MuscleMeat

Geen vast voedingsschema alleen eten onder calorieën

tetterpopko

Advanced Bodybuilder
Waardering
363
Lengte
1m84
Massa
89kg
Vetpercentage
16%
Aangezien mijn leven niet georganiseerd genoeg is (en eerlijk gezegd ook geen zin om me aan een vast voedingsschema te houden) ga ik proberen de aankomende 12 weken eten wat ik wil zolang ik maar onder mijn dagelijkse behoefte blijf.

Ik probeer alles vast te leggen in my fitness pall vind het een super handige app en klopt vrijwel altijd.
Probeer elke 4 week even een update te posten hoe het gaat en wat mijn stats dan zijn.

Stats op 10-2-2015
95 kg
14%?
183 cmb
22 jaar

Welcome to iifym

Het kan inderdaad.. Dit noemen we IIFYM (If it fits your macro's).

hanteer iifym op de juiste manier en je hebt echt een heel relaxte manier van dieeten. houd de basis intact en zorg dat je dagelijks aan je macros komt..

Het werkt voor mij met dezelfde app. Wat wel jammer is dat er maar 4 maaltijden (inclusief tussendoortjes) in staan waardoor je het overzicht soms kwijt bent. Persoonlijk heeft deze app mij 10 keer bewuster gemaakt van wat ik niet moet eten en wel dan een voedingsschema. Als je bijvoorbeeld een mars invoert schrik je zo erg dat je hem volgende week niet meer durft te nemen :D

haha je word je idd wel bewust van de macros van allerlei zoetigheid. wat ik kut vind is dat je als je, bijv; een maaltijd maakt met 7/8 ingrediënten (op volgorde gezet zodat je je meal makkelijk kunt bereiden, dus eerst dat, dan dit, dan dat etc.). als je dan 1 ingrediënt aanpast, bijv, 50 -> 100gram, verschuift dat gene helemaal naar onder waardoor je het overzicht enigszins kwijtraakt. misschien mierenneukerij maar als ze dat eruit kunnen halen zou dat de app nog beter maken.

Aangezien mijn leven niet georganiseerd genoeg is (en eerlijk gezegd ook geen zin om me aan een vast voedingsschema te houden) ga ik proberen de aankomende 12 weken eten wat ik wil zolang ik maar onder mijn dagelijkse behoefte blijf.

Ik probeer alles vast te leggen in my fitness pall vind het een super handige app en klopt vrijwel altijd.
Probeer elke 4 week even een update te posten hoe het gaat en wat mijn stats dan zijn.

Stats op 10-2-2015
95 kg
14%?
183 cmb
22 jaar

Het kan inderdaad.. Dit noemen we IIFYM (If it fits your macro's).

hanteer iifym op de juiste manier en je hebt echt een heel relaxte manier van dieeten. houd de basis intact en zorg dat je dagelijks aan je macros komt..

Ik doe ook al een tijd lang IIFYM.
Ik doe dit omdat ik van gevarieerd eten houd en dit makkelijker vind.
Ik eet altijd gezonde bronnen en doe dit niet als vrijbrief om slecht voer te kunnen eten.

Wat vinden jullie van de bewering van mensen die zich wel aan een schema houden, dat een lichaam gewend raakt aan een schema en dat dat beter is?

Mijn visie is dat het lichaam went aan het aantal kcal,s en macro ratio,
het lijkt me niet logische dat een lichaam door hebt of je koolhydraten nu onttrekt uit een brinta, havermout of quinoa het gaat erom dat de macro,s en kcal inname kloppen ?

ik heb geen zin om hier een topic over te openen daarom vervuil ik dit topic even :D
Ik cut nu op -1000 kcal
Heb van een goede bron vernomen dat hij wedstrijd jongens snel voorbereid op bijvoorbeeld 4 dagen 2000 kcal op alleen vetten en eiwitten, totdat je niet lekker gaat voelen, dan 1 dag omdraaien 2000ckal aan kh. en eiwitten.
Wel met AAS bcaa,s en aminozuren.
Wat denken jullie ?

Nee man, moet je niet doen. Als je zo gaat doen kan je netzogoed stoppen.. je gaat echt geen goede resultaten halen zonder clean te eten man.. Als je traint moet je gewoon broccoli rijst en kip eten.

Als je traint moet je kip broccoli en rijst eten? Heeft god dat bepaald ofzo? Als je je aan je macro's houd, is er niets aan de hand. Ook vitamines en mineralen binnenkrijgen. Als je alleen maar op rijst kip en broccoli gaat teren is t plezier er snel af!

Ik cut nu 2 maand ongeveer, ben 1,4 kg aan vet kwijt( spiermassa weet ik zo niet) en ik eet gewoon waar ik zin aan heb, maar zorg er wel voor dat ik aan het eind van de dag mijn macro's heb gehaald en 500 kcl onder mijn verbruik zit

---------- Toegevoegd om 18:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

Tevens ben ik een stuk droger geworden, en zit er naar mijn mening juist meer spiermassa aan, voornamelijk mijn armen en rug gaan zeer hard omhoog..

Als je traint moet je kip broccoli en rijst eten? Heeft god dat bepaald ofzo? Als je je aan je macro's houd, is er niets aan de hand. Ook vitamines en mineralen binnenkrijgen. Als je alleen maar op rijst kip en broccoli gaat teren is t plezier er snel af!

Ik cut nu 2 maand ongeveer, ben 1,4 kg aan vet kwijt( spiermassa weet ik zo niet) en ik eet gewoon waar ik zin aan heb, maar zorg er wel voor dat ik aan het eind van de dag mijn macro's heb gehaald en 500 kcl onder mijn verbruik zit

---------- Toegevoegd om 18:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

Tevens ben ik een stuk droger geworden, en zit er naar mijn mening juist meer spiermassa aan, voornamelijk mijn armen en rug gaan zeer hard omhoog..

Kan dat echt?

Dat kan wel, maar als je serieuze doelen hebt en ervoor wilt gaan dan zou ik het je niet aanraden. In de meeste gevallen gedoemd te mislukken, een enkeling heeft geluk en doet het goed. Wat die gast zegt kost je bovendien uiteindelijk alleen maar meer tijd en energie. Moet je per dag gaan uitrekenen wat je macro's zijn en je Kcal? Nee, liever een voedingsschema. Die kun je ook zo inrichten zoals je wilt, je hoeft echt niet elke dag kip met rijst te eten. Sterker, je kunt uitstekend een schema maken met elke dag andere maaltijden.

Dat kan wel, maar als je serieuze doelen hebt en ervoor wilt gaan dan zou ik het je niet aanraden. In de meeste gevallen gedoemd te mislukken, een enkeling heeft geluk en doet het goed. Wat die gast zegt kost je bovendien uiteindelijk alleen maar meer tijd en energie. Moet je per dag gaan uitrekenen wat je macro's zijn en je Kcal? Nee, liever een voedingsschema. Die kun je ook zo inrichten zoals je wilt, je hoeft echt niet elke dag kip met rijst te eten. Sterker, je kunt uitstekend een schema maken met elke dag andere maaltijden.

Wat voor voeding kan ik dan eten behalve clean foods? Word je niet dik van suikers enzo?

Mensen die niet weten wat sarcasme is..

Ik hoef niks uit te reken, geef in de app aan wat ik eet en hoeveel ik daarvan eet, en de app rekent t uit zodat ik precies weet hoe en wat, jullie kennen t wel!

Dit houd voor mij wel het plezier erin, t hoeft ook niet hard te gaan en hoef geen shows te doen oid. Iets atletischer lichaam en lekker fit is voor mij voldoende [emoji106]

Ik heb geen specifiek eetschema maar eet wel om de 2 a 3 iets, om de stofwisseling gaande te houden. Let wel deels op wat k eet, veel eiwitten, vette vis en dergelijke.
Tuurlijk eet k wel kip en rijst, maar niet elke dag en op dezelfde tijden. Ieder zijn ding [emoji106]

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

Of cynisch, net hoe je t bekijkt [emoji111]️

Winegumpizza

Wat voor voeding kan ik dan eten behalve clean foods? Word je niet dik van suikers enzo?

ik eet ook alleen clean foods.
Ik hoor jou wel over rijst maar is dit wel zilvervlies of bruine rijst anders is het ook niet clean :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 08:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:59 ----------

Wat is dan nog het verschil met iifim als je dagelijks kan wisselen van schema ?
Maar als jij denkt dat iifim aleen maar een vrijbrief is voor het eten van rotzooi heb je het mis
(ik eet ook clean) maar hou van variatie en ben veel onderweg.

Maar wat zijn nu goede macro's voor een bulk om zo weinig mogelijk vet aan te zetten? Heb als doelen 50/30/20 , maar zit vaak op 51/32/17, moet ik hoger in vetten gaan of?

ik eet ook alleen clean foods.

Ik hoor jou wel over rijst maar is dit wel zilvervlies of bruine rijst anders is het ook niet clean :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 08:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:59 ----------

Wat is dan nog het verschil met iifim als je dagelijks kan wisselen van schema ?

Maar als jij denkt dat iifim aleen maar een vrijbrief is voor het eten van rotzooi heb je het mis

(ik eet ook clean) maar hou van variatie en ben veel onderweg.

Dit inderdaad!

Terug
Naar boven