XXL Nutrition

Peiling Geloof jij in een god of goden?

Peiling Peiling Geloof jij in een god of goden?

• Ja

Stemmen: 65 22,0%
  • Nee

Stemmen: 231 78,0%

• Totaal stemmers
    296
There can't be a God, because if there were one, I could not believe that I was not Him.

In principe sta ik achter de Darwin theorie, waarbij ik dan ook het bestaan van een god moeilijk kan aanhangen. Sowieso bestaat er naar mijn idee geen god zoals de mens deze beschrijft. De Darwin theorie vind ik de meest logische verklaring voor ons bestaan. Echter zover ik kan zien zit hier een beperking aan die het geheel toch wat onverklaarbaar maakt in essentie, namelijk het tastbare voor de big bang. Darwin herleid eigenlijk perfect terug naar de big bang (evolutietheorie) waardoor alles met een logische gedachtegang te volgen is, maar wat was er voor de big bang theorie? Waardoor is deze plots ontstaan? Ik denk dat we nooit alles zullen weten en daarmee kan ik ook niet uitsluiten dat er niks bestaat. Ik hang dan ook de agnostische denkwijze aan.

In principe sta ik achter de Darwin theorie, waarbij ik dan ook het bestaan van een god moeilijk kan aanhangen. Sowieso bestaat er naar mijn idee geen god zoals de mens deze beschrijft. De Darwin theorie vind ik de meest logische verklaring voor ons bestaan. Echter zover ik kan zien zit hier een beperking aan die het geheel toch wat onverklaarbaar maakt in essentie, namelijk het tastbare voor de big bang. Darwin herleid eigenlijk perfect terug naar de big bang (evolutietheorie) waardoor alles met een logische gedachtegang te volgen is, maar wat was er voor de big bang theorie? Waardoor is deze plots ontstaan? Ik denk dat we nooit alles zullen weten en daarmee kan ik ook niet uitsluiten dat er niks bestaat. Ik hang dan ook de agnostische denkwijze aan.

voor de bigbang theorie was er Darwin.

nee, en waarom niet?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
nuff said lijkt me

Lol, de evolutietheorie is al net zo ongeloofwaardig als het scheppingsverhaal.

OT: Uhm...ja.

Darwin heeft niets te maken met de Big Bang.

Nope, heb er nog nooit in geloofd of waarde aan gehecht.

waarom zijn er mensen zondag om 5/6/7 uur nog aan het posten? net wakker of net thuis? ik ben vroeg wakker omdat ik gistermiddag heb geslapen :P straks trainen!

OT:
ik geloof niet in god, gewoon omdat het niet logisch is.
Evolutietheorie is al zoveel logischer

De enige die invloed op jou leven heeft, ben jij zelf. Jij bent in feite jouw eigen god, en hoe jij dat beleeft. Als jij er niet meer bent, bestaat de wereld ook niet meer. :eek:

:D

Nee.

If we're all God's children, what's so special about Jesus?

Wat een onzin plzzz wanneer gaat dit is een keer stoppen. De evolutietheorie is gewoon al onomstotelijk bewezen. Ik ga me hier maar niet verder over uitlaten want dan zal ik hoogstwaarschijnlijk mensen gaan beledigen.

verdiep je er eens in, dan weet je direct waarom. Paar boeken lezen.

De evolutietheorie is niet perfect en heeft nog gaten, maar elk nieuw wetenschappelijk bewijs of past in de theorie, of de theorie verandert ergens.

Evolutie zelf is een feit dan onomstreden bewezen is, de mechanismen waarop zijn nog bij te schaven. Maar dat is het mooie aan wetenschap, als er iets komt dat met de huidige denkwijze strijdig is, dan wordt die denkwijze veranderd. Wetenschap is flexibel, godsdienst zit zo vast als een steen en evolueert noppes.

Laatst bewerkt:
indirect wel, de evolutie theorie gaat door tot de eerste levende wezens, en waaruit bestaan die? materie. maar waar komt die materie vandaan?

Je maakt wel een paar hele grote gedachtensprongetjes hier. :rolleyes:

Het ontstaan van materie en het ontstaan van leven zijn 2 onafhankelijke gebeurtenissen. Niets in de Big Bang theorie impliceert het ontstaan van het leven, en voor de evolutietheorie van Darwin is het alleen noodzakelijk dat een helaal bestaat; of dat helaal nu met een Big Bang is ontstaan of uit een groot ei komt is irrelevant.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven