AndroidHealthClinic

Breaking News Giftige zware metalen in Eiwitshakes? Niet bij Power Supplements!

Het is heel erg goed dat jullie je whey hebben laten testen!

Daar werd ook om gevraagd in dat andere topic, en nu hebben we zekerheid. Moet alleen wel zeggen dat de opstelling van dit topic wel erg commercieel is. Maar ik zit me er de laatste tijd al langer aan te ergeren hoe erg de board sponsoren dit forum volspammen. Met name Body&Fitshop kan er wat van.

Supplementen-sectie is een verkapte reclame-sectie geworden...:rolleyes:

als we de sups nou is testen voordat we het op de markt brengen ???

Ik erger me ook aan al die reclame van sommige sponsors. Maar in dit geval vindt ik het wel op z'n plaats. Ze hadden het hele verhaal over die zware metalen ook gewoon kunnen negeren, zoals ik het idee heb dat de wat grotere shops doen. Maar hun hebben het goed opgepakt en gewoon die tests gedaan. Dat mag best wel onder de aandacht worden gebracht.

Ik vind het een goede actie dat jullie je whey nog eens extra laten testen, je kunt tegenwoordig niet meer uitgaan van de blauwe ogen van de dame van sales.

:thumb: Jaap/Kris.

Netjes, Powersupplements. Hoop dat er meer bedrijven zullen volgen die hun product(en) laten testen en de uitkomst publiek maken.

Persoonlijk betaal ik liever een klein beetje meer voor kwalitatief hoogwaardige producten, die veilig zijn, dan dat
ik het goedkoopste van het goedkoopste naar binnen gooi en maar moet hopen dat alles "ok" is.

Neem de "reclame" in dit geval dus ook zeker voor lief.

Ik vind het een heel goed initiatief dat jullie deze supplementen hebben laten testen. Het getuigt van verandwoordelijkheidsgevoel voor en respect met je klanten, dat je een product wil leveren dat geen gevaar opleverd voor de gezondheid.

Wat ik echter niet snap in de discussie over zware metalen is dat we ons zorgen maken over zware metalen in whey terwijl aan ander supplement dat bijwijze van spreken aan iedere te dikke huisvrouw wordt geleverd helemaal geen media aandacht wordt gegeven.

Ik heb het dan over Chroom (als -piccolaat) dat wordt klaarblijkelijk gebruikt om de hunkering naar zoetigheid te minderen (welk mechnisme daar dan ook achter zit). Klaarblijkelijk heeft iedereen bij de warenwet zitten slapen bij de scheikunde les vroeger, maar ik niet ! Chroom is een zwaar metaal dat kanker kan veroorzaken.....Ze gebruiken het zelfs om hout mee te verduurzamen omdat geen bacterie of schimmel het hout zelfs maar aankijkt als het behandeld is met onder andere Chroom zouten (wolmaniseren heet dat ).

Maar zoals gezegd vind ik het een goed initiaitef van powersupplements. Alleen lopen we in dit land af en toe wel met oogkleppen voor.......

Groeten GdV

Laatst bewerkt:
Ik vind het een heel goed initiatief dat jullie deze supplementen hebben laten testen. Het getuigt van verandwoordelijkheidsgevoel voor en respect met je klanten, dat je een product wil leveren dat geen gevaar opleverd voor de gezondheid.

Wat ik echter niet snap in de discussie over zware metalen is dat we ons zorgen maken over zware metalen in whey terwijl aan ander supplement dat bijwijze van spreken aan iedere te dikke huisvrouw wordt geleverd helemaal geen media aandacht wordt gegeven.

Ik heb het dan over Chroom (als -piccolaat) dat wordt klaarblijkelijk gebruikt om de hunkering naar zoetigheid te minderen (welk mechnisme daar dan ook achter zit). Klaarblijkelijk heeft iedereen bij de warenwet zitten slapen bij de scheikunde les vroeger, maar ik niet ! Chroom is een zwaar metaal dat kanker kan veroorzaken.....Ze gebruiken het zelfs om hout mee te verduurzamen omdat geen bacterie of schimmel het hout zelfs maar aankijkt als het behandeld is met onder andere Chroom zouten (wolmaniseren heet dat ).

Maar zoals gezegd vind ik het een goed initiaitef van powersupplements. Alleen lopen we in dit land af en toe wel met oogkleppen voor.......

Groeten GdV

Wil dan weleens onderzoeken lezen die aantonen dat normaal chroom gebruik (200-1000mcg/dag) kanker kan veroorzaken.

Chroom is o.a. juist goed om de bloedsuikerspiegel te reguleren en zodoende insulineresistentie te verminderen; niet bepaald onnodig in de 21ste eeuw....

Ik wacht af.

schrikken maar ja.. maar het loop allemaal wel los

Ik erger me ook aan al die reclame van sommige sponsors. Maar in dit geval vindt ik het wel op z'n plaats. Ze hadden het hele verhaal over die zware metalen ook gewoon kunnen negeren, zoals ik het idee heb dat de wat grotere shops doen. Maar hun hebben het goed opgepakt en gewoon die tests gedaan. Dat mag best wel onder de aandacht worden gebracht.

Ik zeg Nobelprijs!

Testen doe je VOOR je een product op de markt brengt, niet daarna. Daarnaast is een test op zware metalen helemaal niet zo vreemd om alvorens uit te voeren, daarom hoef je nu niet te wachten dat andere bedrijven ook zo gaan reageren als Powersupplements.

Ja, maar die Amerikaanse producten enz... Achterhaal de Amerikaanse supplementen wetgeving maar eens; schandalig welke vrijheid die bedrijven krijgen om je naar de klote te helpen behoudens tegenbewijs:rolleyes:.

Product zal zeker in orde zijn, maar om op deze manier reclame te maken...

Waarom zo een overdreven titel? Breaking news... Pfff.

Zeer mooi initiatief!!! Spijtig van enkele opmerkingen van de fanboys van andere shops.

Ik zeg Nobelprijs!

Testen doe je VOOR je een product op de markt brengt, niet daarna. Daarnaast is een test op zware metalen helemaal niet zo vreemd om alvorens uit te voeren, daarom hoef je nu niet te wachten dat andere bedrijven ook zo gaan reageren als Powersupplements.

Ja, maar die Amerikaanse producten enz... Achterhaal de Amerikaanse supplementen wetgeving maar eens; schandalig welke vrijheid die bedrijven krijgen om je naar de klote te helpen behoudens tegenbewijs:rolleyes:.

Product zal zeker in orde zijn, maar om op deze manier reclame te maken...

Waarom zo een overdreven titel? Breaking news... Pfff.
e gozert does normaal wat denk ji wel niet man,

beetje haat zaaien hier chill em down gozert

powersupplement doet een goede dienst en ji komt met zulke teksten

ga tog weg man

Zeer mooi initiatief!!! Spijtig van enkele opmerkingen van de fanboys van andere shops.

Fanboy? Op eiwitten en een weightgainer na gebruik ik helemaal geen supps, dus wat lul je... Toen ik deze veelzeggende titel zag, moest ik gewoon even reageren. Snap je?

Inderdaad zeer mooi initiatief en het product zal ook heel goed zijn, maar waarom zo overdreven doen? Dit is een forum, geen reclamesite.

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

e gozert does normaal wat denk ji wel niet man,

beetje haat zaaien hier chill em down gozert

powersupplement doet een goede dienst en ji komt met zulke teksten

ga tog weg man

Gast leer lezen: niks mis met Powersupplements maar waarom zo een zwaar overdreven topic...

powersupplement is een board sponsor dus hun hebben het recht om reclame te maken dus wat is nou je punt kerel???

powersupplement is een board sponsor dus hun hebben het recht om reclame te maken dus wat is nou je punt kerel???

Mijn punt?
Heb je die titel weleens gezien?
Heb je in de gaten hoe veel onderhandse reclame in deze sectie gevoerd wordt door alle bedrijven?
Gaat het in deze sectie nog wel om informatie delen, of puur in elk topic tot overmaat reclame voeren en andere merken bashen?

Dat is mijn punt gast! En dat punt is gericht op elk bedrijf die hier een handje van heeft en niet enkel Powersupplements...

Ik weet waarover ik praat: lid sinds 2003! Deze sectie heeft betere tijden gekend en ik weet hoe.

I rest my case en zal daarom ook niet meer reageren...

Laatst bewerkt:
Ik zeg Nobelprijs!

Testen doe je VOOR je een product op de markt brengt, niet daarna.
Half mee eens. Als verantwoordelijke producent test je inderdaad je producten voordat ze op de markt komen.
Maar dan moet er wel enige aanleiding voor zijn; het is onbetaalbaar om je product op miljoenen stoffen tegelijk te controleren. Het risico dat een eiwitproduct verontreinigd is met bijvoorbeeld verrijkt uranium of amfetamine is zeer onlogisch, dus daar test je niet op. Ook eiwitproducten testen op zware metalen leek in eerste instantie onlogisch, i.t.t. bijvoorbeeld visolie of bepaalde kruiden die uit een vervuilde zee/bodem kunnen komen. Het risico van vervuiling met zware metalen in die producten is veel groter.

Nu er enige consternatie is ontstaan over het feit dat er in sommige (Amerikaanse) eiwitproducten toch zware metalen zijn gevonden is het goed dat Powersupplements zelf zijn verantwoording neemt en haar producten onafhankelijk laat testen.

Daarnaast is een test op zware metalen helemaal niet zo vreemd om alvorens uit te voeren, daarom hoef je nu niet te wachten dat andere bedrijven ook zo gaan reageren als Powersupplements.
Helemaal niet zo vreemd?!
Noem me dan eens één andere producent die haar eiwitproducten onafhankelijk op zware metalen heeft laten testen?
Je bent totaal niet op de hoogte van de Amerikaanse regelgeving, dus daar kun je dan ook beter je mond over houden.

Toch nog maar even een reactie.

Ik ken idd een bedrijf die dat allemaal laat testen en haar achterliggende BV is de grootste grondstof leverancier van NL (nee, ik noem geen namen).

Daarnaast moeten bedrijven wel testen op alle reële gevaren: lees je eens in betreffende de Nederlandse/Europese productaansprakelijkheid en regelgeving betreffende voedingswaren.

Vergelijk dat vervolgens eens met de Amerikaanse supplementen wetgeving en voila...

Ik weet overigens wel degelijk waar ik over praat, dus hou maar op met niet-onderbouwend kleineren AUB.

Amerikaanse supplementen wetgeving? Youtube bijvoorbeeld: Bigger Stronger Faster...

Leuke opmerking over dat visolie verhaal? Verse vis bevat vaak meer kwik (zwaar metaal), dan visolie. Tja, wat doe je daar aan behalve Greenpeace steunen.

Laatst bewerkt:
Mijn punt?
Heb je die titel weleens gezien?
Heb je in de gaten hoe veel onderhandse reclame in deze sectie gevoerd wordt door alle bedrijven?
Gaat het in deze sectie nog wel om informatie delen, of puur in elk topic tot overmaat reclame voeren en andere merken bashen?

Dat is mijn punt gast! En dat punt is gericht op elk bedrijf die hier een handje van heeft en niet enkel Powersupplements...

Ik weet waarover ik praat: lid sinds 2003! Deze sectie heeft betere tijden gekend en ik weet hoe.

I rest my case en zal daarom ook niet meer reageren...

Tuurlijk maken ze reclame, maar het is wel goeie :p

Het is dankzij deze reclame op het forum door de verschillende boardsponsors dat jij zulke goeie service en prijzen krijgt!

Voor hen is het wel moordend, al die concurrentie :D

Toch nog maar even een reactie.

Ik ken idd een bedrijf die dat allemaal laat testen en haar achterliggende BV is de grootste grondstof leverancier van NL (nee, ik noem geen namen).
Dan is je argument ook 0,0 waard.

Daarnaast moeten bedrijven wel: lees je eens in betreffende de Nederlandse/Europese productaansprakelijkheid en regelgeving betreffende voedingswaren.

Vergelijk dat vervolgens eens met de Amerikaanse supplementen wetgeving en voila...

Ik weet overigens wel degelijk waar ik over praat als zijnde masterstudent civielrecht, dus hou maar op met niet-onderbouwend kleineren AUB.

Amerikaanse supplementen wetgeving? Youtube bijvoorbeeld: Bigger Stronger Faster...

Als 'masterstudent civielrecht' gebruik je BSF als bron?!
De regelgeving in die documentaire is allang achterhaald en ook in de VS moeten fabrikanten van voedingssupplemten zich houden aan de GMP regels. Gezien de claimcultuur in de VS en de vernieuwde zeer strenge sancties die de FDA kan nemen jegens malafide producenten zou het me niet verbazen als de regels zelfs strenger zijn als hier. Dat de afzetmarkt daar veel groter is en frauderen daar dus veel winstgevender is doet aan de wetgeving niks af.

Laatst bewerkt:
Dan is je argument ook 0,0 waard.

Als 'masterstudent civielrecht' gebruik je BSF als bron?!
De regelgeving in die documentaire is allang achterhaald en ook in de VS moeten fabrikanten van voedingssupplemten zich houden aan de GMP regels. Gezien de claimcultuur in de VS en de vernieuwde zeer strenge sancties die de FDA kan nemen jegens malafide producenten zou het me niet verbazen als de regels zelfs strenger zijn als hier. Dat de afzetmarkt daar veel groter is en frauderen daar dus veel winstgevender is doet aan de wetgeving niks af.

Ik noem geen namen omdat ik hier niet ben om reclame te maken met hetgeen mij persoonlijk is toevertrouwd. Dan maar 0,0 waarde voor jou, mij een zorg. De mening van een willekeurige derde is mij immers minder waard, dan het vertrouwen van een goede bekende!

Als masterstudent civielrecht hou je jezelf in je studie natuurlijk niet bezig met de supplementen wetgeving van een common law stelsel zoals in de VS, wel met productaansprakelijkheid en regelgeving betreffende voedingswaren in Nederland en Europa natuurlijk, daar heb ik vanuit mijn studie genoeg ervaring mee.

Gebruik ik dan BSF als bron met betrekking tot de regelgeving in de VS? Nee, meer als aanleiding om mij verder in deze materie te verdiepen na het zien ervan. Dat heb ik toentertijd gedaan en de beweringen uit deze docu bleken helemaal te kloppen op basis van de gevonden informatie.

Waarom noem je dan BSF? De docu is mijns inziens een snel en goed referentiepunt voor eenieder die niet bekend is met deze materie en zich hierin meer wil verdiepen. Nog een goed referentiepunt zijn de vele artikels over vervuilde producten uit de VS op Ergogenics.

Mij is niet bekend dat sindsdien de wetgeving is veranderd, indien die bewering van jou klopt natuurlijk?! Maar tja, ik heb natuurlijk ook geen direct economisch belang om het reilen en zeilen van deze wetgeving op de voet te volgen. Uit jouw post lijkt wel zo een belang naar voren te komen. Dus vertel, mochten jouw beweringen waarheid bevatten, wiens kloontje ben jij dan? Of is het gewoon heel erg toevallig, dat jij dermate ingelezen bent in zowel vervuiling met zware metalen als Amerikaanse wetgeving, in een topic waarin beide onderwerpen toevallig aan elkaar gelinkt worden?
Mocht dit toevallig zo zijn, dan chapeau voor jou en heb ik niks gezegd!

Wel een leuk voorbeeld:
Zeer recent heb ik blackcats aangeschaft vanuit de VS ter evaluatie. Interessant daarbij is vooral de achterkant van de verpakking en met name de proprietaryblend. De enige dosering die er staat is een totaal dosering van 1000mg/cap (serving size 2caps). Mocht er voor 95% caffeine in zitten, dan vergiftig ik mezelf gewoon! Is dat zo? Kan dat zo zijn? Nobody knows, want de fabrikant wordt niet verplicht dit duidelijk aan te geven in de VS. Hmmm bij ons werkt dat toch echt niet zo hoor...
Daarnaast zit er een stof in genaamd "1.3 dimethylamylamine". Zelfs de producent weet niet precies wat deze stof op lange termijn teweeg kan brengen. Maar tja, als niet vooraf bewezen is dat een stof schadelijk is, dan mag deze behoudens tegenbewijs in een product worden gestopt. Bij ons is het credo eerst testen volgens de geldende normen van de EU, dan mag het in een product gestopt worden.

Dan de klap op de vuurpijl: "these statements have not been evaluated by the FDA"; even een juridische indekking voor een product met ingrediënten waarvan de producent weet dat deze op zijn minst zeer dubieus zijn... Geweldig!

Misschien is de regelgeving wel veranderd en heb je gelijk - nogmaals chapeau - maar dan is de handhaving van deze vernieuwde regelgeving om te huilen, want dit product heb ik vorige week ontvangen!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven