Fitness Seller

GHR verzwaren (knie flexie gedeelte )

mascotte

Advanced Bodybuilder
Waardering
143
Lengte
1m80
Massa
82kg
Ik wil dus mijn glue ham raise verzwaren

maar als ik een schijf vasthoudt tegen mijn borst , verzwaar ik alleen het heup extensie gedeelte (voelt toch zo aan )

ik wil namelijk het knie flexie gedeelte verzwaren , iemand tips of ideen ?

Druk je bij het terugkomen de bal vd voet op de plaat? De knie is achter de pad en kan verticaal vrij bewegen?

• Topic Starter Topic Starter
Druk je bij het terugkomen de bal vd voet op de plaat? De knie is achter de pad en kan verticaal vrij bewegen?

klopt , mn knieen gaan naar beneden bij het naar boven komen van de beweging . bal vd voet raakt de plaat en kuitjes doen ook lekker mee :)

klopt , mn knieen gaan naar beneden bij het naar boven komen van de beweging . bal vd voet raakt de plaat en kuitjes doen ook lekker mee :)
Dan heb je knieflexie. Of je accent kunt leggen weet ik eerlijk gezegd niet omdat je bij een goede uitvoering, dit is tegelijk het unieke van de ghr, zowel heup- als knieflexie gebruikt.

Dan heb je knieflexie. Of je accent kunt leggen weet ik eerlijk gezegd niet omdat je bij een goede uitvoering, dit is tegelijk het unieke van de ghr, zowel heup- als knieflexie gebruikt.

inderdaad

Ik doe dus de oefening NA het squatten .

dat mn heupextensie zwakker is zal wss liggen aan het feit dat deze aangesproken worden tijdens de squat .

het maakt nu niet zoveel voor me uit dat ik het knieflexie gedeelte wil verzwaren ,maar waarom niet het onderste uit de kan halen als dat mogelijk is ;)

voorlopig doe ik bv , aantal reps GHR , daarna als de gehele beweging niet meer lukt doe ik alleen nog knie flexie partials

Met een resistance band geprobeerd? Of bij de GHR maar tot parallel met de vloer gaan.

Ik doe dus de oefening NA het squatten .
het maakt nu niet zoveel voor me uit dat ik het knieflexie gedeelte wil verzwaren ,maar waarom niet het onderste uit de kan halen als dat mogelijk
Doe je goed, zou ook niet voor de mainlifts doen. Of je doet een legcurl ernaast. Dan ben je verzekerd van de het verzwaarde accent op enkel knieflexie. Doe zelf ook legcurls naast de ghr.

Heb gemerkt dat als ik de GHR declineer dat ik de leg raise functie wel kan verzwaren met gewicht:clap:

de zwaartekracht doet gewoon zijn werk , en de beweging word opeens een heeeel stuk zwaarder ! is wel een beetje knoeien om jezelf te positioneren maar is het wel waard . wou dit toch nog even in dit topic plaatsen , moesten er mensen zijn die dit ooit willen proberen oid

ps: moet er bijvermelden dat ik bij de decline ghr geen gewichtsschijf nodig heb , oefening is opeens zo zwaar dat ik nog wel een tijdje voortkan . ga dus dan spelen met de decline posities hoger en lager te zetten (meer -minder) weerstand

Dom dat ik hier niet eerder aan heb gedacht in dit topic, harpep heeft me dit nog uitgelegd.

mijn muze :)

had nog even gedacht om hem voor de 1000000ste x weer een pm'tje te sturen . maar hoopte stiekem dat hij dit topic zou lezen:o

mijn muze :)

had nog even gedacht om hem voor de 1000000ste x weer een pm'tje te sturen . maar hoopte stiekem dat hij dit topic zou lezen:o

Inderdaad, de achterzijde van de GHR omhoog gooien is de beste manier om knieflexie te verzwaren.

Wat ook nog kan is tegen een band(en) in, maar de setup daarbij luistert wel nauw wil je een maximaal effect hebben.

P.S. Muze?

Man, je zou me vadsig bankruftend en zakkrabbend naar de Walking Dead moeten zien kijken met een bord kleffe kaaspasta op schoot..........dan gaat die illusie voorgoed aan scherven. ;)

als je een gewicht beethoudt vergroot je ook de knie flexie gedeelte van een GHR, maar relatief gezien wel minder dan de heup extensie.

zelf pak ik altijd een resistance band om het te verzwaren, vind dat de fijnste manier van extra resistance. ook omdat die de kracht beter verdeelt. (normaal is een GHR bovenin echt te easy en nu maak je voornamelijk dat stuk zwaarder)

thx voor alle reactie's :thumbs:

Terug
Naar boven