XXL Nutrition

Geen powerlifting op Olympische Spelen

• Topic Starter Topic Starter

Stel dat je 10% beter kan performen als je verboden middelen neemt, en er zouden maar enkelen gebruiken, dan zouden zij met gemak winnen.

Limieten voor verboden producten staan hoog hoor.. Was de testosteron waarde voor wielrenners niet tot 4x hoger toegelaten dan bij normale mensen? En die van Landis was 7x die limiet?

Komt er imo gewoon op neer om onder de detectielimiet te blijven.

Niet dat ik inside info heb, maar je kan als naturel toch niet competiteren met gebruikers, en er is aardig wat competitie tussen de atleten onderling.

Nou goed dat is mijn mening, de waarheid zullen we wel nooit te weten komen.

EDIT: Als zelfs darters en biljarters al aan de Beta-blokkers zitten, kan je der toch vanuit gaan dat het in de populaire sporten veel erger is ;).

Laatst bewerkt:
Denk dat je goed moet zoeken om op de Olympische Spelen een atleet te vinden die naturel is.

ALLE olympische atleten komen door een doping controle (en zo niet dan liggen ze uit de spelen)... denk je dat dat ook lukt met elite level powerlifters ?

ik denk dat equipment (een bepaald niveau, niet unlimited) nog niet eens het probleem is. OLers hebben soms ook een riem en kniebandjes om. Maar zodra je niet meer kan lopen, of als een zombie wandelt, dan vinden mensen het raar en kunnen ze moeilijker associeeren. Juist de ogenschijnlijke ontspannenheid waarmee OLers enorme gewichten benaderen en tillen is (voor mij) fascinerend.

Ik vind die bench-pakjes altijd zo koddig. Maar goed OL-kleding mag een OL-er niet helpen, alleen beschermen... raw powerlifting zou dus goed moeten kunnen. En daarbij, ook in andere sporten is helpende kleding..... schaatspakken, en die lange zwempakken zijn ook niet alleen bedacht omdat de zwemmers zich te bloot voelden in het water en zo is er vast wel meer te verzinnen (schoeisel van hardlopers die helpt om sneller te gaan)...

Maar verder is het vooral een politieke zaak. Stelletje oude zakken bepalen wat er moet komen en niet het volk dat daadwerkelijk van de sport houdt.

Oh en beach-volleybal is ook alleen maar voor de eye-candy uitgekozen. (niet dat daar iets mis mee is overigens)

• Topic Starter Topic Starter
ALLE olympische atleten komen door een doping controle (en zo niet dan liggen ze uit de spelen)... denk je dat dat ook lukt met elite level powerlifters ?

Wist ik niet. Zijn dat specifieke testen voor iedere sporttak, of eerder algemeen? Want bvb een powerlifter bij een test over epo zou het nog zo moeilijk niet hebben :p.

dries houd je geloofsovertuiging voor je aub, verziekt de topic:roflol:

het is wel een para-olympische sport he. En over de suits zal er altijd discussie zijn maar in andere sporten worden er ook speciale suits (zwemmen, lopen enz enz) gebruikt hoor.

het is wel een para-olympische sport he. En over de suits zal er altijd discussie zijn maar in andere sporten worden er ook speciale suits (zwemmen, lopen enz enz) gebruikt hoor.
Om toch weer terug te komen op gear.. Waarom is het verschil zo belachelijk groot tussen raw en geared? Het zou je moeten "ondersteunen". Met een pak aan gaat het om hoeveel druk je lichaam aankan en hoeveel jij zelf aan kan buiten 't moeilijke gedeelte van de lift want daarbij helpt je pak je tientallen kgs, if not honderd(en) kgs, extra te liften. Niet dat ik minder respect heb voor mensen die geared liften trouwens, integendeel. Ik vind het indrukwekkend als je ziet dat het menselijk lichaam zulke belachelijke gewichten aankan.

Edit: geloven dat het gros van de olympische atleten honderd procent naturel is.. :roflol:

Zie het als 2 verschillende disciplines. Beide verdienen respect:)

Stel dat je 10% beter kan performen als je verboden middelen neemt, en er zouden maar enkelen gebruiken, dan zouden zij met gemak winnen.

Limieten voor verboden producten staan hoog hoor.. Was de testosteron waarde voor wielrenners niet tot 4x hoger toegelaten dan bij normale mensen? En die van Landis was 7x die limiet?

Komt er imo gewoon op neer om onder de detectielimiet te blijven.

Niet dat ik inside info heb, maar je kan als naturel toch niet competiteren met gebruikers, en er is aardig wat competitie tussen de atleten onderling.

Nou goed dat is mijn mening, de waarheid zullen we wel nooit te weten komen.

EDIT: Als zelfs darters en biljarters al aan de Beta-blokkers zitten, kan je der toch vanuit gaan dat het in de populaire sporten veel erger is ;).

Beta blokkers kunnen goed helpen om de zenuwen onder controle te houden.En hoewel wij het niet echt sporten vinden,wordt van darts en biljart best wel iets belangrijks gemaakt als je ziet hoeveel het op tv komt enzo.

Verder vrees ik dat je gelijk hebt,en wat de gewichtheffers betreft;je kunt niet naar een internationaal toernooi kijken of de commentator vertelt bij mindstens de helft van de deelnemers ,deze is net terug van 2 jaar geschorst te zijn...

Waarom iets wel of niet op de spelen komt blijft inderdaad een raadsel.Bij OL is het natuurlijk de traditie die PL minder heeft,maar als je ziet wat voor sporten er dan wel weer komen.Dat soort sporten zal wel een betere geld-lobby hebben.Met kleiduivenschieten zal het dat iig wel zijn :D

ik hoorde dat de reden was dat Powerliften niet olympisch is (correct me if I'm wrong)
dat Amerika als continent niet instemt om een of andere reden.
alhoewel, bankdrukken voor gehandicapten is wél olympisch dacht ik...

paar redenen waarom powerlifting niet aanvaard word in de olympische spelen
veel te veel federaties , er is maar een federatie dat de moeite is epf en ipf daar zijn er echte kampioenen , misschien dat raw aanvaard word , voor mij blijft het een mooie sport
maar enkel in een erkende federatie , de toppers hebben wel de worldgames , maar daar tillen er enkel de epf lifters , als het ooit olympisch word en hopelijk komt het , zullen enkel de epf en ipf lifters tillen, daar ligt de lat hoger op strengheid , dieper squat , bench met een normale suit voeten op de grond enz plus daar zijn er ook doping controlles ,

Nice bump, Jan!

4jr maar, LOL

Terug
Naar boven