Fitness Seller

Gemeenteraadsverkiezingen

Nee.
ga ook niet stemmen.

Op de sanca partij (piraten partij).

Ik ga trouwens voor het eerst stemmen.

Wordt wel een heel lage opkomst verwacht maar ik ga wel ff stemmen.

Lekker radicaal, dat wel.

Ik ga niet stemmen.

Allemaal leugenaars met vercrackte declaraties. Ik bedank voor de eer.

Net Kieskompas ingevuld en kom uit op vooral lokale/kleine partijtjes.....tsjaaaaaa.

Ik ga niet stemmen.
Zijn hier alleen maar christelijke partijen, dus het maakt toch allemaal geen fl**ker uit.

Ik heb gestemd, maar na 150 jaar is de samenleving radicaal gewijzigd, misschien moet de democratie ook maar een beetje wijzigen. Bestuurders die worden aangenomen op basis van populariteit ? Niet dat ik voor gekozen burgemeesters ben (nog meer popi jopie's), maar vriendjespolitiek is nu ook niet echt een mooie methode. Als je capabel bent mag je besturen, en als men tevreden is over hoe je je werk doet mag je blijven.

Mensen hebben overal een mening over, maar dat sluit duidelijk niet aan bij de manier waarop de democratie vorm heeft. 1 maal per 4 jaar stemmen op een partij of ene persoon, terwijl je het op een aantal punten met ze oneens bent en dan tenenkormmend 4 jaar lang aan moeten zien wat ze met jouw stem gaan doen...

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2784...s-Alleen-dat-kan-de-politiek-nog-redden.dhtml

en wat dat allemaal ook niet moet kosten...

http://www.siraconsulting.nl/Kosten...n_bijna___50_miljoen_en_2_5_miljoen_werkdagen

(en dat hele stemmen door mensen met een IQ ruim onder de 100 vind ik ook al niet een echt goed plan)

Ik twijfel nog. Als ik ga wordt het blanco.

Ik ga op de minst grote leugenaar stemmen!

Net gestemd op een lokale partij.

Schwarzenegger for governor!

Denk D66.

Ik heb gestemd, maar na 150 jaar is de samenleving radicaal gewijzigd, misschien moet de democratie ook maar een beetje wijzigen. Bestuurders die worden aangenomen op basis van populariteit ? Niet dat ik voor gekozen burgemeesters ben (nog meer popi jopie's), maar vriendjespolitiek is nu ook niet echt een mooie methode. Als je capabel bent mag je besturen, en als men tevreden is over hoe je je werk doet mag je blijven.

Mensen hebben overal een mening over, maar dat sluit duidelijk niet aan bij de manier waarop de democratie vorm heeft. 1 maal per 4 jaar stemmen op een partij of ene persoon, terwijl je het op een aantal punten met ze oneens bent en dan tenenkormmend 4 jaar lang aan moeten zien wat ze met jouw stem gaan doen...

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2784...s-Alleen-dat-kan-de-politiek-nog-redden.dhtml

en wat dat allemaal ook niet moet kosten...

http://www.siraconsulting.nl/Kosten...n_bijna___50_miljoen_en_2_5_miljoen_werkdagen

(en dat hele stemmen door mensen met een IQ ruim onder de 100 vind ik ook al niet een echt goed plan)

1) Bestuurders die worden aangenomen op basis van hun populariteit? Bedoel je hiermee de burgemeester (en zijn benoeming) of de gekozen raadsleden?. Als je de raadsleden bedoelt, dan is het probleem het volk. Die stemmen emotioneel en niet op basis van ideeen.

2) De gekozen burgemeester is iets waar ik in dubio ben: Aan de ene kant ben ik voor een sterkere uitvoerende macht en denk ik dat een gekozen burgemeester (in een ideale samenleving) kan zorgen voor meer betrokkenheid vd burger bij de lokale politiek. Aan de andere kant heb ik er veel te weinig vertrouwen in dat de bevolking hiertoe in staat is, wat tot gevolg gaat hebben dat BN'ers burgermeester worden.

3) Je zegt je moet capabel bestuurder zijn. Hiermee ben ik het eens, en dit geldt voor elk bestuurlijk niveau. Echter, er is niet altijd een beste oplossing. Je hebt nou eenmaal verschillende ideeen over elk issue. Een bestuurder is dus ook een volksvertegenwoordiger. Ik denk dat een gekozen burgemeester hier bij kan helpen: Een duidelijke vertegenwoordiger van beleid die gevolgd wordt de bevolking en afgerekend op dit beleid (wederom in een ideale samenleving, want in de onze spelen irrationele zaken ook mee).

4) 1 maal per 4 jaar is volgens jou te weinig. Het is inderdaad niet het ideale systeem, maar imo wel het beste tot nog toe. Met het internet zou natuurlijk een directere democratie ingevoerd kunnen worden, waar gestemd wordt op basis van issues, maar dit is theoretisch en vooralsnog praktisch compleet irrelevant. Een andere vorm van directe democratie zoals bijv. in Zwitserland ben ik ook niet voor, helemaal gezien onze compleet verdeelde samenleving.

5) Als laatst, dat mensen mogen stemmen die er totaal geen verstand van hebben is een trade-off die we hebben gemaakt, omdat het alternatief een enge gedachte is. Het is wel een probleem van de democratie waar we nog geen oplossing voor hebben gevonden. (Behalve als je cynisch bent en zegt dat de elite het juist fantastisch heeft gedaan door de onderklasse totaal politiek apatisch te maken, en het enige wat ze nog hoeven te doen is niet aanmoedigen als mensen niet willen stemmen).

Grote verliezen voor de PvdA.

Goed nieuws.

Terug
Naar boven