AndroidHealthClinic

Peiling Geloof jij in een god of goden?

Peiling Peiling Geloof jij in een god of goden?

• Ja

Stemmen: 65 22,0%
  • Nee

Stemmen: 231 78,0%

• Totaal stemmers
    296
Bijbel is Bijbel daar heb ik geen Coment op, volg wat jij wilt volgen en laat andere hun ding doen alles gaat om interpretatie en het begrijpen

het hele christelijke geloof is gebaseerd op de bijbel (die niet gebaseerd is op waargebeurde feiten)
als jij van de bijbel afkeert (of je eigen interpretatie eraan geeft), neem je jezelf voor de absolute waarheid in pacht te hebben puur op basis van hoe je zelf wil dat die waarheid eruit ziet.

vind dat je toch best een flinke portie grootheidswaanzin moet hebben als je jezelf als de absolute autoriteit wil zien:o but thats just me...

ps: trots is ook een zonde;)

Bijbel is Bijbel daar heb ik geen Coment op, volg wat jij wilt volgen en laat andere hun ding doen alles gaat om interpretatie en Begrip ,Respect en RESPECT

Stel:
een vriend van me wordt bedrogen door zijn vriendin, maar weet dit niet.
heb ik respect voor hem als ik hem laat verder leven met de illusie dat zijn vriendin is wie ze beweert te zijn?
Of heb ik respect voor hem als ik hem vertel dat zijn vriendin een vuile h**r is, ook al is hij op dat moment gelukkig samen met haar?

imho heb ik respect voor hem als ik hem de waarheid vertel en heb ik geen respect voor hem als ik de leugen in stand houdt;)

edit: ook grappig hoe in mijn voorbeeld de boodschapper ook bijna altijd wordt neergeschoten, net zoals in de discussie over geloof:)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Geloof is wel mooi, als je er echt in gelooft.

moet je wel een beetje simpel en dom zijn, maar dat geeft niks.
Dom niet altijd. Soms zijn het intelligente mensen die gebrainwashed waren als kind, en/of ze geloven gewoon omdat het een goed gevoel geeft en denken er niet kritisch over. Soms zijn mensen sceptisch over alles, behalve over hun geloof. Dit wordt mooi uitgelegd in dit boek: http://www.thegodvirus.net/ .

Geloof is volgens mij alleen maar een soort van steun om door te leven, waar mensen alles kwijt kunnen en natuurlijk ook de regels volgen. Alleen er zijn ook mensen die zichzelf gelovig noemen terwijl ze niets van hun geloof volgen dus bvb elke dag bidden, vasten en weet ik wat allemaal niet. Ik heb zelf ervoor gekozen om niet gelovig te zijn omdat ik de regels toch niet volg, maar vind wel een beetje zielig dat er mensen bestaan die zichzelf gelovig noemen terwijl ze daar niets voor doen ( gewoon om bij zn mates te horen )

het hele christelijke geloof is gebaseerd op de bijbel (die niet gebaseerd is op waargebeurde feiten)
als jij van de bijbel afkeert (of je eigen interpretatie eraan geeft), neem je jezelf voor de absolute waarheid in pacht te hebben puur op basis van hoe je zelf wil dat die waarheid eruit ziet.

vind dat je toch best een flinke portie grootheidswaanzin moet hebben als je jezelf als de absolute autoriteit wil zien:o but thats just me...

ps: trots is ook een zonde;)

Ik ga je iets zeggen ,
Er is maar 1 God,
God heeft Verschilende profeten gestuurt om het geloven in God te onderwijzen.
Jezus(vrede zij met hem) is ook een profeet en niet de zoon van God zoals de meeste zeggen.
Hij kwam ook op aarde met een Boodschap.
Net als Mohamed (vrede zij met hem).
Wie heeft de Bijbel geschreven ? ... Jezus (vrede zij met hem) als zeker niet vandaar dat er een interpretatie fout is.

Nog maar 1 Ding te zeggen aan alle mensen die denken dat we hier toevalig zitten door een k*t bing bang of een aap da een Evolutie kreeg a la Pokémon

LEES De Quran Goed en post hiernaa wat je maar wilt , praat niet over iets dat je neit kent :D

Ik ga je iets zeggen ,
Er is maar 1 God,
Jezus(vrede zij met hem) is ook een profeet en niet de zoon van God zoals de meeste zeggen.
Wie heeft de Bijbel geschreven ? ... Jezus (vrede zij met hem) als zeker niet vandaar dat er een interpretatie fout is.

Nog maar 1 Ding te zeggen aan alle mensen die denken dat we hier toevalig zitten door een k*t bing bang of een aap da een Evolutie kreeg a la Pokémon

LEES De Quran Goed en post hiernaa wat je maar wilt , praat niet over iets dat je neit kent :D

ow je bent een moslim, mijn excuses.

Ik ga je iets zeggen ,
Er is maar 1 God,

Maar je praat nu alleen over je eigen geloof, iedereen gelooft in iets anders, dwingen of zeggen dat je de Quran moet lezen is geen oplossing want iemand die opgevoed werd in een Christelijke familie denk natuurlijk anders dan jij.

No hate

Niet al te slim van god dan of wel? Hij had in zijn alwetendheid zeker kunnen voorspellen dat er dan grote twijfel en verwarring werd gesticht onder de mensen en dat dat weer ging leiden tot grote drama's.
En als jij zou willen dat alle mensen in jou geloofden terwijl je er niet bent, zou je dan bij de ene groep jezelf voorstellen als harry en bij de andere als piet?

Maar volgens mij heb je wel een beetje last van grootheidswaanzin als je denkt dat wij mensen verheven zijn boven alles hier op aarde dankzij een god.

Ik ga je iets zeggen ,
Er is maar 1 God,

Uhhh De kuran ondersteunt de BigBang, ben je fake muslim brah ? come at me.

Kun je me vraag trouwens nog beantwoorden?

Okay okay, STEL dat er een god is, hoe is hij dan ontstaan?

Maar je praat nu alleen over je eigen geloof, iedereen gelooft in iets anders, dwingen of zeggen dat je de Quran moet lezen is geen oplossing want iemand die opgevoed werd in een Christelijke familie denk natuurlijk anders dan jij.

No hate

Het gaat niet om eigen Geloof Mohamed (vrede zij met hem) is de laatste Profeet hij kwam dus ook met het laaste versie (Heilige Boek)

ik vraag u niet om je te bekeren of om mij te geloven ,lees aleen de Quran en denk een beetje naa :D

Zeker geen Haat ;)

Ik ga je iets zeggen ,
Er is maar 1 God,

"Nog maar 1 Ding te zeggen aan alle mensen die denken dat we hier toevalig zitten door een k*t bing bang of een aap da een Evolutie kreeg a la Pokémon"

En je ziet niet in hoe ****ing achterlijk je posts zijn? Qua kennis loop je zo'n 500 jaar achter, met dat primitieve gedoe van je.
En ja, ik kan zoveel argumenten neerzetten dat het nog dikker wordt dan dat boekje van jou, maar jij bent al zo ver heen dat het gewoon verspilde moeite is. Veel plezier nog in je droomwereld.

Laatst bewerkt:
"Nog maar 1 Ding te zeggen aan alle mensen die denken dat we hier toevalig zitten door een k*t bing bang of een aap da een Evolutie kreeg a la Pokémon"

En je ziet niet in hoe ****ing achterlijk je posts zijn? Qua kennis loop je zo'n 500 jaar achter, met dat primitieve gedoe van je.

als jij het zegt , ben maar een mens een Geen Moraalridder :rolleyes:

Terug
Naar boven