Netzomin als dat ulieden niet inziet dat er zat punten van de Bigbang zijn die niet kloppen of tegensprekend zijn.
Ik ga me ook afzijdig houden in dit topic, discussies gaan hier geen kant uit.
Je bent een van de weinigen van de heren hier die inhoudelijk op mij ingaat zonder zoveel mogelijk scheldwoorden toe te voegen in zijn posts om zielig schenen te schoppen, daarvoor krijg je een karmapuntje.
Ja, ik haat het ook als men mensen voor randdebiel en zo begint uit te schelden.
Ik kan misschien wel denken van iemand maar dat doe ik niet omdat dat het debat niet ten goede komt.
Ik begrijp wat je bedoelt. We lijken als het ware elkaars argumenten te negeren. Dat is vaak zo in dergelijke polariserende debatten.
Ik was zelf eerst een gelovige die in het creationisme geloofde maar toen ik me verdiepte in de antropogenetica en antropologie, de evolutieleer en de kwantumfysica (in mindere mate want vind ik toch iets te moeilijk), begon ik in te zien dat mijn geloof me er van weerhield de feiten te erkennen. Het duurde ongeveer twee jaar alvorens ik moest toegeven dat de evolutietheorie een vaststaand feit is, en dat de bigbang theorie momenteel ons beste model is om het ontstaan van onze aarde en tuimte te verklaren.
Ik begrijp de kritiek van mensen die zeggen dat mwetenschappers hun theorieeen constant aanpassen. En ja dat klopt. MAar eens iets echt bewezen of vastgesteld is kan men het nieet meer negeren. Een flauw voorbeeld: we weten nu zonder enige twijfel dat onze aarde rond is. Dat is door wetenschappers niet altijd geloofd, dan wel, dan bewezen en n nu stelt geen kat dat nog in vraag.En zo gaat dat verder.
Mijn probleem met religie, en de religie die ik had was dat er geeen ruimte is voor een andere interpretatie of correctie.
Ik stel me te veel vragen bij de kruisiging van Jezus. Ik wil er hier geen religieus debat van maken maar er zijn zo veel vreemde zaken binnen de geinstitutionaliseerde religies dat deze gewoon niet goed te praten zijn. Kijk naar de absurde waarden in de Heilige Boeken (koran, bijbel, thora,...)
Ik denk dat religie de menseheid gediend heeft in die zin dat het de "wilde " mens geholpen heeft de massa in toom te houden en een beschaafde maatschappij te ontwikkelen. Religie hield als het ware de barbaarsheid van de mens in toom. Nu hebben we andere waarden en normen en hebben we beseft dat de mensheid iets ongeloflijkss is. Dat ons ontstaan, onze aarde, onze ruimte, veel fantastischer is dan de verklaringen gegeven in de religieuze teksten.