MuscleMeat

Gezonde muffin

god wat zien ze er lekker uit. morgen maar ff bakken:)

Ow, dat is jammer. Maar je moet ze ook niet vergelijken met echte muffins want die zijn ook heel zacht. Niet prongelijk het bakpoeder vergeten. Dan worden ze ook zo hard als een baksteen.:rolleyes: Maar over het algemeen zijn ze wel redelijk zacht.

Dit keer beter succes:

14b87dy.jpg

* 2 cups self-raising flour (220 gram)
* 2 teaspoons ground cinnamon
* 1/2 teaspoon baking powder
* 1/4 teaspoon bicarbonate of soda
* 1/2 cup caster sugar (heb wat rietsuiker gedaan, maar kan ook helemaal zonder. Banaan en rozijnen maken het plenty zoet)
* 1 cup mashed banana (en 2 handjes rozijnen)
* 1 egg, beaten
* 3/4 cup buttermilk (100 gram)
* 140g can diced apple (rozijnen ipv appel)

Beetje droog. Als je het super wilt hebben doe je er een likje echte boter op :) (of de volgend ekeer een extra eitje)

Ik heb alleen geen muffin-vormpjes, dus heb ik er maar een cakeje van gemaakt (wel iets langer in de oven laten staan omdat het midden wat langzamer gaar wordt dan met muffins)

• Topic Starter Topic Starter
Die ziet er inderdaad ook heel lekker uit. Alleen wat je dan hebt is veel bloem, en dat wou ik vermijden met dit andere recept. Of in ieder geval de koolhydraten minder maken. Ik ga die van jou zeker eens proberen.

Ik heb vandaag muffins gemaakt met als extra toevoeging ca. 60gram Pro80 banaan van xxl nutrition. Omdat het toen iets aan de dunne kant leek heb ik er een eetl. (10gr) brinta bij in gedaan.
En ik moet zeggen ze zijn in tijden niet zo lekker geweest.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Bovenop een gedroogde banaan die nog dan extra knapperig wordt.

Heb je geen tips om de kcal smakelijk de hoogte in te drijven mbv meer KH? Want ik las dacht ik 110 kcal per muffin? Dan moet ik er al een heel pak eten om één maaltijd te vullen :)

jammy...

Die ziet er inderdaad ook heel lekker uit. Alleen wat je dan hebt is veel bloem, en dat wou ik vermijden met dit andere recept. Of in ieder geval de koolhydraten minder maken. Ik ga die van jou zeker eens proberen.

Ik heb hem zelf ook gemaakt met half bloem / half havermout(meel).

Voor mij moest het een low-fat variant worden voor die speciale refeed-dagen :)

Ik heb vandaag muffins gemaakt met als extra toevoeging ca. 60gram Pro80 banaan van xxl nutrition. Omdat het toen iets aan de dunne kant leek heb ik er een eetl. (10gr) brinta bij in gedaan.
En ik moet zeggen ze zijn in tijden niet zo lekker geweest.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Bovenop een gedroogde banaan die nog dan extra knapperig wordt.

yummie.

Goed idee om er brinta aan toe te voegen, dat 20 gram van dat spul maakt dat mijn yoghurt al bijna niet meer uit een bakje wil, goed bindmiddel inderdaad.

Trouwens, zou je ook yoghurt in plaats van kwark kunnen gebruiken bij deze baksels ?

Heb je geen tips om de kcal smakelijk de hoogte in te drijven mbv meer KH? Want ik las dacht ik 110 kcal per muffin? Dan moet ik er al een heel pak eten om één maaltijd te vullen :)

Neem mijn recept voor meer KH, of smeer er roomboter op :) (geen KH, maar wel Cal dus)

Misschien een echte banaab er door heen jassen. Of fruit toevoegen, die 110kcal is namelijk met cacao. En dat is al veel aan kcal. Ik ga binnenkort wel weer wat proberen. Heb je nog een suggestie?

Trouwens, zou je ook yoghurt in plaats van kwark kunnen gebruiken bij deze baksels ?

Ik heb ze vandaag gemaakt met yoghurt.
Goed te doen.
Wat moet je veranderen?
-Vervang de kwark voor yoghurt
-Voeg ca.40g brinta toe om het geheel te binden.

Het bleef namelijk best vloeibaar. Maar als je de muffins al vaker hebt gemaakt dan sweet je hoe dik ze ongeveer moeten worden. Dat het beslag niet meer inzakt. Anders heb je ook nog het risico, wat ik al eens heb gehad, dat ze over de rand overlopen en dan is de hele oven vies.

Deze muffins zijn heel goed te doen. Ze zijn veeeeel beter dan de muffins met alleen brinta. Een foto is vergelijkbaar met andere muffin foto's. Ik bak de muffins tegenwoordig op 200 graden dan wordt de bovenkant net iets krokanter.

Eet smakelijk

Laatst bewerkt:
Hey, die met yoghurt zit meer brinta in. Alleen denk ik niet dat dat werkt om te vervangen voor havemout omdat dat pas indikt met koken.

Jouw muffins zien er heerlijk uit.
Ik ga ze zeker een keer maken!

Nieuwe variatie. Met perzik.

Ik heb gisteren een nieuwe variatie gemaakt.

Deze keer met perziken er in.
Ik heb 1 perzik in dobbelsteentjes er op het laatst doorheen geroerd.
Dan nog een perzik in iets grotere stukjes en die heb ik op de muffins gelegd, daarna afgebakken op de gebruikelijke manier.

Eetsmakelijk!

Ik heb gisteren een nieuwe variatie gemaakt.

Deze keer met perziken er in.
Ik heb 1 perzik in dobbelsteentjes er op het laatst doorheen geroerd.
Dan nog een perzik in iets grotere stukjes en die heb ik op de muffins gelegd, daarna afgebakken op de gebruikelijke manier.

Eetsmakelijk!

Een vrouw die kan koken:) zie je tegenwoordig niet veel meer:(

Dankje, en nu maar wachten tot het een sticky wordt. :p

Ik heb gisteren muffins gemaakt met ANANAS. Nu krijg ik ananas niet weg, maar mijn man vind ze lekker.

-Blikje ananas op eigen sap.
-20gr brinta.

Snij de ringen ananas in het blikje al in stukken, of koopt ze al in stukjes. (zat niet op te letten bij het kopen.) Wel eerst afgieten. Klein beetje uitdrukken dat redelijk wat sap eruit is. Voeg ze op het laast toe met de brinta aan het basismengsel. Afbakken, en klaar is Kees of wie er ook mee bezig is.

Nieuwe variant!!!!

Na de bestaande banaanversie met proteinepoeder heb ik er nu een met echte banaan.

Voeg toe:
-2 bananen (ca.200gr)
-evt. gedroogde bananenstukjes

Banaan even prakken en gewoon mengen met de rest.
Calorische waarde als je 15 muffins maakt: 125kcal per stuk.

Eetsmakelijk!!

Voor:
2dbpf84.jpg

Na:
34xhkqr.jpg

met banaan uit de vriezer en tutti frutti
en geen havermout, alleen zelfrijzend bakmeel vandaag

Is dat jou eigen taartje-variant?

oftopic: Ik heb trouwens de "cups" gevonden, een speciaalzaak had die dingen, nu kan ik eindlijk aan de slag. Als ik alles kan vertalen. :-D

Terug
Naar boven