XXL Nutrition

geld stoppen in whey of casseine

Jiminho

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
ik gebruik momenteel:
http://www.xxlnutrition.nl/basic-bulk-whey/xxl-nutrition
ik neem iedere dag 1 shake (na training op trainingsdagen), verder eet ik ook 1 bak kwark per dag

maar ik zit te denken om de volgende keer caseine eiwit te kopen en dat te nemen voor het slapen gaan, en de whey shake te vervangen door kwarkshake (in blender).
http://www.powersupplements.nl/micellar-casein-2000g-77{1}10

als ik maar 1 van de 2 wil kopen waar kan ik dan beter mijn geld in stoppen, in de snelle eiwitten na de training (misschien te vervangen door voeding?), of in de langzame eiwitten voor het slapen gaan (uit voeding niet zulke langzame eiwitten te halen?)

graag advies,

als je aan wilt komen en spiermassa wilt bouwen
zou ik persoonlijk geen caseine kopen die kan je namelijk gewoon uit kwark halen

en na je krachttraining dextrose nemen ipv eiwitten (staat ergens een artikel dat een combinatie van eiwitten en dextrose niet de juiste is en wordt daar onderbouwd waarom alleen! dextrose te nemen)
en weightgainer vlak voor je training te nemen

• Topic Starter Topic Starter
maar is het niet belangrijk om gedurende de nacht ook eiwitten binnen te krijgen? (want kwark heeft toch geen opnametijd van 7 uur zoals die casseine eiwit)

Ik zou voor de snelle eiwitten gaan en die rondom je training nemen. Voor het slapen gewoon kwark.

Gewoon zo doorgaan :)

Waarom zou je geld in je whey willen stoppen voor de vezels?

• Topic Starter Topic Starter
oke, bedankt voor de reacties!

---------- Post toegevoegd Mon 16 Apr 2012 om 16:16 ----------

voor snelle eiwitten na de training

Ik zou geen geld IN de pot whey stoppen :p.
Haha nee grapje.
Ik denk dat je beter whey kan kopen om te drinken tijdens training en dan voor het slapen gaan een bak kwark nemen.

lekker whey nemen en er van alles door heen tiefen (rijst/fruit/groente) shake a la minute in de blender!

kwark voldoet.. eiwitten nemen vrij langzaam op. Gooi er een scheutje olijfolie door of eet een handje noten erbij, deze vertragen de opname

Je kunt wat noten door je kwark heengooien 's avonds, de vetten in de noten vertragen de opnamesnelheid van de eiwitten..Casseine is alleen beter omdat je dan geen lactose binnen krijgt, dus dan heb je minder koolhydraten voor je gaat slapen. Maar die 4 gram ofzo maakt niet veel uit in de bulk, in de cut is weer een ander verhaal..

zou ik persoonlijk geen caseine kopen die kan je namelijk gewoon uit kwark halen

en na je krachttraining dextrose nemen ipv eiwitten (staat ergens een artikel dat een combinatie van eiwitten en dextrose niet de juiste is en wordt daar onderbouwd waarom alleen! dextrose te nemen)
Waarom?

Whey kopen en casseine uit je kwark halen.

Gewoon snelle koolhydraten en whey na je training blijven nemen.

The broscience is strong in this thread.

Whey, alleen al omdat die casseine te dik is en niet te zuipen.

Kun je dat artikel ook linken? Het strijkt namelijk nogal tegen de haren in; normaliter wordt gezegd dat je na je training snelle eiwitten en suikers moet hebben.

Naar mijn mening bedoelen jullie hetzelfde. Snelle suikers (maltodextrine, dextrose, banaan) na de training om het glycogeen niveau in je spieren weer aan te vullen. Na een half uur neem je Whey eiwit welke snel opnemen om je spieren te voorzien van de nodige bouwstoffen.

Naar mijn mening bedoelen jullie hetzelfde. Snelle suikers (maltodextrine, dextrose, banaan) na de training om het glycogeen niveau in je spieren weer aan te vullen. Na een half uur neem je Whey eiwit welke snel opnemen om je spieren te voorzien van de nodige bouwstoffen.

Nee, ik neem ze allebei direct na de training. Een half (tot heel) uur na de training komt een grote maaltijd met heel veel carbs, veel eiwitten en weinig vet.

Sowieso casseine van whey kun je geen fluff maken en van kwark ook niet.
En snelle eiwitten en dat dextrose verhaal is allemaal reclame.
Je eiwitten gewoon uit voedsel halen, vind je kwark niet lekker? neem dan casseine vind je tonijn,kip,kalkoen,etc.... niet zalig en kun je er niet veel van op dan moet je dat aanvullen met whey.

Sowieso casseine van whey kun je geen fluff maken en van kwark ook niet.
En snelle eiwitten en dat dextrose verhaal is allemaal reclame.
Je eiwitten gewoon uit voedsel halen, vind je kwark niet lekker? neem dan casseine vind je tonijn,kip,kalkoen,etc.... niet zalig en kun je er niet veel van op dan moet je dat aanvullen met whey.

BRON??:rolleyes:

Terug
Naar boven