MuscleMeat

Gezonde muffin

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben ze nu aan het bakken.
Ik ben lekker creatief geweets en heb de 250g zemelen/lijnzaad(gebroken)/havervlokken/haverzemelen vervangen voor 120g tarwezemelen en 130 fruit muesli :P.

Had alleen geen bakpoeder, dus heb er zelfrijzend bakmeel door gedaan, ik hoop dat dat een beetje op elkaar lijkt....

over 15 minuten zal ik dat wel merken :D

In 500gr zelfrijzend bakmeel zit de hoeveelheid bakpoeder van 1 zakje. Ik neem aan dat je een klein beetje bakmeel erin hebt gedaan? Dan heeft het niet zoveel effect gehad denk ik. Maar als het lekker smaakt dan geeft het niet....:p

Klinkt lekker:) Nog suggesties wat voor noten erin moeten?

Ze zijn heerlijk!

Laatst bewerkt:
Klinkt lekker Nog suggesties wat voor noten erin moeten?

Welke noten vind je lekker? Je kan er gehakte pinda's in doen. Of walnoten, hazelnoten. Noem maar op. Je hebt ook van die netjes met gemengde noten. Wees creatief.:D. Gooi er maar wat in.

Ga ik zeker ook es proberen na mn examens, ziet er heerlijk uit. Thanks :thumbs:

Welke noten vind je lekker? Je kan er gehakte pinda's in doen. Of walnoten, hazelnoten. Noem maar op. Je hebt ook van die netjes met gemengde noten. Wees creatief.:D. Gooi er maar wat in.

Haal wel wat op de markt, daar heb je gewoon gemengde noten. Hhhmm nu al trek:D

Wow ik ben benieuwd!
Kan je voor dat 1e ook brinta gebruiken? :P

Ik heb dat dus geprobeerd, het is dan niet lekker, waarschijnlijk heeft het dezelfde behandeling nodig als brood, want ik had het op 180 graden en dan eerst 21 minuten, maar toen was het nog steeds nat. Ik heb het toen 10 minuten langer laten zitten.

Overigens heb ik alle zemelen vervangen door brinta. Dus wel lijnzaad en havermout. + een extra ei en 100cc water.

Het is wel te eten maar niet echt om over naar huis te schrijven.

Groetjes

Hoihoi, Ik heb een voedingswaarde tabel toegevoegd. Het is een xls bestand die je via mijn blog kan downloaden. Hij is misschien ook wel handig om andere dingen de berekenen. Bekijk maar of je het handig vind. Als er iets is wat er mist of niet goed is hoor ik het graag, dan kan ik het aan passen.

Groetjes Babbel

mmm krijg er et water van in de mond!

Kijk, hier heb ik nog eens wat aan. :)
Bedankt voor het recept

Blooker muffin

Hier nog een foto van chocomuffins. Gemaakt met 50g cacao (BLOOKER:D)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ziet er weer overHEERlijk uit!

Is de tabel nog een beetje handig? Voor wie hem heeft bekeken...

ik hebbem en hijs voerzichtelijk 102kcal per cakje ik dacht ow dit is wat meer maar valt best mee :D

Ik snap het zemelemengsel niet! haha Hoeveel gram moet er van wat in?

in totaal 250gram, en dan respectievelijk de hoeveelheden. eigenlijk 40 gram van elk behalve haverzemelen die 125gram. Nou ja, 245gram. ach schepje zemelen erbij. ;-)

Laatst bewerkt:
O, maar dan kom je niet op 250. Maar ik ga ze van het weekend maken!

hmmm... die van mij leken nergens naar.

20 minuten op 190 was in ieder geval bij lange na niet genoeg en ze zijn ook zo massief als een baksteen.

Ow, dat is jammer. Maar je moet ze ook niet vergelijken met echte muffins want die zijn ook heel zacht. Niet prongelijk het bakpoeder vergeten. Dan worden ze ook zo hard als een baksteen.:rolleyes: Maar over het algemeen zijn ze wel redelijk zacht.

Nou babzz,, heb ze gisteren gemaakt.... SUPERR!! :D

Terug
Naar boven