Hi ok,
ja zo´n geval voor leg raises heb ik niet. Ik train thuis zodoende. Ook glute ham raises vind ik niet echt een succes. Zou ik die voor sldl of leg curls kunnen vervangen? Die oefening vind ik serieus een ware mishandeling namelijk. Dit schema ziet er voor mij wel interessant uit.
@harpep, hoe zou jij je dagen indelen voor 4x per week? Telkens met een dag ertussen neem ik aan? Ik ben zelf erg benieuwd, denk dat dit een heel goed schema zou kunnen zijn.
Heb je dan geen chin bar of iets dergelijks waar je aan kunt hangen? Of dip-stangen waar je op kunt leunen?
De verdere alternatieven zijn alleen beschikbaar zittend op de vloer e.d. Kan ook, maar is niet zo effectief als verticaal vanuit hang....
Als jij GHR niet zo'n succes vindt, dan komt dat waarschijnlijk omdat je de zogenaamde 'poor man's' variant doet, getuige ook het gebruikte woord mishandeling.
(je traint immers thuis, dus ik vermoed dat je geen echt GHR machine hebt want dat is een heel andere oefening, geloof me)
Ik zou dan de leg curl doen, ook met het oog op knieflexie van de hamstrings.
Wat de indeling betreft, het mooiste is een om de dag benadering, dus als dit gaat vooral doen.
Is het persé noodzakelijk het binnen een weekplanning te doen, dan kan het niet anders dat er een moment gaat komen dat je 2 dagen achter elkaar gaat trainen.
Dan wordt het bijvoorbeeld: ma/wo/vr/zo/ma of om het even wat jou het beste uitkomt.
Is dat een probleem qua herstel?
Waarschijnlijk niet, tenminste zo lang je maar niet iedere training en met iedere oefening helemaal tot het uiterste gaat.
N.B. dat is ook helemaal niet nodig, omdat je alles zo frequent traint.
Ik denk dat 4 dagen FB op de manier zoals ik omschreven heb prima kan, maar stop je sets op het punt dat je er nog met heel veel moeite 1 rep uit had kunnen persen.