AndroidHealthClinic

Kom niet aan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik deed het laatst ook een tijdje elke dag wegen, werd en ook knettergek van hoger-lager-hoger-lager. En ook gefrustreerd als de weegschaal niet aangaf wat ik wilde.
Ben toen maar gewoon gaan focussen op m'n fysiek en af en toe nog eens kijken of ik nog op koers lag. Ging stukken beter voor mij.
Je moet ook kijken naar je wekelijks gemiddelde en niet wat er dagelijks op en af gaat. Meer meetpunten zijn betrouwbaarder, heb regelmatig dat er wel 0,5 of een kilo verschil tussen zit.

Ik weeg bijvoorbeeld ook standaard elke zondag zo'n 200/300g minder. Als je dan maar 2 meetpunten gebruikt en je hebt een x of regelmatig zo'n afwijking lijkt het net alsof je te veel aan of afvalt en pas je je voeding er verkeerd op aan.
 
Overload aan eiwitten hoeft natuurlijk ook niet, die worden toch omgezet in carbs in je lichaam. Kan je beter gewoon carbs eten dan.

Geef me daar maar eens het reactiemechanisme van a.u.b.
 
Geef me daar maar eens het reactiemechanisme van a.u.b.

Ach aankomen in gewicht kan ook prima op een tekort aan eiwit en een flink overschot aan KH ... fatbulking.
Goede hoge eiwitsynthese is niet zo belangrijk, als we maar zwaarder worden. ;)
 
Inderdaad. Is nu ook het belangrijkste voor mij. Zodat ik na cutten wat groter sta als vorige zomer.
 
Ach aankomen in gewicht kan ook prima op een tekort aan eiwit en een flink overschot aan KH ... fatbulking.
Goede hoge eiwitsynthese is niet zo belangrijk, als we maar zwaarder worden. ;)
In dat opzicht wel ja :rolleyes:

Maar eiwitten omzetten in koolhydraten? Man als ik dat kon at ik de hele dag vlees.
 
Ik las op internet dat het beter is op in de avond minder te eten, dat het t beste is om meer te eten in de ochtend,klopt dit?

Ik eet sinds ik gebruik maak van een voeding schema altijd het meeste in de avond.

17:30 avond eten
19:30 shake en banaan
20:30 4 volkoren boterhammm en eieren
10:30 flinke bak met rijst.

Is toch geen probleem of wel? Het is soms beetje proppen en laatste happen rijst drink ik soms weg met water haha
 
Kan geen kwaad. Het gaat om je totalen op een dag.
 
Dacht ik ook al, bedankt marina
 
Ik las op internet dat het beter is op in de avond minder te eten, dat het t beste is om meer te eten in de ochtend,klopt dit?

Ik eet sinds ik gebruik maak van een voeding schema altijd het meeste in de avond.

17:30 avond eten
19:30 shake en banaan
20:30 4 volkoren boterhammm en eieren
10:30 flinke bak met rijst.

Is toch geen probleem of wel? Het is soms beetje proppen en laatste happen rijst drink ik soms weg met water haha
Geen probleem, maar waarom doe je dit als ik vragen mag? Train je zo laat of wat eet je over de dag zelf?
 
Ik train altijd rond half 7.

En ik doe dat omdat ik shavonds eieren kan bakken.als ik dat maak voor volgende dag vind ik het niet lekker.

En ik vind alles op.me werk lastig weg te krijgen, zeker als ik maar pauze heb van 15 min, dan moet ik alles erin gaan beesten.
 
Ik train altijd rond half 7.

En ik doe dat omdat ik shavonds eieren kan bakken.als ik dat maak voor volgende dag vind ik het niet lekker.

En ik vind alles op.me werk lastig weg te krijgen, zeker als ik maar pauze heb van 15 min, dan moet ik alles erin gaan beesten.
Alright, kun je wel lekker bunkeren nog 's avonds ;).
 
In dat opzicht wel ja :rolleyes:

Maar eiwitten omzetten in koolhydraten? Man als ik dat kon at ik de hele dag vlees.

Ja je lichaam zet wel eiwitten om naar glucose. Eiwit kan niet gebruikt worden als brandstof, het moet eerst afgebroken worden.
Een overschot aan eiwit zal ook glucose worden.

De hele dag vlees eten, hmmm heerlijk inderdaad.
 
Haha ja inderdaad, als ik me een keer niet aan me schema hou dan ga ik shavonds kapot van de honger.

Zowiezo heb ik dan heel de dag door honger. Soms best vervelend, want dan prop je er sneller junkfood in.

Maar het zal allemaal stuk erger zijn als je boven 5000 kcal zit
 
In dat opzicht wel ja :rolleyes:

Maar eiwitten omzetten in koolhydraten? Man als ik dat kon at ik de hele dag vlees.

Dus je wist iet dat eiwiiten omgezet worden in glucose? :roflol:
Wat een niveau :roflol:

En als je daaraan ook concludeert om nu enkel maar vlees te eten, dus eig nog meer eiwitten, dan trek je er ook nog eens een verkeerde conclusie eraan. Eiwitten uit je voeding kan je best gebruiken om spieren te bouwen, niet om als brandstof te gebruiken. Daar zijn carbs beter geschikt voor.

Dus je moet beiden eten.
 
Laatst bewerkt:
Ach aankomen in gewicht kan ook prima op een tekort aan eiwit en een flink overschot aan KH ... fatbulking.
Goede hoge eiwitsynthese is niet zo belangrijk, als we maar zwaarder worden. ;)

Op eet meer dan 200 gram eiwitten. Voor zijn gewicht is dat een overload.(minder dan 70 kilo vetvrijemassa). 140 a 180 is ruimschoots voldoende en dan hanteer ik 3 gram eiwit per kg vvm. Als iemand tegen hem zegt om minder protein te eten, dan gaat dat niet zn eiwitsynthese verneuken.
Teveel eiwit is nergens voor nodig.

Ja, tis idd beter teveel dan te weinig, maar je kan 20 a 30 gram erover gaan, geen 100 of het dubbele.
 
Dus je wist iet dat eiwiiten omgezet worden in glucose? :roflol:
Wat een niveau :roflol:

En als je daaraan ook concludeert om nu enkel maar vlees te eten, dus eig nog meer eiwitten, dan trek je er ook nog eens een verkeerde conclusie eraan. Eiwitten uit je voeding kan je best gebruiken om spieren te bouwen, niet om als brandstof te gebruiken. Daar zijn carbs beter geschikt voor.

Dus je moet beiden eten.

Niveau? Ik zou je bron nog maar een keer even opnieuw lezen als ik jou was.

Energiebronnen worden alleen omgezet in glucose als er een tekort aan koolhydraten in de voeding is (1st line). Als je teveel eiwitten eet worden de aminozuren waaruit eiwitten bestaan omgezet in ureum en uitgescheiden.
 
Met 3gr per kg doel vvm kom je wel op 200+ al bij 78kg @ 10%, 250 zou niet gek zijn als we hem een beetje een leuk doel gunnen.

Alleen maar proteine wil je inderdaad ook niet maar zelfs 300gr proteine zou bij 4000kcal nog ruimte laten voor 500+gr carbs.

En een groter aandeel proteine geeft minder ruimte voor het aankomen van vet bij je gains.
 
Laatst bewerkt:
Ik laat alles nu gewoon staan zoals het is, mijn lichaam reageert er goed op, en dan ga ik niks veranderen.

Ik zie wel weer verder als mijn gewicht stagneert.
 
Back
Naar boven