MuscleMeat

Geen vooruitgang met bench press

Als je al 8 maanden 6 x 3 doet op benchen zou ik als ik jou was eens veranderen van schema.
Ik verander op zijn tijd van setjes en herhalingen, en moet zeggen dat het wel werkt voor mij.
Give it a try

Heel veel afwisselen om de paar weken van aantal reps veranderen en niet elke week de zelfde oefeningen doen

Gewoon 3x5 proberen en dit dan wekelijks met 2,5kg verhogen, lukt dit niet dan verhoog je elke 2 weken met 2,5kg misschien dat dit werkt voor jou ;)

3 sets 6 X 75 kg bankdrukken na 8 maanden is toch niet slecht. Ik kon na 1 jaar mijn 3 sets van 8 reps niet met 80 kg uitvoeren. Als je lange armen hebt, ben je alleszins benadeeld om te benchpressen.

3 sets 6 X 75 kg bankdrukken na 8 maanden is toch niet slecht. Ik kon na 1 jaar mijn 3 sets van 8 reps niet met 80 kg uitvoeren. Als je lange armen hebt, ben je alleszins benadeeld om te benchpressen.

Gaat niet echt om het gewicht dat hij nu kan, zegt ook helemaal niets. 6x75 banken na 8 maanden is goed als je begonnen bent op 6x40. Maar 6x75 banken na 8 maanden is niet goed als je begonnen bent op 6x70.

3x per week bankdrukken, geen andere borstoefeningen zoals db-drukken doen. Elke keer dat je bankdrukt 5-4-3 herhalingen maken met een gewicht wat je 8x kan, 2 min. rust ertussen. Als de reps moeilijker worden stop je met de training, je gaat dus nooit tot faillure en de reps moeten soepel gaan! Je doet dus telkens 5-4-3, 5-4-3, enz. in dezelfde training. Na 3 weken een weekje rust en daarna je max. weer testen. Daarnaast natuurlijk goed vreten.

Billstarr kan je ook proberen..
ben toen van 1x 110 naar 1x 130 kg gegaan..in 8 weken ofzo!>
goodl uck

• Topic Starter Topic Starter
80 makkelijk kunnen behalen met 10-8-6-4-2-1

Of je kijkt eens in de Powerlifting sectie hoe ze het daar doen. ;)

4x4 (sets of 4 reps) met hetzelfde gewicht.
Eerste training niet te hoog beginnen.
Zorgen dat je elke training 2,5kg meer pakt/toevoegt.

Voorbeeld:
Training 1: 4 sets, 4 herhalingen met 70kg
Training 2: 4 sets, 4 herhalingen met 72,5kg
Training 3: 4 sets, 4 herhalingen met 75kg
Training 4: 4 sets, 4 herhalingen met 77,5kg
Training 5: 4 sets, 4 herhalingen met 80 kilo
Training 6: kijken of je meer kunt pakken op je 1RM dus kijken of je 90 kilo kunt drukken.

wat voor mij helpt is puur op techniek gaan werken borst aantikken 4 sec daarhouden en uitduwen. met 10 kg minder en dubbel aantal hh. en ook triceps trainen op andere dag.

Ik had precies hetzelfde, trainde eerst met 80kg, nu met 85. Nog steeds te weinig maarja.. Ben ook de cable oefeningen gaan gebruiken. Borst is daardoor denk ik sterker geworden. En ook afgewisseld met dumbbells..;)

benchpress hangt niet alleen van je borst af...
groei je niet? eten..
groei je dan nog niet? nog meer eten..
dan nog steeds niet? eten tot dat het je strot uitkomt en anders wel tijdens het bankdrukken
begin de training met bankdrukken, train max 45-60min en neem voldoende rust..

benchpress hangt niet alleen van je borst af...
groei je niet? eten..
groei je dan nog niet? nog meer eten..
dan nog steeds niet? eten tot dat het je strot uitkomt en anders wel tijdens het bankdrukken
begin de training met bankdrukken, train max 45-60min en neem voldoende rust..
Waarom eten?
Als je alleen eet groei je niet, als hij niet verder komt ligt het daarom niet per se aan zijn voeding.
De gevangenen krijgen zot slecht eten met weinig voedingstoffen en amper 3 maaltijden op een dag, en die groeien wel.

Waarom eten?
Als je alleen eet groei je niet, als hij niet verder komt ligt het daarom niet per se aan zijn voeding.
De gevangenen krijgen zot slecht eten met weinig voedingstoffen en amper 3 maaltijden op een dag, en die groeien wel.

:roflol:

Die beulen in de gevangenis zullen ook echt naturel zijn.

Wat bedoel je?
Snap je niet goed.
En ik zeg niet dat je je voeding niet moet verzorgen, ik zeg alleen dat eten niet altijd de oplossing is.
En ik denk dat als je niet vooruitgang boekt dat voeding een van de laatste dingen is waar je aan moet denken.
Zou beginnen met meer te rusten en eens te veranderen met sets.

Forced Negativs kunnen goed helpen of 1x in de 3 weken (ongeveer) een flinke dropset doen kan ook veel progressie geven.

Waarom eten?

Dan moet je meer eten > massa opbouwen > kracht vergroten dan ga je vanzelf wel meer drukken. Maar dat verandert niet van de één op andere dag, dat neemt tijd in beslag.. Die gasten in de gevangenis van die tv programma's uit Amerika zijn allemaal agressievelingen en zitten wel een tijdje, dus die hebben genoeg tijd om te oefenen;).

Terug
Naar boven