XXL Nutrition

geloof jij in cutten met dikke kleren

Peiling Peiling in de cut trainen met trui

• Totaal stemmers
    107
Sta je daar met je trui met 20 graden buiten nee dank je, niet echt comfortabel.

vuilniszak eronder, en knallen

dus als je cut moet je dag en nacht dikke kleren dragen om af te vallen?

haha, grootste onzin ooit.

Je verliest echt niet *plaatselijk* meer vocht door zo'n stuk folie. Je hele lichaam gaat gewoon zweten. Het enige wat het doet is die zweet vasthouden, dat creëert die illusie. Het is dus gewoon smerig.

Daarnaast stimuleert je hypothalamus (deel in je hersenen, belangrijk voor vegatatieve zenuwstelsel) beweging als je het koud hebt. Als je het warm hebt en zonder iets te doen al zweet is bewegen heel onnatuurlijk, je hebt grote kans om overhit te raken, doordat je teveel vocht verliest.

Daarnaast, gaat je stofwisseling omhoog als je het koud hebt. Je lichaam wil meer energie verbranden, want dat creëert warmte.

*slotje*

Je verliest echt niet *plaatselijk* meer vocht door zo'n stuk folie. Je hele lichaam gaat gewoon zweten. Het enige wat het doet is die zweet vasthouden, dat creëert die illusie. Het is dus gewoon smerig.

Daarnaast stimuleert je hypothalamus (deel in je hersenen, belangrijk voor vegatatieve zenuwstelsel) beweging als je het koud hebt. Als je het warm hebt en zonder iets te doen al zweet is bewegen heel onnatuurlijk, je hebt grote kans om overhit te raken, doordat je teveel vocht verliest.

Daarnaast, gaat je stofwisseling omhoog als je het koud hebt. Je lichaam wil meer energie verbranden, want dat creëert warmte.

*slotje*
+1

*slotje*

-1

Nog grotere onzin dat je stofwisseling omhoog zou gaan met kou.
Je houdt juist extra vet vast als het kouder wordt.

Leuk tegenstrijdig om te zeggen dat je geen vocht kwijt raakt en vervolgens zeggen dat je gaat zweten.

Met folie wordt de regulering opwarmen en afkoelen verstoord, de warmte wordt vastgehouden en je gaat plaatselijk wat meer vocht afdrijven.
Je raakt er nauwelijks of geen vet door kwijt, maar het vocht uit de/tussen de vetweefsels raak je wat kwijt, that's it.

Smerig is het ook niet, dat is alleen bij mensen die zelf al smerig zijn. Vocht is gewoon zo schoon als de rest van je lichaam.
Oververhit raken en vocht heeft niet altijd met elkaar te maken, zeker niet als het relatief kort en zelfs plaatselijk opwarming dmv folie betreft.

Als we het dan over onzindingen hebben,....de mensen die na zware KT de sauna in duiken, dat is een onzinnige bezigheid en levensgevaarlijk.
Die spelen met hun leven, er zijn er zat spontaan dood neergevallen daardoor.

Laatst bewerkt:
als je echt goed wil zweten, ga dan naar de sauna, maar cutten ga je er niet mee doen :-)

dikke kleren = onzin

Dikke kleren draag ik nooit, maar als ik ga lopen maak ik gebruik van folie. Op deze manier zweet ik me te pletter rond mijn buikstreek. Ik heb wel de indruk dat het helpt maar ook niet om te zeggen 'waaw'. Baat het niet, dan schaadt het niet :)

Ik geloof in de kerstman. Naar het schijnt, schuilt het geheim van zijn ripte abs in die rode ubercoat.

---------- Toegevoegd om 19:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:05 ----------

Baat het niet, dan schaadt het niet :)

Valide argument (voor mensen met een iq beneden de 80) :rolleyes:

nee zonder trui zweet ik me al kapot.

vocht is geen vet.. dus meer zweten met dikke kleding heeft geen nut denk ik.. drink erna 2 glazen water en je bent terug bij af..

Als je graag heel snel onder de zoden wil belanden moet je vooral zware prestaties gaan doen zonder dat je lichaam kan afkoelen door zweet in contact te brengen met open lucht.

Verder verbrand je veel meer energie in een koude omgeving, daarom moeten bergbeklimmers ook zo enorm veel kcal eten.

Als je graag heel snel onder de zoden wil belanden moet je vooral zware prestaties gaan doen zonder dat je lichaam kan afkoelen door zweet in contact te brengen met open lucht.

Verder verbrand je veel meer energie in een koude omgeving, daarom moeten bergbeklimmers ook zo enorm veel kcal eten.

En zwemmers die constant hun warmte afdragen aan het water. :)

Er is immers ook een tijdje zon tellsell ding geweest. De bellybelt ofzo dacht ik.
Deze deed je om, en dan ging het warm worden rond je buikstreek waardoor je daar vochtverloor(of zoals tellsell zegt vet verliest)
Het is ook bewezen dat dit ook echt zo is. Je verliest plaatselijk vocht, maar je drinkt weer een paar glazen en t effect is weg. Bullshit dus. Je verbrand geen vet.

Nog grotere onzin dat je stofwisseling omhoog zou gaan met kou.
Je houdt juist extra vet vast als het kouder wordt.

Slaat nergens op wat jij zegt. Je stofwisseling wordt wel hoger. Je lichaam heeft meer nodig. Je lichaam moet een motortje warm houden, en daarvoor gebruik je dus meer voeding. Je houdt wel extra vet vast, maar dat is gewoon een reactie van je lichaam op lagere temp.. Maar ik was heel erg blij dat wanneer ik in het veld zat met een bivak, en t was 's avonds min 17, dat wij wat meer eten kregen!

Ik en een maatje cardio'en in de stad
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Spinnen

Ook een voor het zwemmen gekocht, moet ik nog proberen
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

waarom willen mensen altijd speciaal doen om zogezegd dat ietsje meer te verbranden? Mijn boodschap is: Werk als een gek, zie af als een beest en geniet van de resultaten

Laatst bewerkt:
Bullshit verhaal,enige voordeel is dat de gh piek wat omhoog gaat. Door kou verbrand je idd meer kcals heb ik gemerkt deze winter.

Terug
Naar boven