MuscleMeat

geven jullie geld aan goede doelen ?

Is het logisch wanneer mensen zelf seksueelmisbruikt zijn, geld gaan geven aan goede doelen? In dat geval ga ik dankzij mijn transcoïtusuele opa geld geven aan goede doelen:)

Ik geef eigenlijk nooit. Krijg ook nooit mensen aan de deur, en op straat loop ik eigenlijk altijd door (áls ze me om wat geld vragen, zo vaak gebeurt dat ook weer niet). :o

Ik koop wel de daklozenkrant.

Is het logisch wanneer mensen zelf seksueelmisbruikt zijn, geld gaan geven aan goede doelen? In dat geval ga ik dankzij mijn transcoïtusuele opa geld geven aan goede doelen:)

Ga eens hulp zoeken ofzo, in plaats van DBB altijd maar lastig te vallen met je onzin. Vervelend voor je als je seksueelmisbruikt bent maar niet ons probleem. :rolleyes:

wat doen jullie eigenlijk als er een vrouw komt met een collectebus voor bijvoorbeeld gehandicapte kinderen komt geven jullie dan geld of sturen jullie haar weg ? en hoeveel geld geven jullie dan

Ja 9 van de 10x wel....hoeveel hangt van het kleingeld af wat ik in huis heb.

iedereen kent wel de verhalen van de bedelaar die daarna met de mercedes wegrijdt.Wel, iedereen kent ook wel de verhalen van mensen die geld achteroverdrukken van hun bedrijf, dus waarom zou het niet met goede doelen gebeuren

Ach, dus anders gezegd beschuldig je dat soort instellingen van corruptie zonder enig bewijs. Ok.:)

wat doen jullie eigenlijk als er een vrouw komt met een collectebus voor bijvoorbeeld gehandicapte kinderen komt geven jullie dan geld of sturen jullie haar weg ? en hoeveel geld geven jullie dan
Om toch maar even te reageren op je vraag. Ik word gek van al die collectebussen, we betalen zo'n 50 euro per maand aan die dingen en laatst kwam er eentje en die zei: "Oh, wat gek. Jullie doen wel open. Ik had gehoord dat ik dit huis beter kon overslaan.". Verdomme, klotewijven daar. We betalen elke keer 5 euro, en ze komen regelmatig, en dan zegt ze dat wij niks geven. Wat moet je dan geven om ze tevreden te stellen, 100 euro?

Ik geef niks aan goede doelen want als je aan die geeft moet je ook aan die geven en dan zit je in een straatje zonder einde. En met mijn belastingsgeld word er al genoeg gesteund aan arme, ontwikkelings, humanitaire leger missies hulp enz....

Ik geef niks aan goede doelen want als je aan die geeft moet je ook aan die geven en dan zit je in een straatje zonder einde. En met mijn belastingsgeld word er al genoeg gesteund aan arme, ontwikkelings, humanitaire leger missies hulp enz....
Inderdaad. Ook nog iets; we geven niks aan goede doelen(behalve collectebussen..) omdat m'n vader zelf al belachelijk veel geld rechtstreeks naar gerelateerde in Ontwikkelingslanden stuurt.

Nee. En die komen ook echt niet langs een afgelegen studentflatje:rolleyes:

Sterker nog, wat ik per dag uitgeef aan vreten kunnen 30 kindertjes in Afrika een jaar van eten:)

Lid van meerdere organisaties voor dieren voor zo'n 20 e. per maand

ik ben lid van Greenpeace voor een tientje in de maand ofzo geloof ik.

De vele zwervers hier op het station hier geef ik trouwens principieel niks. Altijd zielige gezeur "ik heb zo'n honger" uit hun alcohol stinkbek. Als je ze eten wil geven zeggen ze nee ik wil geld. Geef je ze geld gaan ze gelijk bier halen bij de stationskiosk. Veel daklozenkrantverkopers zie ik dit trouwens ook doen.

iedereen kent wel de verhalen van de bedelaar die daarna met de mercedes wegrijdt.Wel, iedereen kent ook wel de verhalen van mensen die geld achteroverdrukken van hun bedrijf, dus waarom zou het niet met goede doelen gebeuren

Er zijn berichten over in de media geweest hoor. Hoge salarissen voor managers, dure feestjes en recepties op kosten van de goedgelovige supporters. Het Wereld Natuur Fonds is hierover ook al eens in opspraak geraakt.

Neen, we moeten stoppen met het laten betalen van te hoge invoertaksen van afrikaanse groenten naar europa en we moeten ophouden met het subsidieren van onze eigen boeren. Afrikaanse boeren en landen zouden heel goed op eigen benen kunnen staan. MAar dat wil het westen niet. Dat zou een extra grote concurrent kunnen worden. Neen , we houden ze liever zwak en arm.

En ondertussen wel allerlei schulden kwijtschelden. Beetje dubbel.

Collecte geef ik altijd, overmaken doe ik zelden (ben het wel van plan meer te gaan doen). Vooral aan onderzoek naar ziektes, mensenrechtenorganisaties en dierenbeschermers. Voedselhulp, aidsprojecten in de derde wereld en andere symptoonbestrijding geef ik geen prioriteit aan.

Wat vaak wel jammer is dat die collecte dames aan de deur minder leuk zijn qua uiterlijk , die je meestal tegenkomt op straat/centrums zijn lekker en daarom een stuk moeilijker om nee te zeggen :o

Tegen die knappe chicks valt makkelijk nee te zeggen hoor:
- nee, ik staarde niet naar je t**ten,
- nee, dat was niet mijn hand tegen jouw poep.
;)

ik gaf altijd zo'n €0.50, nu geef ik niks, want krijg er serieus minimaal 1 of 2 per dag aan de deur.

van mij krijgt helemaal niemand iets. Mijn monkey sphere is zeer klein, EN ik laat me geen schuldgevoel aanpraten door de media. Ik zorg dan ook dat ik weinig met de media wordt geconfronteerd. Dus van mij mag iedereen doodvallen. Ik geef bij wijze van spreken wel een ton uit aan een goede vriend(in), maar de gemiddelde bosneger kan de boom in. Pun intended. :)

Collecte: ligt eraan waarvoor.
Overmaken/abo: Nooit van mijn leven.

Terug
Naar boven