He dombo, jij weet duidelijk waar je het over hebt.
Bepaalde dingen om het geloof vragen inderdaad om het te accepteren zonder overal een antwoord op te hebben. Maar ik zal mn best voor je doen:
je best blijkt niet genoeg te zijn
-Daar komt inderdaad geloof bij kijken, is geen mogelijke uitleg voor.
nee brah, is een onmogelijkheid, net zoals een rond vierkant

je kan geen wezen hebben dat beide eigenschappen heeft, want de ene eigenschap sluit de andere uit.
Net als dat geloven dat alle materie in het hele heelal in een oneindig klein punt is begonnen.
gezien we bewijs hebben dat het universum aan het expanderen is naarmate de tijd vordert, is het vanzelfsprekend dat het ooit oneindig klein is geweest, komt geen geloof aan te pas
-Waar kwaad vandaan komt staat allemaal in de bijbel, lees JIJ eens een keer een boek.
ok dan, nieuwe contradictie. Bijbel zegt: god heeft alles geschapen, bijbel zegt ook dat kwaad ergens anders vandaan komt
-Staat nergens in de bijbel dat de aarde plat is. Mensen in die tijd hadden geen concept van heelal en weet ik het wat, maar:
Is. 40:22 It is he that sitteth upon the circle of the earth, and the inhabitants thereof are as grasshoppers; that stretcheth out the heavens as a curtain, and spreadeth them out as a tent to dwell in...
Een cirkel is in de meetkunde een tweedimensionale figuur die wordt gevormd door alle punten die dezelfde afstand tot een bepaald punt hebben.
maw, de aarde is plat, anders stond er "it is he that sitteth upon the globe of the earth", een cirkel is geen bol bro
-Het is bekend dat de genetische code armer wordt naarmate een soort zich verder ontwikkelt in de tijd. Adam en Eva hadden (wanneer we deze kennis de andere kant op werken) een enorm rijke genetische code.
De regels over incest zijn pas duizenden jaren later gegeven, toen die code dusdanig verarmd is dat kansen voor gehandicapte nakomelingen noemenswaardig werden.
ten eerste heb je niet op de dinosauriers contradictie geantwoord, wat het adam en eva verhaaltje helemaal onderuit haalt.
ten 2de wordt de genetische code rijker naarmate de tijd vordert, ooit gehoord van mutaties?

dieren die niet resistent zijn tegen bepaalde ziektes,... sterven uit terwijl de "sterkere" overleven, dat is het concept van evolutie. Je weet duidelijk niet waarover je het hebt.
Ten 3de: hoe je het ook draait of keert, het verhaal van kain en abel gaat over 2 broers die hun moeder nken
-Er staat nergens in de bijbel dat de aarde 6000 jaar oud is. Is iets wat mensen hebben verzonnen.
lees de bijbel maar eens goed na dan, want ik heb al talloze debatten gezien waar religieuze bijbel "experten" beweerden dat de aarde 6k jaar oud is
-http://www.reasonablefaith.org/slaughter-of-the-canaanites
te lange tekst, dus laten we maar vergeten dat ik dat argument van 'thou shallt not kill' heb gezegd, geen zin om deze idiote tekst ook onderuit te halen op dit moment
-En toch is de mens zoveel ingewikkelder dan die typische aarde en typische ster. Waarom een bouwplan dat werkt veranderen?
opnieuw deze filmpjes, die jullie achterlijke idioten weigeren te kijken
ik ga niet alle argumenten herhalen die al eens gezegd zijn in de discussie hier
http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/heeft-jezus-bestaan-260614/
-Niks zinnigs op te zeggen, schenenschoppen is inhoudsloos.
mijn punt hiermee was: in die tijd waren er profeten die beweerden de stem van god te horen en mensen namen het gewoon aan, dat is het enige "bewijs".
-Uiteraard kan ik niet al deze punten ontkrachten, maar zoals eerder al gesegd wordt kan niet van een normaal persoon verwacht worden alle kennis over zijn religie of het gebrek daaraan te bezitten om overal een antwoord op te hebben.
Wat echter wel opvalt is dat een hoop van die 'contradicties' tussen het oude en nieuwe testament zijn. Met de geboorte van Jezus zijn een hoop regels veranderd.
jij snapt m niet. Je hebt gebrekkige kennis over het onderwerp waar je je leven op baseert. Je zou denken dat zoiets toch de moeite is om nader te onderzoeken
Ik heb er persoonlijk geen last van dat jij je leven verspilt met het aanbidden van een ingebeeld vriendje.
Doe jij lekker verder en zal ik wel genieten van mn vrijheid
Contradicties in de big bang theorie, speciaal voor jou, dombo.
De Big Bang zou iets van 14 miljard jaar geleden geweest zijn, dus in theorie kan er niks ouder zijn dan die 14 miljard jaar.
Toch zijn er velden gevonden die een leeftijd hebben van 70 miljard jaar.
velden?
(waar je het ook vandaan hebt, die bron slaat op niets

)
One of the striking predictions of the Big Bang theory is that ordinary geometry does not work at great distances. In the space around us, on earth, in the solar system and the galaxy (non-expanding space), as objects get farther away, they get smaller. Since distance correlates with redshift, the product of angular size and red shift, qz, is constant. Similarly the surface brightness of objects, brightness per unit area on the sky, measured as photons per second, is a constant with increasing distance for similar objects.
In contrast, the Big Bang expanding universe predicts that surface brightness, defined as above, decreases as (z+1)-3. More distant objects actually should appear bigger. But observations show that in fact the surface brightness of galaxies up to a redshift of 6 are exactly constant, as predicted by a non-expanding universe and in sharp contradiction to the Big Bang. Efforts to explain this difference by evolution--early galaxies are different than those today-- lead to predictions of galaxies that are impossibly bright and dense.”
ik verwijs je gewoon terug naar het forum waar je die onzin gepost hebt zien worden
[Link niet meer beschikbaar]
serieus kerel, ben 100% zeker dat je zelfs nieteens weet wat een roodverschuiving is, dus ik ga geen moeite verspillen om je uit te leggen waarom die onzin die je net postte, waar je zelf nieteens iets van begrijpt, op niets slaat
In dit topic is gezegd dat God geen antwoord is op vragen voor mensen die logisch nadenken, omdat je een ingewikkeld iets (waar komen we vandaan) beantwoordt met iets dat nog ingewikkelder is (God).
we weten waar we vandaan komen. Sterren maken chemische elementen, ontploffen, en sturen die elementen de ruimte in, die elementen komen samen en maken complexere systemen.
alles tot aan de big bang kan je wetenschappelijk verklaren zonder intelligent design
Ps: god is helemaal niet ingewikkeld, een machtsgeile, onzekere homo die vrouwen en buitenlanders haat. Zo hebben we er genoeg rondlopen op dbb zelf

In b4 sheswa!
De Big Bang berust op dark matter en dark energy, voor 95% van alle massa als ik mij niet vergis, en toch zijn er van beiden nog helemaal NIKS gevonden.
je vergist je, de big bang theorie bestaat al veeeeel langer dan het concept dark matter en dark energy.
Bovendien is dark matter en dark energy niet iets dat 'gevonden' moet worden.
Men had ontdekt dat de massa van alle observeerbare materie niet groot genoeg was om het huidige universum samen te houden, dat betekent dus dat de overige 95% benodigde massa onwaarneembaar is voor ons.
We begrijpen het niet en daarom hebben we het maar fancy naampjes gegeven zoals 'dark matter' en 'dark energy'.
Verder gaat het ontstaan van planeten uit een oersoep, en biologische evolutie gigantisch haaks in op de wet van entropie.
-_-'
nee dat is niet zo beste dombo, bij de bigbang kwam er een shitload aan energie vrij met alle materie die weggeschoten werd. Alle materie wisselt energie uit met andere materie, dus de entropie van sommige systemen (planeten, sterren,...) kan verkleinen, maar de netto entropie vergroot altijd.
Je argument over biologische evolutie is nog meer achterlijk. Entropie binnen EEN GESLOTEN SYSTEEM neemt altijd toe, is de aarde volgens jou een gesloten systeem?
damn kerel, je bent echt te achterlijk voor woorden...