XXL Nutrition

gespierde benen

lisanne81

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
23%
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag mbt mijn trainingsschema, ik train nu 3 x per week, 1x spinnen, 1 x steps en 1 x bodypump. Nu merk ik dat mijn bovenbenen in omvang toenemen, en dat is nou juist niet mijn bedoeling. Ik ben tevreden over mijn bovenlichaam en wil daar absoluut niet afvallen, en dat mijn borsten kleiner worden. Mijn doel is om slanke benen te krijgen en steviger bilspieren.
Ik eet nu ongeveer 1500 kcal per dag, en vraag me ook af of dit niet te weinig is, mijn bmr is 1502.

Wat zou ik moeten aanpassen in mijn schema om mijn doel te bereiken?

stop met spinnen, stop met steppen en ga gewoon elke dag lopen, je zal dan wel dunne gespierde benen krijgen. Powerplate helpt ook om het losse weer wat strakker te krijgen. Je eten is ook veel te weinig, op deze manier ga je afvallen en wellicht niet veel energie meer hebben om te sporten. Hoe ziet je eetschema er uit?

• Topic Starter Topic Starter
Ik merk inderdaad dat ik steeds minder lang kan trainen, eerder moe ben, maar uit angst om aan te komen durf ik niet meer te gaan eten.

Hoe lang en hoe vaak per week zou ik dan op de loopband moeten trainen, om het gewenste resultaat te krijgen.

Ik zal omschrijven wat ik ongeveer op een dag eet,

s´ochtends: 2 volkorenboterhammen 1 met kaas en 1 met jam

tussendoor: plakje ontbijtkoek, 1 red bull

lunch: 1 volkorenboterham met kipfilet en 1 bruin pistoletje met kaas.

tussendoor: 2 stuks fruit

s´avonds: 200 gram groenten en 150 gram kip/vis, en een beetje zilvervliesrijst (1 opscheplepel)

en zo´n 2 glazen ijsthee op een dag.

Typisch geval van een beginnende vrouwelijke fitnisser. Denkt dat ze na een weekje trainen lelijke gespierde godzilla benen gaat krijgen en in omvang blijven toenemen elke week. Ten eerste vrouwen met gespierde benen zijn godelijk en horen aangebeden te worden. Ten tweede no way dat jij met zo'n magere voedingsschemaen beetje bodypump ooit gespierde benen gaat krijgen. Dus maak je maar geen zorgen hoor. Is gewoon een beetje opgezet door de verzuring, vocht en extra glucose opname in je spiermassa voor de herstel.

Ik denk het niet alleen, ik weet het wel zeker, mijn armen en buik zijn ook gespierder geworden, mijn armen waren vrij tenger, en zijn nu duidelijk gespierder, merk het ook aan mijn kleding, het zijn dus feiten en het is niet alleen maar denken.

Ik denk het niet alleen, ik weet het wel zeker, mijn armen en buik zijn ook gespierder geworden, mijn armen waren vrij tenger, en zijn nu duidelijk gespierder, merk het ook aan mijn kleding, het zijn dus feiten en het is niet alleen maar denken.

Dat de omvang heeft toegenomen ontken ik ook niet. Maar zoals ik al zei, de omvang is niet toegenomen door spiermassa. Is gewoon een reactie van je lichaam op de training. Lees tijdelijk zwelling. Spiermassa ga je echt niet zo snel winnen, was het maar zo makkelijk.

Maar hoe tijdelijk is die zwelling dan? En kan ik daar met mijn voeding nog wat aan doen?

Zou ik misschien ook yoga kunnen gaan doen, heb wel is gehoord dat je spieren daar langer en dus slanker van worden, klopt dit?

Zou ik misschien ook yoga kunnen gaan doen, heb wel is gehoord dat je spieren daar langer en dus slanker van worden, klopt dit?

Zwemmen schijnt ook wel goed te zijn daarvoor. Wat Kuki zegt zit ook wel een kern van waarheid in. Misschien ogen je spieren ook gespierder omdat je door al het sporten een lager vetpercentage hebt gekregen. Minder vet = meer definitie = gespierder ogen.

Probeer gewoon eens 1x per week je benen te trainen op 12-15 herhalingen, en dan het liefst compounds movements zoals squats, lunges en leg presses.

Maar nog belangrijker.. EET MEER! Eten op je BMR is zo slecht voor je. Je BMR vertegenwoordigd het aantal calorieen (energie) dat je lichaam nodig heeft om enkel je lichaamseigen functies te onderhouden (bloedsomloop, hartslag, de werking van je organen, herstel van je spieren / aanvullen van energievoorraden en ga zo maar door). Dat wil dus zeggen dat jij al 1500 kcals per dag nodig hebt als je de hele dag op bed ligt en niks doet! Alles wat je nu doet (dagelijkse bezigheden en sporten) zullen energie vreten, en die energie kan dan niet naar het onderhouden van je lichaam gaan. Als je langdurig je lichaam op die manier tekort doet kun je zelfs onherstelbare schade aanrichten.

Kortom: Eet op onderhoud (=BMR + alle dagelijkse bezigheden) en train elke spiergroep 1 maal per week lekker. It's not that hard ;)

Succes!

@Ace1990, bedankt voor je reactie, wat zou ik dan meer kunnen gaan eten? Heb het idee dat ik qua koolhydraten wel goed zit, eet veel brood, eet denk ik wel te weinig eiwitten maar wat ik begrijp van andere onderwerpen op deze site groeien je spieren van eiwitten en dat is niet helemaal de bedoeling, excuus voor de misschien domme vragen...

Lessen als spinning en steps is gericht op het (spier)uithoudingsvermogen . Dus veel massa zal je heus niet krijgen .

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Nou, als je altijd een korte ROM gebruikt worden je spieren wel korter. Maw als je altijd een zo groot mogelijke ROM gebruikt worden je spieren iig niet korter.

Ik geloof niet zo in '' korte'' en ''lange'' spieren . Of bedoel je rode en witte spiervezels?

@ballon, dat is mooi want ik vind het namelijk erg leuk om te doen, er werd hier ook geadviseerd om daarmee te stoppen en te gaan hardlopen maar dat is niet helemaal mijn ding

Is de omvang van je benen toegenomen dan? Heb je dan ook een verschil gemeten in het aantal cm?

@ballon, dat is mooi want ik vind het namelijk erg leuk om te doen, er werd hier ook geadviseerd om daarmee te stoppen en te gaan hardlopen maar dat is niet helemaal mijn ding

Schijnhypertrofie (bedoel de zwelling zeg maar) is tijdelijk van aard . En waarom zou je er mee stoppen als je het zo leuk vindt ?

Ik heb het niet gemeten, maar merk het aan mijn broeken, het scheelt niet extreem veel, maar toch... voordeel is wel dat mijn bilspieren steviger zijn.

Typisch geval van een beginnende vrouwelijke fitnisser. Denkt dat ze na een weekje trainen lelijke gespierde godzilla benen gaat krijgen en in omvang blijven toenemen elke week. Ten eerste vrouwen met gespierde benen zijn godelijk en horen aangebeden te worden. Ten tweede no way dat jij met zo'n magere voedingsschemaen beetje bodypump ooit gespierde benen gaat krijgen. Dus maak je maar geen zorgen hoor. Is gewoon een beetje opgezet door de verzuring, vocht en extra glucose opname in je spiermassa voor de herstel.

+1! Al mag het niet overdreven zijn maar zolang vrouwen van de AAS blijven kan het iig alleen maar lekker zijn :D.

Terug
Naar boven