XXL Nutrition

Geen zin in sex jaar na kuur

• Topic Starter Topic Starter
Teelballen zijn niet gevoelig/ pijnlijk, formaat is ook prima.

Gister begonnen met 1500 iu hcg van organon. Chlomid ook al in huis. Ik zal het resultaat/ voortgang hier posten voor de belangstellende. Daarnaast zal ik 4 weken na deze PCT weer even een check up doen.

Nou we zijn nu bijna 2 maanden verder ik heb de PCT gedaan zoals hierboven beschreven. Er was even wat verbetering voor mijn gevoel maar ik heb nu het gevoel dat ik terug bij af ben. Ik wil dus mijn bloedwaardes laten testen die van invloed zijn op mijn sex drive. Mijn training gaan BTW gewoon goed kracht is prima.

@Cools Nog even voor de zekerheid welke waardes zal ik opnemen in de test?

Testosteron
Oestrogeen (e2)
SHBG, vrije test
Prolactine
progesteron
LH
FSH
DHEA ??
Cortisol ??

Begrijp ik je eerste alinea goed als ik zeg: tijdens de beschreven PCT was je libido beter en nu zonder PCT weer weg?

Begrijp ik je eerste alinea goed als ik zeg: tijdens de beschreven PCT was je libido beter en nu zonder PCT weer weg?

Ja voor me gevoel ietsje beter maar niet noemenswaardig. Libido is niet weg, het is alleen nooit meer de oude geworden. Het kost me veel moeiten om opgewonden te raken. We zijn nu een jaar verder

Je waardes waren alleszins heel goed drie maanden na je nakuur. Ik zie niet in waarom die nu slecht zouden zijn. Misschien is je libido normaal maar vergelijk je dit met je libido tijdens je kuur dat dan veel hoger is. 't Zit misschien gewoon in het kopke.

Hoe zag je nakuur eruit? Ikzelf wil na mijn blast cruise blast ene kuur hmg en hcg nemen en goed nakuren met nolva en/of clomid. Heb in mijn topic al om advies gevraagd hoe dit aan te pakken, maar blijkbaar weet niemand hier iets van af. Wellicht dat dit ook nog een optie voor je is?

@Cools misschien dat jij dit nader kan verklaren en kan uitleggen hoe zo een kuur eruit ziet? Doseringen, aantal keren zetten, tijdens en na de hmg/hcg kuur, waarmee na te kuren etc... Zie anders ook mijn topic welk protocol hiervoor te volgen.

Alvast bedankt!

Nou we zijn nu bijna 2 maanden verder ik heb de PCT gedaan zoals hierboven beschreven. Er was even wat verbetering voor mijn gevoel maar ik heb nu het gevoel dat ik terug bij af ben. Ik wil dus mijn bloedwaardes laten testen die van invloed zijn op mijn sex drive. Mijn training gaan BTW gewoon goed kracht is prima.

Testosteron
Oestrogeen (e2)
SHBG, vrije test
Prolactine
progesteron
LH
FSH
DHEA ??
Cortisol ??
DHT (dihydrotestosteron): dat zou ik ook laten meten als je dan toch je bloed wil laten controleren.

Je waardes waren alleszins heel goed drie maanden na je nakuur. Ik zie niet in waarom die nu slecht zouden zijn. Misschien is je libido normaal maar vergelijk je dit met je libido tijdens je kuur dat dan veel hoger is. 't Zit misschien gewoon in het kopke.
Dit zou heel goed kunnen, dat heb ik namelijk ook. In me kuur hoef ik mar 10 seconden aan sex te denken en hij staat al omhoog. Normaal heb ik dat niet. Denk dat het gewoon in je koppie zit. Maak je er niet druk over. Als je je juist druk maakt krijg je dit soort problemen. Succes.

Bedankt voor het meedenken. Maar het zit absolute niet tussen mijn oren ik weet heel goed hoe mijn libido was voor mijn kuur t.o.v. nu. Ik ben me daar heel bewust van. Ik reageer niet of nauwelijks op seksuele prikkels waar ik voorheen direct binnen enkele seconden een opgewekt/ opgewonden gevoel kreeg. Daarnaast heb ik niet of nauwelijks een boner bij het wakker worden in de ochtend. Ook spontante erecties had ik voorheen regelmatig. Ook dat is compleet verdwenen. Het zit dus echt niet tussen mijn oren. Dat weet ik zeker.

Testosteron
Oestrogeen (e2)
SHBG, vrije test
Prolactine
progesteron
LH
FSH
DHEA ??
Cortisol ??

DHEA en Cortisol kunnen er ook bij, maar die gaan goed zijn vermoed ik.

Bij libido problemen gerelateerd aan laag testosteron zijn LH en mogelijk FSH laag of hoog met laag testosteron. Bij de eerste optie betekend dat je hypofyse niet voldoende GnRH van de hypothalamus krijgt of hier niet goed op reageert. Indien de hypothalamus niet voldoende GnRH aanmaakt wil zeggend dat er waarschijnlijk sprake is van een te hoog oestrogeen of gevoelige receptoren.

Als je testosteron laag is met hoog of normaal LH en FSH wil dit zeggen dat je LH receptoren hier niet goed op reageren. Dan is enige mogelijkheid low dose hcg 500-750iu e3d of e4d om deze weer gevoeliger proberen te naken aan LH.

Gezien jou eerdere bloedtest gaat hier geen sprake van zijn en is het eerder ter informatie.

Ik vermoed een te hoog oestrogeen in verhouding tot androgeen en/of prolactine wat voor de lage seks drive zorgt. Waarschijnlijk gaat je lichaam gewoon langer de tijd nodig hebben om te herstellen.

Laatst bewerkt:
Hoe zag je nakuur eruit? Ikzelf wil na mijn blast cruise blast ene kuur hmg en hcg nemen en goed nakuren met nolva en/of clomid. Heb in mijn topic al om advies gevraagd hoe dit aan te pakken, maar blijkbaar weet niemand hier iets van af. Wellicht dat dit ook nog een optie voor je is?

@Cools misschien dat jij dit nader kan verklaren en kan uitleggen hoe zo een kuur eruit ziet? Doseringen, aantal keren zetten, tijdens en na de hmg/hcg kuur, waarmee na te kuren etc... Zie anders ook mijn topic welk protocol hiervoor te volgen.

Alvast bedankt!

Vraag dat even in mijn topic Anabole Dilemma ;) Kunnen we het wat uitgebreider bespreken.

Bij libido problemen gerelateerd aan laag testosteron zijn LH en mogelijk FSH laag of hoog met laag testosteron. Bij de eerste optie betekend dat je hypofyse niet voldoende GnRH van de hypothalamus krijgt of hier niet goed op reageert. Indien de hypothalamus niet voldoende GnRH aanmaakt wil zeggend dat er waarschijnlijk sprake is van een te hoog oestrogeen of gevoelige receptoren.

Als je testosteron laag is met hoog of normaal LH en FSH wil dit zeggen dat je LH receptoren hier niet goed op reageren. Dan is enige mogelijkheid low dose hcg 500-750iu e3d of e4d om deze weer gevoeliger proberen te naken aan LH.

Gezien jou eerdere bloedtest gaat hier geen sprake van zijn en is het eerder ter informatie.

Ik vermoed een te hoog oestrogeen in verhouding tot androgeen en/of prolactine wat voor de lage seks drive zorgt. Waarschijnlijk gaat je lichaam gewoon langer de tijd nodig hebben om te herstellen.

Bedankt voor je reactie!

Ik ga deze bloedwaarders in ieder geval laten testen en zal ze hier ook posten. Wat ik verder merk is dat na een aantal maanden na het stoppen met de laatste cycle mijn acne compleet verdwenen is. Ik had nooit hele erge acne maar wel altijd enkele grote puisten. Kan dit een aanwijzing zijn? Of staat dit los van elkaar?

Daarnaast kun je zien dat mijn SHBG hormoon aan de hoge kant van de referentiewaarden zit. Kan het zijn dat door mijn laatste kuur deze waarde aanzienlijk is gestegen en er daardoor minder vrije test werkzaam is ?

Bedankt voor je reactie!

Ik ga deze bloedwaarders in ieder geval laten testen en zal ze hier ook posten. Wat ik verder merk is dat na een aantal maanden na het stoppen met de laatste cycle mijn acne compleet verdwenen is. Ik had nooit hele erge acne maar wel altijd enkele grote puisten. Kan dit een aanwijzing zijn? Of staat dit los van elkaar?

Daarnaast kun je zien dat mijn SHBG hormoon aan de hoge kant van de referentiewaarden zit. Kan het zijn dat door mijn laatste kuur deze waarde aanzienlijk is gestegen en er daardoor minder vrije test werkzaam is ?

Acne is gerelateerd aan DHT, dus dit zal lager staan nu en heeft ook invloed op je libido. Maar gezien je goede waardes is het gewoon afwachten tot je lichaam hersteld is.

SHBG gaat nog dalen en DHT bind hier inderdaad het sterkste aan. Dus gaat niet om de vrije test dan, maar vrij androgeen en dus vooral DHT.

Maar drie maanden na zijn nakuur waren al die waardes perfect. Ofwel wordt er iets verzwegen. Zijn er na die normale bloedwaardes drie maanden na de nakuur geen andere middelen genomen die zijn hormonen kunnen beïnvloeden?

Maar drie maanden na zijn nakuur waren al die waardes perfect. Ofwel wordt er iets verzwegen. Zijn er na die normale bloedwaardes drie maanden na de nakuur geen andere middelen genomen die zijn hormonen kunnen beïnvloeden?

Dat is mogelijk, maar na 3 maanden ben je niet altijd hersteld. Dit kan soms 6 maanden of langer duren afhankelijk van de middelen en lengte kuur.

Ik zou nog afwachten gezien je waardes gewoon goed zijn, zelfs heel goed. Heeft gewoon meer tijd nodig vooraleer je lichaam weer in balans is.

De bloedwaardes die ik des tijds heb laten testen zien er inderdaad normaal uit. Maar mijn libido is nooit meer de oude geweest van het moment dat ik ben gestopt met mijn laatste kuur. Ik heb hierna niets meer genomen op het gebied van AAS of andere middelen. Ik ben hier gewoon transparant in aangezien het ook niet op schiet om zaken te verzwijgen als je hulp zoekt.

In. Heb hetzelfde probleem gehad maar nooit iets aan gedaan.

Ben inmiddels bezig met een nieuwe cycle dus nu minder last van, maar zou nog wel beter libido willen. Ik ga na deze kuur alles goed laten controleren.

Aha oké! Me interesse kwam van het feit dat ik zelf ook met een lage Test rondloop. 8,6nmol/L. Fucking laag dus maar het vreemde is heb nog gekuurd oid. Volgens mij gaat het wel beter nu sinds ik op een aantal dingen ben gaan letten/veranderd heb. Ga over 3-4 weken weer prikken en kijken hoe t ervoor staat. Als die van nature laag is is het maar zo.. Volgend jaar knalt ie toch omhoog :rolleyes:

Terug
Naar boven