XXL Nutrition

Peiling Geloof jij in een god of goden?

Peiling Peiling Geloof jij in een god of goden?

• Ja

Stemmen: 65 22,0%
  • Nee

Stemmen: 231 78,0%

• Totaal stemmers
    296
Ik weet niet voldoende over de exacte effecten van IV vs natuurlijke bevruchting, maar laten we ervan uitgaan dat bij geen enkel medisch onderzoek kan achterhaald worden hoe de bevruchting gebeurd is. Een rationeel mens (i.e. een wetenschapper), zal hier dus geen definitieve uitspraak over kunnen doen. Hij kan wel enkele mogelijkheden aanhalen, zoals je zelf al deed. Dit is niet anders bij de wetenschap (wat logisch is, vermits wetenschap op zich niet meer is dan een synoniem voor rationeel denken). Vaak is er meer dan 1 wetenschappelijke theorie om hetzelfde fenomeen te verklaren, zonder dat duidelijk is welke theorie de voorkeur heeft. Zo is het trouwens ook met het ontstaan van het universum en het onstaan van leven.
Om de vergelijking door te trekken, een gelovige zou er rotsvast van overtuigd zijn dat het meisje is ontstaan doordat een oppermachtig wezen haar moeder heeft bezwangerd. Bovendien zal de gelovige vaak kwaad worden, wanneer anderen hem erop wijzen dat dit onwaarschijnlijk en lachwekkend is.

Ik snap niet helemaal waarom je hier een argument hebt opgebouwd dat atheïsme en rationaliteit ondersteunt en religie ondermijnt.

Wat ik hiermee wil aanduiden is dat veel mensen hier de evolutie/bigbang theorie als enige juiste aanduiden, terwijl dat per definitie niet waar hoeft te zijn.
Daarmee valt het mij op dat atheisten hun denkwijze zien als het enige juiste en een ieder die anders denkt als dom en debiel wordt afgedaan; Iets wat zij haten in gelovigen. Hypocriet vind ik dat. Ik denk dat ik een minder negatieve kijk op jullie als atheist heb dan jullie op mij als christen.

Verder, en deze vraag is natuurlijk niet alleen op jou gericht, maar jij bent degene die nu reageert; hoe leg jij de contradicties van de theorien uit die jij aanhangt dan? En door welke contradicties van creationisme verwerp jij laatstgenoemde?

Wat ik hiermee wil aanduiden is dat veel mensen hier de evolutie/bigbang theorie als enige juiste aanduiden, terwijl dat per definitie niet waar hoeft te zijn.
Daarmee valt het mij op dat atheisten hun denkwijze zien als het enige juiste en een ieder die anders denkt als dom en debiel wordt afgedaan; Iets wat zij haten in gelovigen. Hypocriet vind ik dat. Ik denk dat ik een minder negatieve kijk op jullie als atheist heb dan jullie op mij als christen.

Verder, en deze vraag is natuurlijk niet alleen op jou gericht, maar jij bent degene die nu reageert; hoe leg jij de contradicties van de theorien uit die jij aanhangt dan? En door welke contradicties van creationisme verwerp jij laatstgenoemde?

De evolutie theorie is bewezen het is gewoon een theorie die volledig geaccepteerd wordt door 99% van de wetenschappers
(de 1% die de theorie niet aanvaard zijn vaak zelf gelovigen en hebben het er moeilijk mee om religieuze redenen)
De bigbang theorie staat los van evolutie en is op dit moment de meeste logische verklaring voor het ontstaan van dit heelal maar je zult weinig mensen horen zeggen dat het de absolute waarheid is.

Inderdaad, per definitie hoeft dat niet waar te zijn, en ongetwijfeld begrijpen veel mensen dit niet helemaal. Maar hoe is dit een punt in het voordeel van religie?
Het is gevaarlijk om alle atheïsten over één kam te scheren. De meeste atheïsten geloven gewoon niet in een god, en geven verder geen moer om wat anderen geloven.

Verder, en deze vraag is natuurlijk niet alleen op jou gericht, maar jij bent degene die nu reageert; hoe leg jij de contradicties van de theorien uit die jij aanhangt dan?
Welke contradicties zijn er in de evolutietheorie?
Laten we het niet hebben over de big bang, want die materie is te complex voor leken zoals wij.

Overigens, als er contradicties zijn in een wetenschappelijke theorie, dan worden deze gewoon erkent door de wetenschappelijke gemeenschap. De theorie kan dan worden aangepast of afgevoerd, dus ik zie niet echt wat je punt is.

En door welke contradicties van creationisme verwerp jij laatstgenoemde?
De problemen met het creationistisch model heb ik in mijn vorige post uit de doeken gedaan. Echte contradicties ga je in het model niet vinden, vermits elk probleem kan worden opgelost door te zeggen dat God het nu eeenmaal zo geschapen heeft.

Ik geloof in niks, geen god of goden of andere theorieën en vind het ook totaal niet interessant hoe we ontstaan zijn, omdat we het toch nooit zeker weten.

Dit was wat ik bedoelde met dat atheïsten feller spelen in dit soort discussies dan gelovigen. :)
maar roep eens contradicties dan? Ik ken dr ook wel een paar van de oerknal.

- dinosauriers:rolleyes:
- een omnisciente, omnipotente god is een onmogelijk wezen(als je alles weet kan je niets meer veranderen:))
-
epicurus_quote1.jpg

- de aarde is geen platte schijf
- 'incest is an abomination' in de bijbel -> schepping vd mens: adam en eva en hun zoons:roflol:
- schepping vd mens <-> evolutietheorie
- de aarde is geen 6000 jaar oud
- slangen kunnen niet praten:trollface:
- god zegt: "thou shalt not kill", draagt mensen op ongelovigen te vermoorden
- "god schept aarde en hemel speciaal voor mens", mens bestaat uit de meest typische elementen, op een typische planeet, bij een typische ster, in een typisch melkwegstelsel.
- romeinen hielden geweldig goede archieven bij, eerste vermelding van iets wat op jezus lijkt is bijna 100 jaar na zn dood
- bijbel/koran zijn 'woord van god' -> geschreven door paar schizo's die stemmen hoorden
- lijst van geschriften die zichzelf tegensprekend zijn: http://www.infidels.org/library/modern/jim_meritt/bible-contradictions.html

en dan heb ik nog niets gezegd over hoe geloof gewoon geevolueerd is doorheen de geschiedenis en waarom dat op zich al genoeg bewijs is dat het volslagen onzin is.

en ook niets over hoe klein wij zijn op universele schaal en dat gelovigen toch nog steeds zo verwaand zijn dat zij zichzelf boven andere dieren plaatsen en denken dat ze speciaal zijn.

en nu mag jij even enkele contradicties geven van de big bang theorie, een theorie waarvan ik 100% zeker weet dat jij geen enkele kennis hebt behalve dan wat je eens gehoord hebt op national geographic, dus bespaar jezelf de schande en hou je mond maar:)

Jij misschien, andere gelovigen (vooral in amerika) vinden 'atheist zijn' erger dan iemand vermoorden:)

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 10:29 ----------

hey dombo, er zijn geen contradicties in de evolutietheorie. Alle verwachtingen die men had zijn tot nu toe in overeenstemming met het gevonden bewijs.

serieus kerel, ga ff een boek lezen -_-'

Altijd leuk discussies over geloof op dbb, vooral met angelus.
Jammer dat de conclusie altijd hetzelfde is; iedereen gelooft wat hij wil geloven.
:coffeepc:

- dinosauriers:rolleyes:
- een omnisciente, omnipotente god is een onmogelijk wezen(als je alles weet kan je niets meer veranderen:))
-

- de aarde is geen platte schijf
- 'incest is an abomination' in de bijbel -> schepping vd mens: adam en eva en hun zoons:roflol:
- schepping vd mens <-> evolutietheorie
- de aarde is geen 6000 jaar oud
- slangen kunnen niet praten:trollface:
- god zegt: "thou shalt not kill", draagt mensen op ongelovigen te vermoorden
- "god schept aarde en hemel speciaal voor mens", mens bestaat uit de meest typische elementen, op een typische planeet, bij een typische ster, in een typisch melkwegstelsel.
- romeinen hielden geweldig goede archieven bij, eerste vermelding van iets wat op jezus lijkt is bijna 100 jaar na zn dood
- bijbel/koran zijn 'woord van god' -> geschreven door paar schizo's die stemmen hoorden
- lijst van geschriften die zichzelf tegensprekend zijn: http://www.infidels.org/library/modern/jim_meritt/bible-contradictions.html

en dan heb ik nog niets gezegd over hoe geloof gewoon geevolueerd is doorheen de geschiedenis en waarom dat op zich al genoeg bewijs is dat het volslagen onzin is.

en ook niets over hoe klein wij zijn op universele schaal en dat gelovigen toch nog steeds zo verwaand zijn dat zij zichzelf boven andere dieren plaatsen en denken dat ze speciaal zijn.

en nu mag jij even enkele contradicties geven van de big bang theorie, een theorie waarvan ik 100% zeker weet dat jij geen enkele kennis hebt behalve dan wat je eens gehoord hebt op national geographic, dus bespaar jezelf de schande en hou je mond maar:)

Jij misschien, andere gelovigen (vooral in amerika) vinden 'atheist zijn' erger dan iemand vermoorden:)

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 10:29 ----------

hey dombo, er zijn geen contradicties in de evolutietheorie. Alle verwachtingen die men had zijn tot nu toe in overeenstemming met het gevonden bewijs.

serieus kerel, ga ff een boek lezen -_-'

He dombo, jij weet duidelijk waar je het over hebt.
Bepaalde dingen om het geloof vragen inderdaad om het te accepteren zonder overal een antwoord op te hebben. Maar ik zal mn best voor je doen:
-Dinosauriers worden gewoon beschreven in de bijbel. Komt ie:
15 ¶ Behold now behemoth, which I made with thee; he eateth grass as an ox.
16 Lo now, his strength [is] in his loins, and his force [is] in the navel of his belly.
17 He moveth his tail like a cedar: the sinews of his stones are wrapped together.
18 His bones [are as] strong pieces of brass; his bones [are] like bars of iron.
19 He [is] the chief of the ways of God: he that made him can make his
sword to approach [unto him].
20 Surely the mountains bring him forth food, where all the beasts of the field play.
21 He lieth under the shady trees, in the covert of the reed, and fens.
22 The shady trees cover him [with] their shadow; the willows of the brook
compass him about.
23 Behold, he drinketh up a river, [and] hasteth not: he trusteth that he
can draw up Jordan into his mouth.
24 He taketh it with his eyes: [his] nose pierceth through snares.

-Daar komt inderdaad geloof bij kijken, is geen mogelijke uitleg voor. Net als dat geloven dat alle materie in het hele heelal in een oneindig klein punt is begonnen.
-Waar kwaad vandaan komt staat allemaal in de bijbel, lees JIJ eens een keer een boek.
-Staat nergens in de bijbel dat de aarde plat is. Mensen in die tijd hadden geen concept van heelal en weet ik het wat, maar:
Is. 40:22 It is he that sitteth upon the circle of the earth, and the inhabitants thereof are as grasshoppers; that stretcheth out the heavens as a curtain, and spreadeth them out as a tent to dwell in...
-Het is bekend dat de genetische code armer wordt naarmate een soort zich verder ontwikkelt in de tijd. Adam en Eva hadden (wanneer we deze kennis de andere kant op werken) een enorm rijke genetische code.
De regels over incest zijn pas duizenden jaren later gegeven, toen die code dusdanig verarmd is dat kansen voor gehandicapte nakomelingen noemenswaardig werden.
-Er staat nergens in de bijbel dat de aarde 6000 jaar oud is. Is iets wat mensen hebben verzonnen.
-http://www.reasonablefaith.org/slaughter-of-the-canaanites
-En toch is de mens zoveel ingewikkelder dan die typische aarde en typische ster. Waarom een bouwplan dat werkt veranderen?
-Flavious Josephus
-Niks zinnigs op te zeggen, schenenschoppen is inhoudsloos.
-Uiteraard kan ik niet al deze punten ontkrachten, maar zoals eerder al gesegd wordt kan niet van een normaal persoon verwacht worden alle kennis over zijn religie of het gebrek daaraan te bezitten om overal een antwoord op te hebben.
Wat echter wel opvalt is dat een hoop van die 'contradicties' tussen het oude en nieuwe testament zijn. Met de geboorte van Jezus zijn een hoop regels veranderd.

Contradicties in de big bang theorie, speciaal voor jou, dombo.

De Big Bang zou iets van 14 miljard jaar geleden geweest zijn, dus in theorie kan er niks ouder zijn dan die 14 miljard jaar.
Toch zijn er velden gevonden die een leeftijd hebben van 70 miljard jaar.

One of the striking predictions of the Big Bang theory is that ordinary geometry does not work at great distances. In the space around us, on earth, in the solar system and the galaxy (non-expanding space), as objects get farther away, they get smaller. Since distance correlates with redshift, the product of angular size and red shift, qz, is constant. Similarly the surface brightness of objects, brightness per unit area on the sky, measured as photons per second, is a constant with increasing distance for similar objects.

In contrast, the Big Bang expanding universe predicts that surface brightness, defined as above, decreases as (z+1)-3. More distant objects actually should appear bigger. But observations show that in fact the surface brightness of galaxies up to a redshift of 6 are exactly constant, as predicted by a non-expanding universe and in sharp contradiction to the Big Bang. Efforts to explain this difference by evolution--early galaxies are different than those today-- lead to predictions of galaxies that are impossibly bright and dense.”

In dit topic is gezegd dat God geen antwoord is op vragen voor mensen die logisch nadenken, omdat je een ingewikkeld iets (waar komen we vandaan) beantwoordt met iets dat nog ingewikkelder is (God).
De Big Bang berust op dark matter en dark energy, voor 95% van alle massa als ik mij niet vergis, en toch zijn er van beiden nog helemaal NIKS gevonden.

Verder gaat het ontstaan van planeten uit een oersoep, en biologische evolutie gigantisch haaks in op de wet van entropie.

Daarbij weet ik vrij zeker dat ik meer weet over de big bang theorie dan dat jij weet over de bijbel. Dus ik zal dat niet als een belediging opvatten.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Eindelijk nog eens een gelovige in het subforum, begon al saai te worden met bijna alleen maar atheïsten. :o

Maar Jwdoetookmee, als gelovige kritiek geven op wetenschap is redelijk idioot, als je eigen geloof op geen enkel wetenschappelijk bewijs gebaseerd is, ik herhaal: geen enkel. Het is leuk dat je over wetenschap wilt praten, maar ga dan niet doen alsof dat een zwak punt is van de atheïst, het is het zwakke punt van de gelovige, over de gehele lijn.

Bepaalde dingen om het geloof vragen inderdaad om het te accepteren zonder overal een antwoord op te hebben. Maar ik zal mn best voor je doen:

-Daar komt inderdaad geloof bij kijken, is geen mogelijke uitleg voor. Net als dat geloven dat alle materie in het hele heelal in een oneindig klein punt is begonnen.
-Waar kwaad vandaan komt staat allemaal in de bijbel, lees JIJ eens een keer een boek.
-Staat nergens in de bijbel dat de aarde plat is. Mensen in die tijd hadden geen concept van heelal en weet ik het wat, maar:
Is. 40:22 It is he that sitteth upon the circle of the earth, and the inhabitants thereof are as grasshoppers; that stretcheth out the heavens as a curtain, and spreadeth them out as a tent to dwell in...
-Het is bekend dat de genetische code armer wordt naarmate een soort zich verder ontwikkelt in de tijd. Adam en Eva hadden (wanneer we deze kennis de andere kant op werken) een enorm rijke genetische code.
De regels over incest zijn pas duizenden jaren later gegeven, toen die code dusdanig verarmd is dat kansen voor gehandicapte nakomelingen noemenswaardig werden.
-Er staat nergens in de bijbel dat de aarde 6000 jaar oud is. Is iets wat mensen hebben verzonnen.
-En toch is de mens zoveel ingewikkelder dan die typische aarde en typische ster. Waarom een bouwplan dat werkt veranderen?
-Flavious Josephus
-Uiteraard kan ik niet al deze punten ontkrachten, maar zoals eerder al gesegd wordt kan niet van een normaal persoon verwacht worden alle kennis over zijn religie of het gebrek daaraan te bezitten om overal een antwoord op te hebben.
Wat echter wel opvalt is dat een hoop van die 'contradicties' tussen het oude en nieuwe testament zijn. Met de geboorte van Jezus zijn een hoop regels veranderd.

De Big Bang zou iets van 14 miljard jaar geleden geweest zijn, dus in theorie kan er niks ouder zijn dan die 14 miljard jaar.

One of the striking predictions of the Big Bang theory is that ordinary geometry does not work at great distances. In the space around us, on earth, in the solar system and the galaxy (non-expanding space), as objects get farther away, they get smaller. Since distance correlates with redshift, the product of angular size and red shift, qz, is constant. Similarly the surface brightness of objects, brightness per unit area on the sky, measured as photons per second, is a constant with increasing distance for similar objects.

In contrast, the Big Bang expanding universe predicts that surface brightness, defined as above, decreases as (z+1)-3. More distant objects actually should appear bigger. But observations show that in fact the surface brightness of galaxies up to a redshift of 6 are exactly constant, as predicted by a non-expanding universe and in sharp contradiction to the Big Bang. Efforts to explain this difference by evolution--early galaxies are different than those today-- lead to predictions of galaxies that are impossibly bright and dense.”

In dit topic is gezegd dat God geen antwoord is op vragen voor mensen die logisch nadenken, omdat je een ingewikkeld iets (waar komen we vandaan) beantwoordt met iets dat nog ingewikkelder is (God).
De Big Bang berust op dark matter en dark energy, voor 95% van alle massa als ik mij niet vergis, en toch zijn er van beiden nog helemaal NIKS gevonden.

Verder gaat het ontstaan van planeten uit een oersoep, en biologische evolutie gigantisch haaks in op de wet van entropie.

Hoezo biologische evolutie haaks op de wet van entropie, volgens mij is met evolutie de entropie verhoogd

Eindelijk nog eens een gelovige in het subforum, begon al saai te worden met bijna alleen maar atheïsten. :o

Maar Jwdoetookmee, als gelovige kritiek geven op wetenschap is redelijk idioot, als je eigen geloof op geen enkel wetenschappelijk bewijs gebaseerd is, ik herhaal: geen enkel. Het is leuk dat je over wetenschap wilt praten, maar ga dan niet doen alsof dat een zwak punt is van de atheïst, het is het zwakke punt van de gelovige, over de gehele lijn.

Tot uw dienst. :D

Moh, in mijn ogen is er zat bewijs voor creationisme.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 12:40 ----------

Hoezo biologische evolutie haaks op de wet van entropie, volgens mij is met evolutie de entropie verhoogd

Hoe hoger de entropie, hoe meer alle energie en massa evenredig verdeeld is over een ruimte. Leven gaat hier haaks op in, en verlaagd de entropie van een ruimte juist.

Creationisme heeft geen enkel bewijs in de wetenschap man, vraag elke serieuze wetenschapper maar of er iets is, ze zullen allemaal hetzelfde zeggen. De argumenten die ik van je lees zijn ook al allemaal lang geleden weerlegd. Kijk bijv. eens op Youtube, zat filmpjes die uitleggen waar je fout zit. Je maakt jezelf echt belachelijk als je creationisme gaat verdedigen. Dat is echt het laagste niveau binnen de wereld van religie dat je kan bereiken. Ik probeer je ook niet te beledigen, is gewoon zo.

Hoe hoger de entropie, hoe meer alle energie en massa evenredig verdeeld is over een ruimte. Leven gaat hier haaks op in, en verlaagd de entropie van een ruimte juist.

Leven we in een gesloten systeem dan? Het heelal als geheel neemt nog steeds toe in entropie, daar heeft leven in het heelal geen invloed op. Zelfs op aarde (mocht je dat zien als gesloten systeem) hebben we geen invloed op de toename in entropie. De geabsorbeerde en uitgegeven warmte door en van de aarde zorgt al voor een vele malen grotere toename van entropie dan de minieme afname van entropie die leven mogelijk veroorzaakt.

• Like
Waarderingen: Lef
Het geloof in God/Goden neemt met het jaar af en daar ben ik blij om. Mensen die geloven in dit soort dingen geloven in sprookjes, fantasieën.

Er is geen onderzoek wat duidelijk maakt dat God/Goden bestaan, maar ook niet dat ze niet bestaan. Het verschilt per individu. De mensen die geloven vind ik met name extreem dom en ze kunnen nooit met goede argumenten komen, aangezien hetgeen niet bestaat, maar toch blijven ze geloven en volhouden dat er een God is en waarom? Ik heb geen idee...

Ik ben blij dat over ~25-50 jaar bijna niemand meer gelooft in dit soort dingen en dat maakt deze geloof-hatende jongen erg blij.

je best blijkt niet genoeg te zijn:kiss:
-Daar komt inderdaad geloof bij kijken, is geen mogelijke uitleg voor.
nee brah, is een onmogelijkheid, net zoals een rond vierkant;) je kan geen wezen hebben dat beide eigenschappen heeft, want de ene eigenschap sluit de andere uit.

Net als dat geloven dat alle materie in het hele heelal in een oneindig klein punt is begonnen.
gezien we bewijs hebben dat het universum aan het expanderen is naarmate de tijd vordert, is het vanzelfsprekend dat het ooit oneindig klein is geweest, komt geen geloof aan te pas;)

ok dan, nieuwe contradictie. Bijbel zegt: god heeft alles geschapen, bijbel zegt ook dat kwaad ergens anders vandaan komt;)

Een cirkel is in de meetkunde een tweedimensionale figuur die wordt gevormd door alle punten die dezelfde afstand tot een bepaald punt hebben.
maw, de aarde is plat, anders stond er "it is he that sitteth upon the globe of the earth", een cirkel is geen bol bro:verneder:

ten eerste heb je niet op de dinosauriers contradictie geantwoord, wat het adam en eva verhaaltje helemaal onderuit haalt.

ten 2de wordt de genetische code rijker naarmate de tijd vordert, ooit gehoord van mutaties?:roflol: dieren die niet resistent zijn tegen bepaalde ziektes,... sterven uit terwijl de "sterkere" overleven, dat is het concept van evolutie. Je weet duidelijk niet waarover je het hebt.

Ten 3de: hoe je het ook draait of keert, het verhaal van kain en abel gaat over 2 broers die hun moeder nken:roflol:

lees de bijbel maar eens goed na dan, want ik heb al talloze debatten gezien waar religieuze bijbel "experten" beweerden dat de aarde 6k jaar oud is:)
te lange tekst, dus laten we maar vergeten dat ik dat argument van 'thou shallt not kill' heb gezegd, geen zin om deze idiote tekst ook onderuit te halen op dit moment:)
opnieuw deze filmpjes, die jullie achterlijke idioten weigeren te kijken:)

ik ga niet alle argumenten herhalen die al eens gezegd zijn in de discussie hier http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/heeft-jezus-bestaan-260614/

mijn punt hiermee was: in die tijd waren er profeten die beweerden de stem van god te horen en mensen namen het gewoon aan, dat is het enige "bewijs".

jij snapt m niet. Je hebt gebrekkige kennis over het onderwerp waar je je leven op baseert. Je zou denken dat zoiets toch de moeite is om nader te onderzoeken;)
Ik heb er persoonlijk geen last van dat jij je leven verspilt met het aanbidden van een ingebeeld vriendje.
Doe jij lekker verder en zal ik wel genieten van mn vrijheid:)

velden?
(waar je het ook vandaan hebt, die bron slaat op niets:))

ik verwijs je gewoon terug naar het forum waar je die onzin gepost hebt zien worden:roflol:
[Link niet meer beschikbaar]

serieus kerel, ben 100% zeker dat je zelfs nieteens weet wat een roodverschuiving is, dus ik ga geen moeite verspillen om je uit te leggen waarom die onzin die je net postte, waar je zelf nieteens iets van begrijpt, op niets slaat:roflol:

we weten waar we vandaan komen. Sterren maken chemische elementen, ontploffen, en sturen die elementen de ruimte in, die elementen komen samen en maken complexere systemen.
alles tot aan de big bang kan je wetenschappelijk verklaren zonder intelligent design:)

Ps: god is helemaal niet ingewikkeld, een machtsgeile, onzekere homo die vrouwen en buitenlanders haat. Zo hebben we er genoeg rondlopen op dbb zelf:roflol:
In b4 sheswa!
je vergist je, de big bang theorie bestaat al veeeeel langer dan het concept dark matter en dark energy.
Bovendien is dark matter en dark energy niet iets dat 'gevonden' moet worden.
Men had ontdekt dat de massa van alle observeerbare materie niet groot genoeg was om het huidige universum samen te houden, dat betekent dus dat de overige 95% benodigde massa onwaarneembaar is voor ons.
We begrijpen het niet en daarom hebben we het maar fancy naampjes gegeven zoals 'dark matter' en 'dark energy'.

-_-'
nee dat is niet zo beste dombo, bij de bigbang kwam er een shitload aan energie vrij met alle materie die weggeschoten werd. Alle materie wisselt energie uit met andere materie, dus de entropie van sommige systemen (planeten, sterren,...) kan verkleinen, maar de netto entropie vergroot altijd.

Je argument over biologische evolutie is nog meer achterlijk. Entropie binnen EEN GESLOTEN SYSTEEM neemt altijd toe, is de aarde volgens jou een gesloten systeem?:rolleyes:

damn kerel, je bent echt te achterlijk voor woorden...

Ok, hier gaan we weer.
16 Lo now, his strength [is] in his loins, and his force [is] in the navel of his belly.
17 He moveth his tail like a cedar: the sinews of his stones are wrapped together.
18 His bones [are as] strong pieces of brass; his bones [are] like bars of iron.
20 Surely the mountains bring him forth food, where all the beasts of the field play.
compass him about.
Hoe kan je in godsnaam hieruit afleiden dat het over dinosauriërs gaat?

Nee, nee en nog eens nee. Je weigert het te begrijpen. De oerknal is een theorie, geen geloof. Ik heb keerop op keer uitgelegd wat het verschil is tussen de 2. Ofwel ga je daar specifiek op in en leg je uit waarom een wetenschappelijke theorie evengoed een geloof is, ofwel gebruik je dit argument niet meer.

Zelf heb ik ook nooit iets over de vorm van de aarde gelezen in de bijbel, maar het is in ieder geval al geweten sinds de oudheid dat de aarde een bol is. De omtrek van de aarde werd in de 3de eeuw voor christus al gemeten.
-Het is bekend dat de genetische code armer wordt naarmate een soort zich verder ontwikkelt in de tijd.
Geen idee wat dit wil zeggen. Bedoel je dat het genoom minder en minder informatie en genen bevat? Want dat is duidelijk niet het geval. Bovendien lijk je hier de assumptie te maken dat een soort zich continu ontwikkelt in één richting. Dat is één van de grootste misvattingen van de evolutietheorie.
Adam en Eva hadden (wanneer we deze kennis de andere kant op werken) een enorm rijke genetische code.
Huh?

Is dat niet gebaseerd op de stambomen die in de bijbel worden vermeld?
Damn, als ik daar op moet ingaan krijg ik vandaag niets anders meer gedaan vrees ik, dus ik pas.
-En toch is de mens zoveel ingewikkelder dan die typische aarde en typische ster.
Klopt, daat komt de evolutietheorie bij te pas.
Dus god is van gedachte veranderd?

Zoals ik al eerder zei is het volstrekt zinloos om hier enige discussie te voeren over deze complexe materie. Ze is te abstract en wiskundig.
In feite zou ik hier niet op in willen gaan, omwille van mijn beperkte kennis. Maar het model van de oerknal is wel degelijk in staat complexe materie in eenvoudigere termen uit te leggen. En dat de eigenlijke donkere materie misschien nog niet geovnden is (ik weet het echt niet), maakt het nog geen slecht model als de andere criteria zijn voldaan. De big bang theorie komt (ik veronderstel grotendeels) overeen met observatie, en heeft voorspellende waarde.
Ik kan niet genoeg herhalen hoe sterk dit verschilt van het geloof in een god. Weiger je mijn argumenten daarvoor te lezen of te begrijpen, of heb je er ook concreet iets tegen in te brengen?

Je bedoelt waarschijnlijk bedoel je het ontstaan van leven uit de oersoep?

Evolutie staat niet haaks op de wet van entropie. Die zegt namelijk niet dat de entropie altijd stijgt, maar dat een daling in entropie moet gepaard gaan met een grotere stijging in entropie. Zoals door EricR wordt uitgelegd veroorzaakt het leven op aarde geen daling in entropie in het volledige universum.

Daarbij weet ik vrij zeker dat ik meer weet over de big bang theorie dan dat jij weet over de bijbel. Dus ik zal dat niet als een belediging opvatten.
Dit is zeer goed mogelijk, maar besef je ongetwijfeld ook dat je het eigenlijk helemaal niet begrijpt, en dat we daar beter over kunnen ophouden.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 13:25 ----------

Moh, in mijn ogen is er zat bewijs voor creationisme.
Dat is goed mogelijk. Maar rationeel denken leidt nu eenmaal tot de evolutietheorie.

compass him about.

-
epic beschrijving brah!
t-rex, velociraptor,... allemaal carnivoren:roflol:

If you try to debate Angelus

You're going to have a bad time

aJe gaat toch niet in discussie met iemand die gelooft dat Adam en Eva bestaan hebben. :roflol:

Volgens de bijbel maakte God de aarde toch 6000 jaar geleden? Kijk daar ging het al fout.

Terug
Naar boven