MuscleMeat

Geen spierpijn meer

Republic

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
69kg
Vetpercentage
9%
Yoo

Ik ben eigenlijk niet echt een 'beginneling' meer maar er is altijd genoeg ruimte voor verbetering toch? Maar ik ben tegen het volgende aangelopen, sinds dat ik nu een jaar stuk serieuzer aan het trainen ben en ook echt goed op mijn voedsel let heb ik geen last van spierpijn meer. Is dit een goed teken of slecht?

Het is niet zo dat ik elke week dezelfde borst oefeningen doe. Want dat wissel ik zeker af, ook is het niet zo dat ik me niet push. Want ik probeer elke maand wel wat zwaarder te tillen. Bij mij is houding wel belangrijker dan het gewicht dus het is niet zo dat ik aan het 'snoepen' ben tijdens mijn oefeningen.

Dus mijn vraag is ligt het eraan dat ik dus niet goed genoeg train of ben nu eindelijk goed bezig?

Ook heb ik een vraag over voedsel. Ik heb niet genoeg geld om 6 goede maaltijden te kunnen betalen. Mijn voeding schema is als volgt:

meal 1: Musley met een banaan en een whey shake met daarin 5gr Glutamine en een OptiMen vitamine pil.

meal 2: Meestal is dit voor het trainen, en dan eet ik 4 eieren met daarop komkommer en tomaten enz.

meal 3: een whey shake na het trainen

meal 4: Als ik thuis ben van fitness spaghetti

meal 5: Gewoon avond eten.

Meal 6: Een mass perfection shake met nog een optiMen vitamine pil.

Meestal in de avond neem ik nog wat kwark of tussendoor een boterham met tonijn. Vaak maak ik ook mijn eigen avond eten en dan eet ik natuurlijk kip.

Dit is het ongeveer, alvast bedankt voor het lezen gasten!

musley is troep neem havermout

spierpijn betekent niet spiergroei en geen spiergroei betekent dus ook niet geen spiergroei.

als je in de gym merkt dat je geleidelijk aan steeds meer gewicht pakt (dus dat je sterker wordt) en in de spiegel ziet dat je massa kweekt
dan ben je dus goed aan het trainen (als dat je doelen waren tenminste)
Spierpijn is niet noodzakelijk een teken van goed trainen.

Wat je voedingsschema betreft. Wat mij betreft veel te veel toevoegingen en veel te weinig gezonde voeding

Ik wou dat ik dat probleem had.

Zolang je gained is het allemaal goed.

Mijn gym owner zegt dit: als je geen spierpijn meer voelt dan ben je een atleet. En Inderdaad spierpijn is geen indictatie van groei, spierpijn is het verzuren van je spieren. In je spieren komt teveel H+ vrij -> melkzuur, melkzuur is die pijn in je spieren ;) .
Het verband tussen H+ en melkzuur weet ik niet precies meer maar het heeft wel met elkaar te maken wat zorgt voor die spierpijn.

• Topic Starter Topic Starter
Dus gewoon doorgaan? Ik ga btw 5 á 6 x per week naar de gym. Met een goed schema zodat er genoeg rust tussen elke spiergroep zit.

als je geen spierpijn meer hebt, kan dat een teken zijn dat je lichaam gewend is geraakt aan de belasting die je er op legt. Een verandering van een trainingsschema zou hierbij een goede oplossing zijn als je denkt dat daar het probleem ligt. als je zelf het idee hebt dat je voeding en rust in orde zijn (verbetering kan altijd), zou je eens moeten nadenken om je trainingsschema om te gooien.

Ik heb bijvoorbeeld laatst mijn training compleet omgegooid door de 4 weken supersets te trainen. Ik pak dan om diversiteit aan te houden een iets andere combinatie dan ik normaal gewend ben; vb. training 1 rug en schouders 3 oefeningen per spiergroep, 3 sets 6*80% 8*70% 10*60% met 2 minuten rust. training 2: benen en buik 3 sets idem dito. training 3 borst. training 4 biceps en triceps.

Dus gewoon doorgaan? Ik ga btw 5 á 6 x per week naar de gym. Met een goed schema zodat er genoeg rust tussen elke spiergroep zit.
als je dat wilt doen, zorg dan voor minimaal 1 dag ertussenin, het beste is twee dagen tussen dezelfde spiergroepen. dus train maandag tot woendag met een schema en dan doe je donderdag tot zaterdag hetzelfde schema afwerken bijvoorbeeld. zorg hierbij ook dat je je voeding elke zoveel weken beetje omhoog gooit. Het kost je lichaam enorm veel energie om alles te herstellen. gooi de eiwitten dan niet omhoog maar bijvoorbeeld de vetten een beetje.

Mijn gym owner zegt dit: als je geen spierpijn meer voelt dan ben je een atleet. En Inderdaad spierpijn is geen indictatie van groei, spierpijn is het verzuren van je spieren. In je spieren komt teveel H+ vrij -> melkzuur, melkzuur is die pijn in je spieren ;) .
Het verband tussen H+ en melkzuur weet ik niet precies meer maar het heeft wel met elkaar te maken wat zorgt voor die spierpijn.

Dit klopt dus niet.

Als je een korte periode een flinke inspanning levert hebben je spieren niet voldoende zuurstof en gaat dus over op anaerobe verbranding van C6H12O6 (glucose). Door het ontbreken van zuurstof wordt er nu een ander eindproduct geleverd, namelijk: koolstofdioxide, adenosinetrifosfaat en melkzuur. Melkzuur geeft de verzuring.

6 keer per week naar de gym wat voor schema volg je dan?

Persoonlijk vind ik 6x per week ( kracht training overkill)

Terug
Naar boven