
Foto's maken zodat je zelf je herstel kan zien. Want zo te lezen gaat alleen je zelfbeeld niet vooruit
 
Goedemorgen mede bbers,

Ik doe nu al ruim 4 jaar aan bodybuilden maar de laatste paar jaar zie ik geen enkele fysieke vooruitgang meer ondanks dat ik met kracht wel vooruit ga.
Het is natuurlijk wel leuk om met kracht vooruit te gaan maar die vooruitgang is niet te zien aan mijn lichaam.
Ik begin mijn motivatie hierdoor een beetje te verliezen.
Toen ik begon met trainen woog ik 58kg en momenteel zit ik op 73,4 kg (hoogste wat ik ooit gewogen heb was 75kg) Voordat ik begon met trainen had ik kindermaatje 176 (geen grap) en nu heb ik maat M.
Mijn doel is om 80 kg te gaan wegen gezien mijn lengte (1.65) meer dan genoeg lijkt me.
Mijn lichaam heeft een ectomorfe bouw en ik kom heel moeilijk aan, ik let wel goed op mijn voeding en bereken de eiwitten, koolhydraten en vetten met een appje op de telefoon :).
De enige vooruitgang die ik echt heel goed zie is een enorme rijstbuik na veel eten..


Hebben jullie wat motiverende tips of adviezen?

Alsje niet aankomt eetje wss te weinig, als je lang een zelfde trainingsroutine volgt stagneer je ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alsje niet aankomt eetje wss te weinig, als je lang een zelfde trainingsroutine volgt stagneer je ook

Ik zal mijn voedingsschema eens posten..misschien ligt het inderdaad aan de voeding:

07:00 4 sneetjes volkoren brood met 1 portiepindakaas en een banaan + 300ml halfvolle melk met 1 schep Myofusion eiwit
11:00 6 sneetjes volkoren brood met 1 portie pindakaas, 1 portie Nutella, en 1 plak kaas + 250 halfvolle chocolademelk
13:00 300 ml halfvolle melk met 1 schep Myofusion + 2 sneetjes volkoren brood met 1 portie pindakaas
15:30 1 broodje cheeseburger +200 ml kwark yoghurt aardbei
18:00 Avondeten (aardappelen/pasta/rijst
20:30 300ml halfvolle melk met 1 schep Myofusion eiwit

Volgens dat appje op mijn telefoon heb ik dan het volgende binnengekregen:
Vet 92,67 gram
Koolhydraten 375,20 gram
Eiwitten 155,23 gram
Totaal aantal kcal: 2.914

Herhalingen met trainen ligt altijd tussen de 8 en 12.
Ik heb 5x5 ook geprobeerd werd ik wel sterker van maar gaf niet echt een goede pomp en fysiek bleef naar mijn gevoel hetzelfde..
 
Ofc ga je door 5x5 niet een gespierde bull worden. 5x5 beloond zich later als je op hypertrophy gaat trainen. Gooi er eens een deload week in misschien dat je je daarna wat beter voelt. Ook meer kcal gaan eten, want 2,9k kcal zit al ongeveer rond de onderhoud voor dat gewicht.

Of train op kracht & spiermassa met een Full Body workout als je het fijn vind om die pomp te voelen jwz.
Ook je trainingsschema veranderen, zo blijft het interessant en leuk.. maar gain je ook veel meer dan wanneer je telkens dezelfde oefeningen blijft doen.
 
Ofc ga je door 5x5 niet een gespierde bull worden. 5x5 beloond zich later als je op hypertrophy gaat trainen. Gooi er eens een deload week in misschien dat je je daarna wat beter voelt. Ook meer kcal gaan eten, want 2,9k kcal zit al ongeveer rond de onderhoud voor dat gewicht.

Of train op kracht & spiermassa met een Full Body workout als je het fijn vind om die pomp te voelen jwz.
Ook je trainingsschema veranderen, zo blijft het interessant en leuk.. maar gain je ook veel meer dan wanneer je telkens dezelfde oefeningen blijft doen.

Ja ik moet toegeven dat ik wel altijd dezelfde oefeningen doe ongeacht het aantal herhalingen.. :o
Dat ga ik dus maar eens veranderen...
Thanks in ieder geval!
 
Trainingsroutine aanpassen, gewoon eens compleet omgooien om die shock te geven aan je lichaam. Voeding wat uppen kan ook geen kwaad, eet bijvoorbeeld eens 300 kcal meer elke dag en wat meer eiwitten.

Overigens is het wel logisch dat je nu minder vooruitgang ziet dan vroeger, in het begin gain je altijd het hardst en na een tijdje zie je niet meer elke week verandering in de spiegel.
 
Bedankt voor alle reacties! Hebben jullie nog een goede weightgainer als aanrader? Ik gebruikte voorheen het merk Performance maar die bevat aspartaam :(
 
Imo zou ik gewoon meer eten ipv weightgainers gebruiken.
 
Back
Naar boven