AndroidHealthClinic

Geen vooruitgang met shoulder press

Cornelius

Novice
Waardering
0
Lengte
1m99
Massa
119kg
Sinds ruim een half jaar ga ik eens per week (wat weinig in vergelijking met de meeste leden denk ik) naar de sportschool.

Gewoon om wat fitter wat sterker en wat minder vet te worden. Ik gebruik geen supplementen geen hormonen en geen dieet. Alles wat ik bereik wil ik bereiken door hard werken alleen.

Begeleiding adviseerde van alle apparaten die je doet 3x15 oefeningen te doen. Dit gaat heel goed, geregeld kan er een gewicht bij bij alle oefeningen behalve de shoulder press. Ik blijf maar steken op hetzelfde gewicht dat ik 3 keer 15x omhoog krijg met moeite.

Wie weet er raad om ook met deze oefening vooruit te komen?

Laatst bewerkt:
Tsja als je groter en sterker wilt worden zul je toch je voeding moeten gaan aanpassen, zo werkt dat nu eenmaal.

Overschakelen naar 3x5?
15 Reps is vrij veel, zo train je niet op kracht.
1-5 = kracht
6-12 = massa
12-20+ = spieruithoudingsvermogen

Van de lucht kun je niet groeien, dus beter op voeding.
En als je zwaarder wil trainen heb je groei nodig...

Sinds ruim een half jaar ga ik eens per week (wat weinig in vergelijking met de meeste leden denk ik) naar de sportschool.

Gewoon om wat fitter wat sterker en wat minder vet te worden. Ik gebruik geen supplementen geen hormonen en geen dieet. Alles wat ik bereik wil ik bereiken door hard werken alleen.

Begeleiding adviseerde van alle apparaten die je doet 3x15 oefeningen te doen. Dit gaat heel goed, geregeld kan er een gewicht bij bij alle oefeningen behalve de shoulder press. Ik blijf maar steken op hetzelfde gewicht dat ik 3 keer 15x omhoog krijg met moeite.

Wie weet er raad om ook met deze oefening vooruit te komen?

De hele bodybuilding-levensstijl is hard werken. Training is daar ook een deel van, maar je moet ook hard je best doen om genoeg te rusten en genoeg te eten. Eet maar eens 's avonds 500 gram kwark/ platte kaas zonder toegevoegde smaken. Dan zul je inzien dat dat ook hard werk is!

En de stickies lezen zou ook handig zijn;)

Laatst bewerkt:
Afwisseling!
Bij mij ging het opeens wel weer vooruit nadat ik ook andere oefeningen voor schouders deed. ???

Welke oefeningen ben je gaan doen?

proberen 50gram pindakaas op je boterham te smeren en dan 4 achter elkaar opeten en dat elke 2 uur, en als je dan na 2 maanden NOG niet gegained hebt terug komen hier..

ga eten ofzo, op een gegeven moment wordt je niet sterker omdat je lichaam geen bronnen (meer) heeft om spieren te herstellen en / of te versterken..

Bij mij kwam de groei aan de voorkant schouders door zogenaamd auto te rijden met een 10kg schijf, met de armen vooruit en dan draaiende bewegingen maken, 1 van de leukste oefeningen voor schouders vind ik.
Om zomaar even wat variatie aan te geven. Begin morgen ook eens met het drinken van lijnzaadolie litertje in de week, 14 bakjes kwark en 1 kip per dag EXTRA te eten..komt het helemaal goed.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
proberen 50gram pindakaas op je boterham te smeren en dan 4 achter elkaar opeten en dat elke 2 uur, en als je dan na 2 maanden NOG niet gegained hebt terug komen hier..

ga eten ofzo, op een gegeven moment wordt je niet sterker omdat je lichaam geen bronnen (meer) heeft om spieren te herstellen en / of te versterken..

Ik weeg 120 kg bij lengte van 2 meter, ben dus zeker 20 kg te zwaar. Op aankomen zit ik dus niet te wachten, dat zou met genoemd regime zeker gebeuren. Ik heb namelijk een zittend beroep. Pindakaas bevat veel vet en zout is dus in genoemde overmaat veel te ongezond. Dit geldt des te meer de smeuig gemaakte pindakaas die in tegenstelling tot de ouderwetse pindakaas met een laagje olie veel meer verzadigde en transvetzuren bevat.

Als je kijkt naar de natuurvolken dan zie je dat je door hard werken een goed gevormd lichaam kunt krijgen zonder supplementen, hormonen en speciale dieten. Die mensen eten wat ze kunnen vinden.

Al die extra eiwitten en supplementen zorgen voor onnatuurlijk opzwellen van de spieren. Dat heeft niks met gezond te maken, hooguit voor esthetiek (als je daarvan houdt tenminste). Ik ben gaan krachttrainen om me beter te gaan voelen en wat sterker te worden zodat dagelijkse dingen me gemakkelijker afgaan.

Laatst bewerkt:
ik probeer me in te houden maar..... :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

Ik weeg 120 kg bij lengte van 2 meter, ben dus zeker 20 kg te zwaar. Op aankomen zit ik dus niet te wachten, dat zou met genoemd regime zeker gebeuren. Ik heb namelijk een zittend beroep. Pindakaas bevat veel vet en zout is dus in genoemde overmaat veel te ongezond. Dit geldt des te meer de smeuig gemaakte pindakaas die in tegenstelling tot de ouderwetse pindakaas met een laagje olie veel meer verzadigde en transvetzuren bevat.

Als je kijkt naar de natuurvolken dan zie je dat je door hard werken een goed gevormd lichaam kunt krijgen zonder supplementen, hormonen en speciale dieten. Die mensen eten wat ze kunnen vinden.

Al die extra eiwitten en supplementen zorgen voor onnatuurlijk opzwellen van de spieren. Dat heeft niks met gezond te maken, hooguit voor esthetiek (als je daarvan houdt tenminste). Ik ben gaan krachttrainen om me beter te gaan voelen en wat sterker te worden zodat dagelijkse dingen me gemakkelijker afgaan.

voeding nr 1 natuurlijk

shoulderpress ff vervangen voor pushpress
laag in de reps

je kunt hier meer gewicht aan doordat je je benen erbij gebruikt
en door dat meer gewicht worden je schouders en triceps wel sterker als je goed eet.

Maar als je meer wil drukken is spiergroei een eerste verijsde.
In jou geval zal ik meer variatie gebruiken, en natuurlijk afvallen..dit laatste gaat ook te koste van spiervezel!
Je kan simpelweg met een vliegtuig niet stijgen en landen tegelijk!

Laatst bewerkt:
eerst clean bulken, spieren opbouwen, en dan een wat langere tijd cutten, is de eenige manier voor jou. als je gaat cutten nu hou je niets over.

• Topic Starter Topic Starter
Ik blijf eten zoals ik altijd at. Hooguit iets extra als ik na trainen thuis kom. Gewoon goed en niet teveel rotzooi eten. Mijn gewicht blijft stabiel, kracht neemt goed toe, spiermassa minder zichtbaar, broekmaat neemt wat af.

Eigenlijk precies wat ik wilde, gewcihtsverlies komt wel. De extra spiermassa die je kweekt heeft een hogere stofwisseling dus als je niet meer gaat eten val je heel langzaam af.

Het enige wat mij opvalt is dus dat de shoulder press niet beter gaat. De rest wel dus zit ik in ieder geval voor mezelf en voor de doelen die ik me heb gesteld op schema, met uitzondering van de shoulder press dus.

btw, van hard werken achter je bureau wordt je niet sterker :)

-laatmaar-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven