AndroidHealthClinic

Geert spreekt !

Iedereen weet ondertussen wel dat ik een fervent tegenstander ben van mensen met het gedachtegoed van een Wilders, maar hier moet ik toch zeggen dat hij op één punt gelijk heeft: het kan niet dat de meerderheid in grote steden, en absoluut al niet in het totale land, zou bestaan uit allochtone mensen. Kijk wat er gebeurt is met de Serviërs in Kosovo, die kregen te maken met zoveel inwijkelingen uit Albanië dat ze op de duur de controle in eigen land kwijtraakten en Kosovo gewoon overgenomen werd door de Albanezen. Het is niet fictief om te denken dat zoiets ook bijvoorbeeld in onze Lage Landen zou kunnen gebeuren moesten de allochtonen uiteindelijk de meerderheid uitmaken. Dit is iets wat natuurlijk niet kan en mag!

Extreem gedachtengoed is nooit goed.
Extreem rechts spoort niet, maar extreem links ook niet, en zoals altijd ligt de waarheid ergens in het midden.
Ik heb nog nooit iets extreem rechts gehoord van Geert, en wat Big-T zegt is helemaal waar, Geert had het beter kunnen doen...

Ik vind dat je een land met dezelfde principes moet regeren als dat je je gezin doet.
En dan is een beetje rechts van het midden de beste weg imo.
Eerst en vooral komt je eigen gezin, maar je vergeet niet een goed gastheer te zijn voor de visite.
En als de visite zich misdraagt, zet je ze uit je huis, doen ze het de volgende keer nog eens, donder je ze buiten en verbreek je het contact.
Als de visite de veiligheid van je gezin in gevaar brengt, treed je hard en e.v.t. meedogenloos op om het gevaar zodanig af te wenden dat je 's avonds weer goed kunt slapen.

Daar gaan we weer :

“Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen
en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks toeschrijven aan migranten.”

"Ik ben voor sluiting van de grenzen voor gezinshereniging en familiehereniging van
nietwesterse, islamitische allochtonen. Negenennegentig procent van die mensen voegt niets toe.
Daar hebben we alleen maar ellende van."

“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij
voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”

Maar Wilders is niet extreem-rechts?

Als Geert trouwens écht slim was, dan had hij het veel sluwer aangepakt. Dan had hij zich gematigder opgesteld (nog ietsje gematigder dan Pim wellicht) en dan stilletjes in de regering geslopen op z'n Hitleriaans om vervolgens zijn programma te verrechtsen en te verscherpen naar hoe het echt is. Het zou waarschijnlijk nog gelukt zijn ook want CDA heeft er geen probleem mee om met rechts te regeren zolang ze aan de macht blijven. Jammer dus Geert, een gemiste kans, nu zal het waarschijnlijk de eeuwigheid in de oppositie zijn.
Had ook gekund, maar geert komt gewoon voor z'n mening uit en je ziet maar weer hoeveel mensen het met hem eens zijn. Hij heeft helemaal geen achterbakse wegen nodig om aan de macht te komen, aangezien hij al genoeg aanhangers van zijn èchte standpunten heeft. ;)

Wat is volgens jou rechts en extremistisch dan? Vooral ben ik benieuwd naar je uitleg van rechts-extremisme.

Goed dat je daar even op wijst, had echt helemaal niemand in de gaten.

Ik was al aan het schrijven waarom ik de mening heb die ik heb, maar heb besloten het er maar bij te laten.
Ik kan niet zo goed schrijven, en wil liever niet aangezien worden voor iets wat ik niet ben.

Het gaat er mij maar om dat ik het niet verkeerd zou vinden als de samenleving weer wat veiliger word, en dat iedereen echt voor zijn mening uit zou kunnen komen zonder bang te moeten zijn voor de reacties daarop.

Ik denk dat niemand zit te wachten op een discussie hier op het forum door wat nauwelijks ontwikkelde simpele zielen over een onderwerp waar zelfs hoogontwikkelde mensen geen oplossing voor hebben.

En wat dat citaat van Joe Jackson betreft...
Misschien heb je de knipoog gemist, of lees ik je bericht verkeerd, maar om in één post te vragen om een uitleg over wat ik wel of niet rechts-extremistisme vind, en dan direct daarna een bijdehante opmerking te plaatsen over een goedbedoelde opmerking met knipoog, lijkt eigenlijk nergens op natuurlijk...

Ik ben een groot liefhebber van de muziek van Joe Jackson, en in het bijzonder zijn goede teksten soms.
Deze is één van zijn mooiste, uit één van zijn mooiste nummers, en verdiend het om anderen er toe aan te zetten er ook eens naar te luisteren.
Vandaar dat zo'n handtekening het verdiend om ondertekend te zijn door de originele schrijver, that's all.

Ik vind trouwens dat je een heel onsympathieke manier van schrijven heb.
Ondanks dat het jou schijnbaar opvalt dat vooral Wilders stemmers veel spelfouten maken e.d. vind ik dat jij door je manier van schrijven vooral mensen tegen je in het harnas jaagt.
Een beetje zoals Geert Wilders spreekt in de kamer, en zo altijd iedereen tegen zich in het harnas jaagt.

Laatst bewerkt:
Wilders zegt "Ik voel me niet prettig als meer dan de helft allochtoon is."
Waarom? Daar gaf hij geen duidelijk antwoord op.

En das maar goed ook.
Ik kan vertellen waarom ik me niet prettig voel, als ik op de kermis ben en ik loop daar tussen de n*gers. En me broertje en ik zijn een van de enige blanken. Ik zie ze alleen maar kwaad kijken, niemand met een lach op z'n gezicht.

Die mensen hebben gewoon schijt aan Nederland en schijt aan regels. Alleenmaar overlast veroorzaken. Een beetje k*t taal praten. Die meisje of 'die ding' en Nederlandse schoolkindjes praten ook zo, omdat iedereen uit z'n klas zo praat zegt ie tegen me, omdat 90% allochtoon is en er maar 3 blanken in zijn klas zitten.

Algemene kennis is vaak zoveel lager. En dan heb ik het over alle soorten allochtonen, de moslims zijn nog de ergste.
Ik ga op school vaak met ze om. Moslims op HBO en als ik door de stad loop hoor ik alleenmaar over wat voor een hoertjes al die meiden zijn. Nederlandse meiden ja. Omdat ze mooie kleding kopen. "Spugen op die meisjes moet je." zegt er eentje.

Wilders houd het bij "Ik voel me niet prettig." Maar ik weet wel wat dat voor mij zegt. En ik weet wat ik met die woorden zou bedoelen. En daarom dat ik op Wilders ga stemmen.

@Tomgh,
Jij zegt het gewoon zoals je het ziet, zonder je in te houden. :thumb:
"Je" kunt in principe niet een hele bevolkingsgroep over één kam scheren, dat snapt iedereen wel, maar het merendeel van "die gasten" waar je het over hebt, doen inderdaad zoals jij het schrijft...

@Tomgh,
Jij zegt het gewoon zoals je het ziet, zonder je in te houden. :thumb:
"Je" kunt in principe niet een hele bevolkingsgroep over één kam scheren, dat snapt iedereen wel, maar het merendeel van "die gasten" waar je het over hebt, doen inderdaad zoals jij het schrijft...

Het merendeel???

Dit gaat weer helemaal nergens over.

Meen je dat nou echt..?
Is het dan alleen hier bij ons zo..?

het merendeel van de allochtonen is niet zo.
Dat begrijp je toch zelf ook wel.

Daarnaast heb ik nog nooit problemen gehad met allochtonen verder hoor. Maar dat komt misschien ook omdat ik niet van die xenofobe vooroordelen heb, waardoor je al snel gaat denken dat iedereen je boos aankijkt. Paranoia noemen we het ook wel.

Ik laat het hierbij...
Ik denk dat een discussie op deze manier voeren niet zo aan mij besteed is omdat ik daarvoor gewoon niet goed genoeg kan schrijven, en bepaalde zaken waarschijnlijk verkeerd en niet compleet overkomen.
Ik gun iedereen z'n plaats in de maatschappij, en hoop dat er dingen zullen verbeteren in de toekomst zodat iedereen prettig samen kan leven.
Nogmaals "extremisme" is nooit goed, niet links en niet rechts, daarvan ben ik overtuigd.
Vriendelijke groet, en veel plezier met de discussie!

het merendeel van de allochtonen is niet zo.
Dat begrijp je toch zelf ook wel.

Daarnaast heb ik nog nooit problemen gehad met allochtonen verder hoor. Maar dat komt misschien ook omdat ik niet van die xenofobe vooroordelen heb, waardoor je al snel gaat denken dat iedereen je boos aankijkt. Paranoia noemen we het ook wel.

Dit is een post waar ik mij in kan vinden, de reden waarom zoveel mensen zich ongemakkelijk voelen in de buurt van allochtonen heeft inderdaad voor een groot deel te maken met paranoia.
Net zoals bijvoorbeeld in Iran de extremistische Moslims spandoeken dragen met daarop 'het westen is de duivel' gaan wij hier steeds meer de weg op om de Islam als de duivel te zien. We moeten toch allemaal beseffen dat in elk volk van welke cultuur ook er 'goede' mensen of 'slechte' zijn om het maar eens heel simplistisch te stellen. De extremisten bij de Moslims moeten niet denken dat alle mensen uit het westen hun ondergang willen en andersom moeten de extremisten bij ons niet denken dat de Moslims ons allemaal slecht gezind zijn.

Ik denk dat mensen die niet vaak in aanmerking komen met allochtonen en enkel hun nieuws halen via de media, dat ze inderdaad een fout beeld krijgen. Heb zelf een paar keren meegemaakt en gehoord hoe bang de belgen rondlopen in boerendorpen zoals evergem en wondelgem als ze een allochtoon tegenkomen. Triest eigenlijk, maar jah :o

Er zullen dus vast wel mensen die paranoia rondlopen, maar je moet het zien als een deel-oorzakelijk verband. Je kunt niet alles verklaren via paranoia, ik denk dat dat te simpel is.

Ik denk dat mensen die niet vaak in aanmerking komen met allochtonen en enkel hun nieuws halen via de media, dat ze inderdaad een fout beeld krijgen. Heb zelf een paar keren meegemaakt en gehoord hoe bang de belgen rondlopen in boerendorpen zoals evergem en wondelgem als ze een allochtoon tegenkomen. Triest eigenlijk, maar jah :o

Er zullen dus vast wel mensen die paranoia rondlopen, maar je moet het zien als een deel-oorzakelijk verband. Je kunt niet alles verklaren via paranoia, ik denk dat dat te simpel is.

juist, een deel is zeker paranoia omdat ze alleen maar afgaan op de invloed en gedeelte brainwash die de media veroorzaakt.

maar er is wel zeker een niet te onderschatten deel wat geen paranoia is.

Dat ik me niet thuis voelt in een allochtonen wijk heeft niks met paranoia te maken hoor, wat een onzin ook weer.

Terug
Naar boven