Fitness Seller

Genetische potentie bepalen

Ik weet ook echt niet wat de lengte van de spier met potentie te maken heeft? Ja, ok, kortere spierkoppen zijn vaak ook slechter ontwikkeld, en zijn inherent "kleiner" omdat ze gewoon minder lange cilinders zijn. Maar dit gaat eigenlijk vooral om hoe het ding eruit gaat zien.

Trouwens, over dat model van Casey Butt en tranen laten, ik weet niet welke belachelijke ideeen mensen erop nahouden, maar die meetwaarden en gewicht allemaal halen is al erg ongeloofwaardig, want het is gebaseerd op naturel kampioenen van jouw lengte en botafmetingen. Als je dat haalt betekent het dat je de gemiddelde waarden hebt van de collectieve wereldtop van jouw lengte more or less. Makkelijk te halen toch?

Over welke spier heb jij het? ;)

De afstand bij mij is ook bijzonder kort en toch is de bicep mijn zwakste spiergroep. Klopt geen kont van dat artikel. Dat gelul over lengte van vingers ook niet trouwens.

De aanhechting van je biceps bepaald hoe je bicep piek eruit ziet. Hoe die aanhechting je potentie om massa te bouwen zou bepalen is mij een raadsel en daarnaast bereikt toch bijna niemand zijn ''natty max''.

Als dit klopt dan vind ik het meer dan oke.

Over welke spier heb jij het? ;)

nou je hebt korte biceps, triceps, latissimus, zelfs quadriceps etc.

Eh...of bedoelde je iets anders..?

---------- Toegevoegd om 13:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:18 ----------

De aanhechting van je biceps bepaald hoe je bicep piek eruit ziet. Hoe die aanhechting je potentie om massa te bouwen zou bepalen is mij een raadsel en daarnaast bereikt toch bijna niemand zijn ''natty max''.

Veel competetieve naturels(althans overseas) zeggen dat ze uiteindelijk gewoon maintainen. Mensen bereiken echt wel hun natty max, zodra ze alleen maintainen dus. En stel dat je 50 gram van je naturel max af zit, dan telt dat eigenlijk als als max, want dat maakt dus ff niks meer uit voor je fysiek.

En hoeveel van dat soort lui zullen er hier op het forum zitten? Ik zeg dat bijna niemand het bereikt, dat is iets anders als niemand. Dat handjevol competetieve naturals (althans, claimen natty te zijn) is maar een heel klein % van alle mensen die trainen he. En als ze alleen nog maar kunnen maintainen dan verbeteren ze dus niet meer voor de volgende wedstrijden?

Het lijkt mij toch vrij logisch. 2 personen met een identieke polsomtrek en even lange armen waarbij de een zijn aanhechting 3cm korter heeft als de ander. Deze zal een nadeel hebben. Bovendien hebben verder mensen met een kleinere botstructuur statistisch minder massa. Dit kan geen toeval zijn, maar moet een oorzaak hebben. Al is er geen verklaring bekend.

Dat daarnaast toch bijna niemand natty aan zijn max komt zal het ook al lastig genoeg zijn om tot 90% van je max te komen. Zeker met slechte genen.

Wat heeft de aanhechting van je biceps met je polsomtrek te maken? Zoals ik zei, je biceps aanhechting bepaalt uiteraard hoe je biceps zich zal vormen. Maar of je dit door kunt trekken naar bijvoorbeeld je andere spieren zou ik niet weten, en daar wordt wel vanuit gegaan in dat artikel. En met een kortere biceps aanhechting (meer ruimte tussen biceps en elleboog) is je piek toch veel groter? Is maar net wat je een nadeel vindt.

Ik weet ook echt niet wat de lengte van de spier met potentie te maken heeft? Ja, ok, kortere spierkoppen zijn vaak ook slechter ontwikkeld, en zijn inherent "kleiner" omdat ze gewoon minder lange cilinders zijn. Maar dit gaat eigenlijk vooral om hoe het ding eruit gaat zien.

Trouwens, over dat model van Casey Butt en tranen laten, ik weet niet welke belachelijke ideeen mensen erop nahouden, maar die meetwaarden en gewicht allemaal halen is al erg ongeloofwaardig, want het is gebaseerd op naturel kampioenen van jouw lengte en botafmetingen. Als je dat haalt betekent het dat je de gemiddelde waarden hebt van de collectieve wereldtop van jouw lengte more or less. Makkelijk te halen toch?

Heb met meerdere mensen hier een discussie gehad die dachten dat ze er ruim boven zouden kunnen zitten :o

Mensen beseffen vaak niet hoe groot je eigenlijk bent op een bepaald gewicht.

Terug
Naar boven