Fitness Seller

Geen puf meer na 1 enkele oefening

thijsvanerp

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
78kg
Vetpercentage
9%
Hallo,

Ik kom net terug van een rugblessure en heb daardoor een maand niet kunnen sporten. Sinds vandaag weer begonnen en heb echt zin om er vol voor te gaan en lekker de hele zomer doorknallen. Ik heb zometeen examens, daarna megalang vakantie, kan ik mooi overdag wanneer het rustig is.

Maar mijn vraag is, wat ik eraan kan doen dat ik na 1 enkele oefening helemaal kapot ben. Niet kapot in de zin van moe. Maar ik kan gewoon niks meer uit m'n armen krijgen. Bv. borst begin ik met pec fly's. Vervolgens incline dumbbell press. Geen probleem. Dan ga ik door met een flat dumbbell press waar ik gewoon bijna niks meer uit mezelf kan halen. Mijn borst begeeft het gewoon.

Maar het meest last heb ik ervan bij mijn triceps. Na de ez-bar pushdown kan ik bijna niets meer. Een paar dips gaan nog wel, maar een volgende oefening als skullcrushers/small benchpress levert niks meer op.

Wat kan ik hier aan doen? Ik ben 1,89 en weeg 73 kg. Sta erg droog dus.

Minder gewicht, meer reps?

Niks,

Als je toch lang zomervakantie hebt moet je de tijd vóór de zomervakantie gebruiken om RUSTIG op te bouwen.

Als je niet meer kan, dan kan je niet meer. Ga dan ook zeker niet door en doe het gewoon rustig aan.
Begin gewoon met een lekker licht gewicht, en luister naar je lichaam.

Als je niet forceert komt de kracht/uithoudingsvermogen snel weer terug.

Succes

Ik denk dat je hetzelfde gewicht pakt als voor je blessure?

En zoals al gezegd : lager gaan in gewicht zodat je iig je training kan afmaken en weer beginnen met opbouwen.

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, niet echt handig van me om neer te zetten dat ik terug kom van een blessure, daar staat het namelijk even los van. Vóór m'n blessure had ik hier ook last van, dat ik gewoon snel 'op' was. Ik eet goed, ik slaap goed. Ik DENK dat het daar niet aan ligt. Ik doe niet aan shakes. Maar zou ik nét voor het trainen iets moeten nemen? Meestal pak ik dan gewoon gauw 2 boterhammen ofzo weetjewel. Maar niet specifiek vóór de training een flinke maaltijd.

Met hardlopen oid heb je hier geen last van?

misschien is no-explode , crack oid proberen voor je training?
valt altijd te proberen toch?

Denk dat jij nooit geleerd hebt fatsoenlijk te trainen. Wat ga je nu cable triceps oefeningen pompen voor je gaat dippen etc, dat is gewoon idioot.

In before TeH pre-exhausting boyzz @70kg bw

Denk dat jij nooit geleerd hebt fatsoenlijk te trainen. Wat ga je nu cable triceps oefeningen pompen voor je gaat dippen etc, dat is gewoon idioot.

In before TeH pre-exhausting boyzz @70kg bw
Een beetje een voorbarige conclusie die je daar trekt aangezien ik normaal gesproken altijd (uiteraard) eerst dip. Vandaag had ik toevallig nog een afspraak en aangezien een groep boys om de beurt aan het dippen was dacht ik, tja, ik draai het maar over om, tis niet anders.

Bedankt voor alle reacties!

denk toch conditie of misschien een verkeerde manier van ademen?

Buiten het sporten om, ook soms last van moeheid/vermoeidheid? of hoe je het ook wil noemen.

Buiten het sporten om, ook soms last van moeheid/vermoeidheid? of hoe je het ook wil noemen.
Nee niet echt. Wel dat ik m'n ogen vaak niet open kan houden in de les, haha, maar dat heeft weinig met vermoeidheid te maken. Ik lig bijna altijd om 11 uur in bed en sta om 7 uur op.

Ben het hier mee eens..
Ik ben zelf deze week begonnen met Crack V3, sjezus wat werkt dat spul goed zeg. Echt flink geknald de afgelopen dagen
Maar wat bedoel je met, het werkt 'goed'.
Kun je langer doorknallen, hoger in gewicht, voelt het beter?

Nee niet echt. Wel dat ik m'n ogen vaak niet open kan houden in de les, haha, maar dat heeft weinig met vermoeidheid te maken. Ik lig bijna altijd om 11 uur in bed en sta om 7 uur op.

Had ik ook en dacht ook zo, maar toen **** my life, diabetes type 1 :rolleyes:, had trouwens hetzelfde als jou totaal geen energie tijdens trainen. Geen bangmakerij hoor, maar een jongeman van 18 hoort niet moe te zijn.

Hoe zit het met je voeding, misschien dat we daar wat uit kunnen halen?

Had ik ook en dacht ook zo, maar toen **** my life, diabetes type 1 :rolleyes:, had trouwens hetzelfde als jou totaal geen energie tijdens trainen. Geen bangmakerij hoor, maar een jongeman van 18 hoort niet moe te zijn.

Hoe zit het met je voeding, misschien dat we daar wat uit kunnen halen?
Nee ik zou niet zeggen dat ik moe ben, alleen als ik een hele les mijn aandacht erbij moet houden door alleen maar te luisteren en niks te doen dan gaan m'n ogen flink hangen. Als ik dan ook maar een beetje actief wordt ist weer no problemo.

Mijn voeding zal ik morgen even neerzetten, ben nu bij mijn vriendin. Heb geen vast voedingsschema maar zorg wel iedere dag voor een extra bakkie rijst/pasta en verder gewoon 'normaal'. 's Avonds bakkie kwark met een handje pinda's. Wat wel meer jongens doen, die geen echt voedingsschema willen.

misschien is no-explode , crack oid proberen voor je training?
valt altijd te proberen toch?

onzin, hij neemt waarschijnlijk te veel hooi op zn vork en dan is een supp een uitweg? Misschien meteen aan de AAS als het anders nog steeds niet lukt..

OT: probeer het met minder gewicht..

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 19:42 ----------

Ben het hier mee eens..
Ik ben zelf deze week begonnen met Crack V3, sjezus wat werkt dat spul goed zeg. Echt flink geknald de afgelopen dagen

Al die supps wennen op den duur wel, en dan...?

No offense ik kom zelf van nog lager gewicht maar bij onze lengte kun je niet goed eten en 73 kg wegen. Ik denk dus dat je je hierin erg vergist.

En, je zegt dat je normaal eerst dips doet en daarna triceps, maar het voorbeeld van je borst oefening begint ook met isolatie. Post eens een typisch voorbeeld van je gehele routine want misschien ben je in je hele aanpak onbewust toch niet efficient bezig.

Oh, en doe je je cardio voor of na je oefeningen of op andere dagen?

Maar wat bedoel je met, het werkt 'goed'.
Kun je langer doorknallen, hoger in gewicht, voelt het beter?

Laat ik een voorbeeld geven hoe ik het bedoel.

Incline dumbbell press in een oefening die ik niet erg zwaar kan doen, en waar ik me nu goed op concentreer die zwaarder te kunnen.

Ik zal nu laten zien wat mijn reps/setjes/gewichten waren met en zonder crack.

Zonder Crack
1e set opwarmen 16 kilo 8 x
2e set // 26 kilo tot failure (10x)
3e set // 24 kilo tot failure (9x)
4e set // 24 kilo tot failure (7x)

Met Crack
1e set opwarmen 16 kilo 8 x
2e set 28 kilo tot failure (10 x)
3e set 30 kilo tot failure (8 x)
4e set 28 kilo tot failure (10 x)

Zonder crack doe ik set 4 dus minder herhalingen met een lager gewicht in vergelijking tot set 1.

Met crack doe ik de laatste set even zwaar als de 2e set, met hetzelfde aantal herhalingen, en de 3e set doe ik ook nog is zwaarder. En ik heb de 2e set met de crack alles gegeven om nog een 11e rep te maken, daar dat lukte niet.

Dit geeft voor mij aan dat crack zeker wel werkt.

Terug
Naar boven