AndroidHealthClinic

Geen puf meer na 1 enkele oefening

• Topic Starter Topic Starter
Als je wil blijven leven wel, ja ;)

Een 18-jarige die 'gewoon' eet moet volgens mij al vooruitgang boeken zonder problemen en 10min na zijn training alweer zijn jas kunnen oppakken. Gaat ook enkel over borst/triceps...

'k Denk eerder dat je te zwaar wil gaan en je CNS frituurt, maar ik heb dan ook geen opleiding in sportwetenschappen gehad.
Haha. Zero, nu ik het teruglees lijkt het inderdaad nogal ironisch. Is het niet.

Ik bedoel, stel je doet een pec fly, bij het naar elkaar toekomen en sqeezen van je borst inademen, bij het terugkomen uitademen. Toch?

Mat, mijn CNS frituren? :o

Centraal zenuwstelsel, moet je maar eens op 'CNS powertraining' enzo googlen om meer info te vinden.

Waar je je CNS kan overtrainen over meerdere trainingen, kan dit misschien ook in één training als je te zwaar wil gaan? Dunno... Ik vind het gewoon vreemd dat je dit enkel bij borst/triceps hebt. Mijn idee ligt wel in de richting van wat enkele mensen op de eerste pagina hier postten; minder gewicht met juiste uitvoering en geleidelijk aan opbouwen. Je hebt tenslotte een maand stilgelegen.

Maar zoals ik al zei; ik weet daar onvoldoende vanaf.

Uitademen als je kracht zet, inademen als je 'terugkeert'. Omgekeerd dus :)

• Topic Starter Topic Starter
Centraal zenuwstelsel, moet je maar eens op 'CNS powertraining' enzo googlen om meer info te vinden.

Waar je je CNS kan overtrainen over meerdere trainingen, kan dit misschien ook in één training als je te zwaar wil gaan? Dunno... Ik vind het gewoon vreemd dat je dit enkel bij borst/triceps hebt. Mijn idee ligt wel in de richting van wat enkele mensen op de eerste pagina hier postten; minder gewicht met juiste uitvoering en geleidelijk aan opbouwen. Je hebt tenslotte een maand stilgelegen.

Maar zoals ik al zei; ik weet daar onvoldoende vanaf.

Uitademen als je kracht zet, inademen als je 'terugkeert'. Omgekeerd dus :)
Snel uitademen/puffen bij het krachtzetten dus. En doe je dat als je aan het einde van een volledige ROM bent, neem aan van wel toch? Dus bij bench press wanneer je je armen net niet locked hebt.

Bedankt voor alle reacties, ik zal met name bij de tricep pushdown meer reps maken met een lager gewicht in plaats van 10-8-6. Ik ga eerst opbouwen met 12-12-12/12-12-10.

Snel uitademen/puffen bij het krachtzetten dus. En doe je dat als je aan het einde van een volledige ROM bent, neem aan van wel toch? Dus bij bench press wanneer je je armen net niet locked hebt.
Nu zie ik je iets Lamaze-achtigs doen, haha :D

En je gooit er zo echt wel een aantal dingen bij waarover hier om de paar maand of eerder een topic geopend wordt, hoor; full rom, locken, pas uitademen aan het eind van de beweging... Over het algemeen (niet enkel bij bench, dus) adem ikzelf 'langgerekt' uit gedurende de hele beweging.

Ga naar de dokter, want als je boven je onderhoud eet en je komt niet aan vrees ik voor kanker of iets dergelijks, man.

ik gebruik nu trouwens ook sinds 2 weken creatine, zou dat er iets mee te maken hebben ?, of ik had wss een goede dag.. vandaag weer geprobeerd.. 30kg lukte maar 4x.. de andere 2 sets 28 lukte allebei 8 keer... dat was wel even een tegenvaller. haha

Ik snap dat jullie nu denken: daar heb je weer zo'n jochie die niet eens goed eet en der niks van snapt. Geloof me, dat doe ik wel. Ik eet geen 500kcal boven m'n onderhoud, nee, maar ik ben wel bezig met cleanbulken aangezien ik bijna niet dikker kán worden. Ik heb een hele snelle stofwisseling, ik heb veel GOEDE carbs gegeten en het ook geprobeerd met BAD carbs, maar ik ga gewoon niet/nauwelijks omhoog. Ja, als ik 1000 kcal boven onderhoud eet zal ik heus wel aankomen, maar ik ga me niet helemaal naar de t*ring volstouwen. Of ik een ecto ben weet ik niet, m'n cesartherapeut heeft wel gezegd dat ik eerder een marathonloper ben dan een sprinter. Dus echt bodybuilden wordt het nooit helemaal voor mij!

Maar het gaat me dus puur om het normaal uit kunnen voeren van mijn oefeningen, en ik neem niet zoveel hooi op de vork. Ik warm-up en doe daarna 3 setjes van 12-10-8 of 10-8-6. Compounds doe ik 3x6. Deze reps haal ik ook. Dus te veel hooi op de vork lijkt me niet, of toch?

Je zegt al zelf dat je niet veel boven onderhoud eet. Waarschijnlijk heb jij je onderhoud berekend via een formule, wat slechts een richtlijn is. Dat houdt in dat jij of op onderhoud eet of eronder. Eet gewoon meer, ook in dit geval weer de key. Einde topic.

Klinkt alsof je last hebt van pomp/verzuring.

Hoe veel rust neem je tussen de setjes?
Hoe snel voer je elke rep uit?
Hoe lang duurt het voordat je wel weer relaxed kan omkleden?

Terug
Naar boven