AndroidHealthClinic

geven jullie geld aan goede doelen ?

Hangt van het doel af. Ziektebestrijding wel, derde wereld hulporganisaties niet. Meeste van die organisaties maken er toch een potje van.

Toen ik de eerste 2 zinnen las was is geschokt dat jij, ericr, niet gaf aan derdewereldlanden. Tot ik las waarom. Inderdaad, geld geven aan goede doelen voor derdewereldlanden is redelijk nutteloos en zelf een belediging voor de afrikaanse bevolking. Wij zijn de grootste oorzaak van hun armoede en dan geven we ze iedere maand een aalmoes.

Neen, we moeten stoppen met het laten betalen van te hoge invoertaksen van afrikaanse groenten naar europa en we moeten ophouden met het subsidieren van onze eigen boeren. Afrikaanse boeren en landen zouden heel goed op eigen benen kunnen staan. MAar dat wil het westen niet. Dat zou een extra grote concurrent kunnen worden. Neen , we houden ze liever zwak en arm.

Collectes geef ik wel aan, maar verder niet.

True...Maar ik geef niets aan organisaties.Paar jaar geleden toen ik naar marokko ging kwam ik langs de snelweg in madrid,daar staan kilometers lange sloppenwijken naast.Op de terugweg zijn we er afgeslagen en hebben er kleren gedumpt.Ik had toendertijd een partijhandel (handelsonderneming) waarbij ik veel textiel over had.Heb dozen vol in marokko uitgedeeld aan straatkinderen/lijmsnuivers etc...Was van plan het daar te verkopen maar heb dat niet gedaan.Volgende keer als ik ga doe ik exact hetzelfde,zo draag ik wel mn steentje bij,zie ik ook meteen dat het aangekomen is.;)

Moet er wel bij vermelden dat toen ik wegreed met de auto zag hoe volwassen mannen kinderen de kleren afpakte om ze naderhand zelf te verkopen!!!!That's life en gebeurd gewoon overal in sloppenwijken,daar is vrij weinig aan te doen...Heb er wel wat van gezegd toen en dan hielden ze er ook wel mee op,maar zodra ik weer buiten beeld was wist ik toch wat er ging gebeuren...Verspilde moeite dus....Wel blij dat er behoorlijk wat kinderen geholpen zijn geworden...Ze outnumberen de volwassen namelijk en jammer genoeg.:(

Mooi, echt waar.

Toen ik de eerste 2 zinnen las was is geschokt dat jij, ericr, niet gaf aan derdewereldlanden. Tot ik las waarom. Inderdaad, geld geven aan goede doelen voor derdewereldlanden is redelijk nutteloos en zelf een belediging voor de afrikaanse bevolking. Wij zijn de grootste oorzaak van hun armoede en dan geven we ze iedere maand een aalmoes.

Neen, we moeten stoppen met het laten betalen van te hoge invoertaksen van afrikaanse groenten naar europa en we moeten ophouden met het subsidieren van onze eigen boeren. Afrikaanse boeren en landen zouden heel goed op eigen benen kunnen staan. MAar dat wil het westen niet. Dat zou een extra grote concurrent kunnen worden. Neen , we houden ze liever zwak en arm.

Ja, laat onze eigen boeren maar lekker honger lijden, zodat Afrikaanse hun buikjes rond kunnen eten.:rolleyes:

elke maand aan Unicef & Greenpeace.
Verders betaal ik elk jaar rond 40.000 Euros onvrijwillig belasting voor een "goed" doel :rolleyes:

Ik ben principeel tegen elke organisatie die wilt inspelen op de moraliteit van mensen. Ik verkies zelf te beslissen over wat goed en slecht is ipv me te laten leiden door wat zielige affiches.

We leren aan kinderen dat geld niet gelukkig maakt, maar als het erop aankomt staan hulporganisaties altijd met hun handjes open. Voor ziektebestrijding kan ik er nog inkomen, maar ik vind dat er geen onderscheid mag gemaakt worden tussen kinderen en volwassenen. Beiden hebben evenveel genezing nodig. Kinderen op de voorgrond schuiven is een goor marketing-trukje.

Hetgeen waar ik absoluut niet tegenkan is derdewereldhulp voor zoveel verschillende redenen.

- dat het altijd "onze fout" is dat het daar slecht gaat. Mensen moeten altijd een zondebok hebben.
- ik ken genoeg mensen in mijn eigen omgeving die ook 3 keer moeten nadenken of ze die belegen kaas wel kunnen betalen.
- dat het compleet tegen de natuurwetten is. Hongernood wilt zeggen dat er teveel mensen op een bepaalde plaats zijn en dat er enkelen moeten sterven. Geef je dan al die "arme kinderen" te eten graaf je een bodemloze put voor volgende generaties, want die arme kinderen rammen er weer 6 per persoon uit, en dan is er zeker al geen voedsel genoeg meer. Zo kunnen die mensen nooit voor zichzelf zorgen en gaan ze compleet afhankelijk van de hulp worden. Er moet meer reglementering voor noodhulp komen, zoals castratie enz...

"Give a man a fish and he can eat for a day, teach a man to fish and he can eat for a lifetime"-principe

Laatst bewerkt:
Ik zie mezelf als een goed doel. Het antwoord is dus ja: ik geef altijd aan een goed doel. :D

Ik geef jaarlijks een klein bedrag aan Amnesty. Ooit is aangesproken door een lekker wijf en me laten omlullen:(.

Ik geef sowieso altijd aan collectes, daarnaast geef ik ook jaarlijks wel wat geld aan goede doelen...

Ik vind het schandalig dat de collectes niet bij ons in de flat komen, snap ook niet waarom ze dat niet doen.. Mijn ervaring met goede doelen en armere mensen is dat juist die mensen veel geld geven

Ooit gedacht dat je mss ooit zelf ook bloed zal nodig hebben na een ongeval of zo? Indien iedereen als jou zou denken zou je op die dag ook geen bloed kunnen krijgen.

dan krijg ik dat wel via familie, net zoals zij dat van mij krijgen moest het nodig zijn, wel even mijn ganse post lezen

True...Maar ik geef niets aan organisaties.Paar jaar geleden toen ik naar marokko ging kwam ik langs de snelweg in madrid,daar staan kilometers lange sloppenwijken naast.Op de terugweg zijn we er afgeslagen en hebben er kleren gedumpt.Ik had toendertijd een partijhandel (handelsonderneming) waarbij ik veel textiel over had.Heb dozen vol in marokko uitgedeeld aan straatkinderen/lijmsnuivers etc...Was van plan het daar te verkopen maar heb dat niet gedaan.Volgende keer als ik ga doe ik exact hetzelfde,zo draag ik wel mn steentje bij,zie ik ook meteen dat het aangekomen is.;)

Moet er wel bij vermelden dat toen ik wegreed met de auto zag hoe volwassen mannen kinderen de kleren afpakte om ze naderhand zelf te verkopen!!!!That's life en gebeurd gewoon overal in sloppenwijken,daar is vrij weinig aan te doen...Heb er wel wat van gezegd toen en dan hielden ze er ook wel mee op,maar zodra ik weer buiten beeld was wist ik toch wat er ging gebeuren...Verspilde moeite dus....Wel blij dat er behoorlijk wat kinderen geholpen zijn geworden...Ze outnumberen de volwassen namelijk en jammer genoeg.:(

das een mooie actie, zo weet je tenminste waar je spullen naartoe gaan.
kijk, in tegenstelling wat mijn vorige posts misschien lieten uitschijnen ben ik geen slecht mens, maar dingen die je zogezegd aan goede doelen geeft komen toch niet terrecht.
Ik heb ook ooit in de winter een konijn in huis genomen dat verstotoen was door de eigenaar. Beestje had het anders nooit overleefd, maar ik betrouw geen dingen die je niet kan controleren

Je bent wederom enorm goed geinformeerd.. (sarcasme, uit eerdere posting heb ik vernomen dat het fenoneem sarcasme niet voorkomt in je beperkte belevingswereld)

Kankerbestrijding heeft zich enorm ontwikkeld de afgelopen jaren, veel vormen van kanker kunnen goed behandeld worden, in sommige aspecten zelfs bij late ondekking van de ziekte.

Is die 100 euro ziekenfonds per maand nog niet genoeg dan? + jarenlang geen medicijnengebruik

Is die 100 euro ziekenfonds per maand nog niet genoeg dan? + jarenlang geen medicijnengebruik

Ah ok Arnold, ik moet toegeven dat je me nu hebt overtuigd om de eerstvolgende collectante voor een of andere kankerbestrijdingsfonds uit te schelden voor vieze kankerhoer en dat ze goed op mag rotten.

ik heb gisteren de wc-madam in de bioscoop 10ct fooi gegeven :o

als iemand aan de deur komt doe ik niet open, dat zijn zorgen voor mijn ouders.

ik ken mensen die stage liepen bij een deurwaarder. Deze moest schulden gaan opeisen bij enige mensen(meestal buitenlanders natuurlijk). Wanneer er dan aangebeld werd en iemand open deed, konden ze zogezegd niet betalen, maar als je binnen keek zaten de kinderen wel op hun x-box te spelen op hun 1m brede televisie met surroundsystem!
Ik zie het verband met collecteren niet zo. Ik vind jouw rederingen sowieso een beetje raar. Je geeft wel bloed aan familie als ze het nodig hebben, maar net of jij altijd in de buurt bent om bloed af te staan als ze bijvoorbeeld een ongeluk krijgen. Daarnaast is het fijn als ze worden genezen van bijvoorbeeld kanker dankzij een nieuwe techniek die is ontwikkeld dankzij bijdragen van de KWF Kankerstichting. Hoe kun je dan zeggen dat jij of je familie geen baat hebben bij doneren?

Ontopic: ik heb 2 loten voor stichting dierenlot. Kost een paar euro per maand. Drink je een keer 2 biertjes minder, lekker boeiend. Het geld gaat vooral naar opvangtehuizen voor dieren etc.

Mijn deurbel werkt niet :D
En het enige goede doel waar ik aan geef: mezelf (egoïstisch? misschien wel, maar ik ben tenminste zeker dat het voor een goed doel was! ;))

Wat vaak wel jammer is dat die collecte dames aan de deur minder leuk zijn qua uiterlijk , die je meestal tegenkomt op straat/centrums zijn lekker en daarom een stuk moeilijker om nee te zeggen :o

Ik zie het verband met collecteren niet zo. Ik vind jouw rederingen sowieso een beetje raar. Je geeft wel bloed aan familie als ze het nodig hebben, maar net of jij altijd in de buurt bent om bloed af te staan als ze bijvoorbeeld een ongeluk krijgen. Daarnaast is het fijn als ze worden genezen van bijvoorbeeld kanker dankzij een nieuwe techniek die is ontwikkeld dankzij bijdragen van de KWF Kankerstichting. Hoe kun je dan zeggen dat jij of je familie geen baat hebben bij doneren?

Ontopic: ik heb 2 loten voor stichting dierenlot. Kost een paar euro per maand. Drink je een keer 2 biertjes minder, lekker boeiend. Het geld gaat vooral naar opvangtehuizen voor dieren etc.

een familie bestaat uit meer als 2 mensen ;)
daarbij, volgens mij wordt er dik gefoefeld met geld in die stichtingen als kankerfonds ed

St Dierenlot is iets wat ik niet echt vertrouw. Ze hebben ook geen keurmerk van een stichting die erop toeziet dat het geld goed wordt besteed en dat er een betrouwbare organisatie achterzit.

Zie www.cbf.nl

Terug
Naar boven