Fitness Seller

Gezocht: daders zware en laffe mishandeling in Eindhoven (filmpje) [Brent Leysen , Brett S.]

Toch gek dan dat de straffen steeds hoger zijn geworden, terwijl de rechters linkser worden. :rolleyes:

Zegt niets natuurlijk.

Vooral uitgaan van vooroordelen, al die rechters die lange straffen opleggen zijn natuurlijk extreemrechts? Extreem links legt een taakstraf op, extreemrechts het liefst levenslang.

Rechters leggen straffen op binnen wettelijke normen, als je het niet eens bent met de norm ligt dat niet aan de rechters maar aan de wetgeving. Niet dat minimumstraffen overigens ook maar iets oplossen, in tegendeel zelfs.
Minimum straf gebruiken ze eerder als maximumstraf, liefst van al, als ze de kans ertoe krijgen, spreken ze de daders gewoon vrij.

Mensen die hen kennen hebben ook al verklaard dat ze vaak betrokken zijn bij vechtpartijen en geweld, en dat ze er altijd mee wegkomen door hen rijke ouders. Moeten ze er nu echt blijven mee wegkomen, goed voorbeeld hoor. Als ze naar de gevangenis moeten is dat hopelijk een signaal aan anderen die zoiets willen doen, dat het niet getolereerd wordt. Terwijl als ze vrijgelaten worden dan moet niemand bang zijn om iemand halfdood te slaan want ze weten dat ze niet gestraft worden... En nee ze zouden niet bang zijn ook op het internet te verschijnen... de kans daarop is mss 0,01%...

Ìs belgie corrupt dan?

Toch gek dan dat de straffen steeds hoger zijn geworden, terwijl de rechters linkser worden. :rolleyes:

Zegt niets natuurlijk.
Straffer hoger? Omgekeerde ja, enkel boetes hoger. Want lichte criminelen straft men graag zwaarder dan de erge criminelen.

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 13:29 ----------

Is de politie die niets durft doen wanneer rijke papa komt klagen op het politiebureau...
En als iemand door 8 in elkaar wordt geslaan dan kiest de politie liefst de kant van de meerheid. Ook bij 1vs3 enzo... Meerderheid wint bijna altijd...

Is gewoon niet waar. Er wordt over de gehele breedte zwaarder gestraft. Van hogere boetes tot vaker levenslang.

Of hebben we het nu over Belgie? Daar weet ik het namelijk niet van.

Mensen die zich ermee gaan bemoeien door families van verdachten lastig te vallen en te bedreigen zijn geen haar beter

• Topic Starter Topic Starter

Zegt niets natuurlijk.

Wellicht halen de rechtsere rechters de gemiddelde straffen omhoog ? Of wellicht kunnen de linkse rechters er niet zo makkelijk meer omheen of beginnen ze van hun 'geloof' af te vallen.

Lijkt wat dat betreft wel wat op de 'verrechtsing' in de politiek en dan bedoel ik niet het opkomen van 'rechtse' partijen.

Uhu, slachtoffers krijgen zelden bescherming maar daders beschermen ze maar al te graag.
Tijdje geleden in de krant nog geweest. Zoon van iemand had zelfmoord gepleegd nadat hij werd afgeperst. Terwijl de dader in zn appartement was is hij uit het raam gesprongen (of geduwd door de dader, maar men gaat natuurlijk uit van zelfmoord aangezien de afperser zo'n lieve jongen was:rolleyes:).

Zijn moeder krijgt al jarenlang bedreigingen van de afperser en zijn vrienden, oa dat ze haar dochter zullen verkrachten enzo...

De politie wil haar NIET beschermen...

Bij de start van dit topic en dus na het zien van het filmpje werd ik al ziek.
Bij het lezen van de posts (niet negatief naar de posters) word ik nog zieker.

Maar toepasselijk aangezien we in een zieke wereld leven

"De drukt lijkt een beetje van de ketel omdat mensen weten dat het recht nu in werking is getreden."
Ja dat doen ze... en zodra de ketel genoeg afgekoeld is en de mensen het al wat vergeten zijn, dan laat men ze gewoon ongestraft vrij. "recht in werking getreden...":rolleyes:

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 13:37 ----------

Bij de start van dit topic en dus na het zien van het filmpje werd ik al ziek.
Bij het lezen van de posts (niet negatief naar de posters) word ik nog zieker.

Maar toepasselijk aangezien we in een zieke wereld leven
Van welke?

Uhu, slachtoffers krijgen zelden bescherming maar daders beschermen ze maar al te graag.
Tijdje geleden in de krant nog geweest. Zoon van iemand had zelfmoord gepleegd nadat hij werd afgeperst. Terwijl de dader in zn appartement was is hij uit het raam gesprongen (of geduwd door de dader, maar men gaat natuurlijk uit van zelfmoord aangezien de afperser zo'n lieve jongen was:rolleyes:).

Zijn moeder krijgt al jarenlang bedreigingen van de afperser en zijn vrienden, oa dat ze haar dochter zullen verkrachten enzo...

De politie wil haar NIET beschermen...
ben je zeker dat het willen is? de politie is meer dan mnr agent of mnr de inspecteur, daar gaan hogere instanties over om personen berscherming te bieden. zelf al zou de agent het willen, dan nog zou hij door iemand hogerop nog een negatief advies krijgen en het niet mogen doen...waarom? beats me...maar je moet zoiets dergelijk niet altijd op de politie steken, ze zijn niet ALTIJD de boosdoeners, mensen krijgen ook hun orders.

Les dat ik leer uit deze zaak: sla gerust iemand in elkaar maar waag het niet de daders te bedreigen!

En dan hoe men mensen die bedreigingen uiten gaat straffen...maar mensen die effectief geweldpleging doen, oh die mogen vrij...

ben je zeker dat het willen is? de politie is meer dan mnr agent of mnr de inspecteur, daar gaan hogere instanties over om personen berscherming te bieden. zelf al zou de agent het willen, dan nog zou hij door iemand hogerop nog een negatief advies krijgen en het niet mogen doen...waarom? beats me...maar je moet zoiets dergelijk niet altijd op de politie steken, ze zijn niet ALTIJD de boosdoeners, mensen krijgen ook hun orders.
Politie doet hen werk ook vaak niet. Zoals dat voorbeeld dat ik gaf, meerdere daders vs 1 slachtoffer. Politie kiest altijd de kant van de daders (de meerderheid) enkel als het buitenlanders zijn niet want die zijn altijd de dader hé.

Politie doet hen werk ook vaak niet. Zoals dat voorbeeld dat ik gaf, meerdere daders vs 1 slachtoffer. Politie kiest altijd de kant van de daders (de meerderheid) enkel als het buitenlanders zijn niet want die zijn altijd de dader hé.
wut ???

waar woon jij ergens man

Vooral uitgaan van vooroordelen, al die rechters die lange straffen opleggen zijn natuurlijk extreemrechts? Extreem links legt een taakstraf op, extreemrechts het liefst levenslang.

Rechters leggen straffen op binnen wettelijke normen, als je het niet eens bent met de norm ligt dat niet aan de rechters maar aan de wetgeving. Niet dat minimumstraffen overigens ook maar iets oplossen, in tegendeel zelfs.

Helemaal juist.

Daar ga ik niet met je akkoord. Politie heeft hier niets in te zeggen he?

Stom voorbeeld.

In Brussel kan je geflitst worden in de zone 50 als je sneller dan 50 gaat (lol logisch :D) nu ALLE boets onder de 80 per uur, worden automatisch geseponeerd in opdracht van justitie! Justitie, niet de politie, geen comissaris, nope het gerecht. Waarom? omdat die magistraten niet kunnen volgen fl*kkeren ze alles onder de 80 maar in de prullenbak.

Politie is ook maar een middel van justitie, politie op zich kan enkel vaststellingen maken, maar politie beslist niets he? Politie beslist niet of iemand aangehouden blijft, straf krijgt, ... noem maar op. Ik denk dat dit als agent enorm frustrerend moet zijn. (ik werk zelf niet bij de politie, ken er wel mensen en praat hier soms over).

Ik zeg; geef de politie meer ruimte om hun werk te doen en hervorm justitie. Het is justitie die het verkloot, mensen geen/lage straf geeft, vervroegd vrijlaat en noem maar op.

Tuurlijk niet, rechters hebben gewoon speling in hun oordeel, ze kunnen allerlei onzin verzinnen om maar de zachtst mogelijke straf te geven. Dat laat dat artikel dat whami postte wel zien. Denk toch niet zo naïef mensen. Het rechtssysteem is gewoon rot, en dat heeft vooral te maken met de manier waarop het hele systeem functioneert.

Terug
Naar boven