XXL Nutrition

Kom niet aan

Ik zou je gewoon elke dag wegen en dan gemiddeldes automatisch in een excel bestand je weekgemiddeldes (gemiddelde van de huidige dag en de zes dagen ervoor) laten uitrekenen, zo krijg je het beste inzicht in je gewicht. Je lichaamsgewicht fluctueert dagelijks en zo beperkt je dit tot een minimum.

• Topic Starter Topic Starter
Dat wel, alleen als dan de weegschaal 5 dagen op hetzelfde staat dan ben ik ik al bang dat het niks word, en dan ben ik half depressief die dagen omdat ik weet dat er niks bijgekomen is haha.

Ben benieuwd of ik deze week ook 0.4 kilo aankom.

Wat komen jullie aan in de bulk?

Maar het kan ook zijn dat je wel bijkomt, en juist op de dag dat je op de weegschaal staat door vochtverlies oid juist minder weegt, dan ben je ook depressief en heb je voor je gevoel een hele week weggegooid. Andersom ook, stel je weegt je die dag en je bent juist 2 kg zwaarder door alleen vocht, je denkt dat je goed bezig bent maar de volgende dag is dit gewoon weer weg.

Je moet gewoon eerlijk tegen jezelf zijn, waarom zou je pas resultaten willen zien na 7 dagen als dit ook dagelijks kan? Je gewicht zal dagelijks schommelen, maar een gemiddelde over 7 dagen is veel nauwkeuriger dan eens per 7 dagen wegen. Je moet het zelf weten, maar dit is mijn advies :)

Klopt je hebt gelijk, ik zal me wel gewoon elke dag wegen zoals ik het al deed.

Ik deed het laatst ook een tijdje elke dag wegen, werd en ook knettergek van hoger-lager-hoger-lager. En ook gefrustreerd als de weegschaal niet aangaf wat ik wilde.
Ben toen maar gewoon gaan focussen op m'n fysiek en af en toe nog eens kijken of ik nog op koers lag. Ging stukken beter voor mij.

Ja dat heb ik dus ook. Hopen dat je iets bent aangekomen en dan 0.2 eraf ofzo haha. Word je knettergek van.

Ga er denk ik beetje tussen in zitten, om de 3 dagen wegen ofzo.

Persoonlijk bulk ik niet alleen zonder focus op weegschaal, maar ook zonder focus op de spiegel.. Mijn gedachte is meer dat je in een effectieve bulk gewoon elke training je grens ietsje moet kunnen verleggen. Je hebt als het goed is altijd een surplus aan energie t.o.v. de vorige training dus moet je ook in resultaten vooruit gaan. Tuurlijk kijk ik wel 'n beetje in de spiegel / weegschaal, maar krachtprogressie is in de bulk toch echt mijn belangrijkste maatstaf.

Dat wel, alleen als dan de weegschaal 5 dagen op hetzelfde staat dan ben ik ik al bang dat het niks word, en dan ben ik half depressief die dagen omdat ik weet dat er niks bijgekomen is haha.

Ben benieuwd of ik deze week ook 0.4 kilo aankom.

Wat komen jullie aan in de bulk?

0,4 vind ik zat veel persoonlijk.
Anderen mikken op 1 kilo maar das dirty bulken in mijn ogen en imo ook zinloos. Wat heb je aan zoveel hewicht bijkomen alst merendeel vet is.
Als je elke week 0,3 kilo aankomt, dan ben je 52x0,3 is 15 kilo zwaarder in 1 jaar en das lang niet allemaal spieren. 0,3/0,4 is snel genoeg.

Dan gaat het teminste wat harder en zie je sneller verandering en blijft het leuk,

Net zoals cutten, gaat ook lekker rap en dan zie je elke week verschil.

Maar hoef ook geen 0.4 kilo aan te komen persee. 0.2 per week is ook goed. Mijn streven is 1 kilo per maand en dan tot de zomer, en dan gaan cutten.

35 kilo in 12 weken :trollfacex:

Haha dikke shit

Gewoon flink massa kweken, cardio gaat toch als een trein.

Mijn vorige cardio sessie ging ik van 16 procent naar 10 in 6 weken.

Ben zelfs flink sterker geworden in shoulder press en incline bench press.
(Wilt niet zeggen dat het mijn volgende cardio sessie ook is)

Dus dat vind ik niet zo erg.

He iedereen,

Wou even laten weten dat het de goede kant op gaat, weeg nu 76.8 en buikomtrek is hetzelfde gebleven, ben ook flink sterker geworden. Gisteren 3x 120 kilo bank gedrukt. En 6x42 incline bench press.

Snap niet hoe het nu zo hard kan gaan, laat me 5 bier wel staan voortaan in het weekeind en ben gestopt.met roken.
Dat zal ook wel mee spelen.

Wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties!

Topper!

Mijn advies voor deze week/weken. Probeer nog even op 1e kerstdag je gewicht te bekijken zodat je vanaf 2 januari weet waar je mee verder kan.
Je hoeft geen rekening te houden met kerst en oud&nieuw verder. Gewoon lekker vrij nemen van je schema en extra genieten.

Met 1ste kerstdag heb ik zowiezo vrij van schema, gaan we gourmetten. Dat is altijd een lekkere kcal bom haha.

Klopt, lekker aan de kip en biefstuk. Vind ik ook het lekkerste vlees wat er bij ligt.

Ik kan je aanraden de samenstelling van je macronutriënten te veranderen.

momenteel krijg je meer eiwitten binnen dan nodig, met jouw lichaamsgewicht zou je aan 140g totaal per dag al meer dan voldoende binnenkrijgen.
ook krijg je vrij weinig vetten binnen, dit zou je naar +-100g totaal kunnen brengen. vergeet niet dat vet een essentiele bouwstof is voor testosteron.
dat zou je totaal aantal 140g eiwit + 100g vet zou je totaal aantal caloriën op 1460 brengen, dus is er nog ruimte voor 640g koolh in je eetschema van 3900kcal.
de keuze van voedingsmiddelen waar je je caloriën uit haalt maakt in principe niets uit. zeker tijdens het bulken niet.
ik kan je wel aanraden je eiwitten meer uit natuurlijke bronnen als vis, vlees, en eieren te halen; en minder uit supplementen.
Je komt niet aan? Laten we dan nog je eiwitten verlagen en meer koolhydraten consumeren! :roflol:

Terug
Naar boven