AndroidHealthClinic

Geweld tegen homo’s mag!

Lamaar Eric, een discussie die je niet aan wilt gaan schijnbaar. De groeten

Ik ben de discussie wel aangegaan, echter je argumenten zijn wel erg zwak in dit geval.

Maar voor jou zal ik er op aandringen dat in het regelement wordt opgenomen dat partijberichten in directe zin niet gebruikt dienen te worden voor het beginnen van een discussie.

Ik heb een sterk vermoeden dat je minder opgewonden had gereageerd als het ging over een bericht van bijvoorbeeld de SP over voedselbanken Eric, maar goed, laat maar verder.

Ontopic: vraag maar aan de gemiddelde homo hoe het klimaat is veranderd, daar zijn geen misverstanden over mogelijk. Een voorbeeld van een onwenselijke cultuurverandering.

Trieste aantijging weer, een ieder maar dan ook een ieder die een bericht post direct uit de partij annalen (om een thread te starten) zal ik op de vingers tikken. Dus niet gaan trollen met dit soort opmerkingen.

Laatst bewerkt:
Wees toch es niet zo op je teentjes getrapt joh. Waarom reageer je altijd zo woest op een beetje kritiek? Het is niet vijandig bedoeld ofzo. Ik durf nauwelijks meer tegen je in te gaan zeg op deze manier. Alsof jij mij altijd met fluwele handschoenen aanpakt. Keep your shirt on. :)

Ach da's het enige dat het VB kan... de mensen schrik aanjagen en een WIJ-ZIJ gevoel proberen te creëren. Triestig dat het hen nog lukt ook!
Altijd problemen maken als er geen zijn of problemen die er wel zijn nog duizend keer erger maken, dat op zich is stom maar goed het is en blijft politiek... maar wanneer gaan ze realistische oplossingen geven?

Dit is weer zo'n voorbeeld! Wat is hun oplossing?

Wees toch es niet zo op je teentjes getrapt joh. Waarom reageer je altijd zo woest op een beetje kritiek? Het is niet vijandig bedoeld ofzo. Ik durf nauwelijks meer tegen je in te gaan zeg op deze manier. Alsof jij mij altijd met fluwele handschoenen aanpakt. Keep your shirt on. :)

Je kon het alleen niet nalaten om nog die steek onder water mee te geven en het nu af te doen als 'een beetje kritiek'. Vergeet alleen niet dat ik modereer en nu al een aantal keren neergezet heb waarom dit berichten ongewenst zijn. Dan zijn zulke steken onder water dus ook ongewenst. Niet zaken er bij gaan halen die naar voren kunnen komen in andere discussies.

Kan het misschien 10 keer gaan herhalen, maar het standpunt over partijberichten moge duidelijk zijn nu.

Collega is duidelijk homo (graag in zwart leer gekleed en met snor) en hij zegt het meest commentaar te krijgen op zijn kleding van hoofddoekjes, hoe ironisch.
Ik zelf geloof niet dat dit iets met islam te maken heeft maar met primitieve opvoeding. Ik betwijfel ook of de gemiddelde allochtonen potenrammer naar de moskee gaat.

Collega is duidelijk homo (graag in zwart leer gekleed en met snor) en hij zegt het meest commentaar te krijgen op zijn kleding van hoofddoekjes, hoe ironisch.
Ik zelf geloof niet dat dit iets met islam te maken heeft maar met primitieve opvoeding. Ik betwijfel ook of de gemiddelde allochtonen potenrammer naar de moskee gaat.

wat wil je? hun ouders kwamen een tiental a 20tal jaar geleden toe in België en werden in de Brusselse krotbuurten samengestoken... (Molenbeek, Schaarbeek, die buurten) en aan hun lot overgelaten
tja, dat ze dan niet integreren lijkt mij een logisch gevolg, zelfs mijn hond kan dat voorspellen
als jij daar als 'echte Belg' zou opgroeien zou je ook zo worden hoor

nu wordt het nog erger en erger met het WIJ-ZIJ gevoel, dat is echt de oplossing niet hoor!
het is een vicieuze cirkel hé... enkele vreemdelingen die geen goede opvoeding gekregen hadden vielen meisjes lastig in discotheken, bijna geen enkele vreemdeling mocht meer binnen, degene die het goed bedoelden werden ook meer en meer gediscrimineerd en tja dan krijg je extremisme en agressie

en ik probeer die agressie totaal niet goed te praten! voor mij is het simpel, ben je hier geboren en ben je agressief... keihard optreden, voor 'echte Belgen', vreemdelingen, allemaal even hard!
ben je een vreemdeling die hier niet legaal is, pak je koffers maar en ga weg!
klinkt zoals het VB? zou kunnen, maar ik kan je verzekeren dat ik absoluut niet voor die partij ben, het is gewoon realistisch zijn... ik weet zeker dat er andere politici van andere partijen ook zo denken! dat WIJ-ZIJ gevoel is het enige waar ze bij het VB op teren en dat vind ik verschrikkelijk achterlijk!

het VB is geen goede en realistische oplossing... die gieten gewoon olie op het vuur maar that's it

• Topic Starter Topic Starter
Als ik dit zo allemaal lees dan heb ik spijt dat ik de VB bron erbij heb gezet. Wellicht waren de reacties heel anders geweest als die er niet bij stond. Want wat het VB zegt is altijd BS natuurlijk?

Dit zijn gewoon feiten mensen, geen speculatie.

1. homo's worden in grote steden idd vaak in mekaar geslagen door allochtonen

2. de regering doet er idd niets aan terwijl ze op de hoogte zijn van het probleem. NIETS van dat bericht is gelogen, het VB heeft gewoon meer informatie gegeven dan andere journalisten omdat ze zelf in het parlement aanwezig zijn en dit niet in de doofpot willen steken zoals de media en politiek dat in België wel graag zou doen.

Maar droom rustig verder, er is hélemaal niets aan de hand hoor, Marokkanen hebben niets tegen homo's en homo's worden niet in mekaar geslagen door hen, zo goed? Probleem opgelost.

Als ik dit zo allemaal lees dan heb ik spijt dat ik de VB bron erbij heb gezet. Wellicht waren de reacties heel anders geweest als die er niet bij stond. Want wat het VB zegt is altijd BS natuurlijk?

2. de regering doet er idd niets aan terwijl ze op de hoogte zijn van het probleem. NIETS van dat bericht is gelogen, het VB heeft gewoon meer informatie gegeven dan andere journalisten omdat ze zelf in het parlement aanwezig zijn en dit niet in de doofpot willen steken zoals de media en politiek dat in België wel graag zou doen.

Maar droom rustig verder, er is hélemaal niets aan de hand hoor, Marokkanen hebben niets tegen homo's en homo's worden niet in mekaar geslagen door hen, zo goed? Probleem opgelost.

Kan best zijn maar dat artikel is een slechte mannier om die info te brengen want gebaseerd op speculatie.
En op dat punt sta je nergens meer in een discussie...

Het VB laat uitschijnen dat alle Marokkanen homo's in elkaar slaan...

Dat is hetzelfde als zeggen: alle VB-stemmers hebben een veel lager IQ en zijn dus dommer dan VLD stemmers! Omdat alle VB-stemmers gewone winkelbedienden en gepensioneerden zijn en VLD stemmers universitairen.

even grote BS!

Voor de zesde keer of zo, misschien wel de zevende keer. Het is ongewenst om artikelen van een partij direct als nieuwsbron op te voeren. Er is al duidelijk geworden in deze thread dat wat het VB neerzet gedeeltelijk bezijden de waarheid is. Ook al zou dat niet het geval zijn, dan nog is DBB geen direct doorgeefluik van politieke partijen en hun standpunten. Een discussie waarin je die standpunten wil verdedigen is prima, maar niet een artikel dat direct geplukt is van een site van een politieke partij.

Ok prima. Ik zal er rekening mee houden dan je geen nieuwsberichten van politieke sites mag gebruiken. Voor mij geen probleem hoor, zolang de waarheid maar boven water komt.

Wie nog twijfelt aan de eerlijkheid van VB of de realiteit, is dit een bericht uit weljongniethetero.be van Maart 2006 over de situatie in Nederland:

40% Nederlandse homo's is slachtoffer van agressie

Het is de laatste jaren al gebleken dat het in Nederland wat minder veilig is geworden om op straat je liefde voor je partner van hetzelfde geslacht te laten blijken. Uit recente cijfers blijkt nu dat maar liefst veertig procent van de homocoïtusuelen in Nederland slachtoffer is geworden van agressie of geweld. In de meeste gevallen ging het om verbaal geweld.

Het onderzoek werd gedaan door wetenschapsbureau Politie en Wetenschap en de gemeente Amsterdam na een aantal incidenten waarbij homocoïtusuelen slachtoffer waren van geweld. Via internet werden zevenhonderd homo's en lesbiennes ondervraagd.

Veertig procent gaf aan zich de laatste jaren onveiliger te zijn gaan voelen vanwege hun geaardheid. Voor een derde was de reden een incident waarbij zijzelf of vrienden betrokken waren. Eenzelfde deel gaf aan zich nu voorzichtiger op te stellen om incidenten te voorkomen.

De helft van de ondervraagden zei wel eens uitgescholden of uitgelachen te zijn vanwege hun geaardheid, 17% werd er zelfs om gepest. Eén op de tien homo's zei bedreigd te zijn met lichamelijk geweld, 3% is daadwerkelijk mishandeld om hun coïtusuele voorkeur.

Groepjes

Bij de meeste incidenten, ongeveer driekwart, is volgens de onderzoekers meer dan één dader betrokken. In bijna de helft van de gevallen ging het om een dader met een autochtoon uiterlijk. In de andere gevallen hadden de daders een buitenlands uiterlijk of waren de groepen gemend autochtoon en allochtoon.

In Brussel is het nog erger, dat weet ik omdat ik de situatie er wel een beetje ken. Ik zeg trouwens niet dat alle allochtonen homohaters zijn, ik zeg alleen dat zij binnen de groep van daders, voor het grootste deel het probleem zijn en dat de overheid er niets aan wil doen, omdat ze dan in de media moeten zeggen wat de realiteit is, en dat willen ze liever niet.

Nogmaals: ik wil niet rellen, haten of propaganda verspreiden, gewoon even laten zien hoe de politiek werkt in België!

In Nederland was de helft van de daders autochtoon en van de andere helft was er een gedeelte allochtoon of gemengd allochtoon/autochtoon. Is dat in Belgie zoveel anders dan en moet dat zoals het VB zegt verholen worden omdat het anders zou gaan om discriminatie? Of wil het VB zeggen, de allochtonen zijn weer eens de schuldigen en dat mogen we niet horen terwijl wij weten dat het anders zit? Hoe weten ze dat dan als die cijfers er niet zijn? VB heeft zeker een selectieve database geraadpleegd of zo?

Select daders from homo_geweld
where vermeende_daderafkomst = allochtoon

Je artikel zegt net dat het net zo veel door allochtonen als door autochtonen gebeurt. En de link met de politiek in BE zie ik ook niet direct...

Ik begrijp wat je wil duidelijk maken maar ik vrees dat dit artikel je daar niet bij helpt.

In Nederland was de helft van de daders autochtoon en van de andere helft was er een gedeelte allochtoon of gemengd allochtoon/autochtoon. Is dat in Belgie zoveel anders dan en moet dat zoals het VB zegt verholen worden omdat het anders zou gaan om discriminatie? Of wil het VB zeggen, de allochtonen zijn weer eens de schuldigen en dat mogen we niet horen terwijl wij weten dat het anders zit? Hoe weten ze dat dan als die cijfers er niet zijn? VB heeft zeker een selectieve database geraadpleegd of zo?

Select daders from homo_geweld
where vermeende_daderafkomst = allochtoon
Ook 50/50 betekent een oververtegenwoordiging van allochtonen als er in het land veel minder allochtonen zijn dan autochtonen. Dus ben je het dan met mij eens dat men niet moet negeren dat er een probleem is onder allochtone jongeren? Als je trouwens kijkt waar het probleem vandaan komt dan weet je dat hun radicale godsdienst ook iets tegen de mannenliefde heeft. Wellicht zullen autochtonen ook wel iets hebben tegen man/man in het openbaar, dat heb ik ook nooit tegengesproken. Het gaat er wel om dat je de problemen aanpakt, en dat doet Deweal dus niet als hij het registreren van de cijfers 'discriminatie' noemt. Of vind jij dat normaal dan?

Je artikel zegt net dat het net zo veel door allochtonen als door autochtonen gebeurt. En de link met de politiek in BE zie ik ook niet direct...

Ik begrijp wat je wil duidelijk maken maar ik vrees dat dit artikel je daar niet bij helpt.
Dat laatste artikel zegt bijna de helft is allochtoon en de andere helft heeft ofwel buitenlands uiterlijk ofwel gemengd. Dat is in mijn woordenboek wel degelijk een oververtegenwoording van niet-autochtonen hoor???

Dit artikel helpt hopelijk wel mensen die hun ogen niet sluiten voor reëele problemen, omdat ze vrezen voor 'discriminatie'.

Als jullie het met dit alles oneens blijven tja dan zal ik maar zwijgen, oogkleppen op en blik op oneindig. Rechts is fout en alles wat rechts aankaart moet je in de doofpot steken, de waarheid proberen goedpraten
etc. Schiet je veel mee op, vroeg of laat barst de bom en dan zal de media en politiek er wel aandacht aan moéten geven. Wedden dat niemand dan zal zeggen 'dit heeft het VB al jaren geleden gezegd'?

Het lijkt me als een paal boven water staan hoe het komt dat homo's meer last van agressie hebben gekregen de laatste jaren. Als je dat niet ziet heb je een bord voor je kop.

Ik weet niet of Dewael letterlijk heeft gezegd dat het discriminatie zou zijn om de cijfers te registreren. Dat zou natuurlijk nutteloos zijn aangezien je problemen niet uit de weg moet gaan. Alleen zal VB de realiteit altijd een kleurtje geven om hun berichten wat krachtiger te doen overkomen bij lezers waardoor zij van de situatie gebruik kunnen maken om zichzelf als oplossing voor te stellen bij de kiezers. Idd slechte bron dus.

Terug
Naar boven