MuscleMeat

Geen kwark in huis. Is deze vervanging een goede optie?

martijng70

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Goedenavond mede dbb'ers,

Heb geen kwark meer in huis, maar alleen nog yoghurt en goed getraind vandaag.

Nu zat ik er aan te denken 500 g halfvolle (1.5%vet) roeryoghurt te mixen met ong. 20-25 g whey met wat havermout en walnoten erdoor. Is dit een goede vervanger als laatste maaltijd? Ik moet nog ongeveer 600-700 kcals.

Wat kan beter? Of gewoon zo laten?

Alvast bedankt, [emoji106]

Beter dan niets toch? Ik zou het dan alleen niet kort voor het slapen gaan eten.

Whey zijn snelle eiwitten, dus in THEORIE is dat niet ideaal om vlak voor het slapen te nemen, omdat die snel worden opgenomen in je bloed (dus dan zou in theorie de eiwitsynthese ook eerder 'klaar' zijn en stil vallen gedurende de nacht), het is daarom idealer om langzame eiwitten te weten (zoals in kwark), omdat de synthese dan langer door zou duren. Je zou de whey kunnen vervangen door bijvoorbeeld ei of tonijn maar goed ik weet niet of je met die ingredienten een leuke maaltijd weet te maken.

Van de andere kant zijn er ook bronnen die beweren dat doordat je de whey eerst mengt met (in dit geval) yoghurt de eiwitstructuur veranderd waardoor de eiwitten minder snel zijn en het dus niet zo'n probleem is.

Hoe dan ook is dat verschil tussen trage en snelle eiwitten in de praktijk zo minimaal dat het waarschijnlijk voor jou geen drol uitmaakt en dat wat je post waarschijnlijk gewoon een prima maaltijd is om 's avonds te eten mits het in je macro's past.

Terug
Naar boven