Fitness Seller

Gezonde muffin

damn, nu heb ik honger ... en het ging net zo goed met me.

• Topic Starter Topic Starter
Jeetje, ziet er donders lekker uit!!!!! Bedankt voor de foto's. Die van mij zijn ineens weg. Als ik tijd heb zal ik ze weer eens uploaden..

verhitten van eiwitten (whey)

heb die 2de eens doorgelezen, 3XL postte er een artikel in over een studie van eiwitten verwarmen. Vrij boeiend, maar om het kort samen te vatten (als ik het begrepen heb) gewoon opletten dat je niet boven de 200 graden bakt, en dat er zeker geen creatine inzit. Vervolgens zullen die muffins geen kankerverwekkende effecten nalaten. Wel zakt de eiwitwaarde drastisch (ook al begreep ik dat deel niet volledig).

Heb 100gram whey isolaat aardbei toegevoegd aan het basisrecept (hetgeen met 250gr havermout), onproefbaar maar wel riekbaar (pure SHIT dus). Muffins waren wel vrij lekker dus ben dankbaar voor het recept. Ga morgen eens het chocolade recept volgen.

heb die 2de eens doorgelezen, 3XL postte er een artikel in over een studie van eiwitten verwarmen. Vrij boeiend, maar om het kort samen te vatten (als ik het begrepen heb) gewoon opletten dat je niet boven de 200 graden bakt, en dat er zeker geen creatine inzit. Vervolgens zullen die muffins geen kankerverwekkende effecten nalaten. Wel zakt de eiwitwaarde drastisch (ook al begreep ik dat deel niet volledig).

Heb 100gram whey isolaat aardbei toegevoegd aan het basisrecept (hetgeen met 250gr havermout), onproefbaar maar wel riekbaar (pure SHIT dus). Muffins waren wel vrij lekker dus ben dankbaar voor het recept. Ga morgen eens het chocolade recept volgen.

Ik maak ze bijna iedere week!
Combi: appel, rozijnen en vanillewhey, echt smullen!:thumbup:

Ik ga ze zo ook maken, maar ze hadden geen bakpoeder bij de c1000 dus kheb maar gist genomen maar denk niet dat het gaat werken.
Wish me luck :angstig:

Hmm, de eerste keer zijn ze niet gaan rijzen en nu heb ik ze nog een keer gemaakt met dezelfde mix en nu rijzen ze opeens wel :S.
Maar ze waren iig wel lkkr met cacaopoeder :)
+1 als ik nog karma kon geven op dit topic :P

xbws9i.jpg

ditmaal met stijfgeklopt eiwit voor de meest luchtige muffins ooit ! Oh my.

De siliconen vormpjes functioneren waanzinnig. Daar moet ik meer van hebben.

Flinke bump wazzup! Maar ik vind het helemaal niet erg, want kende dit topic nog niet :D

Maar ziet er goed uit man! Ik denk dat ik volgend weekend ook even creatief in de keuken ga zijn :meal:

bump ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

190 gram karnemelk
95 gram havermout
1 ei (wit separaat stijf geklopt)
80 gram rozijnen geweekt in sinaasappelsap
theelepeltje kaneel
bak-poeder en bak-soda
snufje zout

Irritant dat ik in de cut zit:(

Ja zat ik zelf inderdaad aan te denken. In mijn weekend is daar vast wel een gaatje voor ;)

Ik ga ze dit weekend gewoon maken. Ben erg benieuwd

(P.S. Karma voor je Sig)

De voedingswaarde tabel link doet het niet, kan iemand mischien het ff poste?

JAMMIE! Welke zoetstof gebruiken jullie? Want niet alle zoetstoffen kunnen verhit worden toch? En hoeveel moet erin?

Thanks. Geloof dat ik hier veel van ga snacken als ze maar 102 kcals zijn gnagna

Laatst bewerkt:
JAMMIE! Welke zoetstof gebruiken jullie? Want niet alle zoetstoffen kunnen verhit worden toch? En hoeveel moet erin?

Thanks. Geloof dat ik hier veel van ga snacken als ze maar 102 kcals zijn gnagna

Hoezo "moet" er zoetstof in ? (heb ik nog nooit gedaan, misschien doe ik het wel fout ?)

Anyways,. natrena mag wel verwarmd worden en ZO heet wordt het nu ook weer niet.

Oh dat staat op het ingredientenlijstje van Babs in de OP.
Maar als het zonder ook lekker is dan probeer ik eerst dat wel :D

Terug
Naar boven