XXL Nutrition

Geen vooruitgang borst.. tips anyone?

Wat je ook kan doen is werken met pre exhaustion setjes. Als je borst niet ontwikkeld door druk oefeningen (zoals bankdrukken), dan ben je te dominant in je triceps/schouders.

Met pre exhaustian setjes doe je bijvoorbeeld eerst push downs, wacht je even en daarna ga je bankdrukken, word je lichaam gedwongen om je borstspieren meer aan te spreken. Bereid je wel voor op veel minder KG's met bankdrukken.

*****ng genius, daar had ik zelf niet eens aan gedacht, ik hoop dat het ook echte theorie is. Ik heb dar probleem ook, huge schouders en triceps maar geen/weinig borst in verhouding. :rocker:

Voedingsschema aanpassen. fl**ker er bijvoorbeeld kwark in voor het slapen gaan ipv brinta. Doe ook wat cashew noten (ongezout) erbij als tussendoortje. 5kg aankomen in 3 maanden is niets voor een ecto.

Wat je ook kan doen is werken met pre exhaustion setjes. Als je borst niet ontwikkeld door druk oefeningen (zoals bankdrukken), dan ben je te dominant in je triceps/schouders.

Met pre exhaustian setjes doe je bijvoorbeeld eerst push downs, wacht je even en daarna ga je bankdrukken, word je lichaam gedwongen om je borstspieren meer aan te spreken. Bereid je wel voor op veel minder KG's met bankdrukken.

En als je 30 kg bankdrukt (totaal) dan zal je eerst gewoon heel veel sterker moeten worden.

het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat zijn uitvoering, zoals in de meeste gevallen bij deze situatie, slecht is. om met een voor vermoeide triceps te gaan banken zal eerder averechts werken...

Wut?! Niemand die zegt dat je steeds tot failure moet trainen in dit topic! I must be dreaming.

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 14:32 ----------

Volgens mij word je in het begin beter en sterker in een oefening als je die frequenter doet met de nodige rust...

Ik ben wel een fervent FB-aanhanger, maar volgens mij doe je gewoon veel te veel. Drie keer per week enkel bench (of enkel incline bench) en niets meer voor je borst. Ik ging zelf zo in het begin elke week vooruit.
Als je dan echt 311 oefeningen wil doen in een split, kan je dat volgens mij later voorzichtig opbouwen, want nu geef je je borst 1 keer in een week een mokerslag.

Just my 2 cents.

Precies pak eens een fullbody schema waarbij je alleen compounds doet. Je moet je lichaam eerst sterk maken, daarna zal je vanzelf groeien (mits je goed eet)

Het advies . Elk beest hier op het forum is zo gegroeid .

FB is the way to go voor 95% hier op het forum. Echter als je geen gains weet te maken met eender welke split, zal je dat ook niet weten te doen met een FB en vice versa.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, ik heb dus gisteren het eens heel anders aangepakt en men reps en sets flink ingekort

Ik ben begonnen met dumbbell press 3 sets/ 8 reps (+1 warm up setje)
incline barbell press 3 sets / 8 reps
incline dumbbell flys 3 sets / 8 reps (+burnout setje)
cable flys 3 sets / 8 reps

Ik heb daardoor ook automatisch wat zwaarder kunnen pakken en ik moet zeggen dat ik me ook niet zo vermoeid voelde.

Heb ook beter op men houding gelet en gwn alles lekker rustig gedaan.

Kvond ook dat ik een beter pump had na men workout dan anders.

Zeer tevreden dus!

Ik ben er ook over aan het denken om maar 3 oefeningen te doen voor borst, en ze dan 2 keer per week aan te pakken (maandag en donderdag)

Goed idee of?

• Like
Waarderingen: koef
*****ng genius, daar had ik zelf niet eens aan gedacht, ik hoop dat het ook echte theorie is. Ik heb dar probleem ook, huge schouders en triceps maar geen/weinig borst in verhouding. :rocker:

Ja, is ook echt een theorie. Staat in een book van Christian Thibaudeau.
http://www.scribd.com/doc/14283461/Christian-Thibaudeau-The-Black-Book-of-Training-Secrets

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 17:08 ----------

het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat zijn uitvoering, zoals in de meeste gevallen bij deze situatie, slecht is. om met een voor vermoeide triceps te gaan banken zal eerder averechts werken...

True! Ik las ook in eerste instantie niet dat hij nog geeneens 100 kg kan bankdrukken.

En voor iedereen die zich zorgen maakt om het achter blijven van lichaamsdeel X, met kracht komt massa! Niet andersom!

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 17:09 ----------

Oke, ik heb dus gisteren het eens heel anders aangepakt en men reps en sets flink ingekort

Ik heb daardoor ook automatisch wat zwaarder kunnen pakken en ik moet zeggen dat ik me ook niet zo vermoeid voelde.

Zeer tevreden dus!

Ik ben er ook over aan het denken om maar 3 oefeningen te doen voor borst, en ze dan 2 keer per week aan te pakken (maandag en donderdag)

Goed idee of?

Waarom probeer je niet gewoon Starting Strength? Fullbody, gericht op kracht, lekker simpel en resultaat gegarandeerd!

1. Teveel oefeningen en setjes etc voor borst.
2 t/m 1902580172018248128102749675765971265746591874561985. Je eet te weinig.

• Topic Starter Topic Starter
[/QUOTE]Waarom probeer je niet gewoon Starting Strength? Fullbody, gericht op kracht, lekker simpel en resultaat gegarandeerd![/QUOTE]

Omdat ik full body body heb gedaan een jaar geleden ofzo voor 3-4 maanden, had duidelijk resultaat, maar ik vond dat het toen toch wel tijd werd voor een split-schema, wat me wel normaal lijkt na 4 maanden?

En als je 30 kg bankdrukt (totaal) dan zal je eerst gewoon heel veel sterker moeten worden.

Ik zou pre-ex. concept nog eens opnieuw doornemen.

Pre-ex. houd in dat je eerst de targetspier vermoeid door een isolatie en daarna de targetspier belast met compoundoefeningen waarbij de synergisten nog "vers" zijn. Theorie is dat dan de targetspier beter belast wordt bij de compoundoefening

Een zwakke synergist vermoeien voordat je een compound oefening doet (push down voor bankdrukken) zal echt de targetspier niet meer belasten. Enige wat je bereikt is dat je door zwakkere synergisten de compound oefening met minder gewicht en/of minder reps kan doen waardoor voor alle bij de beweging betrokken spieren (dus ook de target) de belasting minder wordt en het trainingseffect dus keiner.

Ik ben trouwens wat massa/kracht aangaat geen fan van pre-ex. :(

Laatst bewerkt:

Zeer tevreden dus!

Goed idee of?

Kerel 1 keer in de week is ook genoeg als je gewoon hard traint, echt waar.
Je moet gewoon geduld hebben. Groeien gaat niet in 3 weken tijd..

Waarom probeer je niet gewoon Starting Strength? Fullbody, gericht op kracht, lekker simpel en resultaat gegarandeerd!

Omdat ik full body body heb gedaan een jaar geleden ofzo voor 3-4 maanden, had duidelijk resultaat, maar ik vond dat het toen toch wel tijd werd voor een split-schema, wat me wel normaal lijkt na 4 maanden?

Klopt ja.. Je hebt een punt.. Maar ja, als je echt vast zit kan je er gewoon weer eens een FB tegenaan gooien toch? Kijken hoe dat gaat..

3 a 4 oefeningen met 3 sets is voldoende hoor, als je dan niet kapot bent doe je iets niet goed

Waar zit de logica dat je na 4 maand zou moeten overschakelen?

En je geeft eigenlijk zelf in je posts al aan waar het probleem zit. Je zegt zelf dat je duidelijke vooruitgang had met full body. Je schakelt over en opent nu een topic dat je blijft hangen bij 30kg bench. Maanden al...

Als je het goed doet, is 1 oefening al voldoende.

hey,
waarom niet met een spotter werken en de intensiteit verhogen en durven zwaarder gaan, met een spotter lukt dat en dan geen schrik voor hebben. maar dan niet te veel sets doen en inderdaad goed eten :).
bv benchpress: opwarming, 10x20kg, 8x30kg, ...x40kg (...= hoeveel je kan met spotter en gewoon dan als het goed gaat beginnen te verzwaren ook al doe je er maar 4 van en de rest van de set kan je dan eventueel afwerken met 20kg)

Ik heb niet alle reacties gelezen dus sorry als ik dingen herhaal.
Mijn borst groeide nooit (drukte op een gegeven moment 120kg 8 keer) maar borst nog steeds zo plat als een dubbeltje. De rest groeide wel (ook volgas eten 4400kcal) Sinds 2 maanden roer omgegooid.

Ik liet de halter met bankdrukken altijd achter de tepel-lijn zakken (dus richting buik), nu zak ik een stukje voor de tepel-lijn (richting nek) ik laat hem rustig zakken en houd hem 1mm boven me borst even een seconde of 2 stil en druk dan..met volle concentratie op me borstspieren! weer uit. 3 setjes 10 a 15 hh 75 kg en ik ga he-le-maal stuk..en ik heb het gevoel dat dit eindelijk vruchten afwerpt.

Daarna 3 setjes schuindrukken en 3 setjes schuin cable fly's.

Dus niet altijd hoger in gewicht gaan, mijn ervaringen zijn daar bij borsttrainingen iig niet positief..armen daarintegen weer wel:) ieder lichaam en zelfs iedere spier reageert weer anders blijkbaar.

succes!

Had hetzelfde probleem.
Waarom niet 5x5 bankdrukken 3x8 incline dumbbell press en 2x12 flyes? Dat is genoeg. Maar ik zou je toch echt aanraden om rippetoe te doen. Mijn compounds zijn ook waardeloos maar ik merk wel echt dat het helpt.

Terug
Naar boven