MuscleMeat

Geen vooruitgang met bench press

Riggs

Advanced Bodybuilder
Waardering
59
Hej , ik zit nu al zo'n 8 maanden vast zonder progressie te maken op de bench .

Men max is 75 , 6 herhalingen 3 sets

Iemand een schema ofzo waardoor ik dit kan verbeteren ?

probeer andere herhalingen. 5x5 ofzo.

8 Maanden?:O

Beter eten?! En sowiezo reps verlagen.

* stop 8 weken met benchen en steek ipv benchen zware dumbbellpresses in je schema

* wat ook kan helpen is dat je bencht in een set van 10-8-6-4-2-1 reps en zo naar je top bouwen,iedere benchtraining hoger pieken

* je kan ook op je explosiviteit trainen, doe 5sets v 5 reps en hou je halters of bar bij t begin van elke rep zo'n 4 sec beneden, vervolgens duw je zo explosief mogelijk die halters of bar omhoog om vervolgens weer 4 sec te wachten alvorens opnieuw te duwen, dit enkele weken in je borst/bench training steken kan ook je max omhoog helpen

dit zijn 3 tips die bij mij geholpen hebben en die je ook es kan proberen..(de karma stuur je me er maar bij,lol)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
* stop 8 weken met benchen en steek ipv benchen zware dumbbellpresses in je schema

* wat ook kan helpen is dat je bencht in een set van 10-8-6-4-2-1 reps en zo naar je top bouwen,iedere benchtraining hoger pieken

* je kan ook op je explosiviteit trainen, doe 5sets v 5 reps en hou je halters of bar bij t begin van elke rep zo'n 4 sec beneden, vervolgens duw je zo explosief mogelijk die halters of bar omhoog om vervolgens weer 4 sec te wachten alvorens opnieuw te duwen, dit enkele weken in je borst/bench training steken kan ook je max omhoog helpen

dit zijn 3 tips die bij mij geholpen hebben en die je ook es kan proberen..(de karma stuur je me er maar bij,lol)

Wat is jouw bench nu ?

laatste jaar train ik niet meer zwaar op de grote 3,
last v artritis in 2 nekwervels,dus kan t niet echt zeggen

vroeger waren mn stats
bench: 110kg
squat: 160kg
deadlift: 200kg
heb er geen idee van hoeveel mn stats nu nog zijn,train meer op onderhoud

deze tips komen v een gast die bij ons in de gym traint
traint enkel bench-gericht, doet veel mee aan wedstrijden benchen
met een lichaamsgewicht v 76kg bencht deze gast 146kg raw:eek:

Laatst bewerkt:
High reppen.

wat heb je allemaal al geprobeerd dan? Zijn zoveel dingen die je gewoon zelf kan proberen.

Hoe ik telkens vooruit kom is door meer gewicht te pakken dan je eigenlijk kunt. Stel je doet 4 sets met 8 reps en je blijft hangen op bijv. 85kg dan pak je 87,5 en maak je 8 reps, met behulp van de spotter (maar zo min mogelijk uiteraard).

Volgende training doe je dit nog een keer of pak je 85kg zonder hulp.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb twee dagen rust genomen nu , doe ik bijna nooit .

En ga eens proberen 10 8 6 4 2 1 en eindigen op 1 keer 80

Hoe train je nu dan? Aantal sets, reps en gewicht? En hoe lang doe je dat al? Iets meer info is vaak handig met dit soort vragen.

wat al gezegd wordt, wil je zwaarder kunnen dan moet je ook op kracht trainen en dat is dus reps verlagen met hoger gewicht.
en vergeet je schouders en triceps niet daar deze veel helpen bij het drukken
en wat bedoel je met 2 dagen rust normaal nooit?
vooruitgang is gebaseerd op rust.
er is zelfs een hit training van mike mentzer die na elke zware training van je wilt niet weten hoe weinig reps 4 tot 7 dagen rust inlast, maar dit haalt de lol van het trainen er wel van af.

Laatst bewerkt:
Ik had dit ook een tijdje. Bij mij hielp het door 2 x per week te gaan bankdrukken. Dan deed ik die 2de x in de week het volgende:

opwarmen
flat benchpress 1x4 1x6 1x8 (RUST RUST RUST) 1x1
incline benchpress 3x8

Bij het bankdrukken de barbell een 0.5 / 1 seconde je borst laten aantikken (niet laten rusten natuurlijk tenzij je je ribben wilt kneuzen) alvorens je hem weer gecontroleerd van je af duwt.

Voor mij heeft dit goed geholpen, maar heb geen idee of dit voor anderen ook zal werken. Denk dat veel mensen vallen over die max rep.

succes

meer eten ;)

1 meer eten
2 meer rusten (zorg voor 3 à 4 dagen rust tussen borst-dagen)
3 goed opwarmen met een "lege" barbell
4 vier keer een set van 8 tot 10 reps, hoger gewicht, laatste setjes met spotter
5 iedere training 2,5 kg erbij doen. (twee schijfje van 1.25 dus)

6 laat over twee maanden maar weer horen hoe 't gaat.

Je techniek eens goed onder de loep leggen en je rug sterker maken

1x op het begin van je training banken de rest van je schema afwerken, en op het laatst ook banken.

tip van een gast van T-nation.

pre-exhaust - rest pause - descending sets...

Terug
Naar boven