MuscleMeat

Geld veilig?

grond kopen in ontwikkelingslanden

grond kopen in turkije / griekenland ? wrm ? goed bezochte vakantielanden en nog goedkoop ook
de prijs blijft in ontwikkelingslanden stijgen hoewel je nu goed moet kijken hoe de situatie is in griekenland en over 5 jaar en niet alleen het nieuws volgen...

Gezien het feit dat er meer en meer in het 'noodfonds' gestort wordt, is er een manier om bijv. spaargeld veilig te stellen? In goud beleggen? Overboeken naar Zwitserland ? :p
Je bent nu al een hoop kwijt gezien dat de euro al een pak minder waard is geworden vs andere valuta's. Daar heb ik in deze sectie al een tijd geleden voor gewaarschuwd samen met anderen. Maar het kan nog veel erger worden en zoals de zaken er nu voor staan zal de euro bijna zeker nog verder wegzakken.

Wat je dus moet doen is in 'hard assets' beleggen. Wat is dat?

- wat je zelf al zegt: edelmetalen dus goud en zilver, palladium, platina
- kunst, memorabilia, andere zaken die in waarde stijgen (ik beleg zelf in zeldzaam speelgoed, moet je wel goed weten hoe en wat)
- land
- energie

Daarnaast kan je ook nog in bepaalde aandelen beleggen

- landbouw (volgens Jim Rogers een goede belegging voor de komende jaren)
- goudmijnen (zijn goedkoop nu, en de economie gaat sowieso nog verslechteren)
- bepaalde aandelen die nog ondergewaardeerd worden en waar nog waarde zit, Apple was de afgelopen jaren een zeer goede belegging maar of er nog veel groei is de komende tijd durf ik niet te zeggen, ook omdat de Amerikaanse economie alweer aan het vertragen is

Wat goud en zilver betreft ben ik zelf nu nog even aan het wachten voor een nieuwe aankoop. Ik verkoop niets van wat ik heb maar ik verwacht dat er nog een daling komt (voor het weer de hoogte in schiet). De reden daarvoor is dat er Amerikaanse verkiezingen aankomen en tot die tijd verwacht ik geen acties van de fed. De crisis in Europa zou ook verder druk kunnen zetten op de euro en dus de dollar verder ondersteunen. Dit is nadelig voor de edelmetalen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Kan je beter investeren in een kilo sos.

Wanneer de economie compleet naar de klote gaat en geld nix meer waard heeft, is die shit veel waard.

goud&zilver

filmpje kijken op eigen risico trouwens.. pessimistischer heb ik ze nog niet gehoord :D

quote:
"When this bubble pops, it's going to inflict human suffering at a level on par with a nuclear exchange"

http://www.youtube.com/watch?v=983qZS4z980

Laatst bewerkt:
Grotendeels eens met video hierboven, denk wel dat zijn timing off is, QE kan nog wel verder weg zijn en een wereldwijde ineenstorting staat nog niet voor de deur. Wel zijn er natuurlijk grote risico's in Spanje, Italie, Griekenland etc

Nu alleen fiat geld hebben en geen hard assets waaronder zilver en goud is idd niet verstandig.

Je bent nu al een hoop kwijt gezien dat de euro al een pak minder waard is geworden vs andere valuta's. Daar heb ik in deze sectie al een tijd geleden voor gewaarschuwd samen met anderen. Maar het kan nog veel erger worden en zoals de zaken er nu voor staan zal de euro bijna zeker nog verder wegzakken.

Wat je dus moet doen is in 'hard assets' beleggen. Wat is dat?

- wat je zelf al zegt: edelmetalen dus goud en zilver, palladium, platina
- kunst, memorabilia, andere zaken die in waarde stijgen (ik beleg zelf in zeldzaam speelgoed, moet je wel goed weten hoe en wat)
- land
- energie

Daarnaast kan je ook nog in bepaalde aandelen beleggen

- landbouw (volgens Jim Rogers een goede belegging voor de komende jaren)
- goudmijnen (zijn goedkoop nu, en de economie gaat sowieso nog verslechteren)
- bepaalde aandelen die nog ondergewaardeerd worden en waar nog waarde zit, Apple was de afgelopen jaren een zeer goede belegging maar of er nog veel groei is de komende tijd durf ik niet te zeggen, ook omdat de Amerikaanse economie alweer aan het vertragen is

Wat goud en zilver betreft ben ik zelf nu nog even aan het wachten voor een nieuwe aankoop. Ik verkoop niets van wat ik heb maar ik verwacht dat er nog een daling komt (voor het weer de hoogte in schiet). De reden daarvoor is dat er Amerikaanse verkiezingen aankomen en tot die tijd verwacht ik geen acties van de fed. De crisis in Europa zou ook verder druk kunnen zetten op de euro en dus de dollar verder ondersteunen. Dit is nadelig voor de edelmetalen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Je vergeet wel dat je van hard-assets niet kunt overleven, niemand zal ook maar enigszins interesse tonen in dergelijke goederen als er geen voedsel te krijgen zal zijn omdat de prijzen skyhigh geworden zijn.

Je vergeet wel dat je van hard-assets niet kunt overleven, niemand zal ook maar enigszins interesse tonen in dergelijke goederen als er geen voedsel te krijgen zal zijn omdat de prijzen skyhigh geworden zijn.
Jij lijkt het te hebben over een Mad Max wereld, dan is het enige wat nog waarde heeft brandstof, wapens, voedsel en coïtus. ;)

Bij hyperinflatie kunnen goud en zilver gewoon een betaalmiddel worden en dan ervaar je juist deflatie als je het bezit. :) Als we naar een echte economische ramp gaan (die kans is er wel) ja dan ga je zelfs met goud en zilver weinig kunnen doen. Op zich is het ook wel verstandig om altijd een voedselreserve van een paar jaar te hebben in de kelder.

Jij lijkt het te hebben over een Mad Max wereld, dan is het enige wat nog waarde heeft brandstof, wapens, voedsel en coïtus. ;)

Bij hyperinflatie kunnen goud en zilver gewoon een betaalmiddel worden en dan ervaar je juist deflatie als je het bezit. :) Als we naar een echte economische ramp gaan (die kans is er wel) ja dan ga je zelfs met goud en zilver weinig kunnen doen. Op zich is het ook wel verstandig om altijd een voedselreserve van een paar jaar te hebben in de kelder.

Is misschien een extreem scenario, maar het gaat velen nog veel te goed om zich te beseffen dat de valuta op niets anders dan lucht is gebaseerd.

damn, die grafiekjes van de obligatiemarkt liegen er niet om zeg, zou vandaag nog kunnen knappen (bij wijze van):

http://www.youtube.com/watch?v=uB-i87rteLk

Kerel kan het goed uitleggen. Het angstaanjagende is dat bekendere investeerders en economen ongeveer hetzelfde zeggen. Marc Faber, Peter Schiff, Ron Paul, Jim Rogers ... en allen hebben ze de .com en huizencrisis ook voorspeld. Rogers ziet het echt escaleren in 2013. Omdat ze het nog willen zien te redden tot na de verkiezingen in de V.S.. Ik volg die voorspelling, maar dit jaar kan de goud- en zilverprijs zeker alweer aardig de hoogte in gaan. $1900 goud lijkt me goed mogelijk.

Vandaag is het even spannend afwachten wat de Fed gaat doen. Gaan ze meer QE aankondigen, en zo ja in welke vorm en grootte? Goud en zilver zijn de laatste twee dagen weer een paar procent gezakt, wat het de komende dagen en weken gaat doen hangt af van de Fed.

Kerel kan het goed uitleggen. Het angstaanjagende is dat bekendere investeerders en economen ongeveer hetzelfde zeggen. Marc Faber, Peter Schiff, Ron Paul, Jim Rogers ... en allen hebben ze de .com en huizencrisis ook voorspeld. Rogers ziet het echt escaleren in 2013. Omdat ze het nog willen zien te redden tot na de verkiezingen in de V.S.. Ik volg die voorspelling, maar dit jaar kan de goud- en zilverprijs zeker alweer aardig de hoogte in gaan. $1900 goud lijkt me goed mogelijk.

Vandaag is het even spannend afwachten wat de Fed gaat doen. Gaan ze meer QE aankondigen, en zo ja in welke vorm en grootte? Goud en zilver zijn de laatste twee dagen weer een paar procent gezakt, wat het de komende dagen en weken gaat doen hangt af van de Fed.

als het aan mij lag ging goud/zilver nog wat naar beneden.. kan ik lekker goedkoop bijkopen :)

trouwens er hangt wat in de lucht op de valutamarkt vanavond. EUR/USD ligt volkomen dood, en sluit ook volkomen onbeslist om 23:00 zo te zien

overnight sell-off maybe??

als het aan mij lag ging goud/zilver nog wat naar beneden.. kan ik lekker goedkoop bijkopen :)

trouwens er hangt wat in de lucht op de valutamarkt vanavond. EUR/USD ligt volkomen dood, en sluit ook volkomen onbeslist om 23:00 zo te zien

overnight sell-off maybe??
Same here, ik had op zich al de dip van mei kunnen kopen maar hoorde Marc Faber over $1300 goud en begon te twijfelen. Benieuwd hoe het de komende dagen en weken gaat evolueren...

Zou best kunnen dat de dollar nu weer wat sterker wordt nu ze geen nieuwe QE doen voorlopig. Dan gaat de euro misschien ook weer zwakker worden. Maar voorlopig allemaal vrij flat ja.

.

Laatst bewerkt:
er komt altijd een oorlog na een slechte tijd als waar we nu in zitten, dus gewoon ff wachten tot de bommen los gaan en daarna kunnen we door het opbouwen van alle schade weer verder met de economie.

investeer je money in oude auto's? die zakken toch niet in waarde

:roflol: wat een r*tard ben jij toch ook.

Denk dat goud juist sterk gaat dalen aangezien het maar blijft stijgen, na een grote stijging volgt meestal een sterke daling.
Olie is ook gevaarlijk want de situatie in Syrie en Iran stopt een keertje.

Na een geleidelijke stijging volgt eerst meestal een zeepbel die dan uiteindelijk spat. Maar die zeepbel is er nog niet geweest in de edelmetalen. Het is meer een geleidelijke stijging over 11 jaar geweest. Dat is erg lang voor om het even welke markt, maar daar zit ook een oorzaak achter. Zolang overheden schulden blijven maken en geld blijven drukken gaan grondstoffen in nominale waarde stijgen en met name edelmetalen zijn daar gevoelig voor. Voorlopig gaat dat feestje nog wel even door, en dus moet de zeepbel in edelmetalen nog komen. Of iets een zeepbel is kan je herkennen aan het feit dat bijna iedereen het in zijn portefeuille heeft zitten. Dat was bijv. zo met de internet- en huizenzeepbel. Dus als bijna iedereen goud (of zilver) in zijn portefeuille heeft dan moet je pas verkopen. Daar zijn we nog lang niet aan toe.

Stel ik wil dus goud gaan kopen, zou ik het dan nu doen, of over een paar maanden als de amerikaanse verkiezingen oid over zijn?

En waar moet ik dat goud kopen dan? DNB?

Stel ik wil dus goud gaan kopen, zou ik het dan nu doen, of over een paar maanden als de amerikaanse verkiezingen oid over zijn?

En waar moet ik dat goud kopen dan? DNB?

Op zich kan het nu al, maar je kan ook wachten. Vaak gaan de prijzen nog wat lager tijdens de zomermaanden. Even afwachten wat het de komende tijd zal worden, of de korte termijn trend verder omhoog gaat of juist weer naar een downtrend gaat...

Goud kan je kopen bij bullion dealers. Je hebt er verscheidene in Nederland. Bijv:
http://zilvergoudwinkel.nl/
https://www.thesilvermountain.nl/

Dus jij zegt dat als ik nu 100 gram goud baar koop twv Per stuk: € 4.173,00 dat het dan over 2 a 3 jaar een stuk meer moet opleveren? (dat zou zijn, 1000 eu meer ofzo?)

Goud wordt doorgaans niet meer gebruikt beleggingsinstrument jongens. Het is een reservebuffer, als het goed gaat met de economie ga je een deel van je winsten in goud steken om dit eruit te gaan halen in slechte tijden zoals vandaag. Vorig jaar september was er een media shitstorm die 2 dagen duurde omdat het goud sterk was gedaald terwijl economen en beleggers zoiets hadden van "Ja en what is the problem"? Je kan het doen, maar er zijn betere dingen om met je geld te doen als kleine belegger.

Als je iets risicovrij wil kan je het gewoon op je spaarboek laten staan. Consumentendeposito's zijn gegarandeerd tot 100.000€ (En ja dat heb je ook aan de EU te danken want dat is nu al anderhalf jaar een EU "wet"!!!). Als is het nadeel dat je minder intrest krijgt als de inflatie bedraagd.

Als je wil beleggen, doe je dat beter niet op de beurs in gewone aandelen of obligaties: als kleine consument heb je daar helemaal niets te zoeken (een fout die zeer veel mensen maken). Beleg in een kapitalisatie fonds : Bevek. Daar betaal je ook geen belastingen op omdat je geen interesten ontvangt, maar alleen extra kapitaalaandelen (alle intrest wordt omgezet in kapitaal wat onbelast is). Een Tak 21 of 23 levensverzekering doet ook hetzelfde.
Deze investeren ook zeer veel in verzekeringen die over het algemeen vrij zijn van de recessie.

.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven