AndroidHealthClinic

gespierde benen

Je kunt het beste de raad volgen die je hierboven al is gegeven. Begin eens met het maken van een goed voedingsschema. En die zwelling zal na een tijdje wel wegtrekken.

En vooral niet gaan hardlopen als je dat niks vindt, waarom zou je.;)

@Ace1990, bedankt voor je reactie, wat zou ik dan meer kunnen gaan eten? Heb het idee dat ik qua koolhydraten wel goed zit, eet veel brood, eet denk ik wel te weinig eiwitten maar wat ik begrijp van andere onderwerpen op deze site groeien je spieren van eiwitten en dat is niet helemaal de bedoeling, excuus voor de misschien domme vragen...

Domme vragen bestaan niet. Als je op onderhoud (of daaronder) gaat eten zullen je spieren niet groeien, ongeacht de hoeveelheid eiwitten. Spiermassa is materie, en moet ergens uit opgebouwt worden, en dat kost dus extra energie (voeding). Je spieren groeien nu eenmaal niet op lucht :)
Dat is waarom een spiermassa dieet altijd meer calorieen bevat dan je verbruikt op een dag. Het is eigenlijk een heel simpele formule

Meer eten dan verbruiken = aankomen.*
Evenveel eten als je verbruikt = op niveau blijven.
Minder eten dan verbruiken = afvallen.

*Als je traind zul je niet snel in vetmassa aankomen, omdat je lichaam die extra calorieen gebruikt om beschadige spiervezels te herstellen (boven oud niveau = spiergroei -> maw hypertrofie of supercompensatie).

Een hele goeie manier om aan wat extra, en gezonden calorieen te komen is vis. Vis bevat hele goeie eiwitten en uber gezonde vetten. Dat laatste geld ook voor noten (omnomnom!), en plantaardige olieen.

Verder is zuivel ook een goede bron van eiwitten, en dan het liefst de magere variant (magere kwark, magere yoghurt, magere melk etc etc..)

;)

Ik heb het niet gemeten, maar merk het aan mijn broeken, het scheelt niet extreem veel, maar toch... voordeel is wel dat mijn bilspieren steviger zijn.

Daar zal inderdaad geen enkele man over klagen (als je dat bedoelde:p).

• Topic Starter Topic Starter
@Ace1990, bedankt voor de tips, ga in ieder geval kwark en tonijn aan mijn voedinsschema toevoegen en proberen wat meer te gaan eten, misschien dat ik dan ook wat minder vermoeid ben en mijn uithoudingsvermogen beter wordt.
Want ik merk dat dat minder is geworden door het steeds minder eten.

ga in ieder geval kwark en tonijn aan mijn voedinsschema toevoegen en proberen wat meer te gaan eten, misschien dat ik dan ook wat minder vermoeid ben en mijn uithoudingsvermogen beter wordt.
Want ik merk dat dat minder is geworden door het steeds minder eten.

Reken maar dat dat alleen maar beter wordt als je iig op onderhoud eet.

Als je het lust kun je ook huttenkase op je brood eten, zit ook veel eiwit in.

@fitness diva, ehhhhh onderhoud is iets anders dan BMR toch? Bij onderhoud moet je de calorieën die je verbrand bij het sporten optellen?

Ja, precies en is dus echt wel veel hoger als je BMR.;)

Geen wonder dat je je vermoeid voelt soms, je lichaam kampt met een te groot tekort en begint daarom aan je lichaam zelf te knagen. Verder zijn kwark en tonijn heel goed om toe te voegen aan je voeding, alleen bevatten ze allebei geen gezonde vetten. Veel mensen bestempelen vetten als dikmakers, maar dit is absoluut niet waar! Gezonde vetten worden niet zo snel opgeslagen als vet omdat ze (de vitaminen en vetzuren) in de 1ste instantie voor lichaamseigenfuncties gebruikt zullen worden. Verder zijn er zelfs studies die aantonen dat gezonde vetten je lichaams vetverbranding stimuleren. Gezonde vetten zijn onbewerkte plantaardige en vis vetten. Als je dus je tonijn af en toe vervangt door zalm (of andere vette vis) en door je magere kwark wat gebroken lijnzaad of ongezouten nootjes doet ben ik helemaal trots op je :D

Bedankt voor de goede raad

@fitness diva, ehhhhh onderhoud is iets anders dan BMR toch? Bij onderhoud moet je de calorieën die je verbrand bij het sporten optellen?

Je onderhoud is je BMR + dagelijkse activiteiten zoals afwassen, gras maaien, zelfs tv kijken en dergelijke! + sporten + alles wat jij per dag doet wat energie kost. Zelfs rechtop zitten, kijken, praten, telefoneren, je nagels lakken en dergelijk kost calorieen. Al met al zul je dus veel meer kunnen eten dan die 1500 kcals ;)

Klik!

Laatst bewerkt:
Mmmmm vette vis, haring mag dus ook :D

Net mijn onderhoud berekend via die link van fitnessdiva, en dat is 2076 calorieën, behoorlijk wat meer dan wat ik nu binnenkrijg dus.
Ga het langzaam verhogen, ben benieuwd

---------- Toegevoegd om 20:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:52 ----------

@Ace1990, kom via jouw link ook op 2076 calorieën uit, dat moet dus wel kloppen :)

@Ace1990, kom via jouw link ook op 2076 calorieën uit, dat moet dus wel kloppen :)

Hoe is het mogelijk! :D

Hou er wel rekening mee dat dit een berekening is voor de gemiddelde nederlander. Aan het gewicht kan hij niet zien of het veel spier of vetmassa is (en spiermassa vreet veel meer calorieen dan vetmassa). Daarnaast sport jij volgens mij meer dan de gemiddelde nederlander. Ach, probeer eens een tijdje op c.a. 2076 calorieen te eten en kijk maar naar het resultaat.

Haring mag zeker! maar nou bevat harig aardig wat zout, dus misschien moet je dat niet dagelijks eten :p Als je ongezouten haring kan kopen kun je dat natuurlijk wel dagelijks eten!

Hahahaha nee niet iedere dag, zelfs haring gaat vervelen als je het iedere dag eet :p, ongezouten noten door de kwark is ook een goed idee, want kwark zonder iets erdoor gaat ook saai worden als je dat iedere dag eet.

Hoop dat ik snel verbetering merk, wat vermoeidheid betreft.

In ieder geval bedankt:)

T Dus maak je maar geen zorgen hoor. Is gewoon een beetje opgezet door de verzuring, vocht en extra glucose opname in je spiermassa voor de herstel.

Ben dan wel benieuwd hoelang dat opzetten blijft..Mijn benen waren de laatste 2 maanden enorm gegroeid in verhouding met de rest van mijn lichaam en nee ik ben geen beginner! Alleen moet ik wel eerlijk zeggen dat ik opeens wel fanatieker ben gaan squatten en deathliften (zo zwaar mogelijk met weinig reps)en daar ook veel progressie in maakte...I.p.v mooi gedefineerde benen kreeg ik alleen dikke benen met teveel ongedefineerde massa:(..LELIJK dus.. Nu heb ik mijn benen 2 weken niet meer zwaar getraind en ja, 2 cm geslonken..

@aradev, met hoeveel gewicht ben je toen gaan trainen toen je benen 2cm geslonken zijn?

Typisch geval van een beginnende vrouwelijke fitnisser. Denkt dat ze na een weekje trainen lelijke gespierde godzilla benen gaat krijgen en in omvang blijven toenemen elke week. Ten eerste vrouwen met gespierde benen zijn godelijk en horen aangebeden te worden. Ten tweede no way dat jij met zo'n magere voedingsschemaen beetje bodypump ooit gespierde benen gaat krijgen. Dus maak je maar geen zorgen hoor. Is gewoon een beetje opgezet door de verzuring, vocht en extra glucose opname in je spiermassa voor de herstel.

:thumb: Vrouwen die squaten heb vaak gruwelijk mooie bennen en billen. Gewoon door knallen dus!

Ben dan wel benieuwd hoelang dat opzetten blijft..Mijn benen waren de laatste 2 maanden enorm gegroeid in verhouding met de rest van mijn lichaam en nee ik ben geen beginner! Alleen moet ik wel eerlijk zeggen dat ik opeens wel fanatieker ben gaan squatten en deathliften (zo zwaar mogelijk met weinig reps)en daar ook veel progressie in maakte...I.p.v mooi gedefineerde benen kreeg ik alleen dikke benen met teveel ongedefineerde massa:(..LELIJK dus.. Nu heb ik mijn benen 2 weken niet meer zwaar getraind en ja, 2 cm geslonken..

nou je zegt het zelf. En niet alleen benen maar gewoon met alles.

@aradev, met hoeveel gewicht ben je toen gaan trainen toen je benen 2cm geslonken zijn?

Van 5 x 6 x 80kg squat naar 4x12x 50 kg
Deathlift van 5x6x 70 kg naar 4x12x40 kg

nou je zegt het zelf. En niet alleen benen maar gewoon met alles.

Ik bedoelde hoelang benen extra vocht blijven volhouden wanneer ik wel met maximale kracht zou blijven trainen...Mooi gespierde EN gedefinieerde benen vind ik namelijk wel mooi, maar met weinig gewicht trainen lukt dit denk ik ook niet..

Van 5 x 6 x 80kg squat naar 4x12x 50 kg
Deathlift van 5x6x 70 kg naar 4x12x40 kg

Ik bedoelde hoelang benen extra vocht blijven volhouden wanneer ik wel met maximale kracht zou blijven trainen...Mooi gespierde EN gedefinieerde benen vind ik namelijk wel mooi, maar met weinig gewicht trainen lukt dit denk ik ook niet..

Nou zeker een week lang zullen ze voller dan normaal zijn. En vooral de eerste 2 a 3 dagen. Na een weekje worden ze minder vol en komt de definitie ook veel beter uit (mits je droog bent).

Terug
Naar boven