Fitness Seller

Fullbody - Knieflexie oefening noodzakelijk?

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik mij nog wel afvraag ...

Hoe het komt dat ik naderhand "pijn" zeurend gevoel ervaar bij de knieholte binnenzijde na de oefening Lying Leg Curl?
Niet direct of tijdens de oefening maar de volgende dag of later op de avond, dit trekt na een paar dagen weg.

Helemaal als ik een tijdje heb gezeten voel ik het echt even goed bij het opstaan bij het buigen en strekken bij de knieholte.
Het is een een verkrampt / prikkend / zeer onaangenaam gevoel wat doorsuddert over de dag(en).

Als ik het goed heb gaat het dus om de insertie biceps femoris uiteinde bij de knieholte binnenzijde.

Voor de rest enorme spierpijn in de hamstrings, opzich heeft de oefening zijn dienst bewezen.
Als ik naar UB/LB, Push/Pull schemas kijk, ontkom ik er bijna niet aan om ooit deze oefening te gaan doen.

Dus vandaar mijn vraag.

Laatst bewerkt:
Iemand hier een mening over?

Korte kop BF loop alleen over de knie en is dus niet bij heup extensie betrokken. Volledige ontwikkeling vraagt een beweging waarbij knie flexie is betrokken (GHR) of twee afzonderlijke voor heup extensie en knie flexie.

Dacht eigenlijk dat in een vorige topic al uitgebreid aan bod was gekomen dat wat hamstrings betreft alleen heupextensie niet genoeg was en het voor ontwikkeling belangrijk was een knieflexie toe te voegen ?
Haha ja 3XL dat dacht ik en een aantal anderen ook. TS wil er niet aan, dat is zijn goed recht. Maar waarom dan topics blijven openen is mij een raadsel.

• Topic Starter Topic Starter
Haha ja 3XL dat dacht ik en een aantal anderen ook. TS wil er niet aan, dat is zijn goed recht. Maar waarom dan topics blijven openen is mij een raadsel.

Ik wil er wel aan maar zie onderstaande:

Wat ik mij nog wel afvraag ...

Hoe het komt dat ik naderhand "pijn" zeurend gevoel ervaar bij de knieholte binnenzijde na de oefening Lying Leg Curl?
Niet direct of tijdens de oefening maar de volgende dag of later op de avond, dit trekt na een paar dagen weg.

Helemaal als ik een tijdje heb gezeten voel ik het echt even goed bij het opstaan bij het buigen en strekken bij de knieholte.
Het is een een verkrampt / prikkend / zeer onaangenaam gevoel wat doorsuddert over de dag(en).

Als ik het goed heb gaat het dus om de insertie biceps femoris uiteinde bij de knieholte binnenzijde.

Voor de rest enorme spierpijn in de hamstrings, opzich heeft de oefening zijn dienst bewezen.
Als ik naar UB/LB, Push/Pull schemas kijk, ontkom ik er bijna niet aan om ooit deze oefening te gaan doen.

Dus vandaar mijn vraag.

@richard: De Hamstring

Semitendinosus: Semimembranosus:
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

BF lange kop: BF korte kop:
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven