Fitness Seller

Geen puf meer na 1 enkele oefening

Laat ik een voorbeeld geven hoe ik het bedoel.

Incline dumbbell press in een oefening die ik niet erg zwaar kan doen, en waar ik me nu goed op concentreer die zwaarder te kunnen.

Ik zal nu laten zien wat mijn reps/setjes/gewichten waren met en zonder crack.

Zonder Crack
1e set opwarmen 16 kilo 8 x
2e set // 26 kilo tot failure (10x)
3e set // 24 kilo tot failure (9x)
4e set // 24 kilo tot failure (7x)

Met Crack
1e set opwarmen 16 kilo 8 x
2e set 28 kilo tot failure (10 x)
3e set 30 kilo tot failure (8 x)
4e set 28 kilo tot failure (10 x)

Zonder crack doe ik set 4 dus minder herhalingen met een lager gewicht in vergelijking tot set 1.

Met crack doe ik de laatste set even zwaar als de 2e set, met hetzelfde aantal herhalingen, en de 3e set doe ik ook nog is zwaarder. En ik heb de 2e set met de crack alles gegeven om nog een 11e rep te maken, daar dat lukte niet.

Dit geeft voor mij aan dat crack zeker wel werkt.

Jij bent echt een fantast, jij :)

• Topic Starter Topic Starter
No offense ik kom zelf van nog lager gewicht maar bij onze lengte kun je niet goed eten en 73 kg wegen. Ik denk dus dat je je hierin erg vergist.

En, je zegt dat je normaal eerst dips doet en daarna triceps, maar het voorbeeld van je borst oefening begint ook met isolatie. Post eens een typisch voorbeeld van je gehele routine want misschien ben je in je hele aanpak onbewust toch niet efficient bezig.

Oh, en doe je je cardio voor of na je oefeningen of op andere dagen?
Ik snap dat jullie nu denken: daar heb je weer zo'n jochie die niet eens goed eet en der niks van snapt. Geloof me, dat doe ik wel. Ik eet geen 500kcal boven m'n onderhoud, nee, maar ik ben wel bezig met cleanbulken aangezien ik bijna niet dikker kán worden. Ik heb een hele snelle stofwisseling, ik heb veel GOEDE carbs gegeten en het ook geprobeerd met BAD carbs, maar ik ga gewoon niet/nauwelijks omhoog. Ja, als ik 1000 kcal boven onderhoud eet zal ik heus wel aankomen, maar ik ga me niet helemaal naar de t*ring volstouwen. Of ik een ecto ben weet ik niet, m'n cesartherapeut heeft wel gezegd dat ik eerder een marathonloper ben dan een sprinter. Dus echt bodybuilden wordt het nooit helemaal voor mij!

Maar het gaat me dus puur om het normaal uit kunnen voeren van mijn oefeningen, en ik neem niet zoveel hooi op de vork. Ik warm-up en doe daarna 3 setjes van 12-10-8 of 10-8-6. Compounds doe ik 3x6. Deze reps haal ik ook. Dus te veel hooi op de vork lijkt me niet, of toch?

Ik snap dat jullie nu denken: daar heb je weer zo'n jochie die niet eens goed eet en der niks van snapt. Geloof me, dat doe ik wel. Ik eet geen 500kcal boven m'n onderhoud, nee, maar ik ben wel bezig met cleanbulken aangezien ik bijna niet dikker kán worden. Ik heb een hele snelle stofwisseling, ik heb veel GOEDE carbs gegeten en het ook geprobeerd met BAD carbs, maar ik ga gewoon niet/nauwelijks omhoog. Ja, als ik 1000 kcal boven onderhoud eet zal ik heus wel aankomen, maar ik ga me niet helemaal naar de t*ring volstouwen. Of ik een ecto ben weet ik niet, m'n cesartherapeut heeft wel gezegd dat ik eerder een marathonloper ben dan een sprinter. Dus echt bodybuilden wordt het nooit helemaal voor mij!

Maar het gaat me dus puur om het normaal uit kunnen voeren van mijn oefeningen, en ik neem niet zoveel hooi op de vork. Ik warm-up en doe daarna 3 setjes van 12-10-8 of 10-8-6. Compounds doe ik 3x6. Deze reps haal ik ook. Dus te veel hooi op de vork lijkt me niet, of toch?

Ga naar de dokter, want als je boven je onderhoud eet en je komt niet aan vrees ik voor kanker of iets dergelijks, man.

Hoe train je? Dit vraag ik omdat ik zelf eigenlijk altijd tot failure train. Even een voorbeeld dat voor mij van toepassing is. Als ik de benchpress als eerste oefening doe kan ik ongeveer 8x80 drukken. Nu begin ik al een tijd met de incline dumbbell press en doe de benchpress als 2de oefening en dan kom ik niet verder dan een 6 of 7x70... Ik doe dan ook zelf niet meer dan 2 press oefeningen en 1 fly oefening voor mijn borst.

Dus het probleem is dat je oefeningen doet en daar moe van wordt?

...?

Kijk naar de volgorde van je oefeningen. Daar klopt nu weinig van volgens mij.

Niks,

Als je toch lang zomervakantie hebt moet je de tijd vóór de zomervakantie gebruiken om RUSTIG op te bouwen.

Als je niet meer kan, dan kan je niet meer. Ga dan ook zeker niet door en doe het gewoon rustig aan.
Begin gewoon met een lekker licht gewicht, en luister naar je lichaam.

Als je niet forceert komt de kracht/uithoudingsvermogen snel weer terug.

Succes

Citaat:
Origineel gepost door goochemert
misschien is no-explode , crack oid proberen voor je training?
valt altijd te proberen toch?
Ben het hier mee eens..
Ik ben zelf deze week begonnen met Crack V3, sjezus wat werkt dat spul goed zeg. Echt flink geknald de afgelopen dagen

Wtf? waarom zeg jij tegenstrijdige dingen? Hier zeg je luister naar je lichaam etc. En nu moet hij dus dat spul gaan gebruiken, wat hem waarschijnlijk zo een energieflow geeft dat hij misschien gaat overtrainen.

Beste Thijs,

Wat je kunt doe is je zelf uitdagen. Je kijkt eerst welke oefeningen je voor die ene spiergroep wilt doen. Dan ga je bepalen hoeveel sets en reps je wilt doen. En dan pak je de gewichten waarmee je dat daadwerkelijk kan volhouden.

Voorbeeld:

Dumbbellcurls: 3 sets 10 reps
Barbellcurls: 3 sets 10 reps

Je hebt dus 2 oefeningen met evenveel sets en reps. Pak eerst wat lichte gewichten om op te warmen.

Pak nu gewichten waarvan je zeker weet dat je de dumbbellcurlls met de juiste vorm kunt voltooien.

En zo ga je over naar de barbellcurls. Doe er gewicht op waarmee je zeker weet dat je het kan halen.

Mocht het niet lukken. Dan schrijf je even op papier welke oefeningen je geprobeerd hebt en hoeveel kg. En dan voor de volgende keer weet je dat je iets minder gewicht moet gebruiken. Mocht het wel lukken ga je gewoon zo door.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

Groeten,

Mesuty

Wat eet je dan zoal op een dag?

Wat je ook allemaal beweerd, als je 72kg weegt bij 1.86m eet je volgens mij toch niet goed hoor, it's as simple as that

man man, niet te moeilijk denken
gewoon 500 kcals meer nemen dat dat je deed en knallen
als je incline db press hebt gedaan (tot fail enkele of meerdere setjes) dan lukt de tweede press oefeningen niet zo goed meer, logisch toch? wat is nou het probleem
ja dat je ecto bent
gewoon goed eten en trainen, Meer eten dus, trainen gaat wel goed zo te horen

Eat, eat, eat, train, eat, eat, eat, sleep, repeat

In je topic titel heb je het over 1 enkele oefening, in je OP beschrijf je meerdere oefeningen in een training, wat het alweer een ander verhaal maakt.

Als je bijvoorbeeld borst triceps pakt, 3-4 oefeningen zwaar pakt met redelijke hoge reps, is het niet raar dat de boel dan leeg is, helemaal niet als je een maand niks gedaan hebt.

zwaar genoeg trainen ( je hoeft imo niet elke keer helemaal kapot te gaan) en goed eten.
bovenstaande zit goed als je vooruitgang maakt.

man man, niet te moeilijk denken
gewoon 500 kcals meer nemen dat dat je deed en knallen
als je incline db press hebt gedaan (tot fail enkele of meerdere setjes) dan lukt de tweede press oefeningen niet zo goed meer, logisch toch? wat is nou het probleem
ja dat je ecto bent
gewoon goed eten en trainen, Meer eten dus, trainen gaat wel goed zo te horen

Oké wacht, ik heb mijn vraag misschien niet duidelijk geformuleerd waardoor er nu dus onduidelijkheden zijn! Losstaand van het hele verhaal eten en mijn blessure.

Sinds dat ik fitness heb ik hier al last van. Het is VOLKOMEN logisch dat ik een tweede oefening niet meer zo zwaar kan doen, in vergelijking met wanneer ik hem als eerste zou doen. Maar het gaat veel verder. Ik kan NIKS meer. M'n shirt uittrekken gaat na het trainen met moeite en als ik nu m'n jas aantrek, potverdomme.. Maar het voelt wel alsof ik flink getraind hebt, en dat is chill!

Volgorde chest en triceps:

Pec fly
dumbbell press/bench press
incline dumbbell press

dips
ez-bar pushdown
close grip bench press

Volgorde rug en biceps:

pull-ups
bor
pulley rows
deadlift

21'en (wide grip, ez-bar)
close grip ez-bar curl

Wtf? waarom zeg jij tegenstrijdige dingen? Hier zeg je luister naar je lichaam etc. En nu moet hij dus dat spul gaan gebruiken, wat hem waarschijnlijk zo een energieflow geeft dat hij misschien gaat overtrainen.

Beste Thijs,

Wat je kunt doe is je zelf uitdagen. Je kijkt eerst welke oefeningen je voor die ene spiergroep wilt doen. Dan ga je bepalen hoeveel sets en reps je wilt doen. En dan pak je de gewichten waarmee je dat daadwerkelijk kan volhouden.

Voorbeeld:

Dumbbellcurls: 3 sets 10 reps
Barbellcurls: 3 sets 10 reps

Je hebt dus 2 oefeningen met evenveel sets en reps. Pak eerst wat lichte gewichten om op te warmen.

Pak nu gewichten waarvan je zeker weet dat je de dumbbellcurlls met de juiste vorm kunt voltooien.

En zo ga je over naar de barbellcurls. Doe er gewicht op waarmee je zeker weet dat je het kan halen.

Mocht het niet lukken. Dan schrijf je even op papier welke oefeningen je geprobeerd hebt en hoeveel kg. En dan voor de volgende keer weet je dat je iets minder gewicht moet gebruiken. Mocht het wel lukken ga je gewoon zo door.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

Groeten,

Mesuty

ik ben zonder pre workout supp niks waard, als ik wel een pre workout supp pak merk ik veel voordelen daaruit, genoeg rust + genoeg eten en dan moet dat overtraind raken mee vallen.. Dan is het weer een kwestie van "luister naar je lichaam"

Maar je hebt gelijk dat die 2 dingen elkaar beetje tegenspraken,

---------- Post toegevoegd Sat 21 Apr 2012 om 08:44 ----------

Jij bent echt een fantast, jij :)

Uiteraard, wie niet ?

Sorry, maar ik snap het probleem niet goed; je bent uitgeput nadat je getraind hebt...? En je laatste van drie oefeningen lukt maar met moeite?

Tenzij je je na de training ook mentaal loom en 'afwezig' voelt, zie ik geen prob... :dunno:

Sorry, maar ik snap het probleem niet goed; je bent uitgeput nadat je getraind hebt...? En je laatste van drie oefeningen lukt maar met moeite?

Tenzij je je na de training ook mentaal loom en 'afwezig' voelt, zie ik geen prob... :dunno:
Het gaat er zegmaar om dat veel mensen in de gym die ik ken gewoon een uur/anderhalf door kunnen knallen en hun sets af kunnen maken. Tuurlijk worden ze moe. Iedereen wordt moe. Maar mijn spieren zijn volledig 'op' na 1/2 oefeningen waar onderen der 3/4 kunnen doen.

En met 'op' bedoel ik dus dat ik er gewoon helemaal niets meer mee kan, m'n shirt uittrekken gaat dan bijna niet meer. Het betreft eigenlijk alleen maar m'n borst en triceps dit hele verhaal.

krijg je wel genoeg ijzer/magnesium/calcium etc binnen?
Ademhaling goed?

krijg je wel genoeg ijzer/magnesium/calcium etc binnen?
Ademhaling goed?
Ik eet meer dan ik voordat ik begon met fitness, ik krijg sowieso meer kcal binnen en als het even kan gewoon clean. Maar of ik specifiek genoeg van bepaalde mineralen binnen krijg weet ik niet. Ik heb een maand of 3 geleden wel bloed moeten prikken vanwege langedurige hoofdpijn (zat hem uiteindelijk in m'n houding --> scoliose) en daar waren volgens mij alle waarden prima!

Ademhaling zou ik aan kunnen werken. Eerst inademen, dan uit, right?

Ga ik mee aan de gang!

Als jij (onbewust) loopt te hyperventileren dan kan het zijn dat je daar behoorlijk moe van wordt. Niet zo bijdehand doen sippe hond

Ademhaling zou ik aan kunnen werken. Eerst inademen, dan uit, right?
Als je wil blijven leven wel, ja ;)

Een 18-jarige die 'gewoon' eet moet volgens mij al vooruitgang boeken zonder problemen en 10min na zijn training alweer zijn jas kunnen oppakken. Gaat ook enkel over borst/triceps...

'k Denk eerder dat je te zwaar wil gaan en je CNS frituurt, maar ik heb dan ook geen opleiding in sportwetenschappen gehad.

Terug
Naar boven