Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je bent nu al een hoop kwijt gezien dat de euro al een pak minder waard is geworden vs andere valuta's. Daar heb ik in deze sectie al een tijd geleden voor gewaarschuwd samen met anderen. Maar het kan nog veel erger worden en zoals de zaken er nu voor staan zal de euro bijna zeker nog verder wegzakken.Gezien het feit dat er meer en meer in het 'noodfonds' gestort wordt, is er een manier om bijv. spaargeld veilig te stellen? In goud beleggen? Overboeken naar Zwitserland ?![]()

Je bent nu al een hoop kwijt gezien dat de euro al een pak minder waard is geworden vs andere valuta's. Daar heb ik in deze sectie al een tijd geleden voor gewaarschuwd samen met anderen. Maar het kan nog veel erger worden en zoals de zaken er nu voor staan zal de euro bijna zeker nog verder wegzakken.
Wat je dus moet doen is in 'hard assets' beleggen. Wat is dat?
- wat je zelf al zegt: edelmetalen dus goud en zilver, palladium, platina
- kunst, memorabilia, andere zaken die in waarde stijgen (ik beleg zelf in zeldzaam speelgoed, moet je wel goed weten hoe en wat)
- land
- energie
Daarnaast kan je ook nog in bepaalde aandelen beleggen
- landbouw (volgens Jim Rogers een goede belegging voor de komende jaren)
- goudmijnen (zijn goedkoop nu, en de economie gaat sowieso nog verslechteren)
- bepaalde aandelen die nog ondergewaardeerd worden en waar nog waarde zit, Apple was de afgelopen jaren een zeer goede belegging maar of er nog veel groei is de komende tijd durf ik niet te zeggen, ook omdat de Amerikaanse economie alweer aan het vertragen is
Wat goud en zilver betreft ben ik zelf nu nog even aan het wachten voor een nieuwe aankoop. Ik verkoop niets van wat ik heb maar ik verwacht dat er nog een daling komt (voor het weer de hoogte in schiet). De reden daarvoor is dat er Amerikaanse verkiezingen aankomen en tot die tijd verwacht ik geen acties van de fed. De crisis in Europa zou ook verder druk kunnen zetten op de euro en dus de dollar verder ondersteunen. Dit is nadelig voor de edelmetalen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Jij lijkt het te hebben over een Mad Max wereld, dan is het enige wat nog waarde heeft brandstof, wapens, voedsel en coïtus.Je vergeet wel dat je van hard-assets niet kunt overleven, niemand zal ook maar enigszins interesse tonen in dergelijke goederen als er geen voedsel te krijgen zal zijn omdat de prijzen skyhigh geworden zijn.

Als we naar een echte economische ramp gaan (die kans is er wel) ja dan ga je zelfs met goud en zilver weinig kunnen doen. Op zich is het ook wel verstandig om altijd een voedselreserve van een paar jaar te hebben in de kelder.Jij lijkt het te hebben over een Mad Max wereld, dan is het enige wat nog waarde heeft brandstof, wapens, voedsel en coïtus.
Bij hyperinflatie kunnen goud en zilver gewoon een betaalmiddel worden en dan ervaar je juist deflatie als je het bezit.Als we naar een echte economische ramp gaan (die kans is er wel) ja dan ga je zelfs met goud en zilver weinig kunnen doen. Op zich is het ook wel verstandig om altijd een voedselreserve van een paar jaar te hebben in de kelder.
damn, die grafiekjes van de obligatiemarkt liegen er niet om zeg, zou vandaag nog kunnen knappen (bij wijze van):
http://www.youtube.com/watch?v=uB-i87rteLk
Kerel kan het goed uitleggen. Het angstaanjagende is dat bekendere investeerders en economen ongeveer hetzelfde zeggen. Marc Faber, Peter Schiff, Ron Paul, Jim Rogers ... en allen hebben ze de .com en huizencrisis ook voorspeld. Rogers ziet het echt escaleren in 2013. Omdat ze het nog willen zien te redden tot na de verkiezingen in de V.S.. Ik volg die voorspelling, maar dit jaar kan de goud- en zilverprijs zeker alweer aardig de hoogte in gaan. $1900 goud lijkt me goed mogelijk.
Vandaag is het even spannend afwachten wat de Fed gaat doen. Gaan ze meer QE aankondigen, en zo ja in welke vorm en grootte? Goud en zilver zijn de laatste twee dagen weer een paar procent gezakt, wat het de komende dagen en weken gaat doen hangt af van de Fed.

Same here, ik had op zich al de dip van mei kunnen kopen maar hoorde Marc Faber over $1300 goud en begon te twijfelen. Benieuwd hoe het de komende dagen en weken gaat evolueren...als het aan mij lag ging goud/zilver nog wat naar beneden.. kan ik lekker goedkoop bijkopen
trouwens er hangt wat in de lucht op de valutamarkt vanavond. EUR/USD ligt volkomen dood, en sluit ook volkomen onbeslist om 23:00 zo te zien
overnight sell-off maybe??
er komt altijd een oorlog na een slechte tijd als waar we nu in zitten, dus gewoon ff wachten tot de bommen los gaan en daarna kunnen we door het opbouwen van alle schade weer verder met de economie.
investeer je money in oude auto's? die zakken toch niet in waarde
wat een r*tard ben jij toch ook.Denk dat goud juist sterk gaat dalen aangezien het maar blijft stijgen, na een grote stijging volgt meestal een sterke daling.
Olie is ook gevaarlijk want de situatie in Syrie en Iran stopt een keertje.
Stel ik wil dus goud gaan kopen, zou ik het dan nu doen, of over een paar maanden als de amerikaanse verkiezingen oid over zijn?
En waar moet ik dat goud kopen dan? DNB?