MuscleMeat

Gewichtheffen in Rotterdam

Nivlem

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
65kg
Dit lijkt mij de geschikte sub-forum,

Wegens omstandigheden kan ik niet meer thuis gewichtheffen. Voornamelijk overlast bij buren, je hoort echt alles, het lopen, verwisselen van schrijven, bijna het praten. Zit op de 2e verdieping namelijk.

Vandaar dat ik wil kijken voor een andere plek. Qua sportscholen is er weinig geschikt in Rotterdam volgens mij. Mocht iemand nog een tip hebben als sportschool dan hoor ik het graag.

Wanneer iemand in Rotterdam een homegym heeft dat geschikt is voor gewichtheffen zou ik graag komen sporten. Uiteraard tegen een vergoeding, we kijken wel hoe het gaat, gaat het niet naar onze zin gaat het niet door.

Daarnaast heb ik zelf nog wat spullen eventueel als aanvulling.
- Iron Force F-1 free-stands van fitness seller
http://www.fitness-seller.nl/ironforce-f-1-free-stands/
- 150kg aan bumper plates.
- Spring steel shaft weightlifting bar 28mm, needle bearings, 20kg, van strengthshop
[Link niet meer beschikbaar]
- Paartje veersluiters,
- fractional schrijven, 1kg, 0.5kg, 0.25kg, 0.125kg, 2.5kg, uiteraard 2 van elk.

Daarnaast heb ik nog wat mdf platen, en 5cm rubberen tegels.

Groetjes,

Ik heb een tijdje geleden ook rondgesnuffeld of er wat in rotterdam of omstreken was qua gewichtheffen, toen zonder enig resultaat.

Hoop dat je in iemands homegym terecht kan hiervoor, het kan anders aardig lastig worden..

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, ik hoop het,

Moeten eigenlijk gewoon gewichthef-vereniging rotterdam opstarten:D

Ik heb toevallig contact met iemand die bezig is om een gewichthef club te starten in de omgeving Rotterdam. Misschien over een paar maanden. Zodra ik meer weet zal ik het posten.

Wie?

Klinkt goed, ben heel benieuwd.

---------- Toegevoegd om 12:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

Ben erachter gekomen dat er misschien een crossfit gym komt in rotterdam.
Zal morgen eens bellen naar hun om te kijken hoe het staat.

Daarnaast nog 2 gyms gevonden die misschien geschikt zijn voor gewichtheffen:
http://www.staalenkracht.eu/

Het zijn in ieder geval crossfitachtige gyms, dus denk dat er wel een kans van slagen is.

Dan houd ik me ook aanbevolen.

Sinds kort is World Fit 010 ook voor mannen (vlakbij nieuwe binnenweg). Ik heb daar een keer dagpas gehaald, zag er goed uit, goede ruimtes voor oly liften en crossfit, vraag me af of het niet te klein is, als het wat drukker wordt. Je kunt dat eens proberen?

zal eens een kijkje nemen, bedankt voor de tip!

Ben nog wezen kijken bij World fit 010 sportschool. Ziet er heel goed uit, erg luxe. Dumbells gaan tot 60kg, 'crossfit ruimte' is ruimer dan gedacht, maar niet heel groot. Goede kwaliteit bumpers met metalen ring vanbinnen. De barbells zijn helaas wel van musclepower ofzo. Scherpe knurling en nauwelijks whip, sleeves draaien nog wel aardig, maar meer powerlifting barbells, helaas.

Pluspunt zijn plyoboxes van 20,24 en 30 inch. Hangt ook grote bokszak met handschoenen om je even af te reageren:D, daarnaast nog ringen en genoeg optrekstangen. De safety bars zijn in de kooicontructie op elke gewenste hoogte te verstellen dus kunnen dienen als pull boxes of jerk boxes.

Staan nog aantal apparaten, de basis, helaas geen hyperextension of reverse hyperextension.

Grootste minpunten zijn de niet heel geschikte barbells, beperkte openingstijden die gelden, maandag t/m donderdag 13:00 - 17:00 en 21:00 - 01:00, en van vrijdag t/m zondag 13:00 - 23:00, maar dat kan nog veranderen heb ik gehoord.

Prijs voor abbonement is niet goedkoop maar als student krijg je 20% korting en je kan kiezen voor 3/6/12 maanden abbonement.

Voor de geïnteresseerde, heb gekozen voor de sportschool World Fit 010, deze lijkt mij de beste optie.
Heb nog geïnformeerd naar de Crossfit Rotterdam gym maar die is nog niet klaar.
Ze verwachten zo het eerste kwartaal van 2014 dat de gym open kan gaan.

World fit 010 heeft nu een leuke aanbieding, 60 euro incl. administratiekosten voor 3 maanden, zonder stilzwijgende verlenning of dergelijk.

Ben nog wezen kijken bij World fit 010 sportschool. Ziet er heel goed uit, erg luxe. Dumbells gaan tot 60kg, 'crossfit ruimte' is ruimer dan gedacht, maar niet heel groot. Goede kwaliteit bumpers met metalen ring vanbinnen. De barbells zijn helaas wel van musclepower ofzo. Scherpe knurling en nauwelijks whip, sleeves draaien nog wel aardig, maar meer powerlifting barbells, helaas.

Pluspunt zijn plyoboxes van 20,24 en 30 inch. Hangt ook grote bokszak met handschoenen om je even af te reageren:D, daarnaast nog ringen en genoeg optrekstangen. De safety bars zijn in de kooicontructie op elke gewenste hoogte te verstellen dus kunnen dienen als pull boxes of jerk boxes.

Staan nog aantal apparaten, de basis, helaas geen hyperextension of reverse hyperextension.

Grootste minpunten zijn de niet heel geschikte barbells, beperkte openingstijden die gelden, maandag t/m donderdag 13:00 - 17:00 en 21:00 - 01:00, en van vrijdag t/m zondag 13:00 - 23:00, maar dat kan nog veranderen heb ik gehoord.

Prijs voor abbonement is niet goedkoop maar als student krijg je 20% korting en je kan kiezen voor 3/6/12 maanden abbonement.

En hoe is de sfeer? :o

Nooit iets over gehoord eigenlijk, zit hier toch in de buurt.

---------- Toegevoegd om 13:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:18 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op zich niet slecht...

Voor mijn doen goed, maar ik train alleen en voor mezelf. Misschien binnenkort met een maat. Vind het best om een praatje te maken maar over algemen kom ik er om te trainen en dat kan ook. Het personeel komt af en toe kijken als je bezig bent en wilt best een praatje maken. Er zou in januari crossfit lessen komen maar de begeleiders daar weten ze (van wat ik heb gemerkt) niks van squatten of gewichtheffen af. Het is nog errug rustig. Ben 2 keer wezen trainen en was ik de enige, maar ik heb daar geen last van. De ruimte vind ik professioneel, de mensen aardig. Je kan er ook gratis douchen, gebruik maken van de sauna, en één of ander sportdrankje pakken of je water vullen.

Zijn er behalve de begeleiders dan wel andere mensen die je kunnen helpen?

Vind dat, naast geschikt materiaal, altijd wel het belangrijkst bij een sportschool.

:rolleyes: Zag toevallig bij groupon dezelfde aanbieding voor EUR 49 voorbijkomen.

Komt nog 10 euro administratiekosten bij, dus 59 euro, is voor mijn doen 60 euro.

---------- Toegevoegd om 13:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

Zijn er behalve de begeleiders dan wel andere mensen die je kunnen helpen?

Vind dat, naast geschikt materiaal, altijd wel het belangrijkst bij een sportschool.
De tijden dat ik ben geweest, einde van de middag, en begin avond, is er haast niet iemand, max 1-2 personen. Ik kan me voorstellen dat je bij het bankdrukken iemand erbij wilt, maar het personeel achter de balie kan denk ik wel helpen.

Laatst bewerkt:
Komt nog 10 euro administratiekosten bij, dus 59 euro, is voor mijn doen 60 euro.

---------- Toegevoegd om 13:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

Dus gratis inschrijfkosten aanbieden maar achteraf wel administratiekosten rekenen ???, het gaat weliswaar om 10 eur maar dit slaat totaal nergens op want dit zijn gewoon dezelfde soort kosten......

Anywayz, ben benieuwd hoe druk het gaat worden, vooral in de avond, vanaf januari als iedereen zich vol goede voornemens gaat inschrijven bij de sportschool

Klopt, gewoon onzinkosten maar 60 euro voor 3 maanden vind ik goed te doen.
Club is pas gestart sinds 2 maanden ofzo was vroeger womans only gym, de coupon aktie loopt tot en met woensdag volgens mij, maar wat ik hun heb horen zeggen is dat de aanmeldingen best tegenvallen.

Met de goede voornemens zullen de meeste mensen naar fit4free of lifeline gaan ofzo, is goedkoper en langere openingstijden en meer bekend.

Ben benieuwd, ik pak tegen die tijd wel een keer dagpasje om het zelf te ervaren maar je verhaal klinkt positief.

Terug
Naar boven