XXL Nutrition

Fullbody - Knieflexie oefening noodzakelijk?

• Topic Starter Topic Starter
Dag 1: Squat
Dag 2: Deadlift + Front Squat
Dag 3: Squat

Zou het bovenstaande een goede balans zijn?

Hiermee Squat ik 3 keer per week t.o.v. 4x6 Ramping Deadlift op het eind "1" werkset.
Dan lijkt mij dat de Quad vs. Hamstring ratio niet goed ligt of pak je met Squatten de hamstrings voldoende aan.

----------------------------------------------------------------------------

Legcurl zie ik sowieso vanaf, vind het een nare oefening, de oefening 3 keer gedaan.
Uitvoering was verder goed alleen binnenzijde van mijn linkerknie voelt erg apart aan, gisteravond ook al wat pijn.

Bovenstaande schema kan prima. Maar jezus man, ga 's trainen man in plaats van iedere keer iets nieuws te zoeken om je eindeloos druk over te maken.

je blijft echt volhouden e. Doe gewoon niks dan. Dat je schijt hebt aan onze meningen tot daar aan toe, maar dat je denkt dat je lichaam gaat knappen als jij het niet micromanaged schreewt 'controlefreak'. Stop met vragen stellen want je luistert toch niet.

je blijft echt volhouden e. Doe gewoon niks dan. Dat je schijt hebt aan onze meningen tot daar aan toe, maar dat je denkt dat je lichaam gaat knappen als jij het niet micromanaged schreewt 'controlefreak'. Stop met vragen stellen want je luistert toch niet.

Ik heb absoluut geen schijt aan jullie meningen, integendeel juist.

Wil het gewoon weten hoe het nu ongeveer precies zit en wat de ratio is.
Het is niet dat ik niks met jullie reply`s doe ( ook al lijkt het niet zo ).

Het is toch geen gekke vraag als ik het bij 1 keer per week Deadlift hou t.o.v. Squat of dit voldoende is voor een gezonde hamstring ontwikkeling?

Want 3x squat logischerwijs aan te nemen dat je dan 3x de quadriceps belast.

Dag 1: Squat
Dag 2: Deadlift + Front Squat
Dag 3: Squat

3x per week squatten wil niet zeggen 3x zoveel groei, by that logic was iedereen 14x per week aan het squatten. Frequentie heeft ook wel te maken met stimulatie, maar evenveel met neurological movement patterns aanleren en alles wat met techniek te maken heeft. Ongeacht is 1 keer per week deadliften genoeg voor gezonde hamstring development, en al zeker als het RDL is. Als je echt meer wil doen kun je 1 keer heavy DL (regular) en 1 keer RDL high rep, dat heb ik een hele tijd gedaan zonder enig probleem.

Hoe kan het eigenlijk dat als je 3 keer per week Squat ( waarvan bijv. 1x Front Squat ) tov 1 regular Deadlift 1x5 werkset dit voldoende is voor het optimaal ontwikkelen van de hamstrings?

Hoe kan het eigenlijk dat als je 3 keer per week Squat ( waarvan bijv. 1x Front Squat ) tov 1 regular Deadlift 1x5 werkset dit voldoende is voor het optimaal ontwikkelen van de hamstrings?

Dit is toch al 1000 x aangegeven dat je voor optimale hamstring ontwikkeling je bij een heupextentie oef je ook nog een knieflexie oef moet doen . aangezien je dit niet wilt doen , zal je altijd een onvolmaakt lichaam hebben :rolleyes:

I'm out ........... pfffff

Ja maar dat kan ik niet, knieflexie oefening voelt zeer onnatuurlijk en krijg pijn aan mijn linker knie aan de binnenkant.
GHR of Legcurl is voor mij gewoon GEEN optie.

Met Squatten, Deadliften, nergens geen last van.

Wat moet ik dan, stug doorgaan met Lying Leg Curl met een onaangenaam zeurend/drukkend pijnlijk gevoe en zien waar het op uitloopt?

De ene zegt dat het voldoende is 1x6 voldoende is, de andere weer met dat je wel weer een oefening nodig hebt.
Lekker dubbel allemaal, vind je het gek dat het dan wat verwarrend word op den duur.

Wat hier staat is ook uit de duim gezogen?
http://www.rdlfitness.com/avoid-leg-curls/

Hip extension exercises are NOT enough for the hamstrings, not for hypertrophy and not in a injury perspective.

Why? Because hamstrings are not the primary extensor of the hips- the glutes are.
Secondly, the primary function of the hamstrings is knee flexion, not hip extension, so much so that the short head of the biceps femoris isn't involved in hip extension at all because it originates on the femur, not the ischium.

Every athlete should do a knee flexion exercise, especially women since they are 5-9 times more likely to suffer an ACL injury, the chances of this happening can be drastically decreased by using a 1:1 or higher knee flexion/knee extension ratio. You should read/watch this.

http://forum.simplyshredded.com/topi...amquadkneewut/
http://youtu.be/SpjphTkqge8

Wat een onzin. Is dit je enige bron?

Dit gaat absoluut nergens geen. Veel succes met het trainen, Richard.

Een legcurl om in balans te blijven met een squat :roflol:

Volgende topic wordt zeker leg extensions om in balans te blijven met de deadlift :rolleyes:

Ff kijken wat Rippetoe er van vindt:
Hi.
Since there is no way to perform knee flexion against resistance using a barbell, why isn't the leg curl seen as an important exercise?
Wouldn't it help the squat?
Thanks
Mark Rippetoe:
Because it doesn't help the squat, and it is a perfectly unnatural movement that does not occur in the absence of a machine to facilitate it.http://startingstrength.com/resources/forum/archive/index.php/t-42663.html?

Laatst bewerkt:
Ongeveer precies?? :D

Topic niet gelezen maar vanuit blessure-standpunt bij atleten zeer belangrijk om hamstrings te trainen (nadruk op excentrisch). Vooral sprinters, hordelopers en voetballers vragen zeer veel van hun hamstrings.

Quadriceps-hamstring ratio zeer belangrijk, evenals glutes-hamstrings.

Als je iets concreter kan zijn, Gymz, dan heeft de TS er ook iets aan. Al zal zijn verwarring eerder nog groter worden. TS vraagt of het noodzakelijk is om naast heupextensie ook knieflexie te trainen en welke ratio dan aangehouden dient te worden.

Laatst bewerkt:
Ik heb al besloten om af te zien van een knie flexie oefening, nog steeds erge last.
Blijkbaar accepteert bepaalde spier aanhechtingen en de knie zelf deze oefening niet.

Met Deadlift, RDL, Squat nergens last van ..

Zodra ik mij weer waag aan een lying leg curl, voel ik naderhand aan mijn linkerknie binnenzijde, een verkrampt / pijnlijk / zeer onaangenaam gevoel.
Techniek ligt het niet aan, oefening goed uitlegt verder.

Voor de rest wel lekkere spierpijn in de hamstrings, maar mijn knie is niet zo blij met deze beweging.

Als ik dit lees:
Hi.
Since there is no way to perform knee flexion against resistance using a barbell, why isn't the leg curl seen as an important exercise?
Wouldn't it help the squat?
Thanks
Mark Rippetoe:
Because it doesn't help the squat, and it is a perfectly unnatural movement that does not occur in the absence of a machine to facilitate it.http://startingstrength.com/resource.../t-42663.html?

en dit:
http://www.rdlfitness.com/avoid-leg-curls/

Kan ik mij wel wat in vinden ...

------------------------------------------------------------------------------
ps. bedankt iedereen voor de reacties tot dusver en ja ik kan wel wat incasseren ;)

Laatst bewerkt:
Who the f**k cares about knee flexion?

Rdl fitness Is een mong**l.

Hij beweert dat squats genoeg zijn voor optimale kuitontwikkeling :roflol:. Dat zegt al genoeg om zijn mening niet voor waarheid te aanvaarden .en zo een beetje alle oefeningen die er bestaan buiten: bench, db row en squat zijn gevaarlijk.

Op het internet vind je altijd wel iemand die schrijft wat je wil horen. Je moet alleen goed zoeken

Dacht eigenlijk dat in een vorige topic al uitgebreid aan bod was gekomen dat wat hamstrings betreft alleen heupextensie niet genoeg was en het voor ontwikkeling belangrijk was een knieflexie toe te voegen ?

Dacht eigenlijk dat in een vorige topic al uitgebreid aan bod was gekomen dat wat hamstrings betreft alleen heupextensie niet genoeg was en het voor ontwikkeling belangrijk was een knieflexie toe te voegen ?

Zal allemaal wel, flexie of niet, mijn lichaam geeft aan er niet gediend van te zijn ;-)

Kan mij vinden dat het onnatuurlijk is en ben er ook wel klaar mee.

http://www.pt-nijmegen.nl/hamstrings_sterker_maken_en_een_blessure_voorkomen.htm

De leg curl wordt in de sportschool veel gebruikt om de hamstring's sterker te maken maar persoonlijk ben ik geen fan van leg curl's omdat
de hamstrings ook nooit op deze manier in isolatie zullen werken. De hamstring�s zullen altijd samentrekken met de bilspieren, adductor
magnus en de kleinere heup extensoren.

Als je een leg curl doet, spoor je eigenlijk een overactieve spier aan om nog verder samen te trekken dan ze al samengetrokken is.

Er is nog een groot nadeel aan deze oefening ...

Wanneer je strakke hamstring's hebt en je gaat deze oefening toch doen dan breng je weer onnodig veel rek en spanning op de hamstring's.

Iemand hier een mening over?

Terug
Naar boven